Na podlagi 82. člena Zakona o stanovanjskem gospodarstvu (Uradni list SRS, š(. 13/81) ter 30. člena samoupravnega sporazuma o ustanovitvi Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Grosuptje je skupšdna stanovanjske skupnosti Grosuplje na seji zbora uporabni-kov ip zbora izvajalcev dne 23. 9. 1982 sprejela STATUT stanovanjske skupnosti občine Grosuplje I. UVODNE IN SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Samoupravna stanovanjska skupnost občine Grosuplje (v nadalj-njem besedilu: stanovanjska skupnost), ki je bila ustanovljena s sa-moupravnim sporazumom o ustanovitvi stanovanjske skupnosti ob-čine dne 14. 3. 1974 je sampupravna interesna skupnost, v kateri de-lavci, delovni ljudje, občani in stanovalci po načelih vzajemnosti in so-lidarnosti uresniču jejo svoje potrebe in interese v stanovanjskem go-spodarstvu, to je pri planiranju graditve stanovanj in zagotavljanju sredstev, združevanju sredstev za graditev stanovanj, zagotavljanju vzajemnosti in solidarnosti v stanovanjskem gospodarstvu, vzaje-mnem gospodarjenju s stanovanji in stanovanjskimi hišami v druž-beni lastnini, oblikovanju in namenski uporabi stanarine ter uresniče-vanju drugih skupnih interesov na področju stanovanjskega gospo-darstva. 2. člen Dejavnost stanovanjske skupnosti je posebnega družbenega po-mena. 3. člen Stanovan jska skupnost je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih ima na podlagi določil ustave, zakona o stano-vanjskem gospodarstvu in drugih predpisov, samoupravnega spora-zuma o ustanovitvi stanovanjske skupnosti ler tega statuta. 4. člen Stanovanjska skupnost ima pri Službi družbenega knjigovodstva, podružnici Grosuplje odprt žiro račun in druge račune. 5. člen Ime stanovanjske skupnosti je: Samoupravna stanovanjska skup-nost občine Grosuplje. Sedež stanovanjske skupnosti je: Grosuplje, Taborska c. 3. 6. člen Stanovanjska skupnost je vpisana v sodni register pri Temeljnem sodišču v Ljubljani. 7. člen Stanovanjska skupnost ima in uporablja pri svojem poslovanju štampiljko z besedilom: »Samoupravna stanovanjska skupnost ob-čine Grosuplje«. Štampiljka je okrogle oblike. II. OPREDELITEV PRAVIC, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI, KI SE UREJAJO S STATU-TOM STANOVANJSKE SKUPNOSTI 8. člen Statut stanovanjske skupnosti podrobneje opredeljuje zlasti: — naloge stanovanjske skupnosti; — samoupravno organiziranost stanovanjske skupnosti; — usklajevalni postopek med zboroma; — podrobnejša določila o uveljavljanju posebnih interesov zbora uporabnikov pri stanovanjski graditvi in gospodarjenju s stanovanj-skimi hišami v družbeni lastnini; — samoupravno organiziranost enot stanovanjske skupnosti; — pristojnosti predsednika skupščine stanovanjske skupnosti; — izvajanje nalog v skupnosti socialnega varstva v občini; — izvajanje nalog v Zvezi stanovanjskih skupnosti Slovenije; — financiranje stanovanjske skupnosti; — uresničevanje samoupravne delavske kontrole v stanovanjski skupnosti; —naloge na področju splošne ljudske obrambe in družbene samo-zaščite; — javnost dela stanovanjske skupnosti; — opravljanje skupnih del za stanovanjsko skupnost; — reševanje sporov; — razmerja stanovanjske skupnosti do drugih interesnih skupno-sti, do skupščine in do drugih družbenih dejavnikov v občini; — odgovornost stanovanjske skupnosti. III. OPREDELITEV PRAVIC, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI UDELEŽENCEV SAMOU-PRAVNEGA SPORAZUMA O USTANOVITVI STANOVANJSKE SKUPNOSTI 9. člen Z namenom uresničiti pravice, obveznosti in odgovornosti, oprede-Ijene s samoupravnitn sporazumom o ustanovitvi stanovanjske skup-nosti, opravljamo delavci, delovni ljudje in občani v stanovanjski skupnosti zlasti naslednje naloge: — usklajujemo in sprejemamo planske akte na področju stanovanj-skega gospodarstva; — spremljamo uresničevanje planskih aktov ter sprejemamo ukrepe za uresničevanje planskih aktov na področju stanovanjskega gospodarstva; — se dogovarjamo o združevanju in upravljanju s sredstvi vzaje-mnosti in solidarnosti namenjenimi za financiranje družbene usmer-jene graditve in o združevanju in upfavljanja s sredstvi iz stanarine za vzdrževanje in prenovo stanovanj in stanovanjskih hiš v družbeni lastnini; — organiziramo in izvajamo solidarnostne naloge pri graditvi in uporabi družbenih stanovanj: — organiziramo družbeno usmerjeno stanovanjsko graditev, ki upošteva racionalizacijo pri graditvi in kasnejšem vzdrževanju stano-vanj; — sprejemamo osnove in merila za gospodarjenje s stanovanji in stanovanjskimi hišami v družbeni Iastnini, upoštevaje načela vzaje-mnosti ter solidarnosti; — skrbimo, da se vodi za stanovanja oziroma stanovanjske hiše, s katerimi gospodarijo skupnosti stanovalcev, pregled o sredstvih sta-naiine, najemnine, prispevkih etažnih lastnikov posameznih delov stanovanjske hiše in stroškov; — skrbimo za varstvo in izboljšanje bivalnega okolja in izboljšanje stanovanjske kulture; — skrbimo za izvajanje ukrepov civilne zaščite oziroma zaščitnih ukrepov in reševalnih akcij v staiiovanjskih hišah ob naravnih in dru-gih hudih nesrečah, v vojni in drugih izrednih razmerah; — dajetno pobudo za ustanavljanje poslovnih skupnosti za stano-vanjsko gradnjo — določamo izvajalce investitorskih del za družbeno usmerjeno stanovanjsko graditev; — ustanovimo poseben organ za sporazumno odpravo sporov s po-dročja stanovanjskega gospodarstva ter posebno sodišče združenega dela. IV. