Predlog Zaradi izenačevanja pogojev gospodarjenja, skladnega razvoja SR Slovenije, zagotovitve enakopravnega položaja občana in v skladu s 7. členom zakona o davkih občanov, 10. členom zakona o davku na promet nepremičnin in 25. členom zakona o posebnem republiškem davku od prometa proizvodov in od plačil za sloritve ter o načinu, po katerem občani in zasebne pravne osebe obraču-navajo in plačujejo davek od promela proizvodov in storitev, skle-nejo skupščine občin v SR Sloveniji DOGOVOR O USKLAJEVANJU DAVČNE POLITIKE ZA OBDOBJE 1986—1990 LSplošnedoločbe 1. člen Skupščine občin v SR Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: udele-ženke) soglašajo, da bodo pri oblikovanju davčne polilike v obči-nah v obdobju 1986 do 1990 izhajale iz naslednjih načel: — da morajo družbenopolitične skupnosti zagotoviti, da bodo obveznosti plačevanja davkov določene tako, da se z njimi trajno vzpodbujajo zavezanci k večji produktivnosti dela, in da ne pride do razlik v višini obveznosti zavezancev med posameznimi dru-žbenopolitičnimi skupnostmi, razen tistih, ki so pogojene z razvoj-nimi cilji; — da občani prispevajo k zadovoljevanju splošnih družbenih potreb glede na njihovo ekonomsko moč in v sorazmerju s svojimi materialnimi možnostmi; — da se zagotovi kvalitetno in učinkovito opravljanje nalog občinskih uprav za družbene prihodke in učinkovito uresničevanje ustavnosti in zakonitosti. 2. člen Udeleženke si bodo prizadevale, da se tako v republiškem kot v regionalnih okvirih doseže usklajenost v davčni politiki občin in v njenem izvajanju. 3. člen Udeleženke se zavezujejo, da bodo dosledno izterjevale vse odmerjene davke in prispevke, ki dospejo v plačilo. 4. člen Udeleženke se zavezujejo, da bodo predpisale naslednje dav-ke, ki so po zakonu dohodek občin: 1. davek od osebnega dohodka delavcev, 2. davek od dohodka iz kmetijske dejavnosti, 3. davek od dohodka iz gospodarske in poklicne dejavnosti, 4. davek od dohodka iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav, 5. davek od dohodka iz premoženja in premoženjskih pravic, 6. davek od premoženja, 7. davek na dobitke od iger na srečo, 8. davek na promet nepremičnin, 9. davek od prometa proizvodov in storitev. 2. Davek od osebnega dohodka delavcev 5. člen Udeleženke se zavezujejo, da bodo občine, katerim se odstopa del posebnega republiškega davka od prometa proizvodov in ki prejemajo dopolnilna sredstva \z republiškega proračuna, predpi- 19 sale stopnjo davka od osebnega dohodka delavcev v višini 0,75%, ostale občine pa v višini do 0,75%. 3. Davek od dohodka iz kmetijske dejavnosti 6. člen Udeleženke bodo za davek iz kmetijstva, ki se odmerja po katastrskem dohodku, predpisale proporcialne stopnje po sku-pinah katastrskih občin v naslednjih mejah: I. skupinood 12 do 14% " - II. skupino od 8 do 10 % " . III. skupino od 4 do 6 % . IV. skupino od 1 do 3 % Stopnjo davka iz kmetijstva na dohodke od gozda bodo ude-leženke predpisale v višino od 25% do 32%. Za zavezance, ki niso sami, ali njihovi družinski člani pokoj-ninsko in invalidsko zavarovani na podlagi dohodkov iz kmetij-stva, bodo udeleženke ne glede na razvrstitev v skupine ka-tastrskih občin, predpisale dodatno stopnjo davka iz kmetijstva od katastrskega dohodka negozdnih površin v višini od 10% do 25 %, dodatno stopnjo davka na dohodke od gozda pa v višini od 20% do 30%. 7. člen Udeleženke bodo za davek iz kmetijstva, ki se odmerja po dejanskem dohodku od ostanka čistega dohodka, predpisale pro-porcionalno stopnjo v višini od 25 % do 30 %. 8. člen Udeleženke bodo predpisale začasno oprostitev davka iz kme-tijstva za dohodke od zemljišč. na katerih se zasadijo: novi vino-gradi do 5 let, novi sadovnjaki in drugi dologoletni nasadi do 10 let. Dobo začasne oprostitve za nove sadovnjake in druge dolgoletne nasade bodo udeleženke po vrstah nasadov glede na dobo do začetka polne rodnosti uskladile v okviru regije. 