OBČINA IG 1995-2015 MOSTISCAR GLASILO OBČINE IG LETNIK XXI • MAJ 2015 • Številka: 4 L p ■ ^sp . i I . A in I ■■ • S' tr. 15 S1 tr. 18 si tr. 20 19. Občinska revija pevskih zborov Odprti dan OŠ Ig Dolina Drage pri Igu - izjemna naravna vrednota MOSTIŠČAR GLASILO OBČINE IG • maj 2015 Spoštovani bratci in bralke, v majski številki pišemo o ponovni obravnavi predloga novega občinskega grba, ki že sproža odzive tudi med občani. Kot so tokrat potrdili svetniki, bosta rogoz, močvirska tulipana in ponirka na grbu zamenjala nova simbola - mostišče ter t. i. heraldična roža. Iz občinske hiše ne spreglejte tudi obvestila o novih pravilih, ki veljajo za obisk pokopališča na Igu. Društva so različno pozdravila različne praznike, ki smo si obeleževali v preteklem mesecu, TD Krim je že tradicionalno pripravil velikonočno razstavo, v hribih so s sv. Jurijem praznovali prihod pomladi ter se na dan upora proti okupatorju najprej odpravili na pohod, nato pa zbrali na proslavi v Petelinovih doilinah. Rubrika Kultura je tokrat pevsko obarvana, pišemo o občinski reviji pevskih zborov, več zborov pa se pripravljaja oz. so že imeli tudi samostojne koncerte. -—Na šoli so na delovno soboto pripravili dan odprtih vrat, kjer je bil glavni poudarek pomen branja in pisanja. Na dan Zemlje, 22. aprila, so se sedmošolci podali na orientacijski tek podnebne solidarnosti. V Iški vasi so se učenci razveselili novih igral. Domoznanske strani prinašajo članka o dolini Drage (naslovnico pa krasi spomladanski utrinek iz prav te slikovite doline) ter o posledicah, ki jih je našim krajem prizadel veliki ljubljanski potres pred 120 leti. V Iški Loki in Vrbljenah je Krajinski park Ljubljansko barje vaščanom predstavil svoj projekt Lokna, posvečen t. i. barjanskim oknom. V rubriki Kmetijstvo objavljamo zaključek članka Cirila Kumšeta. V njegovem razmišljanju o kmetovanju na Ljubljanskem barju se je 'našlo' mnogo bralcev, ki imajo podobne izkušnje. Gasilci, združeni v Gasilski zvezi Ig, so se zbrali na tekmovanju v gasilski orientaciji, ki je potekalo v Želimljem. O tem poročajo gasilci iz Iške Loke in Iške vasi. Sicer se gasilska društva pripravljajo tudi na gasilske veselice, prva bo letos v Tomišlju, do konca junija pa sledijo še veselice v Iški Loki, na Igu ter v Iški vasi. Najbolj zagnani pohodniki so se odpravili peš po Jakobovi poti od Ljubljane do Trsta. Kako so pešačili, preberite v rubriki Planinski kotiček. V športni rubriki predstavljamo našega uspešnega mladega hokejista iz Škrilj, ki je s svojo ekipo letos osvojil naslov državnih prvakov. Na Golem se konec meseca začenja sezona igranja tenisa na prostem, za vse, ki vas zanimajo orientacijski pohodi, pa že napovedujemo tekmovanje, ki bo pri nas potekalo septembra. Junija bodo mimo Iga na Golo kolesarili tudi najboljši profesionalni kolesarji, udeleženci Dirke po Sloveniji. Letos Občina Ig praznuje 20 let delovanja, prihodnji mesec pa bo rojstni dan - prav tako dvajseti - praznoval tudi naš Mostiščar. Se še spomnite, kako je bila videti prva številka? Junijska bo čisto drugačna - takšna, kot si po 20 letih neprekinjenega izhajanja zasluži biti. Prijetno branje! Uredništvo Mostiščarja Koledar prireditev petek, 22. maj, od 11. do 15. ure, pred Centrom Ig Atelje na prostem Društvo Fran Govekar Ig sobota, 23. maj, ob 9. uri, pred RTC Zapotok Voden sprehod po Zapotoški učni poti Društvo Zapotok sobota, 23. maj, ob 19. uri, Kulturna dvorana Iška vas Koncert Mešanega pevskega zbora DU Ig Društvo upokojencev Ig sobota, 23. maj, ob 20. uri, igrišče v Tomišlju Gasilska veselica s skupino Gadi PGD Tomišelj nedelja, 24. maj, ob 10. uri, Iški vintgar Kolesarjenje ob reki Iški, po učni poti Okljuk Krajinski park Ljubljansko barje torek, 26. maj, ob 19. uri, Dvorana Centra Ig (3. nad.) Strokovno predavanje Strupene gobe in zastrupitve Gobarsko mikološko društvo Ig petek, 29. maj, ob 20. uri, Iški morost (pri mostu čez Iško) Koščev izlet na Iški morost Dopps in PD Krim sobota, 30. maj, ob 10. uri, Dom borcev in mladine, Zapotok Kolesarjenje na Kureščku Turistično društvo Kurešček sobota, 30. maj, ob 20. uri, Iška Loka - Senožetka Gasilska veselica s skupino Mladi Gamsi PGD Iška Loka sobota, 30. maj, ob 19.30, Kulturna dvorana Golo Koncert Ženskega pevskega zbora Društvo Fran Govekar Ig torek, 2. junij, ob 20. uri, Dvorana Centra Ig (3. nad.) Pogovorni večer VSO sobota, 6. junij, od 10. ure naprej, Golo (pri šoli) Festival Kurešček Turistično društvo Kurešček nedelja, 7. junij, ob 9. uri, pred RTC Zapotok Delavnica v naravi z Dariom Cortesejem Društvo Zapotok sobota, 13. junij, ob 7. uri, Draga (pri lovskem domu) Vodeno spoznavanje in opazovanje ptic PD Krim sobota, 13. junij, ob 19. uri, pri gasilskem domu na Igu Gasilska veselica s skupino Ponos PGD Ig nedelja, 14. junij, ob 15. uri, Hipodrom Vrbljene 16. srečanje harmonikarjev Podkrimka 2015 TD Krim sobota, 20. junij, ob 20. uri, Prod v Iški vasi Gasilska veselica s skupino Mambo Kings PGD Iška vas nedelja, 21. junij, ob 18. uri, RTC Zapotok Mednarodni dan joge Društvo Zapotok ponedeljek, 22. junij, ob 19. uri, Knjižnica Ig 61. Govekarjev večer Društvo Fran Govekar Ig MOSTIŠČAR JE URADNO GLASILO OBČINE IG Prejmejo ga brezplačno vsa gospodinjstva v občini Ig. • Cena izvoda za naročnike je 1,80 EUR. • 22. maj 2015 I OBČINA IG 1995-2015 Naslov uredništva: Mostiščar, Govekarjeva cesta 6, 1292 Ig Uredniški odbor: Maja Zupančič, odgovorna urednica Telefon: 01 280 23 10 Matjaž Zupan, namestnik odgovorne urednice E-naslov: mostiscar@obcina-ig.si Gregor Bolha, Tina Škulj Izdajateljski svet: Janez Cimperman, Klemen Glavan, Zuhra Jovanovič, Anton Krnc, Franc Toni Lektoriranje: Andreja Zdravje Katarina Mihelič Bajt Naklada: 2.500 izvodov Računalniški prelom: Camera, d. o. o., Ljubljana, tel. 01 420 12 00 Ustanovitelj: Občinski svet Občine Ig Naslovnica: Stevo Dozet Izdajatelj: Občina Ig, Govekarjeva cesta 6, 1292 Ig Tisk: Present, d. o. o., tel. 01 427 22 79 Uredniški odbor si pridržuje pravico, da prispevke primerno priredi za tisk tako po obsegu kot po izrazu. Rokopisov ne vračamo. Članki morajo biti opremljeni s podpisom avtorja, če gre za društva, politične stranke ali skupine, morajo biti članki opremljeni z žigom ali podpisom odgovorne osebe. Občinsko glasilo Mostiščar z občasno prilogo Uradne objave izdajatelja Občine Ig, je na podlagi Zakona o medijih (Uradni list RS, št. 35/2001) vpisano v razvid medijev, ki ga vodi Ministrstvo za kulturo RS, pod zaporedno številko 354. S 5. redne seje občinskega sveta V sredo, 6. maja, so se svetniki občinskega sveta sestali na 5. redni seji. Po potrditvi dnevnega reda in zapisnika prejšnje seje (mimogrede, uradni zapisniki sej so po potrditvi dosegljivi na spletni strani občine) je sledila obravnava treh točk povezanih z odpadki. Igor Petek (Snaga, d. o. o.) je svetnikom najprej predstavil osnutek predloga Odloka o sodelovanju pri skupnem izvajanju in koncesiji za gospodarski javni službi obdelave določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov na območju občin Ig, Velike Lašče, Domžale, Kamnik, Mengeš, Komenda, Trzin, Lukovica, Moravče in Vodice ali preprosteje, gre za sodelovanje navedenih občin pri izvajanju določenih javnih gospodarskih služb. Svetniki so po krajši razpravi osnutek odloka soglasno potrdili. V nadaljevanju je sledila predstavitev ter nato potrditev še enega osnutka, in sicer Odloka o sodelovanju pri skupnem izvajanju in koncesiji za gospodarsko javno službo zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov na območju občin Cerklje na Gorenjskem, Ig, Velike Lašče in Vodice. Marina Valič (Snaga, d. o. o.) je pod 5. točko dnevnega reda svetnikom predstavila še elaborat o oblikovanju cen za ravnanje z odpadki, način obračuna ter nov cenik storitev ravnanja z odpadki. Cene Snaginih storitev se bodo sicer spremenile, dve postavki se bosta znižali, dve zvišali, znesek na položnicah pa bo ostal enak kot do zdaj. Cenik objavljamo tudi v Mostiščarju, v veljavo pa bo stopil 1. junija. Svetniki so imeli za predstavnika Snage nekaj vprašanj, mdr. smo tako izvedeli, da naj bi na območju naselja Ig razmišljali o uvedbi zabojnikov za papir, ki bi jih dobila vsa gospodinjstva. Izkušnje kažejo, da se tako zbere