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRANOST STA-NOVANJSKE SKUPNOSTI 1. Skupščina stanovanjske skupnosti 10. člen Stanovanjsko skupnost upravlja skupščina. Skupščino stanovanjske skupnosti sestavljata zbor uporabnikov in zbor izvajalcev. 11. člen Zbor uporabnikov šteje 55 delegatskih mest. Zbor izvajalcev šteje 5 delegatskih mest. 2. Mandatna doba 12. člen Mandatna doba članov delegacij za skupščino stanovanjske skup-nosti traja štiri leta. 3. Način dela in odločanja v skupščini stanovanjske skupnosti 13. člen Skupščina dela in odloča na sejah. Skupščina veljavna sklepa, če je na seji navzoča večina delegatov v zborih skupščine. 14. člen Delegati v skupščini odločajo: — na skupni seji obeh zborov; — enakopravno v obeh zborih; — samostojno v posameznem zboru. 15. člen Delegati na skupni seji obeh zborov odločajo zlasti o: — izvolitvi ter razrešitvi predsednika skupščine in podpredsednika skupščine ter izvolitvi ter razrešitvi predsednika in članov stalnih skupnih organov; — imenovanju in razrešitvi predsednika in članov občasnih skupnih organov; — stališčih in smernicah za nadaljnje razvijanje samoupravnih družbenoekonomskih odnosov na področju s stanovanjskega gospo-darstva v občini; — sprejemu samoupravnih splošnih aktov stanovanjske skupnosti; — sklenitvi samoupravnega sporazuma z Zavodom za prostorsko, komunalno in stanovanjsko urejanje Grosuplje za opravljanje stro-kovnih, administrativnih in pomožnih del; — volitvah delegatov skupščine stanovanjske skupnosti v skup-nost socialnega varstva občine; — nalogah stanovanjske skupnosti na področju splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite; — drugih zadevah, za katere je pristojna skupščina po zakonu, od-lokih in drugih predpisih ter statutu stanovanjske skupnosti. 16. člen Delegati enakopravno in ločeno v obeh zborih odločajo zlasti: — o sprejemu statuta stanovanjske skupnosti; — o sprejemu poslovnika skupščine stanovanjske skupnosti; — o planskih aktih stanovanjske skupnosti; — o delovnem in finančnem načrtu stanovanjske skupnosti ter po-slovnem poročilu in zaključnem računu; — o organiziranju in izvajanju družbeno usmerjene stanovanjske graditve; — o organiziranju del pri gospodarjenju s stanovanji in stanovanj-skimi hišami v družbeni lastnini; — o politiki in ciljih na področju oblikovanja in uporabe stanarin in najemnin; — o ukrepih za varstvo in izboljšanje bivalnegr^okolja; — o organiziranju in izvajanju preventivnih in drugih ukrepov za preprečevanje in zmanjševanje posledic naravnih in drugih nesreč; — o ukrepih civilne zaščite; — o racionalizaciji in industrializaciji na področju stanovanjske graditve in vzdrževanju stanovanj in stanovanjskih hiš v družbeni lastnini; — o oblikovanju cen, o rokih in drugih pogojih družbeno usmerjene stanovanjske graditve; — o vzdrževanju in prenovi stanovanj in stanovanjskih hiš; — o ustanovitvi posebnega sodišča združenega dela in posebnega organa za sporazumno odpravo sporov s področja stanovan jskega go-spodarstva; — o drugih zadevah, za katere sta zbora skupščine pristojna po za-konu, odlokih in drugih predpisih ter statutu stanovanjske skupnosti. 17. člen Delegati na seji zbora uporabnikov odločajo samostojno zlasti: — o izvolitvi in razrešitvi predsednika in podpredsednika zbora; — o imenovanju in razrešitvi predsednika in članov občasnih komi-sij; — o upravljanju z združenimi sredstvi; — o solidarnosti v stanovanjskem gospodarstvu; — o osnovah in merilih za oblikovanje stanarin in najemnin ter pri-spevkih lastnikov posameznih delov stanovanjskih hiš; — o splošnih aktih o dodeljevanju solidarnostnih stanoVanj; — o splošnih aktih o odobravanju delne nadomestitve stanarine; — o splošnih aktih o dodeljevanju stanovanj, s katerimi razpolaga stanovanjska skupnost; — o drugih zadevah za katere je zbor pristojen po zakonu, odipkih in drugih predpisih ter statutu stanovanjske skupnosti, 18. člen Kadar zbor uporabnikov odloča o združevanju in uporabi vzaje-mnostnih in solidarnostnih sredstev za stanovanjsko graditev oziroma o združevanju in uporabi združenih sredstev stanarin za vzajemno vzdrževanje stanovanjskih hiš in stanovanj, odločitev o teh vprašanjih ne more biti sprejeta, če je ne sprejmejo združevalci sredstev. 19. člen Delegati na seji zbora izvajalcev odločajo samostojno zlasti: — o izvolitvi in razrešitvi predsednika in podpredsednika zbora; — imenovanju in razrešitvi predsednika in članov občasnih komisij zbora; — o načinu izvajanja stanovanjske graditve in del pri gospodarje-nju s stanovanjskimi hišami; — o tehnologiji graditve stanovanj in tipizaciji gradbenih elemen-tov; — o ustanavljanju in delovanju poslovnih skupnosti za celovito sta-novanjsRo graditev. 