9. člen Udeleženke bodo predpisale oprostitev davka iz kmetijstva za zavezance, katerih letni katastrski dohodek negozdnih zemljišč ne presega 2050 din. Udeleženke bodo predpisale oprostitev davka iz kmetijstva za zavezance, ki so sami ali njihovi družinski člani pokojninsko in invalidsko zavarovani na podlagi dohodkov iz kmetijstva, če kata-strski dohodek negozdnih zemljišč ne presega 2.000 din na družinskega čiana. * ¦ " 10. člen Udeleženke bodo predpisale oprostitev davka iz kmetijstva od katastrskega dohodka negozdnih zemljišč za zavezance iz takih višinskih krajev, kjer so proizvodni, ekonomski in prometni pogoji posebno slabi, če je zemljišče obdelano v skladu z zakonom o kmetijskih zemljiščih in pod pogoji, ki jih po predhodni uskladitvi v regiji, določi občinska skupščina. Za zavezance davka iz višinskih krajev in zavezance davka iz IV. skupine katastrskih občin lahko udeleženke, v skladu z razvoj-no politiko kmetijstva v občini, uvedejo oprostitev davka, odmerje-nega od katastrskega dohodka negozdnih površin po dodatni stopnji. 11. člen Udeleženke bodo predpisale davčne olajšave zavezancem davka iz kmetijstva, vključenim v družbeno organizirano proizvod-njo, ki sprejemajo in izpolnjujejo usmeritve setvenih planov občin, upoštevajoč proizvodne možnosti kmetije pod pogojem, da obde-lujejp zemljišča v skladu z zakonom o kmetijskih zemljiščih. Dav-čna olajšava se prizna v višini do 70% od odmerjenega davka. Druge pogoje bodo udeleženke uskladile v okviru regije. . Udeleženke bodo predpisale davčno olajšavo zavezancem — združenim kmetom, ki v okviru proizvodnega sodelovanja v orga-nizaciji združenih kmetov oz. z organizacijo združenega dela ali proizvodno skupnostjo kmetov združijo svoje delo in zemljišča, tako da se oblikuje kompleks skupne proizvodnje za dalj kot eno leto, v višini do 50% od odmerjenega davka, ki sorazmerno odpade na tako zemljišče. Udeleženke bodo predpisale davčne olajšave zavezancem, ki vlagajo sredstva v družbeno organizirano modernizacijo gospo-darstva in v preureditev stanovanjskih in gospodarskih poslopij v turistične namene v višini do 80%, za dobo največ 5 let in odvisno od višine vloženih sredstev. Olajšava se prizna, če zave-zanec vloži za navedene namene sredstva v višini najmanj 50% katastrskega dohodka zemljišča, vendar najmanj 80.000 din. Druga merila za priznavanje davčnih olajšav usklajujejo udele-ženke v okviru regije. 12. člen Udeleženke bodo predpisale davčne olajšave v obliki znižanja odmerjenega davka: 1. Zavezancem, ki dajo zemljišče v zakup organizaciji zdru-ženega dela, organizaciji združenih kmetov, kmetijski zemljiški skupnosti ali združenemu kmetu zaradi izkoriščanja za družbeno organizirano proizvodnjo in sicer: — za zakup nad 1 do 3 leta 30% — za zakup nad 3 do 5 let 50% — za zakup nad 5 do 7 let 70% — za zakup nad 7 let 100% od odmerjenega davka, ki sorazmerno odpade na tako zemljišče. 2. Zavezancem, ki vlagajo sredstva v gradnjo malih hidroelek-trarn in drugih alternativnih energetskih virov, v višini do 80 % od odmerjenega davka glede na višino vloženih sredstev za čas do 5 let. Druga merila in višino olajšav bodo udeleženke uskladile v okviru regije. 3. Zavezancem, ki imajo učence in študente na proizvodnem delu oziroma delovni praksi v višini 15% od izplačanih nagrad po kolektivni pogodbi. 4. Zavezancem, ki so pokojninsko in invalidsko zavarovani kot kmetje in preživljajo otroke, ki so na rednem šolanju v usmerje-nem izobraževanju za pridobitev strokovne izobrazbe v višini 10% od odmerjenega davka za vsakega takega otroka. 5. Za zemljišča v obmejnem pasu in na vodnih rezervatih, katerih izkoriščanje je z ukrepom pristojnega organa omejeno, do100%. 6. Za zemljišča, katerih izkoriščanje je zaradi visokonapetostnih daljnovodov ali drugih naprav zmanjšano ali onemogočeno, do 100%. 7. Za zemljišča, na katerih se z investicijami zavezanca izvede melioracija do 100 %, za zemljišča, na katerih se izvede komasa-cija ali arondacija pa do 50% za dobo trajanja takih postopkov, vendar največ do 5 let. 13. člen Udeleženke bodo zagotovile, da bodo za kmetijstvo pristojni občinski upravni organi predložili davčnim organom do 15. febru-arja v letu, za katerega se davek odmerja, sezname zavezancev, ki ne obdelujejo zemljišča v skladu s predpisi o kmetijskih zemlji-ščih, z navedbo podatkov o parcelni številki, katastrski kulturi in katastrskem dohodku neobdelanega zemljišča. Udeleženke bodo dohodkovne cenzuse, določene z zneski katastrskega dohodka negozdnih zemljišč in znesek iz zadnjega odstavka 11. člena, valorizirale s poprečnim količnikom, ugotovlje-nim v merilu SR Slovenije ob valorizaciji ali novem izračunu katastrskega dohodka negozdnih zemljišč. 