kar trikrat več papirja. Kot 6. točko so svetniki obravnavali in potrdili Zaključni račun Občine Ig. Alenka Jeraj (SDS) je komentirala odstotek realizacije na posameznih programih, kot primer neporabljenih sredstev pa navedla področji turizma in kulture. Izpostavila je še problematiko društev pri plačevanju najemnin za prostore in predlagala, da se opravi analiza teh najemnin. Nadalje je občinski svet potrdil Odlok o podrobnih merilih in pogojih na območju urejanja IV-6/ PM Iška vas. Za konec so svetniki ponovno obravnavali predlog za nov grb Občine Ig, avtorji tega so upoštevali več predlogov svetnikov s prejšnje seje, ki so se nanašale zlasti na videz kolišča. Zlatko Usenik (SMC) je povedal, da ga moti, da ni bilo javnega razpisa oz. javne razprave o novem grbu. Župan je pojasnil, da je bil javni natečaj že leta 1997, ko smo prvič dobili svoj grb, mdr. je bil aktualen tudi motiv kolišča, ki pa takrat ni dobil dovoljšnje podpore. Župan tudi meni, da smo prav prek kolišč najbolj prepoznavni, prav letos obeležujemo 140-letnico odkritja kolišč, leta 2011 pa so bila ižanska kolišča vpisana tudi med svetovno dediščino. Zlatko Usenik je poudaril, da nima nič proti umestitvi kolišča na grbu, pomislek pa izrazil o drugem motivu, heral-dični roži, ki bo tudi del novega grba. Alenka Jeraj je ponovno opozorila na dejstvo, da kolišče na novem grbu ni verodostojno predstavljeno, saj kolibe v resnici niso stale na ploščadi, temveč samostojno. Župan je poudaril, da gre za simbolno upodobitev, prav tako pa so praznine med posameznimi hišami heraldično manj sprejemljive. Svetniki so nato iz več predlogov 'sestavili' in soglasno potrdili nov grb, ki ima v zgornjem delu kolišče na ploščadi, v spodnjem pa belo heraldično rožo z rdečim detajlom. Pod točko vprašanja in pobude je Klemna Glavana (SLS) zanimalo, kakšna dela potekajo v strugi Iške. Župan je pojasnil, da trenutno poteka odstranjevanje proda, sledilo bo popravilo udrtih delov struge. Slavko Pavlič (SDS) je vprašal, kako napredujejo postopki za gradnjo nasipa ob Iški med Tomišljem in Brestom. Župan je povedal, da še ni zbranih vseh podpisov soglasij lastnikov zemljišč ter da je obiskal pristojno ministrico, ki mu je obljubila, da bo gradnjo financirala država. Franca Tonija (21. marec) je mdr. zanimalo, kdaj se bo začela gradnja kulturne dvorane in kdaj čistilne naprave na Igu. Župan je pojasnil, da naj bi se gradnja čistilne naprave začela po prvomajskih praznikih, za kulturno dvorano pa je v pripravi razpis. Zlatka Usenika je zanimalo, kako je z razširitvijo pokopališča na Kureščku, direktor občinske uprave Janez Miklič je povedal, da je v teku dogovor z lastnikom zemljišča. Maja Zupančič Občinski svetniki na seji Foto: Maja Zupančič Urejanje pokopališča Ig Občina Ig je v mesecu aprilu in maju začela nujne adaptacije na območju pokopališča Ig. Med prvimi deli so bila na mrliški vežici zamenjana dotrajana in razmajana stekla. Dela so se nadaljevala na novem delu pokopališča s polaganjem tla-kovcev in novo napeljavo vodovodne cevi. V kratkem bodo nameščena tudi nova kovinska vrata na vseh vhodih na pokopališče. S tem želimo preprečiti vandalizem, ki se je v zadnjem času zelo razširil, hkrati bomo uvedli še dodatne varnostne ukrepe, ki bodo zmanjšali vandalizem. Potrebno je še precej izboljšav in adaptacij tako na tem kot na drugih pokopališčih, vendar se bomo v prihodnje del lotevali postopoma. Ponovno želimo apelirati na vse obiskovalce, da se držite pokopališkega reda ter na pokopališče in njegovo parkirišče ne vodite psov in drugih živali. Prav tako na pokopališču ni dovo- ljena vožnja s kolesi in drugim prevoznimi sredstvi. Ker smo v zadnjem času v zabojnikih opazili večjo količino gospodinjskih odpadkov, vas naprošamo, da teh ne odlagate v zabojnike ob pokopališču. Kršitelje so 'izdali' njihovi osebni podatki, najdeni v odpadkih. Nov red na pokopališču Po novem bo pokopališče Ig v nočnem času zaprto in zaklenjeno, tako da prehod ne bo možen. Pokopališče bo odprto za obiskovalce vsak dan: - od 1. aprila do 30. septembra od 7. do 21. ure - od 1. oktobra do 31. marca od 7. do 19. ure. V dnevih pred prazniki in na dan praznika bo pokopališče odprto tudi zunaj določenega časa. Andreja Zdravje, občinska uprava www.obcina-ig.si 3 (M ш OBČINA IG št. 4/2015 maj 2015 Uradne objave Na podlagi 24. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS št. 45/08, 57/12, 90/12 - ZdZPVHVVR in 26/14), skladno z Odlokom o proračunu Občine Ig za leto 2015 (Uradni list RS, št. 94/2014) in Statutom Občine Ig (Uradni list RS, št. 129/06 z dopolnitvami), objavlja Občina Ig, Govekarjeva cesta 6, Ig JAVNI RAZPIS za sofinanciranje delovanja društev in njihovih programov s področja kmetijstva v občini Ig v letu 2015 1. Predmet razpisa: Predmet razpisa je sofinanciranje delovanja društev s področja kmetijstva in pospeševanja razvoja podeželja, ki imajo sedež v Občini Ig. Sofinancirajo se programi strokovnega dela društev na področju kmetijstva in sicer: letni programi in projekti ter redna dejavnost društva. Občina sofinancira neprofitne oblike sodelovanja kmetov in nekmetov povezanih v lokalna strokovna društva in društva, ki delujejo na področju razvoja kmetijstva na podeželju, informiranju, podajanja in predstavitve vsebin povezanih z razvojem podeželja ter izvedbe strokovnih vsebin v sklopu prireditev na podeželju. 2. Višina sredstev: Višina razpisanih sredstev za sofinanciranje delovanja društev s področja kmetijstva in gozdarstva je 5.300 eur. Sredstva so zagotovljena v proračunu Občine Ig za leto 2015 na proračunski postavki 1011000 in 1011001, na kontu 412000. 3. Upravičenci in pogoji Na razpisu lahko sodelujejo izvajalci programov, ki izpolnjujejo naslednje pogoje: - so registrirani po Zakonu o društvih za izvajanje dejavnosti s področja kmetijstva in gozdarstva, - delujejo najmanj eno leto, - delujejo v javnem interesu, - da imajo sedež v Občini Ig, - kot glavno dejavnost opravljajo dejavnosti povezane z pospeševanjem, razvojem in promocijo kmetijstva, kmetijskih dopolnilnih dejavnosti in podeželja nasploh, - imajo sedež v občini Ig, oziroma so člani društva občani Občine Ig, - imajo zagotovljene materialne, prostorske, kadrovske in organizacijske pogoje za izvajanje registriranih dejavnosti, - redno izvajajo svojo dejavnost, - imajo urejeno evidenco o članstvu in ostalo dokumentacijo, kot to določa zakonodaja, - da je društvo za preteklo leto podalo vsa poročila in dokazila Občini Ig skladno z zahtevami, - imajo poravnane vse davčne in druge zakonske in poslovne obveznosti, - dejavnost opravljajo na neprofitni osnovi. 4. Merila za ocenjevanje vlog pri izvajanju programa: - število članov društva/število članov društva iz Občine Ig, - število udeležencev na posamezni aktivnosti društva iz občine Ig, - delež lastnih sredstev pri izvedbi programa s finančno ovrednotenim programom dela za tekoče leto, - program dela društva in opredelitev povečanja razvoja kmetijstva z delovanjem društva na območju občine Ig, - strokovno izobraževanje na področju dejavnosti društva (literatura, ekskurzije, tečaji), - programi oz. projekti pripomorejo k prepoznavnosti Občine Ig in promocije, - organiziranje in sodelovanje na občinskih prireditvah - organiziranje ali sodelovanje na regijskih in državnih prireditvah ali tekmovanjih. - program dela društva in finančni plan društva za leto 2015, potrjen na občnem zboru. 5. Razpisna dokumentacija Razpisna dokumentacija obsega: - besedilo razpisa, - prijavni obrazec, - izjavo, - vzorec pogodbe. 6. Obveznost prijavitelja Društva bodo realizacijo programov za leto 2015 in vrednost izvedenih aktivnosti podala na obrazcu za poročanje z dokazili (računi, iz katerih je razvidna vrednost sofinanciranih izve- denih aktivnosti za najmanj 50 % programa; za ostalih 50 % posameznega programa, ki je sofinanciran po tem razpisu, je lahko priložena izjava o višini sredstev posamezne aktivnosti, podpisana s strani odgovorne osebe). 