20. člen Sejo skupščine sklicuje in vodi predsednik skupščine, ki ga izvoli skupščina izmed delegatov za dobo dveh let z možnostjo enkratne po-novne izvolitve. Predsednika zbora uporabnikov izvoli zbor uporabnikov za dobo dveh let z možnostjo enkratne ponovne izvolitve. Predsednika zbora izvajalcev izvoli zbor izvajalcev za dobo dveh let z možnostjo enkratne ponovne izvolitve. Predsedstvo skupščine 21. člen Zaradi zagotavljanja enotnosti kolektivnega dela, skupnega in ena-kopravnega odločanja in odgovornega ravnanja uporabnikov in izva-jalcev pri uresničevanju pravic obveznosti in odgovornosti jma skupš-čina stanovanjske skupnosti predsedstvo za usklajevanje svojega dela. Predsedstvo je koordinacijsko telo skupščine. Člani predsedstva skupščine so: — predsednik skupščine — predsednika obeh zborov skupščine — predsedniki skupnih organov skupščine 4. Skupni organi skupščine 22. člen Skupščina stanovanjske skupnosti oblikuje za izvrševanje svojih nalog skupne organe izmed delegatov uporabnikov in izvajalcev. Predsednika in člane skupnih organov izvoli skupščina za dobo štirih let. * 23. člen Skupni organ je za svoje delo odgovorcn skupščini. 24. člen Skupni organ dela in odloča na sejah. 25. člen Skupščina stanovanjske skupnosti ima naslednje stalne skupne or-gane: — odbor za planiranje in razvoj družbetioekonomskih odnosov ter splošne, finančne, kadrovske in administrativne zadeve; — odbor za graditev stanovanj; — odbor za gospodarjenje s stanovanji in stanovanjskimi hišami v družbeni Iastnini tcr prenovo stanovanj; — odbor za solidarnost v stanovanjskem gospodarstvu. 26. člen""' 4.1. Odbor za planiranje in razvoj družbenoekonomskih odnosov ter splošne, finančne, kadrovske in adminisirativne zadeve ima zla-sti naslednje pristojnosti: ' . .. .— — skrbi za izvajanje sklepov skupščine ozirorna posameznega zbora s področja planiranja in uveljavljanja družbenoekonomskih odnosov v stanovanjskem gospodarstvu, — pripravlja predloge samoupravnega sporazuma o lemeljih plana in plana stanovanjske skupnosti; — pripravlja predloge dolgoročnega planastanovanjske skupnosti; — pripravlja predloge samoupravnega sporazuma o usklajevanju plana stanovanjske skupnosti ter v okviru pooblastil skupščine ozi-roma njenih zborov skrbi za medsebojno usklajenost dejavnikov, ki so udeieženi pri družbeno usrrierjeni stanovanjski graditvi; — pripravlja predloge posebnega samoupravnega sporazuma za medsebojno solidaTnostno zdrnževartje solidarnostnih sredstev za tiste delavce, ki sc dnevno vozijo na delo iz drugih občin; — spremlja izvajanje vseh planskih aktov stanovanjske skupnosti ter oblikuje predloge ukrepov za uresničevanje sprejetih planskih aktov; — skrbi za pripravo programov za uresničevanje s planskimi akti sprejetih obveznosti pri gradnji in prenovi stanovanj in naselij; — proučuje vprašanja ter pripravlja smernice, stališča in predloge sklepov v zvezi z združevanjem sredstev čistega dohodka in dohodka v stanovanjski skupnosti; — proučuje vprašanja ter pripravlja smernice, stališča ter predloge sklepov v zvezi z vzajemnim združevanjem dela sredstev stanarin; — proučuje vprašanja in pripravlja smernice, stališča in predloge sklepov v zvezi z lastno udeležbo za pridobitev stanovanjske pravice na stanovanju v družbeni lastnini ali za graditev stanovanjske hiše; — po usklajevanju med skupnimi ovgani oblikuje predlog delov-nega in finančnega načrta ter poslovnega poročila in zaključnega ra-čuna stanovanjske skupnosti; — skrbi za financiranje dejavnosti stanovanjske skupnosti skladnos samoupravnim sporazumom o temeljih plana stanovanjske skupnosti in letnim delovnim načrtom; — obravnava družbene dogovore in samoupravne sporazume, ka-terih udeleženec oziroma podpisnik je stanovanjska skupnost; — obravnava pogodbe ter dogovore, ki jih klepa stanovanjska skupnost; — obr avnava in pripravlja predloge za volitve in imenovan ja skupš-čine oziroma posameznega zbora; — opravlja druge naloge s področja planiranja in družbenoeko-nomskih odnosov, ki mu jih poveri skupščina oziroma posamezni zbor skupščine, Odbor za planiranje in razvoj družbenoekonomskih odnosov ter splošne, finančne, kadrovske in administrativne zadeve šteje 5 članov. 27. člen 4.2. Odbor za graditev stanovanj ima zlasti naslednje pristojnosti: —skrbi za izvajanje sklepov skupščine oziromaposameznegazbora s področja graditve stanovanj; — pripravlja predloge letnega,, srednjeročnega in dolgoročnega programa stanovanjske graditve v občini; — spremlja izvajan je programov stanovan jske graditve ter oblikuje predloge ukrepov za uresničevanje sprejetih programov graditve; — proučuje vprašanja ler pripravlja stališča, smernice iri predloge sklepov v zvezi z absegom stanovanjske gradnje, strukturo, vrsto in kvaliteto stanovanj; — proučuje vprašanja ter pripravlja stališča, smernice in predloge sklepov v zvezi z obsegom združevanja vzajemnostnih in solidarnost-nih sredstev za stanovanjsko graditev; — skrbi za sodelovai]je s komunalno skupnostjo, stavbno—zemlji-ško skupnostjo, skupnostjo otroškega varstva, izobraževalno skup-nost jo in drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi, ki so udele-žene pri družbeno usmerjeni stanovanjski graditvi; — proučuje osnove in merila ter pripravlja predloge sklepov s po-' dročja oblikovanja cen stanovanjske graditve; — skrbi za racionalizacijo na področju stanovanjske graditve; -i- proučuje obveznosti in zmogljivosti izvajalcev za uresničevanje ' planiranega obsega st.