4. Davek od dohodka iz gospodarskih in poklicnih dejav-nosti 14. člen Udeleženke bodo za davek iz gospodarskih in poklicnih dejav-nosti, ki se odmerja po dejanskem dohodku od ostanka čistega dohodka, predpisale proporcionalno stopnjo, lahko tudi po skupi-nah dejavnosti, v višini od 28% do 35%. Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena bodo udele-ženke za davek iz poklicnih dejavnosti, ki so posebnega družbe-nega pomena, predpisale nižjo proporcionalno stopnjo, vendar najmanj v višini 10%. Stopnje davka iz prvega odstavka tega člena so za 5 odstotnih točk višje za zavezance, ki v okviru gostinske dejavnosti dose-gajo dohodke s storitvami bifejev in za zavezance, ki pridobivajo dohodek v obliki postranskega poklica oziroma za 10 odstotnih točk višje za zavezance, ki občasno dosegajo dohodek z oprav-Ijanjem gospodarskih dejavnosti, če s predpisi niso prepovedane. 15. člen Udeleženke bodo določile pavšalni letni znesek davka iz gospo-darskih dejavnosti v višini najmanj 5% enoletnega poprečnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu. Pavšalni letni znesek davka iz prvega odstavka tega člena se poveča za znesek, ki ustreza odstotku od enoletnega poprečnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu glede na vrsto dejavnosti oziroma predmet poslovanja, način in kraj poslovanja, delovno sposobnost zavezanca in uporabo dopolnilnega dela delavcev ali družinskih članov in sicer: — vrste dejavnosti oziroma predmet poslovanja do 20% — način poslovanja (velikost in opremljenost poslovnih pro-storov ter stopnja avtomatiziranosti delovnega procesa) do 25% — kraj posiovanja vezan na možnost pridobivanja dohodka glede na vrsto dejavnosti (mestna naselja, primestna naselja, druga večja ali manjša naselja ter odročna in višinska naselja) do 15% — delovna sposobnost zavezanca, vezana na možnost prido-bivanja dohodka glede na vrsto dejavnosti (starost in zdravstveno stanje) do 10% — uporaba dopolnilnega dela delavcev ali družinskih čla-nov, 5 %. Ne glede na določbe iz prejšnjih dveh odstavkov bodo ude-leženke določile pavšalni letni znesek davka iz poklicnih dejav-nosti v višini najmanj 2 % enotetnega poprečnega čistega osebne-ga dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu. 16. člen Udeleženke bodo zavezancem, obdavčenim po dejanskem dohodku, ki vlagajo sredstva za nabavo, rekonstrukcijo in mo-dernizacijo osnovnih sredstev zaradi razširitve dejavnosti pod pogojem, da ne gre za vlaganja, ki bi se morala kriti iz že priznane amortizacije in opravljajo dejavnosti, katerih razvoj želijo pospe-ševati v skladu s sprejetim družbenim planom občine, predpisale dodatno znižanje davčne osnove do 25% za dobo 5 let. Udeleženke bodo zavezancem, obdavčenim v pavšalnem let-nem znesku, ki vlagajo sredstva za nabavo, rekonstrukcijo in modernizacijo osnovnih sredstev zaradi razširitve dejavnosti, predpisale davčno olajšavo v obliki znižanja pavšalnega letnega zneska od 20% do 40% za dobo do 5 let. Olajšava se prizna pod pogojem, da zavezanec vloži najmanj znesek, ki ustreza 20% poprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zapo-slenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu. 17. člen Udeleženke bodo predpisale naslednje davčne olajšave in oprostitve: 1. Za dejavnosti, katerih razvoj se želi pospeševati v skladu z usmeritvami družbenih dogovorov o pospeševanju razvoja dro-bnega gospodarstva v občinah, bodo udeleženke določile davčne olajšave v višini od 20% do 40% od odmerjenega davka glede na vrste dejavnosti. 2. Zavezancem, ki so pričeli opravljati dejavnosti, bodo udele-ženke določile davčne olajšave za prvo leto v višini 100%, za drugo leto v višini 50%, za tretje leto v višini 25% od odmerje-nega davka, razen za dejavnosti, ki jih občina izvzame iz olajšav. Druge pogoje za priznavanje teh olajšav bodo udeleženke uskla-dile v okviru regije. 