7. Vloga Vlogo za dodelitev sredstev in dokumentacijo, ki mora biti priložena k vlogi je potrebno oddati na razpisnem obrazcu, ki ga lahko dobite v času uradnih ur na Občini Ig, Govekarjeva cesta 6, Ig ali na spletni strani www.obcina-ig.si. Vloga mora biti žigosana in podpisana s strani odgovorne osebe društva. Društvo, ki je že pridobilo sredstva za prijavljene aktivnosti iz drugih proračunskih virov, ne more uveljavljati te pravice ponovno preko tega razpisa. Vlogi bo priložena izjava, da se posamezni prijavljen program hkrati ne sofinancira iz drugih virov Občine Ig ali iz drugih javnih virov. Izvajalci so dolžni v svojih promocijskih gradivih na primeren način predstavljati občino Ig. 8. Rok za vložitev vlog Vlogo je potrebno poslati na naslov Občina Ig, Govekarjeva cesta 6, Ig, ali vložiti v sprejemni pisarni Občine Ig, najkasneje do 29. 5. 2015. Veljavne bodo le pisne vloge na predpisanem obrazcu in vloge oddane v roku. Prijav, ki ne bodo oddane na predpisanem obrazcu, komisija ne bo upoštevala. 9. Informacije o razpisu Vse informacije v zvezi z javnim razpisom so na voljo na Občini Ig, Govekarjeva cesta 6, Ig, kontaktna oseba je Andreja Zdravje, na telefon 01/280-23-24. Vloge bo pregledala in točkovala komisija za področje kmetijstva, ki bo tudi pripravila predloge dodelitve sredstev. Prepozno prispele vloge se zavrže, neutemeljene in vloge na neustreznih obrazcih, pa zavrne. Vlagatelje nepopolnih vlog se v roku osmih dni pozove na pisno dopolnitev. Vlagatelji bodo v roku 30 dni od zaključka razpisa obveščeni o izidu razpisa. Datum: 21. 04. 2015 Župan Občine Ig Številka: 330/005/2015 Janez Cimperman l.r. Skladno s Statutom Občine Ig (Uradni list RS, št. 129/06, 124/2007, 18/2008, 90/2010) in Pravilnikom o uporabi Športne dvorane Ig (Mostiščar, UO, april/2012) in Odlokom o načinu upravljanja Športne dvorane Ig (Mostiščar, UO, april/2012) objavlja Občina Ig JAVNI RAZPIS o koriščenju Športne dvorane Ig v sezoni 2015/2016 1. V Športni dvorani Ig je možna športna vadba, uradne tekme ter rekreacija za športna društva, klube in druge organizacije vse dni v tednu od 16.30 do 23.00 (od ponedeljka do petka) in od 8.00 do 22.00 (ob sobotah in nedeljah). 2. Športna dvorana Ig se z dvema pregradnima stenama lahko preuredi na tri ločene vadbene površine. 3. V Športni dvorani Ig je možno igranje: - v celi dvorani: rokomet, dvoranski nogomet (obvezna žoga za dvoranski nogomet); - v 1/3 dvorane: košarka, odbojka, namizni tenis, badminton, dvoranski hokej, športno plezanje na mali umetni steni, možne pa so tudi različne oblike splošne vadbe. 4. Na razpisu lahko sodelujejo društva, skupine, javni zavodi, organizacije ter podjetja s sedežem v in izven občine Ig. 5. Prednostno pravico uporabe pri najemu športnega objekta imajo uporabniki po vrstnem redu kot izhaja iz 6. člena Pravilnika o uporabi športne dvorane Ig (Mostiščar, UO, april/2012) . 6. Cena najema je v skladu s cenikom za uporabnike Športne dvorane Ig, ki so vključeni v letni program športa Občine Ig in v skladu s cenikom za uporabnike Športne dvorane Ig, ki niso vključeni v letni program športa občine Ig (Mostiščar, UO, april/2012). 7. V ceno najema je vključeno koriščenje športne dvorane ter ene garderobe, sanitarij, tušev ter parkirišča pred dvorano. 8. Zainteresirana društva, skupine, javni zavodi, organizacije, podjetja s sedežem v in izven občine Ig naj svojo vlogo za najem Športne dvorane Ig v sezoni 2015/2016 posredujejo do 1. 6. 2015, na naslov Občina Ig, Govekarjeva cesta 6, 1292 Ig, na obrazcih, ki jih dobijo na Občina Ig, Govekarjeva cesta 6, Ig v času uradnih ur ali na domači strani: www.obcina-ig.si. 9. Na osnovi posredovanih vlog bo pripravljen predlog koriščenja športne dvorane. 10. Do 24. 6. 2015 bodo uporabniki športne dvorane Ig v šolskem letu 2015/16 prejeli sklep o dodelitvi terminov, v začetku šolskega leta pa bodo z njimi podpisane pogodbe o najemu. Datum: 5. 5. 2015 Župan Občine Ig Številka: 67102/005/2015 Janez Cimperman l.r. Na podlagi 16. člena Statuta Občine Ig (Uradni list RS, št. 129/06, 124/07, 18/08 in 90/10) ter na podlagi 30. člena v povezavi s 5. in 23. členom Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Uradni list RS, št. 87/12 in 109/12) je Občinski svet Občine Ig na svoji 5. redni seji dne 6.5.2015 sprejel naslednji SKLEP o tarifnem sistemu za obračun storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki 1. S tem sklepom se za Občino Ig določi tarifni sistem za obračun storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki(v nadaljevanju: javna služba ravnanja s komunalnimi odpadki) in sicer za: — zbiranje določenih vrst komunalnih odpadkov, ki vključuje zbiranje ločenih frakcij določenih vrst komunalnih odpadkov in kosovnih odpadkov ter mešanih komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: zbiranje komunalnih odpadkov) in posebej zbiranje biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada (v nadaljevanju: zbiranje bioloških odpadkov), — obdelavo določenih vrst komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: obdelava komunalnih odpadkov) in — odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov (v nadaljevanju: odlaganje ostankov komunalnih odpadkov). 2. S tem sklepom so določeni elementi tarifnega sistema in način obračuna za storitve obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki: — zbiranja komunalnih odpadkov, — zbiranja bioloških odpadkov, — obdelave komunalnih odpadkov, — odlaganja ostankov komunalnih odpadkov in — nadstandardne in druge storitve. 3. Elementi tarifnega sistema, izračunani na 4 decimalna mesta so: — cene za posamezno storitev ravnanja s komunalnimi odpadki iz 2. točke tega sklepa izražene v evrih na kilogram (EUR/kg), ki so sestavljene v skladu s podzakonskim predpisom, ki določa metodologijo za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja in so potrjene s strani pristojnih občinskih organov. Cena posamezne storitve je sestavljena iz cene javne infrastrukture in cene opravljanja storitve, ki se na računu prikazujeta ločeno, — sodila za preračun cen iz masnih v prostorninske enote, izražena v kilogramih na prostorninski meter (kg/m3), izračunana kot količnik med maso odpadkov posamezne storitve javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki iz 2. točke tega sklepa in obračunsko prostornino zabojnikov za komunalne oz. biološke odpadke upoštevaje količine celotnega območja občin iz 1. točke tega sklepa, — obračunska količina za posameznega uporabnika storitve ravnanja s komunalnimi odpadki izražena na prostorninski meter (m3), ki je zmnožek števila in prostornine zabojnikov in/ali vrečk za komunalne in biološke odpadke s katerimi uporabnik razpolaga, povprečnega mesečnega števila praznjenj zabojnika za komunalne in biološke odpadke in deležev, ki jih ima uporabnik na morebitnem skupnem zbirnem mestu. 4. Obračun storitev ravnanja s komunalnimi odpadki iz 2. točke tega sklepa se za redno zbiranje komunalnih odpadkov za uporabnike v gospodinjstvih, počitniških hišah in poslovnih prostorih, kjer se komunalni odpadki zbirajo v zbirnih stiskalnicah ter v zabojnikih prostornine od 80 do 1.100 l, praviloma izvaja mesečno. Vsem uporabnikom se obračunajo storitve iz 1., 2., 3. in 4. alineje 2. točke tega sklepa razen uporabnikom, ki BIO odpadke hišno kompostirajo in nimajo zabojnika za zbiranje BIO odpadkov. Tem uporabnikom se ne zaračuna storitev iz 2. alineje 2. točke tega sklepa. Za obračun storitve odlaganja ostankov komunalnih odpadkov se upošteva delež izločenih odpadkov, ki se ob vsaki spremembi objavi v ceniku izvajalca javne službe. Zaradi centinske izravnave so pri zneskih obračuna storitve možna minimalna odstopanja. Obračun javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki za storitve iz 2. točke tega sklepa za uporabnika, ki biološke odpadke hišno kompostira in nima zabojnika za zbiranje bioloških odpadkov: Zu = Cko x Sko x Oko kjer je: Zu — znesek, ki ga uporabnik plača za posamezno storitev iz 1., 3. in 4. alineje 2. točke tega sklepa izražen v evrih (EUR), Cko — cene za storitve iz 1., 3. in 4. alineje 2. točke tega sklepa izražene v evrih na kilogram (EUR/kg), Sko — sodila za preračun cen za storitve iz 1., 3. in 4. alineje 2. točke tega sklepa izražena v kilogramih na prostorninski meter (kg/m3), Oko — obračunska količina komunalnih odpadkov za posameznega uporabnika izražena na prostorninski meter (m3). Obračun javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki za storitve iz 2. točke tega sklepa za uporabnika, ki ima zabojnik za zbiranje bioloških odpadkov: Zu = (Cko x Sko x Oko) + (Cbio x Sbio x Obio) kjer je: Zu — znesek, ki ga uporabnik plača za posamezno storitev iz 1., 2., 3. in 4. alineje 2. točke tega sklepa izražen v evrih (EUR), Cko — cene za storitve iz 1., 3. in 4. alineje 2. točke tega sklepa izražene v evrih na kilogram (EUR/kg), Sko — sodila za preračun cen za storitve iz 1., 3. in 4. alineje 2. točke tega sklepa izražena v kilogramih na prostorninski meter (kg/m3), Oko — obračunska količina komunalnih odpadkov za posameznega uporabnika izražena na prostorninski meter (m3), Cbio — cena za storitev iz 2. alineje 2. točke tega sklepa izražena v evrih na kilogram (EUR/kg), Sbio - sodilo za preračun cene za storitev iz 2. alineje 2. točke tega sklepa izraženo v kilogramih na prostorninski meter (kg/m3), Obio - obračunska količina bioloških odpadkov za posameznega uporabnika izražena na prostorninski meter (m3). 