-viovanjske gruditve: -i- pripravl}3 pv oupravnifa spi- : jske skupnosti s podf ^:.. : 8 — pripravlja predlog delitve vzajemnostno združenih sredsJev, do katerih so upravičene organizacije združenega dela in delovne skup-nosti ter delavci; organizira strokovni nadzor nad družbeno usmerjenostanovanjsko graditvijo; — pripravlja smernice za urejanje in varstvo stanovanjskega oko-Ija; — pripravlja druge naloge s področja graditve stanovanj, ki mu jih poveri skupščina oziroma posamezni zbor skupščine. Odbor za graditcv stanovanj šteje 5 članov. 28. člen 4.3. Odbor za gospodarjenje s stanovanji in stanovanjskimi hišami v družbeiii lastnini ter prenovo stanovanj ima zlasti naslednje pri-stojnosti — skrbi za izva janje sklepov skupščine oziroma posameznega zbora s področja gospodarjenja s stanovanji in stanovanjskimi hišatni v družbeni lastnini; — pripravlja predloge letnega, srednjeročnega in dolgoročnega programa gospodarjenja s stanovanji in stanovanjskimi hišami v družbeni lastnini; — spremlja izvajanje programov gospodarjenja ter oblikuje pred-loge za uresničevanje sprejetih pfrogramov gospodarjenja; — proučuje vprašanja ter pripravlja stališča, smernice in predloge sklepov v zvezi z gospodarjenjem s stanovanji in stanovanjskimi hi-šami v družbeni lastnini; — oblikuje predloge enotnih meril za namensko uporabo stanarine; — skrbi za pregled stanarin, najemnin in stroškov in sicer po posa-meznih elementih stanarin, najernnin in stroškov za vsako stanovanj-sko hišo; — skrbi za vzajemnostno združevanje dela sredstev stanarin; — organizira solidarnostne naloge pri uporabi družbenih stano-vanj; — proučuje obveznosti in zmogljivosti izvajalcev za uresničevanje planiranega obsega vzdrževalnih del: — pripravlja predloge samoupravnih splošnih aktov stanovanjske skupnosti s področja gospodarjenja; — skrbizaizvajanjesklepovskupščineoziromaposameznegazbora s pbdročja prenove; — pripravlja predlog letnega, srednjeročnega in dolgoročnega pro-grama prenove; — spremlja izvajanje sprejetih programov prenove ter oblikuje predloge ukrepov za uresničevanje sprejetih programov prenove; — proučuje vprašanja ter pripravlja stališča, smernice in predloge sklepov v zvezi s prenovo; — pripravlja predloge samoupravnih splošnih aktov s področja prenove; — opravlja druge naloge s področja gospodarjenja in prenove, ki ijiu jih poveri skupščina oziroma posamezni zbor skupščine, Odbor za gospodarjenje s stanovanji in stanovanjskimi hišami v družbeni lastnini šteje 5 članov. 29. člen 4.4. Odbor za solidarnost v stanovanjskem gospodarstvu ima zlasti naslednje pristojnosti: •— skrbi za izvajanje sklepov skupščine oziroma zbora uporabnikov s področja solidarnosti v sianovanjskem gospodarstvu; — pripravlja predlog letnega, sredn jeročnega in dolgoročnega pro-grama solidarnosti v stanovanjskem gospodarstvu; — spremlja izvajanje programov solidarnosti ter oblikuje predloge ukrepov za uresničevanje sprejctih programov solidarnosti; — proučuje vprašanja ter pripravlja stališča, smernice in predloge sklepov v zvezi s solidarnostjo v stanovanjskem gospodarstvu; — pripravlja predloge samoupravnih splošnih aktov stanovanjske skupnosti s področja solidarnosti v stanovanjskem gospodarslvu; — pripravlja predloge prednostne liste za dodeljevanje solidar-nostnih stanovanj in slanovanj, nad katerimi ima razpolagalno pra-vico stanovanjska skupnost; — obravnava ter odobrava vloge za delno nadomestitev stanarine upravičencem do delne nadomestitve stanarine; — proučuje vprašanja ter pripravlja smernice, stališča ter predloge sklepov v zvezi z lastno udeležbo za pridobitev stanovanjske pravice na družbenem najemnem stanovanju; — rešuje stanovanjska vprašanja udeležencev NOV; — opravlja druge naloge s področja solidarnosti v stanovanjskem gospodarstvu, ki mu jih poveri skupščina oziroma zbor uporabnikov. Odbor za solidarnost v stanovanjskem gospodarstvu šteje 9 čla-nov. 5, Sprejemanje odločitev v skupščlni sfatttttiMtfjk«-skupnosti, njenih zborih in skupnih orgaitih 30. člen Odločitve in sklepe skupščine stanovanjske skupnosti ozadevah, o katerih odločnjo dekgati v skupščini na skupni seji obeh zborov so sprejeti, če je zanje glasovala večina delegatov obeh zborov. Odločitve in sklepi skupščine stanovanjske skupnosti o zadevah. o katerih enakopravno odločata oba zbora so sprcjeli, če jili jc v ena-kcm besedilu sprejela večina vseh delegatov v vsakem zHoth. Odločitve in sklepi, o katerih samostojno odloča zbor uporabnikov, oziroma zbor izvajalcev, so spre jeti, če je zan je glasovala večina dele-gatov zbora uporabnikov oziroma zbora izvajalcev. 31. člen Če ni doseženo soglasje med zboroma, je potrebno opraviti uskla-jevalni postopek. 