3. Zavezancu davka, obdavčenem po dejanskem dohodku, ki je dodatno zaposlil nove delavce, se v letu, za katero se davek odmerja, za vsakega takega delavca odmerjeni davek zniža za znesek, ki ustreza 10 % poprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu, zavezancu, obdavčenemu v pavšalnem letnem znesku pa se pavšalni letni znesek zniža za 20% za vsakega dodatno zaposlenega delavca. Davčna olajšava se prizna pod pogojem, da je bil novo zaposle-ni delavec v letu, za katero se prizna davčna olajšava, v delovnem razmerju pri zavezancu najmanj devet mesecev. Če je zavezanec dodatno zaposlil novega delavca v drugi polovici leta, za katero se davek odmerja, se davčna olajšava pod istimi pogoji prizna ob odmeri za naslednjo leto. Za dodatno zaposlenega novega delavca se ne šteje delavec, ki je sklenil delovno razmerje za določen čas, niti delavec, ki je s sklenitvijo delovnega razmerja nadomestil delavca, kateremu je prenehalo delovno razmerje. 4. Zavezancem, ki z izvozom blaga in storitev na konvertibilno področje ustvarjajo devizni priliv, se glede na odstotni delež, ki ustreza razmerju med celotnim prihodkom obratovalnice in dinar-sko vrednostjo, doseženo z izvozom blaga in storitev, odmerjeni davek zniža: — za 5%, če znaša odstotni delež izvoza od 5 do 10%, — za 10%, če znaša odstotni delež izvoza nad 10 do 20%, — za 15%, če znaša odstotni delež izvoza nad 20 do 30%, ' — za 25%, če znaša odstotni delež izvoza nad 30 do 50%, — za 35%, če znaša odstotni delež izvoza nad 50%. Davčna olajšava iz prejšnjega odstavka se prizna v primeru, ko je devizni priliv razporejen na devlzni račun obrtne zadruge ali organizacije združenega dela in je v ustrezni koloni izvozne carinske deklaracije kot proizvajalec naveden zavezanec ali sku-pina zavezancev, ki takšno olajšavo uveljavlja. Davčna olajšava se prizna tudi za storitve, ki jih zavezanec opravi v tujini preko organizacije združenega dela in zavezancem, ki opravljajo gostin-sko dejavnost, če po pogodbi z organizacijo združenega dela sprejemajo dinarske (turistične) čeke. 5. Zavezancem, ki vlagajo sredstva v gradnjo malih hidroelek-trarn in drugih alternativnih energetskih virov, se prizna davčna olajšava do 30% od odmerjenega davka glede na višino vlože-nih sredstev. Olajšava se prizna za čas do 3 let. 6. Zavezancem, ki oddajajo viške električne energije v elektro-energetski sistem, če inštalirana moč male hidroelektrarne pre-sega 100 kilovatov, se glede na odstotni delež tega prihodka v celotnem prihodku obratovalnice, odmerjeni davek zniža: — za 5%, če znaša odstotni delež tega prihodka do 5%, — za 10%, če znaša odstotni delež tega prihodka nad 5 do 15%, — za 20%, če znaša odstotni delež tega prihodka nad 15 do 30%, — za 30%, če znaša odstotni delež tega prihodka nad 30%. 7. Zavezancem, ki dosegajo dohodek s prodajo izdelkov umet-ne obrti, za katere so prejeli znak kvalitete, se prizna davčna olajšava glede na delež takega prihodka v celotnem prihodku te dejavnosti v naslednji višini: 8. Zavezancem, ki imajo učence in študente na proizvodnem delu oziroma delovni praksi, se prizna davčna olajšava v višini 15% od izplačanih nagrad po kolektivni pogodbi. 9. Zavezancem, obdavčenim v pavšalnem letnem znesku, ki preživljajo mladoletne otroke, otroke, ki nadaljujejo šolanje v usmerjenem izobraževanju ali za delo nezmožne družinske člane, se odmerjeni davek zniža za 5% za vsakega takega člana pod pogojem, da letni dohodek na družinskega člana ne presega 10% poprečnega enoletnega čistega osebnega dohodka zaposle-nih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu. V letni dohodek se vštevajo osebni dohodki in drugi dohodki, od katerih se plačujejo davki ter pokojnine in to za zavezanca ter vse družinske člane gospodinjstva. Dohodki, doseženi s samo-stojnim osebnim delom, od katerih se Ddmerja davek v pavšalnem letnem znesku, se vključujejo v letni dohodek tako, da se pavšalni letni znesek poveča s faktorjem 4. katastrski dohodek se v letni dohodek vključuje povečan s količnikom, ugotovljenim iz razmerja katastrskega dohodka do narodnega dohodka zasebnega kmetij-stva v merilu SR Slovenije. 10. Borcem NOV, obdavčenim v pavšalnem letnem znesku, se pod pogoji iz drugega odstavka 9. točke tega člena priznavajo davčne olajšave v višini do 10%. Skupne olajšave iz tega člena v posameznem letu ne morejo presegati 80% odmerjenega davka s tem, da se olajšavi iz 2. in 3. točke prvega odstavka tega člena v navedeno omejitev ne vštevata. Od dohodkov, doseženih z opravljanjem kmetijskih storitev drugim s kmetijsko mehanizacijo in od dohodkov, doseženih z izkoriščanjem zemljišča v nekmetijske namene, se davek ne pla-ča, če letni dohodek po odbitku stroškov ne presega 10% popre-čnega enoletnega čistega osebnega dohodka delavcev zaposle-nih v gospodarstvu v SR Sloveniji v preteklem letu. Določbe iz 2., 3., 8., 9. in 10. točke prvega odstavka in določba drugega odstavka tega člena se uporabljajo tudi za zavezance davka iz poklicnih dejavnosti. 