LJUDSKA OBRAMBA Del orožja spravljen na lokacijah Slovenija je prve pomemb-nejše spremembe na področju ljudske obrambe uveljavila že marca lani. Takrat je z zako-nom o spremembah in dopol-nitvah zakona o splošni ljudski obrambi in družbeni samozaš-čiti odpravila posebno vlogo in položaj DPO, odpravljeni so bili komiteji za SLO in družbe-no samozaščito. popravkt so se dotaknili gradenj zaklonišč, spremembe pa so tudi poeno-stavile varnostno in obrambno načrtovanje. Zato smo v prete-klem letu tudi v občini Gro-suplje spremenili odlok o za-kloniščih in drugih zaščitnih objektih na našem območju. Zaradi znanih zapletov z odvzemom orožja TO in zara-di dokumentov z naslovom »Doktrina teritorialne obram-be«, ki ga je sprejel zvezni vo-jaški vrh, je bila Slovenija pri-siljena po svoje urejati tudi ne-katera druga obrambna vpra-šarya. K temu so prispevale tu- di napotitve naših fantov v enoto JLA, saj so bili pred nedavnim vsi praviloma posla-ni izven Slovenije. Z dvema ustavnima amandmajema in ustavnim zakonom je pristoj-nost nad TO v miru in izrednih razmerah v celoti prevzela Re-publika Slovenija. Zvezni or-gani zdaj lahko TO Slovenije poveljujejo le v neposredni vojni nevarnosti in v vojni, pa še to na osnovi določil sloven-ske ustave. Republika Sloveni-ja je po svoje uredila tudi način služenja vojaškega roka. Pri-pravljen je osnutek zakona o vojaški obveznosti. Tako naj bi naborniki Slovenije po no-vem vojaSko suknjo nosili pra-viloma samo na območju repu-blike, vojaški rok pa bi lahko odslužili tudi v TO in v enotah milice. Po občinah bodo z novim za-konom o obrambi in zaščiti od-pravljeni sveti za Ijudsko obrambo in družbeno samo- zaščito, večino nalog s tega po-dročja pa bodo prevzeli občin-ski IS. Podobno velja tudi za republiko. Predsedstvo Slove-nye bi imelo z novim zakonom manj pristojnosti na obramb-nem področju, z ustavnimi spremembami in ustavnim za-konom pa je še dobilo novo nalogo v zvezi z vodenjem in poveljevanjem TO. Po novem naj bi TO bila enotna za vso republiko Ln jo poslej ne bi več urejale občine. Pričakovati je zmanjšanje števila štabov TO skoraj za polovico. Lahko rečemo, da smo v naši občini na področju Ijudske obrambe dosledno spoštovali sklepe slovenskega parlamen-ta in dogovorjene naloge Re-publiškega sekretariata za LO. Orozje, ki ga ima občinski štab za TO, je sicer ostalo v skladišču vojne pošte Gro-suplje, vendarle smo uspeli iz skladišča izvzeti orožje civil-nib struktur, ki jih ima upravni organ za LO, hkrati pa smo iz drugih skladišč do-bili večje število orožja in drugih sredstev. V tem tre-nutku, je del orožja, ki so ga v novembru 1990 zagotovili občinski štabi za ljudsko zaš-čito, še vedno na lokacijah, delno pa je bil dodeljen občin-skemu štabu za TO. Evidenca, ki jo ima upravni or^an za LO. je prelocirana in je izven upravnega organa za LO. hkra-ti pa so zagotovljeni vsi ukrepi, da iskani podatki, ki bi bili za-nimivi za druge, ne pridejo v javnost. Občinski žtab za na-rodno zaščito je praktično pre-nehal z delom, njegove naloge je prevzel občinski štab za TO. Treba je reči, da v minulem obdobju nismo imeli nikakrš-nih obiskov, ki bi želeli tovrst-ne podatke, prav tako pa tudi ne obiskov s strani enot JLA. Oddelek za ljudsko obrambo v gradivu za skupštino