32. člen Usklajevalni postopek izvede komisija, ki šteje tri delegate zbora uporabnikov skupščine stanovanjske skupnosti in tri dclcgate zbora izvajalcev skupščine stanovanjske skupnosti na svoji seji. Komisijo za izvedbo usklajevalnega postopka in njenega predsed-nika imenuje skupščina stanovanjske skupnosti na svoji seji. 33. člen Skupščina lahko na isti seji nadaljuje razpravo in sprejme odločitev o zadevi, o kateri ni bilo doseženo soglasje, če komisija iz prejšnjega člena statuta uskladi stališča in predlaga predlog odločitev. Če navzlic usklajevanju ni bilo doseženo soglasje v skupščini stano-vanjske skupnosti in ni mogoče sprejeti odločitev s potrebno večiiio, skupščina predlog odločitve začasno umakne z dnevncga reda. komi-si jo iz prejšn jega člena statuta pa zadolži, da nadal ju je z uskla jcvalnim postopkom. V primeru navedenem v prejšnjem odstavku tega člena, mora ko-misija za izvedbo usklajevalnega postopka v roku, ki ga določ« skupš-čina stanovanjske skupnosti, predložiti predsedniku skupščine stano-vanjske skupnosti usklajen predlog odločitve. Predsednik skupščine je dolžan usklajen predlog odločitve predlo-žiti skupščini stanovanjske skupnosti. 34. člen V primeru, da po opravJjenem usklajevalnem postopku skupščina slanovanjske skupnosti ne sprejme predloga odločitve, odločitev pa zadeva sklep posebnega družbenega pomena s področja slanovanj-skega gospodarstva, da skupščina stanovanjske skupnosti pobudo Izvršnemu svetu Skupščine občine Grosuplje, da skupščina občine za-časno uredi to vprašanje. 35.člen Skupni organ veljavno sklepa, če je na seji navzoča večlna članov. Skupni organ sprejema sklepe z večino glasov vseh članov. 6. Pravice, obveznosti in odgovornosti delegatov 36. čJen Delegati v zborih skupščine stanovanjske skupnosti imajo pravice, obveznosti in odgovornosti, ki jih določajo ustava, zakoni, samou-pravni sporazumi o ustanovitvi stanovanjske skupnosti ter ta statut, predvsem pa: — da izražajo na sejah zborov skupščine stališča konferenc delega-cij oziroma delegacij, ki so jih delegirate; — da predlagajo, obliku jejo in sprejemajo stališča in sklepe, ki uve-Ijavljajo samoupravne družbenoekonomske odnose v stanovanjskcni gospodarstvu ob upoštevanju načela, da je stanovanje ekonomska dobrina dolgoročne porabe s posebnimi socialnimi značilnostmi, sta-nuvanjsko gospodarstvo pa del družbene reprodukcije, o katerem od-ločajo delavci, delovni Ijudje in občani ter stanovalci v stanovanjih in stanovanjskih hi.šah v družbeni lastnini; — da usklajujejo stališča v skladu z interesi delavcev, delovnih Ijudi, občanov in stanovalcev glede stanovanjske graditve, zagotav-Ijanja vzajemnosti in solidarnosti pri pridobivanju in uporabi stano-vanj ter gospodarjenja s stanovanji in stanovanjskimi htšami v dtuž-be.ni lastnini in varstva stanovanjskega in bivalnega okolja; — da dejavno sodelujejo v delu skupščine ozirotna zborov skupš-čine stanovanjske skupnosti, v delu skupnih organov ter v delu obča-snih delovnih leles skupščine oziroma zborov; — da skrbijo za obveščanje konferenc delegacij oziroma delegacif o delu stanovanjske skupnosti. 37. člen Deiegati so v mejah svojih pravic, obveznosti in odgovornosti sa-mostojni pri svojem delu v skupščini oziroma zborih upoštevaje sruer- nice, stališča in sklepe konferenc delegacij oziroma delegacij, ki so jih delegirale v stanovanjsko skupnost. Delegati so za svoje delo v stanovanjski skupnosti odgovorni usta-noviteljem stanovanjske skupnosti. 7. Poslovnik o delu skupščine stanovanjske skupnosti * 38. člen Podrobnejše določbe o pravicah in dolžnostih delegatov v skupščini stanovan jske skupnosti, sejah skupščine, posameznega zbora in skup-nega organa, usklajevalnem postopku ter programiranju dela v skupš-čini določa poslovnik o delu skupščine stanovanjske skupnosti. V. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRANOST ENOT STANOVANJSKE SKUPNOSTI 39. člen Za neposrednejše uresničevanje samoupravnih pravic, posebnih in-teresov in posebnih potreb pri graditvi, prenovi in gospodarjenju s <>fanovanji in stanovanjskimi hišami v družbeni lastnini ter za obrav-navanje in reševanje drugih vprašanj iz stanovanjskega gospodarstva, lahko delavci, delovni ljudje, občani in stanovalci ustanovijo enoto stanovanjske skupnosti. 40. člen Enota stanovan jske skupnosti se ustanovi s samoupravnitn sporazu-mom s katerim se opredeli naloge, postopke, način sprejemanja sa-moupravnih splošnih aktov, samoupravno organiziranost, način zago-tavljanja sredstev za njeno delovanje in druga pomembna vprašanja za delovanje enote. 41. člen Enota stanovanjske skupnosti je pravna oseba in ima svoj statut. Statut gnote skupnosti mora biti skladen s samoupravnim sporazu-mom o ustanovitvi stanovanjske skupnosti in s tem statutom. 42. člen Skupščino enote sestavljata zbor uporabnikov in zbor izvajalcev. Glede sestave in delegiranja delegatov v zbor uporabnikov in zbor izvajalcev ter glede obranave in odločanja o enoti stanovanjske skup-nosti se miselno upošteva določila členov 12. in 14. tega statuta. 