18. člen Udeleženke bodo zavezancem, obdavčenim po dejanskem dohodku, priznavale izdatke za kulturne in telesnokulturne na-mene, če gre za organizirane oblike zbiranja sredstev v višini do 20 %, za humanitarne namene pa v višini do 40 % enolet-nega poprečnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delav-cev v gospodarstvu v SR Sloveniji v letu, z-a katero se davek odmerja s tem, da skupni izdatki ne morejo presegati 40% enoletnega poprečnega čistega osebnega dohodka zaposlenih delavcev v gospodarstvu v SR Sloveniji v letu, za katero se davek odmerja. 19. člen Davek po odbitku bodo udeleženke zaradi poenostavitve poslo-vanja izplačevalcev predpisale enotno, in sicer: A. Davek po odbitku iz gospodarskih dejavnosti: 1. od dohodkov raznašalcev in prodajalcev časopisov, knjig, revij in podobno, od prodaje srečk in vplačil pri športni napovedi ter pri lotu, od prejemkov zavarovalnih poverjenikov, od dohodkov hidrometeoroloških opazovalcev, od provizij zastopnikov organi-zacij za varstvo malih avtorskih pravic, od zbiranja naročil za časopise, knjige, revije in podobno, od dohodkov delavcev, dose-ženih z opravljanjem del ob pretežni uporabi lastne telesne moči ter od dohodkov doseženih z opravljanjem postranskih kmetijskih dejavnosti, 10%, 2. od provizij poslovnih agentov in poverjenikov, dohodkov od zbiranja oglasov, od dohodkov, doseženih s prodajo izdelkov uporabne umetnosti ali z razmnoževanjem ali izdajanjem avtorskih del, ki se ne štejejo za izvirnike, od dohodkov potujočih zaba-višč, od dohodkov, doseženih s prodajo izdelkov ročne izdelave, ki jih ni možno šteti za izdelke dpmače ali umetne obrti niti upo-rabne umetnosti, če jih občan izdeluje priložnostno, 25%, 3. od dohodkov oseb, ki priložnostno opravljajo storitve za organizacije združenega dela, državne organe ter druge organi-zacije in skupnosti in od dohodkov, doseženih z opravljanjem del po pogodbi o delu, sklenjeni v skladu s predpisi o delovnih raz-merjih, če ne gre za dohodke iz 1. in 2. točke 40%. Udeleženke bodo predpisale oprostitev davkov po odbitku na dohodke, ki jih dosegajo občani z zbiranjem mleka, s pluženjem snega, s tovorjenjem blaga za planinske postojanke; od dohod-kov, ki jih dosežejo invalidi s 100% telesno okvaro, osebe, ki so izgubile vid, duševno bolne in duševno prizadete osebe, če opravljajo ročna dela preko organizacij združenega dela; od do-hodkov, doseženih z opravljanjem storitev za hlevske in pašne ter druge skupnosti s področja kmetijstva; od dohodkov zbiranja, prenosa in razdeljevanja pošte v odročnih in planinskih območjih; od dohodkov, doseženih z zbiranjem podatkov za statistična raziskovanja, določena z zveznimi in republiškimi predpisi. Udeleženke bodo predpisale olajšave za davek po odbitku od dohodkov, doseženih z organiziranim delom na domu, ki jih dosegajo občani — člani kmečkih gospodarstev z manj razvitih območij v SR Sloveniji v višini 50%. B. Davek po odbitku iz poklicnih dejavnosti bodo udeleženke določile v višini 40%. Udeleženke bodo predpisale oprostitev davka po odbitku od dohodkov, ki jih dosegajo občani — prevajalci za gestikovni jezik. 5. Davek od dohodka iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav 20. člen Udeleženke bodo za davek iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav, ki se odmerja po dejanskem dohodku od ostanka čistega dohodka, predpisale stopnje v naslednji višini: — za dohodke iz avtorskih pravic od 28% do 35%, — za dohodke od patentov in tehničnih izboljšav 5%. 