5. Obračun obdelave komunalnih odpadkov za storitve iz 3. alineje 2. točke tega sklepa, ki se v obdelavo pripeljejo izven rednega zbiranja komunalnih odpadkov je: Zo = Cob x Kob kjer je: Zo — znesek, ki ga uporabnik plača izražen v evrih (EUR), Cob — cena obdelave komunalnih odpadkov izražena v evrih na kilogram (EUR/kg), Kob — masa v obdelavo sprejetih komunalnih odpadkov izražena v kilogramih (kg). 6. Obračun obdelave in odlaganja ostankov predelave komunalnih odpadkov za storitve iz 3. in 4. alineje 2. točke tega sklepa, ki se v obdelavo pripeljejo izven rednega zbiranja komunalnih odpadkov: pri obračunu obdelave komunalnih odpadkov in odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, se za obračun storitve odlaganja komunalnih odpadkov upošteva delež izločenih odpadkov, ki se ob vsaki spremembi objavi v ceniku izvajalca javne službe. Zo = (Cob x Kob ) + (Cod x Kod) kjer je: Zo — znesek, ki ga uporabnik plača izražen v evrih (EUR), Cob — cena obdelave komunalnih odpadkov izražena v evrih na kilogram (EUR/kg), Kob — masa v obdelavo sprejetih komunalnih odpadkov izražena v kilogramih (kg), Cod — cena odlaganja ostankov komunalnih odpadkov izražena v evrih na kilogram (EUR/kg), Kod — masa v obdelavo sprejetih komunalnih odpadkov zmanjšana za delež z obdelavo izločenih odpadkov izražena v kilogramih (kg). 7. Obračun odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov za storitve iz 4. alineje 2. točke tega sklepa, ki se na odlaganje pripeljejo izven rednega zbiranja komunalnih odpadkov: Zo = Cod x Kod kjer je: Zo — znesek, ki ga uporabnik plača izražen v evrih (EUR), Cod — cena odlaganja ostankov komunalnih odpadkov izražena v evrih na kilogram (EUR/kg), Kod — masa odloženih ostankov komunalnih odpadkov izražena v kilogramih (kg). 8. Obračun nadstandardnih in drugih storitev iz 5. alineje 2. točke tega sklepa se opravi po veljavnem ceniku izvajalca javne službe. 9. Kot merilo za razdeljevanje stroškov storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki iz 1. točke tega sklepa med posameznimi stanovanji v stavbi ali več stavbah s skupnim zbirnim mestom za prepuščanje komunalnih odpadkov se uporablja število prebivalcev s stalnim ali začasnim prebivališčem v posameznem stanovanju, za pravne osebe pa število zaposlenih. Če izvajalcu javne službe lastniki stavbe ali njen upravitelj ali plačniki računov storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki iz 1. točke tega sklepa niso posredovali pisnih podatkov in dokazil o številu prebivalcev s stalnim ali začasnim prebivališčem v posameznih stanovanjih ali število zaposlenih pri pravnih osebah, se uporabi kot merilo, za razdelitev stroškov storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki iz 1. točke tega sklepa po posameznih stanovanjih in poslovnih prostorih, podatke o tlorisnih površinah stanovanj in poslovnih prostorov. 10. Za stavbo, v kateri ni stalno prijavljenih prebivalcev in za katero ni podatka o velikosti zabojnika, se za porazdelitev količine opravljenih storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki iz 1. točke tega sklepa upoštevata najmanj ena tretjina najmanjše velikosti zabojnika in najmanjša pogostost odvoza, obračun storitev pa se izvede 2-krat letno. Točen način obračuna določa občinski odlok posamezne občine. 11. V primeru občasnega nastanka večjih količin mešanih komunalnih odpadkov ali BIO odpadkov, lahko uporabniki posamezno vrsto odpadka prepuščajo v ustrezni tipizirani vrečki za mešane komunalne odpadke ali za BIO odpadke, ki jih nabavijo na prodajnih mestih, ki jih določi izvajalec javne službe. Z nakupom tipizirane vrečke so plačane tudi storitve posamezne javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki iz 2. točke tega sklepa. 12. Obračun storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki iz 2. točke tega sklepa se izvaja na osnovi podatkov za posameznega uporabnika, za posamezno stavbo in podatkov registra zbirnih mest. Spremembe podatkov, ki vplivajo na obračun storitev, so možne na osnovi podatkov iz uradnih evidenc in podatkov, ki jih izvajalcu javne službe sporočajo uporabniki. 13. Izvajalec javne službe, lahko na pisno vlogo uporabnika, brez dodatnih stroškov, zamenja zabojnike za vse vrste odpadkov za manjše ali večje, razen v primeru zmanjšanja volumna za zabojnike za mešane komunalne odpadke ali biološke odpadke, ki se uporabniku zaračuna po veljavnem ceniku izvajalca javne službe. 14. Izvajalec javne službe je dolžan zaračunati vse zakonsko predpisane dajatve. 15. Z dnem uveljavitve tega sklepa preneha veljati Sklep o tarifnem sistemu za obračun storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja objavljen v Uradnem listu RS št. 24/2014. 16. Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu Občine Ig, uporabljati pa se začne na podlagi potrjenih cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki iz 2. točke tega sklepa, z dnem objave cenikov. 17. Cenik storitev obveznih občinskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki s potrjeno ceno in cenik nadstandardnih storitev oblikuje in objavi izvajalec javne službe na svojih spletnih straneh in na krajevno običajen način. Datum: 23. 4. 2015 Številka: 3544/007/2015 Župan Občine Ig Janez Cimperman l.r. ■ Občina Ig - Režijski obrat Vodovod, kanalizacija - 24-urna dežurna služba: 051/340-647, 041/602-403 Praznjenje greznic: 041/344-523, od ponedeljka do petka od 7. do 16. ure Vse dodatne informacije glede vodovoda in kanalizacije lahko občani dobijo osebno na Občini Ig v času uradnih ur ali po telefonu 01/280-23-14 ali po elektronski pošti: rezijski.obrat@obcina-ig.si. Stanje vodomernega števca lahko sporočite: - po telefonu: 01/2802-314 - po elektronski pošti: rezijski.obrat@obcina-ig.si - prek elektronskega obrazca, ki ga najdete na www.obcina-ig.si Občina Ig - Zbirni center Matena-Ig Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Grosuplje, Ig in Škofljica, Taborska cesta 1, 1290 Grosuplje Uradne ure za stranke so na sedežu Občine Ig: ob ponedeljkih od 9.00 do 11.00 ure Uradne ure po telefonu so: od ponedeljka do petka od 7.30 do 8.30 na tel. št. 01/7888-750 Obrazci za pisne vloge, s katerimi se lahko stranke obračajo na medobčinski inšpektorat in redarstvo, so na sedežih občin ter na spletnih straneh občin in se vlagajo po pošti ali osebno v poslovnem času vseh treh občin ali v elektronski obliki na naslov: inspektorat@ob.grosuplje.si. Zbirni center je namenjen ločenemu zbiranju odpadkov iz gospodinjstev - njihova oddaja je brezplačna. Gradbenih odpadkov ne sprejemamo. Delovni čas: ob sobotah med 9. in 12. uro (ob praznikih zaprto) Dodatne informacije: Občina Ig: 01/280-23-12 (Uroš Čuden) Krajevni urad Ig Občane obveščamo, da je Krajevni urad Ig, ki deluje v prostorih Občine Ig, odprt samo ob sredah med 8.00 in 12.00 ter 13.00 in 17.00. Več informacij: Krajevni urad Ig, tel.: 01/286-20-03 v času uradnih ur ali Upravna enota Ljubljana, tel.: 01/306-32-00. Župan Direktor občinske uprave Družbene dejavnosti Komunalne dejavnosti Gospodarske dejavnosti Kmetijstvo Požarna varnost in zaščita Turizem Finančno-računovodska služba Urbanizem Režijski obrat Medobčinski inšpektorat 01/28001/28001/28001/28001/28001/28001/28001/28001/28001/28001/28001/788- 23-02 23-04 23-10 23-12 23-08 23-24 23-24 23-18 23-06 23-16 23-14 87-57 Cenik obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki za Občino Ig Osna9a Cenik velja od 1. 