URN_NBN_SI_DOC-1UYKS1HB

MEDNARODNE TENDENCE V SODOBNEM IZOBRAŽEVANJU BIBLIOTEKARJEV Paul Kaegbain, Katedra za bibliotekarstvo Univerza v Kfilnu UDK 02:378(430.1) Na področju visokega Šolstva je že dolgo sprejeto načelo, da je reforma učnih načrtov stalna naloga institucij, ki se ukvarjajo s poučevanjem in raziskovanjem najrazličnej­ ših strokovnih disciplin. V številnih zakonih o visokem šolstvu je to obveznost do reforme jasno začrtal zakonoda­ jalec, prav tako tudi matične dežele visokih Sol v Zvezni republiki Nemčiji. Na dlani je, da je nujno potrebno učne strukture in učne vsebine prilagajati spreminjajočim se zahtevam, ki jih prinaša čas. Uporaba novih tehnik, moder­ nih delovnih postopkov, vidik racionalizacije, spoznanja znanstvenih raziskav in rezultati v praksi preizkušenih projektov - vse to nas sili v evalvacijo učnih metod v vseh strokah, predvsem pa na področjih, ki so uporabniško usmerjena. To načelo velja tudi za izobraževanje bibliotekarjev, pri katerih mora visoko mesto zavzemati zlasti praktična upo­ rabnost znanj, pridobljenih med študijam stroke. Takšna razmišljanja pa so v prvi vrsti odvisna od spreminjajočega se obsega nalog samih knjižnic in od ciljev, ki se jim zastavljajo glede na socio-kulturni položaj v družbi, ki ji morajo biti na voljo* . Ob pregledu zadnjih dveh desetletij lahko v svetu regi­ striramo zelo opazen razvoj, ki je zajel knjižnice v posa­ meznih deželah. Ta razvoj je posebej viden na treh področ­ jih: 4.1

RkJQdWJsaXNoZXIy