21. člen Davek po odbitku od dohodka iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav bodo udeleženke predpisale v naslednji višini: — za dohodke iz avtorskih pravic v višini 20%, — za dohodke od patentov in tehničnih izboljšav v višini 3%, za dohodke, ki jih dosegajo tuje fizične in pravne osebe, pa v višini 20%. Od dohodkov iz avtorskih pravic do reklamnih slik, risb in plastik, reklamnih pisanih in govorjenih besedil, reklamnih filmov, diafilmov in diapozitivov, reklamne glasbe, ter od reprodukcij takih del, od raznih skic in risb, stripov, križank in drugih podobnih del, od dohodkov artistov, plesalcev in podobnih poklicev, dose-ženih na zabavno glasbenih prireditvah, od dohodkov izvajalcev glasbenih del na zabavah, plesih, športnih igriščih, kopališčih, razstaviščih, v varietejih, v gostinskih obratih in na podobnih prireditvah bodo udeleženke predpisale stopnjo 40%. Stopnje davkov po odbitku iz 19. in 21. člena dogovora se objavijo v Uradnem listu SRS v skladu z 20. členom zakona o uporabi predpisov in o reševanju kolizij med republiškimi oziroma pokrajinskimi zakoni na področju davkov, prispevkov in taks. 22. člen Stopnje davka od dohodka iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav iz 20. in 21. člena dogovora, ki ga doseže oseba, na katero je prenešena avtorska pravica, bodo udele-ženke povečale za 50%. 23. člen Za tuje fizične in pravne osebe držav, s katerimi so sklenjeni sporazumi o izogibanju dvojnemu obdavčevanju, se za davek iz avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav upoštevajo dolo-čila teh sporazumov. 6. Davek od dohodka iz premoženja in premoženjskih pravic 24. člen Udeleženke bodo predpisale stopnje davka od dohodkov iz premoženja in premoženjskih pravic v naslednji višini: osnova % do 77.000 din nad 77.000 do 155.200 din nad 155.200 do 232.800 din nad 232.800 do 310.400 din nad 310.400 do 388.000 din nad 388.000 do 465.000 din nad 465.600 din 15% 24% 33% 42% 50% 58% 65% Udeleženke se zavezujejo, da bodo tekoče dopolnjevale evi-dence o oddajanju stanovanj ali poslovnih prostorov, garaž in počitniških hiš v najem. Podatke za dopolnjevanje evidenc zago-tavljajo za stanovanjske zadeve pristojni organi, prijavno-odjavne službe, krajevne skupnosti in hišni sveti. Udeleženke bodo valorizirale lestvico davčnih osnov v skladu s statistično ugotovljenim porastom cen na drobno v SR Sloveniji. 7. Davek od premoženja 25. člen Udeleženke bodo predpisale stopnje davka od premoženja v naslednji višini: 1. Stanovanjske stavbe, stanovanja in garaže: Pri osnovi do 1,430.000 din najmanj 0,10%, pri osnovi nad 14,300.000 din pa najmanj 1,00 %. 2. Za prostore za počitek oziroma rekreacijo: Pri osnovi do 1,430.000 din najmanj 0,20%, pri osnovi nad 14,300.000 din pa najmanj 1,50%. 3. Poslovni prostori: Pri osnovi do 1,430.000 din najmanj 0,15%, pri osnovi nad 7,150.000 din pa najmanj 1,25 %. Višino davčnih stopenj bodo udeleženke uskladile v okviru regije tako, da bo obdavčitev tega premoženja izenačena. 4»Plovni objekti — od najmanj 8 do 9 metrov dolžine 30.400 din, nad 9 metrov dolžine pa po 12.000 din za vsak nadaljnji meter dolžine. Udeleženke bodo hkrati z valorizacijo vrednosti stanovanjskih stavb, stanovanj, garaž, prostorov za počitek oziroma rekreacijo in poslovnih prostorov, valorizirale tudi lestvico davčnih osnov iz 1., 2. in 3. točke tega člena z indeksom porasta cen gradbenih objektov v družbeni lastnini v SR Sloveniji. Pavšalni letni znesek davka na plovne objekte bodo udele-ženke letno valorizirale z letno stopnjo rasti poprečnega mesečne-ga čistega osebnega dohodka na zaposlenega delavca v SR Sloveniji v preteklem letu. Pavšalni letni znesek davka se za vsako leto starosti zniža za 5%. Udeleženke bodo za zavezance davka od premoženja — na plovne objekte, predpisale obvezno vložitev davčne napovedi. Ne obdavčujejo se plovni objekti stari nad 15 let. 8. Davek na dobitke od iger na srečo 26. člen Davek na dobitke od iger na srečo bodo udeleženke predpisale po stopnji 15%. Udeleženke bodo določile vrednost posameznega dobitka od iger na srečo, od katere se davek ne plačuje v višini, opredelje-ni z dogovorom socialističnih republik in socialističnih avtonomnih pokrajin o usklajevanju davčnega sistema. 9. Davek na promet nepremičnin 27. člen Udeleženke bodo predpisale stopnje prometnega davka v na-slednji višini: 1. Za kmetijska zemljišča od prometne vrednosti m2 po propor-cionalni stopnji 15%. 