6. 2015 dalje. Z.št. Vrsta storitve Enota Cena v EUR brez DDV DDV 9,5 % Cena v EUR z DDV 1. Zbiranje komunalnih odpadkov 1.1. Javna infrastruktura zbiranja komunalnih odpadkov kg 0,0071 0,0007 0,0078 1.2. Storitev zbiranja komunalnih odpadkov kg 0,0969 0,0092 0,1061 2. Zbiranje biološko razgradljivih odpadkov 2.1. Javna infrastruktura zbiranja biološko razgradljivih odpadkov kg 0,0043 0,0004 0,0047 2.2. Storitev zbiranja biološko razgradljivih odpadkov kg 0,0504 0,0048 0,0552 3. Obdelava komunalnih odpadkov 3.1. Javna infrastruktura obdelave komunalnih odpadkov kg 0,0000 0,0000 0,0000 3.2. Storitev obdelave komunalnih odpadkov kg 0,0978 0,0093 0,1071 4. Odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov Obračuna se 79 % v obdelavo sprejetih odpadkov 4.1. Javna infrastruktura odlaganja komunalnih odpadkov kg 0,0345 0,0033 0,0378 4.2. Storitev odlaganja komunalnih odpadkov kg 0,0789 0,0075 0,0864 Skladno z Uredbo o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (UL RS, št. 87/2012) je cene ravnanja s komunalnimi odpadki potrdil Občinski svet Občine Ig na 5. redni seji dne 6. 5. 2015. Priloga 1: Podatki o količinah storitev gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki in sodilih za preračun Priloga 2: Informativni izračun storitev ravnanja s komunalnimi odpadki za redno zbiranje odpadkov, za prazne stavbe in za tipizirane vrečke Z dnem uveljavitve cen po tem ceniku prenehajo veljati cene z dne 1. 4. 2014. Ljubljana, 12. 5. 2015 Janko Kramžar, direktor Snage d. o. o. PRILOGA 1 Podatki o količinah storitev gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki in sodilih za preračun za Občino Ig Priloga 1 velja od 1. 6. 2015 dalje. Zbiranje komunalnih odpadkov Zbiranje biološko razgradljivih odpadkov Obdelava komunalnih odpadkov Odlaganje komunalnih odpadkov A. Masa komunalnih odpadkov v kg 85.894.000 23.500.000 41.497.000 32.797.000 B. Obračunska prostornina zabojnikov v m3 444.060 164.892 444.060 444.060 C. Sodilo za preračun v kg/m3 = A/B 193,4288 142,5175 93,4491 73,8571 Skladno s 5. in 6. odstavkom 23. člena Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (UL RS, št. 87/2012) objavljamo podatke o količinah storitev gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki in sodila za preračun količin, izraženih v kg za potrebe obračuna storitev. Skladno s 1. odstavkom 23. člena Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen se cena storitve javne službe izražena v EUR/kg, uporabnikom zaračuna glede na prostornino zabojnika in pogostost odvoza. Podroben način obračuna določa Sklep o tarifnem sistemu za obračun storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb ravnanja s komunalnimi odpadki, ki ga je Občinski svet Občine Ig sprejel na 5. redni seji dne 6. 5. 2015. PRILOGA 2 Informativni izračun storitev ravnanja s komunalnimi odpadki za redno zbiranje odpadkov, prazne stavbe in za tipizirane vrečke za Občino Ig Informativni izračun velja od 1. 6. 2015 dalje. Zneski v EUR/eno praznjenje Zbiranje komunalnih odpadkov Obdelava komunalnih odpadkov Odlaganje komunalnih odpadkov Osnovna cena skupaj Davek na dodano vrednost 9,5 % Končna cena z 9,5 % DDV Infrastruktura Storitev Infrastruktura Storitev Infrastruktura Storitev Cena za storitev ravnanja s komunalnimi odpadki (KO) Vrečka - lit 50 0,0687 0,9372 0,0000 0,4570 0,1274 0,2914 1,8817 0,1788 2,0605 100 0,1373 1,8743 0,0000 0,9139 0,2548 0,5827 3,7630 0,3575 4,1205 Zabojnik - lit 80 0,1099 1,4995 0,0000 0,7311 0,2038 0,4662 3,0105 0,2860 3,2965 120 0,1648 2,2492 0,0000 1,0967 0,3058 0,6993 4,5158 0,4290 4,9448 160 0,2197 2,9989 0,0000 1,4623 0,4077 0,9324 6,0210 0,5720 6,5930 240 0,3296 4,4984 0,0000 2,1934 0,6115 1,3986 9,0315 0,8580 9,8895 360 0,4944 6,7476 0,0000 3,2902 0,9173 2,0978 13,5473 1,2870 14,8343 500 0,6867 9,3716 0,0000 4,5697 1,2740 2,9137 18,8157 1,7875 20,6032 550 0,7553 10,3088 0,0000 5,0266 1,4014 3,2050 20,6971 1,9662 22,6633 660 0,9064 12,3705 0,0000 6,0320 1,6817 3,8460 24,8366 2,3595 27,1961 700 0,9613 13,1203 0,0000 6,3975 1,7836 4,0791 26,3418 2,5025 28,8443 770 1,0575 14,4323 0,0000 7,0373 1,9620 4,4870 28,9761 2,7527 31,7288 900 1,2360 16,8689 0,0000 8,2254 2,2933 5,2446 33,8682 3,2175 37,0857 1.000 1,3733 18,7433 0,0000 9,1393 2,5481 5,8273 37,6313 3,5750 41,2063 1.100 1,5107 20,6176 0,0000 10,0533 2,8029 6,4101 41,3946 3,9325 45,3271 Prazna stavba 26,67 0,0366 0,4999 0,0000 0,2437 0,0680 0,1554 1,0036 0,0953 1,0989 80 0,1099 1,4995 0,0000 0,7311 0,2038 0,4662 3,0105 0,2860 3,2965 Cena za storitev zbiranja biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada (BIO) Vrečka - lit 50 0,0306 0,3591 0,0000 0,0000 0,0000 0,0000 0,3897 0,0370 0,4267 100 0,0613 0,7183 0,0000 0,0000 0,0000 0,0000 0,7796 0,0741 0,8537 Zabojnik - lit 80 0,0490 0,5746 0,0000 0,0000 0,0000 0,0000 0,6236 0,0592 0,6828 120 0,0735 0,8619 0,0000 0,0000 0,0000 0,0000 0,9354 0,0889 1,0243 240 0,1471 1,7239 0,0000 0,0000 0,0000 0,0000 1,8710 0,1777 2,0487 1. Za uporabnika tipizirane vrečke je strošek storitve ravnanja z odpadki plačan z nakupom vrečke. 2. Za uporabnike zabojnikov je mesečni strošek storitve ravnanja s komunalnimi odpadki zmnožek cene, izražene v mer- ski enoti EUR/kg, sodila za preračun cene izraženega v merski enoti (kg/m3) in obračunske količine komunalnih odpadkov za posameznega uporabnika izražene v merski enoti m3. 3. V primeru prazne stavbe se obračuna ali ena tretjina naj- manjše velikosti zabojnika (26,67 lit) ali pa najmanjša velikost zabojnika (80 lit) in najmanjša frekvenca odvoza. Velikost zabojnika za obračun prazne stavbe določi občinski odlok. 4. Za dodatno praznjenje zabojni- kov po naročilu veljajo cene iz cenika, povečane za 100 %. Z dnem uveljavitve tega informativnega cenika preneha veljati cenik z dne 1. 4. 2014. Цsnaga SDS-novičke V petek, 24. aprila 2015, je v dvorani Centra Ig potekal pogovorni večer s samostojnim kulturnim delavcem in raziskovalcem delovanja Udbe Romanom Leljakom. SDS Spominska slovesnost pri rovu Sv. Barbara (Huda jama) Društvo za ureditev zamolčanih grobov organizira v soboto, 13. junija 2015, ob 11.00 spominsko slovesnost s sveto mašo pri rovu Sv. Barbara (Huda jama). OO SDS Ig bo organiziral avtobusni prevoz na spominsko slovesnost. Obiskali bomo tudi spominski park Teharje. Prevoz je brezplačen, prispevek za kosilo je 15 eur. Z Iga bomo odšli predvidoma ob 8.30. Prijave na: simona.pavlic@sds.si ali GSM: 051/430-402. Občinski odbor SDS Predstavil je razvoj in delovanje obveščevalne službe in politične policije v bivši SFRJ pod vodstvom in kontrolo Komunistične partije. Sprva imenovana VOS, nato OZNA, KNOJ, UDBA, SDV in KOS je imela pri svojem delu samo eno vodilo »Vse je dovoljeno!« pod krinko borbe proti narodnim sovražnikom. Udba je 60 % svojega dela uporabila za iskanje notranjih sovražnikov (tj. vseh, ki so oporekali Komunistični partiji) - od tega je danes uničenih 90 % arhivov, 30 % emigraciji -uničenih 50 % arhivov, 10 % pa kontraobveščevalni dejavnosti -uničenih 30 % arhivov. Udba je bila vedno v lasti Komunistične partije. V njenem pravilniku jasno piše o likvidacijah. V Sloveniji je potekalo 13 operativnih centrov Udbe. Od Udbe je 30 % Slovencev imelo/ima koristi (!) - tj. privilegije, bonitete. Malo bolj podrobno nam je gost predstavil odkritje prostora zločina Hude jame pri Laškem. Poboji so tu potekali tako temeljito, da preživelih iz Hude jame ni. 10 % je bilo žensk, tudi mlajših od 14 let (!). Žrtve še vedno niso pokopane in ležijo v košarah za kruh. Roman Leljak je tudi opozoril, da je po Sloveniji več kot 600 krajev zločina. Več o delu Udbe in njenih sodelavcih pa si lahko preberete v knjigah Romana Leljaka. Simona Pavlič, OO SDS Ig Foto: Alenka Jeraj OBČANOV KOTIČEK O novem grbu Občine Ig V aprilski številki Mostiščarja sem zasledil, da so bili svetniki Občinskega sveta Občine Ig na 4. redni seji seznanjeni s predlogom k novega občinskega grba. Župan je pojasnil, da so z vpisom ižanskih t kolišč na seznam svetovne dediščine nastali pogoji za spremembo