43. člen Samoupravni sporazum o ustanovitvi enote stanovanjske skupnosti in statut enote potrdi skupščina stanovanjske skupnosti. VI. PRISTOJNOSTI PREDSEDNIKA SKUPŠČINE STANOVANJSKE SKUPNOSTI TER PRI-STOJNOSTI PREDSEDNIKOV ZBOROV SKUPŠČINE 44. člen Predsednik skupščine stanovanjske skupnosti ima zlasti naslednje pristojnosti: 4 — predstvlja in zastopa stanovanjsko skupnost; — sklicuje in vodi seje skupščine; — organizira delo ter skrbi za izvajanje sklepov skupščine; ,— skrbi, da skupščina dela v skladu s poslovnikom; _— daje pobude za obravnavo posameznih vprašanj na seji skupš-čjne oziroma zborov; — podpisuje sklepe in samoupravne splošne akte, ki jih je sprejela skupščina; "~_— podpisuje družbene dogovore in samoupravne sporazume, ki jih je sprejela stanovanjska skupnost; — skrbi za usklajevanje nalog stanovanjske skupnosti v skupnosti spcialnega varstva; '.'— skrbi za usklajevanje skupnih nalog v Zvezi stanovanjskih skup-nosti Slovenije; — skrbi za sodelovanje skupščine in njenih zborov ter skupnih or-ganov z občinsko skupščino ter družbenopolitičnimi organizacijami v občini; — opravlja druge naloge, ki mu jih naloži skupščina oziroma posa-mezen zbor. Predsednik skupščine je za svoje delo odgovoren skupščini. 45. člen Če je predsednik skupščine odsoten ali zadržan ga nadomešča z vsemi pooblastili podpredsednik skupščine, ki lahko po pooblastilu predsednika skupščine tudi trajno opravl ja posamezne naloge iz pri-stojnosti predsednika skupščine. 46. člen Predsednika zbora uporabnikov in zboija izajvalcev imata zlasti na-slednje pristojnosti: — predstavljata zbor; — sklicujeta in vodita seje zbora ter predlagata dnevni red zbora; — organizirata delo ter skrbita za izvajanje sklepov zbora. VII. USKLAJEVANJE IN IZVAJANJE NALOG V OBČINSKI SKUPNOSTI SOCIALNEGA VAR-STVA 47. člen Stanovanjska skupnost msklajuje v skupnosti socialnega varstva v občini zlasti: — osnove in merila za dodelitev stanovanj, zgrajenih s sredstvi za solidarnost; — osnove in merila za delno nadomestitev stanarine občanom z niž-jimi dohodki; — standarde za stanovanja občanov s posebnimi potrebami. 48. člen Skupni organi stanovanjske skupnosti, še posebej pa odbor za soli-darnost v stanovanjskem gospodarstvu, se neposredno vključujejo v izvajanje nalog skupnosti socialnega varstva na področju stanovanj-skega gospodarstva, ki imajo socialno varst»;eni značaj. VIII. USKLAJEVANJE IN IZVAJANJE NALOG V ZVEZI STANOVANJSKIH SKUPNOSTI SLOVENIJE 49. člen Zadeve skupnega pomena za vso SR Slovenijo na področju stano-vanjskega gospodarstva, ki jih stanovanjska skupnost skupaj z dru-gimi stanovanjskimi skupnostmi usklajuje in izvaja v Zvezi stanovan j-skih skupnosti Slovenije, so zlasti naslednje: — nadaljnje razvijanje samoupravnih družbenoekonomskih odno-sov na področju stanovanjskega gospodarstva; — opredeljevanje usmeritev in obveznosti pri planiranju, zagotav-ljanju sredstev, graditvi stanovanj, gospodarjenju s stanovanji in sta-novanjskimi hišami v družbeni lastnini, zagotavljanje vzajeinnosti in solidarnosti pri pridobivanju in uporabi stanovanj ter varstva stano-vanjskega in bivalnega okolja in drugih zadevah, ki so pomembne za vse delavce, delovne ljudi, občane in stanovalce v republiki; — usklajevanje graditve stanovanj in drugih zadev s področja sta-novanjskega gospodarstva, ki so z zakonom razglašene za zadeve po-sebnega družbenega pomena z družbenim planom SRS.; — usklajevanje prednostnih nalog socialno varstvenega značaja za področje stanovanjskega gospodarstva; — izvajanje nalog iz sprejetih družbenih dogovorov in samouprav-nih sporazumov, ki jih stanovanjske skupnosti sprejemajo prek Zveze; — raziskovalna in študijska dejavnost na področju stanovanjskega gospodarstva; — zagotavljanje strokovne pomoči stanovanjskim skupnostim; — združevanje sredstev za namene solidarnosti in vzajemnosti v stanovanjskem gospodarstvu na ravni republike; — sodelovanje s samoupravnimi interesnimi skupnostmi in drugimi samoupravnimi in družbenopolitičnimi organizacijami in republi-škimi upravnimi organi v zadevah skupnega pomena ter z ustreznimi organizacijami in organi socialističnih republik in socialističnih avto-nomnih pokrajin ter federacije; — sodelovanje pri pripravi zasnov za dolgoročni načrt družbenega . razvoja SR Slovenije na področju stanovanjskega gospodarstva; — spremljanje razvoja ter proučevanje zadev stanovanjskega go-spodarstva na območju SR Slovenije in obveščanje skupščin občin in skupščine SR Slovenije o problematiki na področju stanovanjskega gospodarstva; — opravljanje drugih zadev posebnega pomena za stanovanjsko gospodarstvo na podlagi zakonov in drugih predpisov. IX. FINANCIRANJE STANOVANJSKE SKUPNO-STI 50. člen stanovanjska skupnost financira svoje naloge na podlagi letnega de-lovnega in finančnega načrta za: — dela združenih sredstev vzajemnosti; — dela združenih sredstev solidarnosti; 10 — dela združenih sredstev stanarin, najemnin in prispevkov lastni-kov posameznih delov stanovanjskih hiš; — deta sredstev odpravljenega občinskega stanovanjskega sklada, skladno s samoupravnim sporazumom o temeljih plana stanovanjske skupnosti. Sl.