Učiteljiščni vestnik. Naši izleti. Kakor vse srednje šole tako smo oblagodarjeni tudi slovenski učiteljiščniki z izredno milostjo, da nam dovolijo naši predpostavljeni vsako leto en dan (časih celo — poldrug dan), ki je namenjen izletom. Kdor je le nekoliko že pogiedal preko domačega plotu, ve kako silne važnosti je za mladega človeka po^ tovanje. da si tudi nekoliko ogleda solnčne in temne strani tujcev. se seznani z njihovim življenjem in njihovimi razmerami in si tako razširi vsaj nekoliko duševno obzorje, ki mu ga ustvari okosteneli, prepereli. nazadnjaški in policajski c. kr. avstrijski šolski sistem. Kakšni pa so ti naši izleti? Goriški učiteljiščniki gredo v Ljubljano, marborski kam na Spodnje Štajersko, ljubljanski pa časih celo do — Trsta. Financirati morajo izlete seveda sami, ne visoka železniška uprava nas osreči s polovično vožnjo. Vrednosti teh znamenitih izletov in potovanj ne bom popisaval, je prav očividna in ni potreba komentarja, poglejmo samo nekoliko drugam. Hrvaška vlada da vsako leto maturantom prav znatno podporo (časih po par tisočakov) in tako smo že večkrat zavidali zagrebške tovariše, kako so po~ tovali po slovenski zemlji in si ogledovali vse naše važnejše kraje, od nas so šli pa seveda še dalje. — Pa ne samo Hrvatje, tudi bosenski učiteljiščniki dobivajo velike podpore za svoja naučna potovanja. L.ani so dobili baje okroK 4000 K in so prepotovali ves avstrijski jug. Tudi letos prirede n. pr. zadrski učiteljiščniki-abiturienti veliko naučno potovanje pod vodstvom dveli profesorjev preko Trsta—Benetk — Ljubljane—Gradca — Dunaja — Budiinpešte v Zagreb in nato zopet domov v Dalmacijo, a vse to z javno podporo. Nam slovenskim učiteljiščnikom se zdi to kot nekaka pravljica, če pomislimo, da moramo laziti od Poncija do Pilatuža, preden nam milostno dovolijo, da si ogledamo na lastne stroške kaiko vzorno mlekarno v okolici. Skrajni čas je, da se še stori tudi v tem oziru vsaj mal korak dalje, da bomo vsaj capljali za drugimi našimi tovariši. Ne pitajte nas samo s suho teorijo o kvaliteti gnoja in podobnim, dajte nam tudi nekoliko živega, isitinitega sveta in nekoliko vpogleda v faktično življenie, saj vsaj to menda ni proti kakim paragrafom. Prepričani smo, da bi gpsp. profesorji v tem oziru lahko kaj dosegli, predsvem pa ravnateljstva sama. Ce nas vzgajate za učitelje, ted.ai nas res vzgajajte, a ne samo v — diletante! St.