r grba. i Glede potrebe po novem grbu in o njegovi grafični rešitvi imam nekaj pomislekov. Prazgodovinska kolišča na Igu niso nekaj edinstvenega, temveč le ena od koliščarskih lokacij, značilnih za okolico Alp. Ižanska kolišča so prejela certifikat UNESCO Svetovna dediščina za vpis dveh skupin kolišč na barju skupaj s Švico, Francijo, Nemčijo in Avstrijo. Ne želim zmanjševati pomena tega certifikata za promocijo Občine Ig. Po mojem mnenju arheološka zapuščina kamenodobnih prebivalcev barja nima dovolj skupnega s sedanjimi prebivalci, da bi bila prepričljiv razlog za spremembo občinskega grba. Na grbu naj bi bila upodobljena kolišče in heraldična roža. Eno od načel grboslovja je, da na grb ne spadajo antične in arheološke najdbe, v kar lahko prištejemo ostanke kolišč. Heraldična roža je cvetni lik, ki je bil uporabljan predvsem na pečatih in pečatnih prstanih, redkeje na grbih. Ta 'umetna' roža za prepoznavnost Občine Ig nima vrednosti. Ni natančnih podatkov, čigava je bila predmetna heraldična roža, zagotovo pa ni pripadala Slovencu. Verjetno je pripadala Spanheimom ali njihovim mini-sterialom. Izdelava grba bo povzročila r nekaj stroškov. Zamenjati bo ba občinske zastave, logotipe, emorandume, uradne obrazce po 20 letih ponovno ustvarjati vizualno prepoznavnost simbolov Občine Ig. Sprašujem se, ali je umestno, da v času pomanjkanja finančnih sredstev za življenjsko pomembne projekte občinski svetniki namenjajo denar za neprednosten projekt, ki ne vpliva na razvoj in kakovost življenja v občini. Predlog za grb je predstavil znani heraldik in veksilolog Valt Jurečič, svetniki pa potrdili izbor novih motivov grba. Svetnike in župana smo sicer izvolili, da modro vodijo občino. Lepo je vedeti, da imajo zaupanje v lastno presojo, je pa demokratično, če včasih pred sprejemom odločitve prisluhnejo mnenju občanov, posebej ko gre za simbole, ki so last in predstavnost vseh občanov. Če že novi grb in zastava, potem naj predstavljata novejšo zgodovino, zdajšnje značilnosti in naravne danosti Občine Ig, prikazane skladno z vizualnimi komunikacijskimi standardi in heraldičnimi pravili. Predloženi grb ustvarja vtis, da je Občina Ig nižinska ob barju ležeča občina. Na višje ležeči del občine je popolnoma pozabljeno, čeprav ima nekaj prepoznavnih značilnosti, ki v nasprotju s kolišči še vedno obstajajo. Predlagam županu in svetnikom Občine Ig, da pred sprejetjem odločitve o novem grbu in zastavi organizirajo javno razpravo, ali pa pustijo grb tak, kot je. Ivan Herbert Kukec 10 www.obcina-ig.si iz življenja vaških svetov GLASILO OBČINE IG • maj 2015 MOSTIŠČAR Pozdrav pomladi v Iški Loki V soboto, 28. 3. 2015, ob 19. uri je majhna prenovljena dvorana v gasilskem domu Iška Loka pokala po šivih. Zbralo se je mlado in staro, da se skupaj poveseli in podruži. Po nekaj letih premora je nastopil čas, da spet obudimo tradicijo vsakoletnega vaškega dogodka: Pozdrav pomladi. Tokrat smo ga naslovili Iz majhnega raste veliko, hkrati pa nismo pozabili na vse ženske, mamice in babice ob njihovem prazniku. V samem uvodu smo lahko videli in slišali, kako raste mama. Najmlajši predšolski otroci so nas popeljali v pomlad s svojimi pesmicami. Pokazali so veliko poguma in se na odru odlično znašli. Malo starejši so nas vodili iz otroštva v čas zaljubljenosti in odraščanja. Na to so nas spomnili Pedenjped, Peter Nos, Cvilimož in ostali. Prek pesmi smo spoznali različne družinske prigode - od teh, kaj pravi očka, kdo se jezi do kdo je stara mama. Manjkali nista niti kitara in harmonika. Ko smo se približevali odraščanju, je na oder prišla skupina mladih pevcev iz Tomišlja, ki slišijo na ime Arcus. S svojim petjem so nas razveselili in popestrili večer. Ker pa z odraščanjem pridejo tudi pomembne odločitve (nov dom, poroka, družina), smo se prepustili kratkemu odlomku iz igre Poročil se bom s svojo ženo odrasle gledališke skupine Pod odrom Društva Fran Govekar Ig. Vsi nastopajoči so uspešno končali z igrivo Hudo mravljico. Večer se je nadaljeval v sproščenem vzdušju ob klepetu in dobrotah. Program so pripravili otroci iz cele vasi, sodelovalo pa je tudi veliko pripravljenih sovaščanov. Za prostor in tehnični del so poskrbeli člani PGD Iška Loka, za oder KSK Anže Kovačič in Marko Uršič, okusno pecivo pa so nape-kle pridne gospodinje. Zahvaljujemo se tudi gostujočim: skupini Arcus iz Tomišlja DRUŠTVA in odrasli gledališki skupini Pod odrom z Iga. Nataša Uršič Pohod na Krim V nedeljo, 10. maja 2015, je v organizaciji Območnega odbora Združenja VSO Velike Lašče, Škofljica, Ig, Brezovica potekal pohod na Krim. Na Krimu so leta 1817 postavili trigonometrično točko, ki so jo uporabljali za koordinatno izhodišče pri katastrski izmeri dežele Kranjske, Primorja in Istre. Izmera je trajala med leti 1817 in 1828, o dogodku pa priča bronasta spominska plošča na zidu planinske koče. Leta 1971 so na Krimu začeli graditi RTV-oddajnik. V istem času se je za Krim začela zanimati tudi jugoslovanska vojska, ki je začela graditi svoje objekte. Od takrat pa vse do osamosvojitve leta 1991 je bil zato Krim zaprt za javnost. Na Krim smo pohodniki startali iz več smeri. Na vrhu smo se najprej udeležili svete maše za domovino in vse padle na Krimu, ki jo je daroval vojaški vikar msgnr. dr. Jože Plut. Med mašo je prepeval Mešani pevski zbor župnije Tomišelj. Po maši je sledilo okrepčilo - malica, nato pa kulturni program. V kulturnem delu smo prisluhnili domoljubnim pesmim Podpeškega okteta in Mladinskemu zboru VSO Triglav Ig. Za umetniško besedo je poskrbela Alenka Jeraj. Uvodoma je navzoče pozdravil predsednik OO VSO Velike Lašče, Škofljica, Ig, Brezovica, Matjaž Lulik, v imenu predstavnikov občin je spregovoril Tone Krnc, kot slavnostni govornik pa je bil navzoč predsednik Združenja za vrednote slovenske osamosvojitve Aleš Hojs. Po kulturnem programu nam je predstavnik Slovenske vojske razložil nekaj o objektih Slovenske vojske na Krimu in nam jih delček tudi pokazal. Simona Pavlič, OO VSO Velike Lašče, J Škofljica, Ig, Brezovica Foto: Simona Pavlič VSO Združen i E ZA VREDNOTE SLOVENSKE OSAMOSVO|!TVE lt: vMr /J Ss MOSTIŠČAR GLASILO OBČINE IG • maj 2015 28. in 29. marec 2015 Velikonočna razstava Turističnega društva Krim Tudi letos, že trinajsto leto zapovrstjo, smo na cvetno soboto in nedeljo člani in članice Turističnega društva Krim v dvorani gasilskega društva pripravili Razstavo velikonočnih jedi, orodja, butaric in aranžmajev. Letošnjo razstavo smo pripravili v sklopu praznovanja 20-letnice Občine Ig. V ta namen smo na vidnem mestu v dvorani iz skoraj 500 pirhov napravili velik napis 20 LET OBČINA IG. Napis je bil v velikosti 2 x 2,5 metra, na umetni zeleni travi, s pirhi v rdeči barvi (številka 20) ter napisom Občina Ig (rdeči nageljni), obkrožen pa z modrimi pirhi z zvezdicami v znamenju evropske zastave. Tudi letos so se nam s svojimi izdelki - velikonočnimi jedmi -pridružile nekatere naše zveste gospodinje, ki sicer niso članice društva, pa vendar vsako leto z veseljem postavijo na ogled svoje ročne umetnine in izdelke. Prav tako so se našemu povabilu tudi letos radi odzvali učenci podružnične šole Tomišelj in Vrtca Ig, enota Sonček iz Tomišlja, pekarna Grosuplje iz Grosuplja, mesarstvo Farkaš z Iga, Majda Alič iz Podpeči (občina Brezovica), ki je ponovno razstavila svoje izdelke (kvačka-ne okraske), in letos prvič tudi Turistično društvo Lavrica iz sosednje občine Škofljica, ki so imeli izdelke razstavljene na svojem razstavnem kotičku. Tudi letos ni manjkal prikaz izdelovanja t. i. ljubljanskih butaric iz oblanja, ki nam jih je predstavila domačinka Joži Glavan. Razstavo si je spet ogledal tudi novinar in fotograf Primož Hieng. Njegova prispev- ka ste si lahko ogledali v prvem tednu marca in v tednu pred razstavo v dnevnem časopisu. Na razstavi si je bilo mogoče ogledati različne velikonočne aranžmaje od najmlajših iz vrtca do starejših članov društva, suho-mesnate izdelke, kot so klobase, salame, krače, šunke, žolco, take in drugačne potice, kruh iz krušne peči in pečice, sladice in pirhi na dobesedno tisoč in en način, saj je bilo razstavljenih - pobarvanih in okrašenih na različne načine več kot 500 jajc. Razstavljena je bila tudi stara posoda in orodje, ki se uporablja