člen Stanovanjska skupnost z letnim finančnim načrtom določi obseg sredstev, potrebnih za izvajanje nalog stanovanjske skupnosti v ok-viru letnega delovnega načrta. Stanovanjska skupnost določi obseg sredstev za plačilo storitev de-lavcem Zavoda za prostorsko, komunalno in stanovanjsko urejanje Grosuplje na podlagi samoupravnega sporazuma, ki ga skleneta sta-novanjska skupnost inZavodza prostorsko. komunalnoin stanovanj-sko urejanje Grosuplje. X. PRAVICE, DOLŽNOSTI IN ODGOVORNOSTI ODBORA ZA SAMOUPRAVNO DELAVSKO KONTROLO 52. člen Odbor za samoupravno delavsko kontrolo ima zlasti naslednjepra-vice, dolžnosti in odgovornosti: — nadzira izvajanje samoupravnega sporazuma o ustanovitvi sta-novanjske skupnosti, statuta stanovanjske skupnosti in drugih sa-moupravnih splošnih aktov stanovanjske skupnosti in pogodb; — nadzira izvajanje sklepov skupščine, posameznega zbora in skupnih organov stanovanjske skupnosti ter ugotavlja skladnost sta-lišč, sklepov ter aktov stanovanjske skupnosti s samoupravnimi pravi-cami, dolžnostmi in interesi ustanoviteljev stanovanjske skupnosti; — nadzira družbeno in gospodarsko smotrnost uporabe sredstev vzajemnosti ter solidamosti, samoupravno združenih v stanovanjski skupnosti ter razpolaganje z njimi; — nadzira izvajanje samoupravnega sporazuma o temeljih plana stanovanjske skupnosti in plane stanovanjske skupnosti: — nadzira izvajanje samoupravnega sporazuma o temeljih plana stanovanjske skupnosti in plane stanovanjske skupnosti — nadzira izvajanje finančnega načrta in program dela stanovanj-ske skupnosti; — nadzira uresničevanje načela javnosti dela stanovanjske skupno-sti; — nadzira uresničevanje drugih samoupravnih pravic, dolžnosti in interesov ustanoviteljev stanovanjske skupnosti. 53. člen Odbor za samoupravno delavsko kontrolo lahko zahteva od skupš-čine stanovanjske skupnosti, posameznega zbora in skupnega organa ter od Zavoda za prostorsko, komunalno in stanovanjsko urejanje Grosuplje vse podatke, ki so mu potrebni pri delu ter ima pravico vpogleda v ustrezno dokumentadjo. 54. člen Odbor za samoupravno delavsko kontrolo opravlja nadzor na lastno pobudo, na pobudo delegacij oziroma konferenc delegacij, na prcdlog skupščine stanovanjske skupnosti, zborov skupščine in skup-nih organov ter vodje delovne skupnosti stanovanjske skupnosti. Odbor za samoupravno delavsko kontrolo vrši ustrezen nadzor sam, lahko pa za ugotavljanje posameznih dejstev zadolži ustrezne strokovne organizacije, oziroma strokovnjake. 55. člen Odbor za samoupravno delavsko kontrolo ima pravico in dolžnost, da s svojimi ugotovitvami seznanja skupščino stanovanjske skupnosti, posamezen zbor ter skupne organe, Zavod za prostorsko, komunalno in stanovanjsko urejanje Grosuplje, kakor tudi podpisnike samou-pravnega sporazuma o ustanovitvi stanovanjske skupnosti ter da daje predloge za odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti. Kolikor so ugotovljene pomanjkljivosti oziroma nepravilnosti ne odpravijo, obvesti odbor za sathoupravno delavsko kontrolo o tem pristojnega družbenega pravobranilca samoupravljanja. 56. člen Odbor za samoupravno delavsko kontrolo dela na sejah. 57. čten Odbor za samoupravno delavsko kontrolo šteje 5 članov. Clane odbora za samoupravno delavsko kontrolo volijo in odpokli-čejo ustanovitelji stanovanjske skupnosti, upoštevaje načelo zastopa-nosti uporabnikov in izvajalcev. Člani odbora za samoupravno delavsko kontrolo ne morejo biti de-legati v stanovanjski skupnosti. XI. PRAVICE, DOLŽNOSTIIN ODGOVORNOSTI ODBORA ZA LJUDSKO OBRAMBO IN DRUŽBENO SAMOZASČITO 58. č]en. Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščiio neposredno skrbi za izvajanje nalog s področja ljudske obrambe in družbene sa-mozaščite v stanovanjski skupnosti. Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito sodeluje s pri-stojnimi organi družbenopolitične skupnosti in krajevnih skupnosti v občini, kakor tudi z družbenopolitičnimi organizacijami in skup-nostmi v občini pri izvajanju nalog splošne ljudske obrambe in druž-bene samozaščite, še posebej pri razvijanju in utrjevanju obrambnih samozaščitnih priprav ter varnostne kulture stanovalcev. Odbor za Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito zlasti: — spremlja in dopolnjuje obrambni načrt v organizaciji in delo-vanju stanovanjskega gospodarstva v občini ob neposredni vojni ne-varnosti in v vojni; — predlaga obrambne elemente k samoupravnemu sporazumu o temeljih plana stanovanjske skupnosti ter plana stanovanjske skup-nosti in drugih samoupravnih splošnih aktov stanovanjske skupnosti ter ukrepov s področja ijudske obrambe, za katere je pristojna stano-vanjska skupnost; — izdela načrt ukrepov pripravljenoti z izvajanjem varnostnih in zaščitnih ukrepov po načelih družbene samozaščite; — izdela načrt mobilizacije z vsemi pripravami, v katerem določa način organiziranja in delovanja stanovanjske skupnosti pri prehodu iz mirnodobnega v izredno oziroma vojno stanje. — izdela na podlagi republiških in drugih predpisov načrt pripravza primer naravnih in drugih hudih nesreč na območju občine s področja stanovanjskega gospodarstva; — organizira in pripravlja vse možne oblike in način izvajanja nalog in ukrepov ljudske obrambe glede na predvidene vojne razmere; — zagotavlja večji vpliv, da bo projektiranje in sama stanovanjska gradnja upoštevala obvezne varnostne vidike kot npr. smotrno načr-tovanje izgradnje skupnih