22 2. Za nezazidana stavbna zemijišča in druga zemljišča, ki se ne plačano realizacijo, bistveno nižji od materialnih stroškov, ki so uporabljajo za kmetijske namene, od vrednosti m2 v naslednji bili potrebni, da se je dosegel celotni prihodek, ki predstavlja višini: vrednost prodanih proizvodov in storitev; — če zavezanec, obdavčen po fakturirani realizaciji izkaže, da -------------------------------------------------------------------------------------- so realizirani dohodki bistveno nižji od dohodkov, od katerih osnova % je bil obdavčen. Odlog plačila ali obročno odplačevanje se lahko -------------------------------------------------------------------------------------- prizna le za del dolga, ki odpade na neplačane dohodke; do 72 15 — če je zoper odmerno odločbo vložena pritožba in davčni nad 72 do 215 10,80 din + 20 nad 72 din organ ocenjuje, da bo po rešitvi pritožbe prišlo do bistvenega nad215do358 39,40 din + 25 nad 215 din znižanja davčne obveznosti; nad 358 do 429 " 75,15 din + 30 nad 358 din — če gre za začasno plačilno nesposobnost, nastalo zaradi ' nad 429 do 500 . 96,45 din + 36 nad 429 din sezonskega ali začasnega zmanjšanja obsega poslovanja; nad 500 do 572 122,01 din + 42 nad 500 din — če gre za začasno plačilno nesposobnost, nastalo zaradi nad572do644 ¦ - 152,25 din + 48 nad 572 din bolezni zavezanca ali smrti v družini, elementarnih nezgod, nad 644 do 715 186,81 din + 54 nad 644 din vojaških obveznosti ali zaradi drugih podobnih razlogov. nad715 225,15 din + 60 nad 715 din Zavezancem, ki so dolžni voditi poslovne knjige, se v primerih -------------------------------------------------------------------------------------- od prve do četrte alinee prvega odstavka tega člena odloži plačilo davka ali dovoli obročno odplačevanje davčnega dolga, 3. Za gradbene objekte na prometno vrednost gradbenega na podlagi podatkov iz v redu vodenih poslovnih knjig. objekta v višini 25%, na razliko med prometno in gradbeno Odlog plačila davka se v primerih od prve do četrte alinee vrednostjo od m2 površine pa po naslednjih stopnjah: prvega odstavka tega člena prizna za čas do 6 mesecev, v pri- ...... merih iz pete alinee prvega odstavka tega člena pa za čas do ____________________________od vrednosti dm znasa davek -, ,gta obročno odplačevanje davčnega dolga se lahko prizna nad do % za čas do 1 leta-___________________________________________________ Za čas, ko je bilo zavezancu plačilo davka odloženo ali dovo- 1.430 15% Ijeno obročno odplačevanje, se ne zaračunajo zamudne obresti. 1.430 4.290 214,50 +20% nad 1.430 4.290 7.865 786,50 + 25 % nad 4.290 32. člen 7.865 12.155 1.680,25+30 % nad 7.865 Udeleženke so soglasne, da je potrebno nenehno analizirati in 12.155 16.445 2.967,25 +40% nad 12.155 spremljati izvajanje davčne politike in na tej podlagi sprejeti 16.445 4.683,25 + 50 % nad 16.445 konkretne ukrepe, ki bodo zagotavljali večjo učinkovitost in do- -------------------------------------------------------------------------------------- slednost pri izvajanju davčnih predpisov. Pri oblikovanju ukrepov iz prejšnjega odstavka bodo udele- Udeleženke bodo valorizirale lestvico davčnih osnov iz 2. in 3. zenke zagotovile večjo aktivnost zlasti na naslednjih področjih: točke prvega odstavka tega člena z indeksom porasta cen grad- _ dosledno preverjanje podatkov v napovedih zavezancev in benih objektov v družbeni lastnini v SR Sloveniji. ugotavljanje realnejšega celotnega prihodka, za posamezne Ce prodajalec odtuji nepremičnino pred potekom petih let od dejavnosti tudi s cenitvijo možnega prihodka od opravljanja pridobitve z nakupom ali darilom, se davek, odmerjen po 1., 2. in dejavnosti; 3. točki tega člena, poveča za 30%. _ povečan nadzor nad pridobivanjem premoženja občanov; — zagotovitev ugotavljanja realnih dohodkov in davčnih osnov; — okrepljen neposreden nadzor nad tem, kako davčni zave- 10. Oavek od prometa proizvodov in storitev zanci izpolnjujejo svoje davčne obveznosti; — dosledna izterjava davčnih in drugih družbenih obveznosti; 28. člen — učinkovito in dosledno ukrepanje zoper kršitelje davčnih Udeleženke bodo določile poseben občinski davek od prometa predpisov. rabljenih motomih vozil in motornih koles z delovno prostornino 33. člen motorja nad 125 ccm. Stopnje davka so različne glede na čas Udeleženke se zavezujejo, da bodo skrbele za kadrovsko in od nabave do prodaje in znasajo: organizacijsko krepitev, boljšo strokovno in tehnično opremljenost — 15%, ce je vozilo prodano