za pripravo teh jedi (mirtnga, sito, kuhalnica, burkle, omelo, lopar, pehar, litoželezni lonci, razne košare in jerbas ... in seveda črna kuhinja - tudi sušilnica mesa). Več slik z razstave si lahko ogledate na naši spletni strani www. td-krim.si. Razstavo si je poleg številnih obiskovalcev tako z Gorenjske, Dolenjske, Notranjske, osrednje Slovenije in drugod ogledal tudi župan občine Janez Cimperman z ženo, nekaj predstavnikov občinske uprave, dva svetnika Občine Ig in župnika z Iga, Jože Pozderec in Ivan Turk, ki sta razstavo tudi blagoslovila. Za popestritev razstave so še drugo leto zapored poskrbeli člani kvarteta Slavček, ki so s svojimi pesmimi zagotovili dobro razpoloženje. V imenu Turističnega društva Krim se zahvaljujem najprej Ivanki Lesica in Hermini Oblak za velik prispevek pri peki, Jelki Minatti za barvanje večjega dela pirhov in napis ob jubileju Občine ter Darji Gorenčič in Darji Modic za pripravo in ureditev razstave, prav tako tudi vsem sodelujočim pri pripravi razstave - tako članom društva, vsem gospodinjam, Turističnemu društvu Lavrica, vrtcu in šoli iz Tomišlja, pekarni Grosuplje, Majdi Alič iz Podpeči in mesarstvu Farkaš z Iga, ki so sodelovali s svojimi izdelki, PGD Vrbljene-Strahomer za dvorano in tudi vsem tistim, ki ste si vzeli urico časa ter nam s svojim obiskom pokazali, da znate ceniti trud, ki je potreben za pripravo take prireditve. Janez Modic, predsednik TD Krim Foto: Darja Modic Velikonočni žegen in velikonočni zajtrk Vsaka kokoš ima svoje gnezdo jajc - pirhov. Blagoslov velikonočne razstave sta opravila Jože Pozderec in Ivan Turk. 12 www.obcina-ig.si Jurjevo, praznik pomladi, tudi pri nas Jurjevo je bil nekoč najbolj priljubljen pomladni praznik, saj po ljudskem koledarju prinaša pomlad. Praznovali smo ga po celi Sloveniji, najdlje pa se je jurjevanje obdržalo v Beli Krajini. Zadnja leta se tradicijo praznovanja pomladi na dan sv. Jurija oživlja in se ga ponovno praznuje v več krajih po Sloveniji, tako tudi pri nas. Jurjevanje je praznik pomladi, čas, ko ozeleni narava, oživijo polja in se živina po dolgi zimi vrne na pašnike in predstavlja tudi simbolni začetek paše konj. Jurjevanje spremlja Zeleni Jurij, ki je kot lik poznan po vsej slovanski Evropi. Turistično društvo Kurešček želi običaje, ki spremljajo ta pomemben ljudski praznik, predstaviti širšemu občinstvu tudi v naših krajih. 18. aprila 2015 je na Kureščku potekalo že 2. jurjevanje, ki smo ga praznovali na livadi pri domu na Kureščku s prečudovitim razgledom na Ljubljano in okolico. Na jurjevanju na Kureščku je bil tudi program ljudsko obarvan, kot se za ta praznik spodobi. Jasna Martinjak in Roman Povše sta ob spremljavi Tristana Povšeta in Žige Birsa igrala in pela ljudske pesmi. Žiga je med pesmimi pripovedal legende o Juriju , ki v deželo prinaša pomlad, vrhunec svečanega dela pa je bil prihod konj z Zelenim Jurijem in vitezom na čelu. Zaradi zapadlega snega niso mogli nastopiti folkloristi KUD-a Sv. Jeronima iz Štrigove in njihova vokalno-instrumentalna skupina Štrigovčanci. Ker je sveti Jurij zavetnik konj, se konje na jurjevanje blagoslovi kot priprošnja sv. Juriju naj varuje te čudovite živali pred poškodbami in boleznimi. Zbrane konje in njihove lastnike je blagoslovil duhovnik Anton Košir. Rajanje se je nadaljevalo ob glasbi, žaru in s pastirskimi igrami. Otroci so skakali čez ogenj, metali podkve, se igrali zmajev rep ... Medtem pa je snežna odeja, ki je zjutraj še prekrivala pokrajino, do popoldneva popolnoma izginila. Kot pravi legenda, Zeleni Jurij naj bi pogrel tla, četudi z ognjem. Zeleni Jurij namreč ponazarja večno borbo med dobrim in zlim, med zimo in pomladjo, med mrazom in toploto, med jalovostjo in rodovitnostjo. Iz vsake stopinje Konji so prejeli blagoslov. njegovega konja pa začne nekaj rasti. Sončna nedelja se je tako izkazala kot ravno pravi dan za praznovanje prihoda pomladi po ljudskem koledarju. Popoldansko sonce je obiskovalce prijetno grelo, da so do večera uživali v toplini njegovih žarkov ter v dobri družbi. Otroci so se po livadah podili, skrivali in igrali svoje igrice. Organizatorji smo nadvse zadovoljni, da nam je jurjevanje že drugo leto uspelo in si želimo tradicijo praznovanja pomladi nadaljevati. Naši smeli načrti so, da postane jurjevaje na Kureščku ena od osrednjih prireditev v našem okolju, ki privabi konjarje, mlade družine in mnoge druge obiskovalce na prvo pomladno prireditev na prostem. Zuhra Jovanovič Foto: Andro Jovanovič Prvomajski pohod na Krim ys§f Letos smo v Iški vasi že tradicionalno pripravili prvomajski pohod na Krim. Priprave in organizacija so se začele že dober teden prej, vsi pa smo upali na lepo sončno vreme, ki privabi veliko pohodni-kov. Kuhanje golaža so prevzeli naši kuharski člani, ki se radi preizkušajo tudi na tekmovanjih, in ker po navadi osvojijo kakšno vidno mesto, smo jim zaupali to odgovorno in okusno nalogo. Letos je pogled v nebo marsikaterega domačina odvrnil od vzpo- na na našega tisočaka. Smo se pa člani Društva za turizem, kulturo in šport Iška vas prijetno zabavali v družbi pohodnikov in spet smo se srečali s kom po letu dni. Bilo je prijetno, tudi za naše mlajše pohodnike, ki so pogumno osvojili vrh. Upamo, da vas bo naslednje leto več. Andreja Zdravje www.obcina-ig.si 13 lt: vMr /J Ss MOSTIŠČAR GLASILO OBČINE IG • maj 2015 Med Hribci na dan upora A»* Гк ODMEV MOKRCA 27. aprila sta Turistično društvo Kurešček in Društvo Odmev Mokrca v spomin in počastitev dneva upora ter sedemdeset let od zmage nad fašizmom in nacizmom organizirali pohode s Kureščka, Rašice, Iga, Golega in Iške vasi v Petelinove doline. Kulturni program, v katerem so sodelovali Mešani pevski zbor Društva upokojencev Ig, recita-torji Bor Gros, Timotej Gregorič in Matic Virant, je povezovala Mojca Poredoš. Prisotnim je zaželela prijetno druženje in praznovanje predsednica Turističnega društva Kurešček Zuhra Jovanovič, nagovoril jih je Ivan H. Kukec iz Društva Odmev Mokrca. V Petelinove doline smo se napotili, da okrepimo domoljubno zavedanje in se poklonimo spominu tistih, ki so se pod Mokrcem zbirali na poziv Osvobodilne fronte za boj proti nacifašističnim okupatorjem. Prvi so se v Petelinovih dolinah leta 1941 zbrali vaščani iz Škrilj in ustanovili Mokrško četo. Leta 1942 je bil v Zapotoku formiran bataljon Toneta Tomšiča, v Petelinovih dolinah pa Šercerjeva brigada. Nedaleč stran je bila partizanska bolnica Krvavice, na Kureščku kurirska postaja in v Mokrcu vojaška obveščevalna točka. Na celotnem območju pod Krimom in Mokrcem sta italijanski in nemški okupator požgala 25 vasi in izgnala 1702 prebivalca. Od leta 1941 do 1945 je v osvobodilnem boju in v taboriščih izgubilo življenje 20 % najbolj aktivnega dela prebivalstva iz teh krajev. Čez nekaj dni, 9. maja, mineva sedemdeset let, odkar smo si Slovenci z žrtvami naroda in oboroženim bojem z zavezniki Rusi, Američani, Angleži, narodi Balkana in vsemi svobodoljubnimi ljudmi Evrope izbojevali svobodo. Ta boj smo nadaljevali leta 1991 in si priborili samostojno državo Slovenijo. Dogajanja v času, ki ga živimo, ogrožajo težko priborjeno svobodo in samostojnost. Nasprotnik ne koraka več s topovi in tanki - nebrzdan liberalni kapitalizem napada s finančnimi topovi. Z izkoriščanjem posameznikov in celih narodov povzroča vse večjo socialno razslojenost, uničuje materialno, socialno in vrednostno tkivo naroda in njegovo dediščino. Nekateri nekdanji zavezni- ki omogočajo, da se poraženci druge svetovne vojne obnašajo kot zmagovalci. Pri tem gredo tako daleč, da so na sedemdesetletnico osvoboditve Auschwitza povabili nekdanje okupatorje, niso pa povabili zaveznika, ki je Auschwitz osvobodil. Silijo nas, naj namesto bitja naših src in šepetanja vetra v vejah te veličastne mokr-ške katedrale poslušamo šelestenje denarja. Sporočamo jim: NE BOMO SE ODREKLI samostojni socialni državi, druženju, prijateljstvu, svobodi in sobivanju z naravo. Sporočamo jim: NE BOMO SE UKLONILI. Ivan Herbert Kukec Božo Zalar z Rašice, pobudnik pohoda pred 15 leti, z Bracom Vukosavljevićem, bivšim predsednikom TD Kurešček in aktualno predsednico. Foto: Anita Poznik Pohodniki se pripravljajo na pot. Foto: Janez Vrhovec 14 www.obcina-ig.si Kulturna dvorana