zaklonišč v posameznih stanovanjskih hišah; upoštevanje predpisov za protipotresno varno gradnjo in pre-verjanje vgrajevanja potrebnega materiala s strani izvajalcev stano-vanjske gradnje; vključevanje požarnovarnostnih elementov in na-prav (rezervni izhodi, požarne stopnice, hidranti, alarmne naprave in drugo); — skrbi za usposobitev stanovalcev v skupnostih stanovalcev in hiš-nih svetov za samozaščitne ukrepe v primeru elementarnih nesreč ali morebitne vojne, še posebej za: — zagotovitev potrebnih sredstev za nabavo in redno vzdrževanje gasilnih aparatov; — zagotovitev materialnih pogojev za nabavo in potrebno obnav-ljanje obveznega orodja in sredstev za odstranjevanje ruševin in reše-vanje občanov; — v sodelovanju s krajevnimi skupnostmi pomaga pri pripravi ukrepov za zaklanjanje stanovalcev; — sodeluje z občinskimi upravnimi organi pri: opredelitvi lokacij za postavitev začasnih naselij, (šotorov, prikolic in lesenih hišic), pripravi opreme teh zemljišč z nujno potrebnimi ko-munalnimi napravami, pripravi potrebhe delovne sile, gradbenega materiala, elementov in drugega za postavitev začasnih naselij za ob-čane, ki ostanejo brez strehe, razporeditvi gradbenih zmogljivosti, za zavarovanje, popravilo in obnovo poškodovanih zbradb in rušenje ti-stih zgradb, ki se ne dajo popraviti. Odbor sodeluje še zlasti pri razvijanju obrambnih priprav in var-nostne kulture stanovalcev v skupnostih stanovalcev. Odbor opravlja tudi druge naloge v skladu z zakoni ter predpisi s področja ljudske obrambe in družbene samozaščite. Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito šteje 5 članov. Predsednik odbora je po položaju predsednik skupščine stanovanjske skupnosti. Člana odbora po položaju pa sta tudi predsednik odbora za gospodarjenje s stanovanji in stanovanjskirni hišami v družbeni last-nini ter prenovo stanovanj in predstavnik Zavoda za prostorsko, ko-munalno in stanovanjsko urejanje Grosuplje. XII. JAVNOST DELA STANOVANJSKE SKUP-NOSTI 59. člen Delo stanovanjske skupnosti je javno. ' i 1 60. člen Skupščina in skupni organi stanovanjske skupnosti redno, pravoča-sno, resnično in popolno obveščajo ustanovitelje stanovanjske skup-nosti o,celotnem delovanju stanovanjske skupnosti ter o problemih, stanju in razvoju družbenoekonomskih odnosov v stanovan jskem go spodarstvu, o izvajanju samoupravnega sporazuma o temeljih plana stanovanjske skupnosti ter drugih planskih aktov stanovanjske skup-nosti, o izvajanju samoupravnih splošnih aktov ter sprejetih samou-pravnih sporazumov, družbenih dogovorov in drugih dogovorov, o delovanju delegatskega sistema in samoupravne organiziranosti sta-novalcev skupnosti in enot stanovanjske skupnosti, o delu organizacij združenega dela, ki ppravljajo strokovne naloge in opravila za stano-vanjsko skupnost kakor tudi o drugih najpomembnejših vprašanjih iz pristojnosti stanovanjske skupnosti. 61. člen Javnost dela ter obveščanje o delu stanovanjske skupnosti se zago-tavlja zlasti: — prek delegatov v skupščini stanovanjske skupnosti; — s pismenimi gradivi za seje skupščine, zborov in skupnih organov stanovanjske skupnosti; — 7. občasnimi informacijami o delu stanovanjske skupnosti objav-Ijenimi v glasilu občinske konference SZDL; — z objavami vseh samoupravnih splošnih aktov stanovanjske skupnosti v glasilu OK SZDL »Naša skupnost«; — z drugimi oblikami obveščanja, ki jih določi predsedpik skupš-činc stanovanjske skupnosti. XIII. OPKAVUANJE SKUPNIH DEL ZA STANO-VANJSKO SKUPNOST 62. člen Opravljanje strokovnih, administrativnih, pomožnih in tem podob-nih del skupnega pomena poveri stanovanjska skupnost Zavodu za prostorsko, komunalno in stanovanjsko urejanje Grosuplje. XIV. REŠEVANJE SPOROV 63. člen Stanovanjska skupnost ustanovi poravnalni svet kot poseben organ za sporazumno odpravo sporov s področja stanovanjskega gospodar- siva. Podrobnejša določila o delu poravnalnega sveta opredeljuje akt o ustanovitvi poravnalnega sveta. 64. člen Stanovanjska skupnost ustanovi v skladu z zakonom posebno so-dišče družbenega dela. Podrobnejša določila o delu posebnega sodišča združenega.dela do-loči akt o ustanovitvi oziroma samoupravni sporazutn o ustanovitvi posebnega sodišča združenega dela. •XV. GOSPODARNOST STANOVANJSKE SKUP-NOSTI 65. člen Stanovanjska skupnost je za izvajanje svojih nalog, opredeljenih v samoupravnem sporazumu o ustanovitvi samoupravne stanovanjske skupnosti občine Grosuplje odgovorna skupščini občine. XVI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 66. člen Ta statut je sprejet, ko ga sprejme skupščina stanovanjske skupno-sti. 67. člen Spremembe in dopolnitve statuta sprejema skupščina stanovanjske skupnosti po postopku, ki velja za njegov sprejem. Za razlago določb statuta je pristojna skupščina. 68. člen Z dnem, ko začne veljati ta statut, preneha veljati statut stanovanj-ske skupnosti z dne 13. 3. 1979. 69. člen Ta statut začne veljati osmi dan po objavi v glasilu OK SZDL »Naša skupnost«. * Predsednik skupščine Samoupravne stanovanjske skupnosti občine Grosuplje Andrej Struna l.r. BELEŽKE: BELEŽKE: BELEŽKE: Priprava za tisk: IBM Tisk 12 tiskarna Ijudske pravice