pred potekom 1 leta od nabave, in usposobljenost uprav za družbene prihodke, za ustrezno šti- — 10%, ce je vozilo prodano po preteku 1 leta do 2 let od pendijsko politiko, da bodo lahko učinkovito izvajale svojo druž-nabave- beno funkcijo Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena, se ne obdav- v samoupravnem sporazumu o skupnih izhodiščih in nekaterih cuje promet rabljenih motornih vozil in motornih koles stanh nad osnovah za delitev sredstev za osebne dohodke in skupno po- 10 'et- rabo delavcev delovnih skupnosti upravnih in drugih organov Menla za oprostitev bodo udelezenke uskladile v okviru regije. družbenopolitične skupnosti se določijo osnove, po katerih se dodatno vrednostijo posebni pogoji dela in odgovornosti v upravah 29- clen za družbene prihodke. ' Udeleženke bodo stopnje posebnega občinskega davka na pro- o4 x|en met alkoholnih pijač predpisale v naslednii višini: ,,, , . , , . ' . . .. .... -od vina, vinsko sadne pijače, penečega vina in medice Udelezenke so soglasne da bodo uprave za druzbene pnhodke od 6% do 9% zaradi racionalnosti se nadalje sodelovale pn zbiranju druzbe-,- — od naravnega žganja in vinjaka 40% :; n!h obveznosti katerih odmera in izterjava po veljavnih predpisih __ocj _|va g0o/0 ni osnovna funkcija uprav za druzbene pnhodke, v skladu s pro- — od drugih alkoholnih pijač najmanj 50% 9ra.™m P° 3. členu zakona o upravah za družbene prihodke. Udeleženke se zavezujejo da bodo dosledno ugotavljale količi- Nadomestila za delo uprav za druzbene pnhodke iz prejsnjega ne proizvedenega ter prodanega vina in žganja zaradi obračuna od?alka te9a clena in l ?lena zak°na ° "p[avah za d™zbene in plačila prometnega davka od količin, prodanih končnim potro- Pnhodke' *» uP°rabf ** namensta sredstva za modemiza- šnikom cli° in lzboljsanje matenalnega polozaja uprav za druzbene pri- hodke ali, da jih v skladu s samoupravnim sporazumom pridobijo 30. člen delavci kot dohodek delovne skupnosti. Udeleženke se zavezujejo, da bodo predpisale davek od plačil za proizvodne storitve po stopnji 10% v primerih, ko se storitve 35. člen opravlja občanom in zasebnim pravnim osebam. Udeleženke se dogovorijo, da bodo v upravah za družbene ¦ ¦ . --• ¦ ¦ ¦? .."¦¦¦ prihodke na podlagi skupno dogovorjenih izhodišč in rešitev, ¦ "¦'- , _ poenotili računalniško obdelavo podatkov. 11. Drugedoločbe ... ¦.;;- , . 36. člen .'•¦/¦•'. v . : ' , •", ¦ "• Izvajanje dogovora o usklajevanju davčne politike spremlja ' v'¦ v 31.člen /. . . ¦ . poseben odbor (odbor udeleženk), ki ima 10 članov in njihove Udeleženke bodo na pismeno vlogo zavezanca začasno odlo- namestnike. V odbor udeleženk imenujejo izvršni sveti občinskih žile plačilo davka ali dovolile obročno odplačevanje davčnega skupščin sporazumno po enega predstavnika in njegovega name- dolga v naslednjih primerih: stnika iz posamezne regije in sicer: celjska, dolenjska, gorenjska, — če zavezanec pri prehodu iz fakturirane na plačano reali- goriška, koroška, Ijubljanska, obalno-kraška, podravska, pomur-zacijo izkaže, da je tisti del materialnih stroškov, ki odpade na ska in zasavska. - ¦¦,-.. •• .¦.¦.¦•-.--- ' 23 37. člen Odbor udeleženk spremlja in analizira uresničevanje tega dogo-vora, poroča o tem udeleženkam in predlaga ustrezne ukrepe. 38. člen Odbor udeleženk obravnava morebitne kršitve tega dogovora, obvesti o tem skupščino prizadete občine in družbenopolitične organizacije ter predlaga ustrezne ukrepe. 0 kršitvah tega dogovora lahko odbor udeleženk obvešča javnost z objavo v sredstvih javnih informacij. 39. člen Udeleženke soglašajo, da bo administrativno-tehnične posle za odbor udeleženk opravljala republiška uprava za družbene prihodke. Udeleženke se zavezujejo, da bodo republiški upravi za dru-žbene prihodke v skladu z določbami tega dogovora zagotavljale potrebne podatke za spremljanje izvajanja dogovora in sicer v rokih, ki jih določi odbor udeleženk. 40. člen Udeleženke se zavezujejo, da bodo do 31. decembra 1985 uskladile svoje predpise z določbami tega dogovora. 41.člen Udeleženke bodo v obdobju 1986—1990 posamezne določbe iz dogovora spreminjale oziroma dopolnjevale z aneksi k temu dogovoru. , 42. člen Na podlagi sprejetih sklepov skupščin občin o pristopu k do-govoru, se dogovor objavi v Uradnem listu SRS.