Prihajajo~e leto bo v Sloveniji posve~eno Knjigi. V okolju, kjer so v konjunkturi predvsem elek- tronski mediji in kjer se velik del prebivalstva zadovolji z branjem SMS sporo~il na zaslonih ali nad in pod velikimi fotografijami, bi `e to bila novica. Vendar ne gre za katero koli knjigo. Gre za knji- go, ki jo berejo na vseh kontinentih, v skoraj tri tiso~ razli~nih jezikih, ljudje vseh starosti in izobraz- be. Upravi~eno ji pravimo Knjiga vseh knjig. Ne samo zaradi njene ~astitljive starosti in vsesplošne raz- širjenosti, ne samo zaradi najvišje ~loveške modrosti, ki je zbrana v njej, temve~ predvsem zato, ker gre za knjigo Bo`jega razodetja. To razodetje Boga pa ni podano v obliki neke negibne skrivnostne mo- drosti, ki bi bila prihranjena le izbranim modrim in posve~enim, temve~ v obliki univerzalne govori- ce `ivljenja in odnosov, ki jo lahko razume sleherni iskren iskalec. Vsak temeljni premislek o ~loveku, svetu in ve~nosti najde v tej knjigi svoj izvor ali odmev. To je edina knjiga, ki prenese besede: “Nebo in zemlja bosta prešla, moje besede pa ne bodo prešle” (Mt 24,35). Ko se o~etje naveli~ajo njenih ve~- no enakih besed, jo otroci ponovno odkrijejo, strastno prebirajo, v skupini ali posami~, v tišini samo- stana ali na avtobusu, v pode`elski vasici ali v univerzitetnih predavalnicah, in se ob njej navdušuje- jo za nekaj ve~. Vsakogar lahko pretrese njena govorica, ki mu je tako blizu, da skozi njo prepozna ve- li~ino in krhkost lastnega `ivljenja, svoje `elje in strahove, stiske in veselja, to, po ~emer hrepeni in ~e- sar se boji, hkrati pa v njej odkriva mo~ Besede, ki je od drugod - od zgoraj, ki ne samo obljublja, temve~ spreminja in ustvarja. Preko besed te knjige se izra`a in se uresni~uje kot bitje odnosov in upanja. Prek njih odkriva in ponotranja sebe, svet in so~loveka. V številnih svetopisemskih pripovedih sicer prevla- dujejo teme o ~loveški grešnosti in nezvestobi, o hudobiji in minljivosti sveta, vendar se skozi vse Sveto pismo kot gonilna sila prebija hrepenenje po “novih nebesih in novi zemlji”, po usmiljenju, odpuš~a- nju in odrešenju - po zvestobi. Novo nebo, nova zemlja in z njima novi ~lovek ne bo preprosto popra- vek prvega stvarjenja, ampak “rojstvo od zgoraj” (Jn 3,3), odkritje mo~i Duha, ki spreminja obli~je zemlje, dar Bo`jega otroštva, ki podarja tem, ki ga sprejmejo, nov pogled in novo misel. Dar “novega neba” je sad daritve ljubezni Jezusa Kristusa, ki ni ne restavrator in ne zgolj sodnik, ne ~udodelnik in ne prenovitelj, temve~ Prvorojenec vsega stvarstva in izpolnjevalec na~rta Njega, ki dela resni~no vse novo (prim. Raz 21,5). Najlepše besede te knjige govorijo o Ljubljenem sinu kot o najve~ji novosti ra- zodetega Boga. V njem se je razodeto bistvo Bo`jega na~rta za svet in ~loveka, ki ga je Bog “tako ljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nih~e, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel ve~- no `ivljenje” (Jn 3,16). Njegova beseda o Bogu in o ~loveku je evangelij odrešenja, je Beseda `ivlje- nja, ki o~iš~uje in osvobaja (Jn 15,3). Da bi Sin o tem prepri~al svet, je “postal podoben ljudem in bil po zunanjosti kakor ~lovek” (Flp 2,7). Spoznanje, da je ve~na Beseda “postala meso in se naselila med nami”, je za~etek Cerkve in vir ustvarjalnega navdiha njenih ~lanov, ki se trudijo vsak na svoj na~in odkrivati, ubesediti in udejanjati besede najzgodnejšega pri~evalca in zapisovalca: “Kar je bilo od za- ~etka, kar smo slišali, kar smo na svoje o~i videli, kar smo opazovali in so otipale naše roke, to vam oz- nanjamo: Besedo `ivljenja” (1 Jn 1,1). Nekaj tega navdiha se je, upajmo, prelilo tudi v prispevke pri- ~ujo~e številke Tretjega dne, ki `elijo ponovno prebuditi strast do Knjige `ivljenja. Maksimilijan Matja` Sveto pismo - besede `ivljenja