gasilskega centra Golo - 18. april 2015 19. Občinska revija pevskih zborov V Občini Ig je pevska kultura izredno močna, pesem je namreč najbolj neposreden, vsakomur razumljiv jezik povezovanja. Zato že vrsto let pripravljamo občinsko revijo pevskih zborov, kjer se predstavijo vsi zbori, ki delujejo na področju naše občine. Letos se je prireditev izpod Krima preselila pod vznožje Kureščka in Mokrca. V soboto, 18. aprila 2015 ob 18. uri, je lepa zborovska pesem zvenela v Kulturni dvorani na Golem. Naj vam pesem prinese smehljaj na usta in srečo v srce. Na reviji je sodelovalo sedem zborov, od tega dva otroška in pet odraslih. Vsak zbor je zapel tri pesmi. Na začetku je reviji nekaj uvodnih besed namenil predsednik Odbora za družbene dejavnosti Anton Modic. V nadaljevanju so se najprej predstavili otroški zbori, in sicer: Otroški pevki zbor Vrtca Ig, enota Hribček pod vodstvom Marjane Lenič in spremljavi Maje Mrak in Otroški pevski zbor Vrtca Ig, enota Krimček pod vodstvom Jane Kristan in spremljavi Nadje Janežič. Sledili so še odrasli zbori, in sicer so nastopili: Ženski pevski zbor Ig društva Fran Govekar Ig pod vodstvom Iztoka Petriča, Mešani pevski zbor Društva upokojencev Ig pod vodstvom Klemna Jerinca, Borovničke pod vodstvom Nadje Janežič in ob spremljavi Polone Kukovica, Moški pevski zbor društva Fran Govekar Ig pod vodstvom Mirka Merzela ter Ženski pevski zbor Žene in dekleta dveh vasi pod vodstvom Polone Kukovica. Strokovni spremljevalec letošnje revije je bil Igor Švara, ki je po končani reviji opravil tudi razgovore z zborovodji. Povezovalka programa je bila Andreja Zdravje. Upamo, da vam je pesem to nedeljo polepšala dan. Marica Zupan, občinska uprava Foto: Polona Skledar Otroški pevski zbor Vrtca Ig, enota Hribček Ženski pevski zbor Ig Borovničke www.obcina-ig.si 15 * џ»' * 9 « * ш Ш1 i|i ij Koncert Moškega pevskega zbora Ig ^ PUAN COVEKAK IG Letni koncert MPZ Ig, ki deluje pod okriljem Društva Fran Govekar Ig, je bil 24. aprila 2015 ob 19.30 v dvorani Centra Ig. Za njimi je plodnih 30 let delovanja. V tem času so razveseljevali nas, ki živimo v Občini Ig, pa tudi široko po Sloveniji in celo v zamejstvu. Moški pevski zbor Ig deluje od leta 1984, ko se je v podjetju Mizarstvo Ig zbralo nekaj delavcev. Zbor je vodil Anton Glavan, učitelj matematike na Igu in častni občan Občine Ig, nato pa je vodenje prevzel Mirko Merzel, za krajše obdobje Štefan Balažic, zdaj pa pevci že nekaj let ponovno prepevajo pod vodenjem Mirka Merzela. Pevci so letos prejeli priznanje Občine Ig za 30-letno prepevanje. Ob 25-letnici delovanja zbora so Jože Piškurić, Anton Podlipec in Stane Jeraj prejeli Govekarjevo priznanje, ki je najvišje priznanje, ki ga podeljujemo v društvu Fran Govekar Ig. Razen Antona Podlipca, ki ne more več prepe- vati, sta v zboru še vedno Jože Piškurić in Stane Jeraj. Na prizorišče jih je pripeljala Lojzka Petek s harmoniko. Za koncert so pripravili nekaj slovenskih narodnih in umetnih pesmi, podali pa so se tudi v Dalmacijo. V prvem delu smo slišali pesmi: Čej so tiste stezice, Mrzel veter, Pod rožnato planino, Kaj bi te vprašal, Moj pobič je furman, Pijmo bratci, Od Martina Kebra in Eto pletem. Med odmorom smo spet prisluhnili Lojzki Petek, ki nam je zaigrala nekaj skladb na harmoniko in dodala nekaj vicev. V drugem delu smo slišali: O kresu, Na trgu, Kje je moj mili dom, Nmau čez izaro, Dobil sem pisemce, Tam na vrtu, Po jezeru in Pobratimija. Za ^ IG ' ' DRUŠTVO UPOKOJENCEV IG Društvo upokojencev Ig vabi na KONCERT MEŠANEGA PEVSKEGA ZBORA DU IG v soboto, 23. maja 2015, ob 19. uri v kulturni dvorani Iška vas. Gostje večera bodo pevci prijateljskega DU iz Semiča. dodatek pa so nam zapeli še njihovo himno Žabe. Program je povezovala predsednica društva Fran Govekar Ig Alenka Jeraj, ki je ob koncu koncerta čestitala pevcem ob 30-letnici delovanja za vztrajnost in ljubezen do petja ter jim zaželela, naj jih pesem še dolgo spremlja na vseh poteh življenja. Tončka Jeraj Foto: Alenka Jeraj te ^DRlljTVO FRAN GOVEKAR IG Društvo Fran Govekar Ig vabi na KONCERT ŽENSKEGA PEVSKEGA ZBORA z naslovom ZAPOJMO PESEM ... v Kulturno dvorano Golo v soboto, 30. maja 2015, ob 19.30. Vljudno vabljeni! 16 www.obcina-ig.si 59. Govekarjev večer v knjižnici na Igu 20. 4. 2015 je potekal v prijetnem vzdušju literarno-glasbeni in likovni večer. Moderatorka večera je bila Božena Števančec, članica gledališke skupine Društva Fran Govekar. Za glasbeni uvod je poskrbel mladi harmonikar Miha Grmek, ki je zaigral nekaj narodnih pesmi. V klepetu z moderatorko se je predstavila slikarka in kiparka Francka Železnikar, ki je postavila razstavo svojih del. Francka Železnikar se z umetnostjo ukvarja ljubiteljsko, intenzivno od upokojitve. Pred več kot petnajstimi leti se je odločila likovna znanja izpopolnjevati. Vključila se je v likovni izobraževalni program Šole za tretje življenjsko obdobje. Prva mentorica je bila ak. slikarka Zdenka Žido, od leta 2007 se izpopolnjuje pod vodstvom mentorice ak. slikarke Duške Jesih. Kiparstva se je učila pri mentorici Evi Peterson Lenassi, izdelovanja keramike pa pri mentorici Lučki Šićarov. Eno leto se je izpopolnjevala na likovnem tečaju dipl. slikarja Žiga Bratoša, zadnja tri leta se posveča tudi likovni tehniki akvarel in obiskuje likovne delavnice, ki jih vodim Zdenka Vinšek. Slikanje in kiparjenje pomeni Francki Železnikar izpopolnitev življenjskega poslanstva, skozi barve in oblike izraža svoje čutenje in doživljanje. Doslej je sodelovala na številnih skupinskih razstavah, tudi pod okriljem Društva Fran Govekar, tokrat pa se prvič predstavlja povsem samostojno. Na razstavi so na ogled čudovita kiparska in keramična dela od uporabnih, dekorativnih in zgodovinsko zaznamovanih predmetov do kipov človeških figur in miniaturnih abstraktnih kompozicij. Več kot 30 slik odkriva slikar-kine veščine v potezah čopiča v tehnikah akril na platno in akvarel. Slike razkrivajo ljubezen do narave, lepot realističnega sveta, z veliko mero preciznosti se predstavi tudi z nekaj študijami različnih slikarskih mojstrov. Razstava je lep pregledni izbor slikarkinega ustvarjalnega dela. Na ogled je bila do 11. maja. V drugem delu se je predstavil Jurij Marussig, dolgoletni član Društva Fran Govekar, kot pesnik in pisatelj. Učiteljsko pot je začel na Igu, nato v Kranju, po magisteriju pa predava s področja specialne pedagogike tudi na Pedagoški fakulteti v Kopru. Zelo se zavzema za spreminjanje metod učiteljskega poklica v smeri potreb današnjih mladih generacij ter otrok s posebnimi potrebami. Končuje tudi doktorat. Napisal je tri zbirke zgodbic in pravljic za otroke, naj omenim Črkovnjak, ki je odličen didaktični pripomoček za učenje. Doslej je izdal sedem zbirk pesmi, ena je posvečena morju, ki ga pesnik obožuje, pet zbirk je posvečenih ljubezni do narave, sočloveka, ženske. Z več avtorji člani Društva Fran Govekar je sodeloval tudi v zbirki pesmi Lovim utrinke svetlobe. Zadnjo samostojno zbirko Si to ti, mama? je Jurij Marussig obširneje predstavil. Pesmi je napisal v spomin svoji mami, odlični pedagoginji in pianistki. Prebral nekaj pesmi, ki so v poslušalcih vzbudile močna čustva te vrste ljubezni, medsebojne povezanosti in pogrešano-sti. Zbirka bo izšla tudi v Braillovi pisavi. Jurij Marussig sodeluje tudi s slepimi in slabovidnimi otroki in mladostniki. Na večer je povabil od rojstva slepo Anjo Pustak Lajovic, dijakinjo 4. letnika Srednje administrativne šole za slepe in slabovidne v Ljubljani. Anja je vsestranska umetnica, saj piše pesmi, igra na kitaro in poje. Zapela nam je pesmi Rada bi mamica postala in Dan ljubezni ter prebrala v čudovitih verzih svojo pesem Mama. Večer je bil zaokrožen s polnostjo doživetij večera ob ogledu likovne razstave Francke Železnikar. Zdenka Vinšek Foto: Zdenka Vinšek Atelje na prostem V tednu ljubiteljske kulture pod okriljem JSKD smo se člani Likovne skupine Društva Fran Govekar Ig odločili, da se predstavimo javnosti v petek, 22. maja 2015, na prostem pri Centru Ig. Med 11. in 15. uro bomo slikarke in slikarji odprli Atelje na prostem. Na ogled bomo postavili nekaj svojih del, slikali in obiskovalcem predstavili svoj način ustvarjanja. Vabljeni! Zdenka Vinšek, Likovna skupina to VJ r>BI]