Simona Sinko evalvacija v neformalnem izobraževanju odraslih POVZETEK Prispevek razvija tezo, da je evalvacija tudi v neformalnem izobraževanju odraslih sestavni del andragoškega procesa. Prvi del prispevka umešča evalvacijo na področje neformalnega izobraževanja odraslih in raziskuje, kako so v teoretskih delih opredeljene glavne faze .sodobnih evalvacijskih procesov. V drugem delu prispevka pa so predstavljeni rezultati empirične raziskave, s katero je avtorica preverjala izhodiščno tezo in ugotavljala značilnosti in probleme posameznih faz evalvacijske-ga procesa na primeru dveh izbranih znanstvenih posvetov kot oblikah neformalnega izobraževanja odraslih. Ključne besede: evalvacija v izobraževanju odraslih, evalvacijski proces, modeli evalvacije, neformalno izobraževanje odraslih, znanstveni posveti EVALUATION IN A NON-FORMAL ADULT EDUCATION - ABSTRACT The article develops the thesis that the evaluation is also in a non-formal adult education a part of andragogical proce:s:s. The first part discusses the evaluation in the field of a non-formal adult education and explores how the theoretical work defines the main phases of a contemporary evaluation processssess. The results of an empirical research are presented in the second part of this article, with which author verifies basic thesis and identifies characteristics and problems of individual phases in evaluation process of the two selected scientific conferences as forms of a non-formal adult education. Keywords: evaluation in adult education, evaluation process, evaluation models, non-formal adult education, scientific conferences. Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti andragoškega procesa, dokazovanje in merjenje učinkovitosti izobraževanja ali priznavanje neformalno pridobljenega znanja so le nekateri izmed izzivov s področja evalvacije, s katerimi se srečujemo v izobraževanju odraslih. Neformalno izobraževanje odraslih je zaradi svoje pestrosti in raznolikosti velik izziv za strokovnjake različnih ved in študijskih področij. Razvili so se raznovrstni izobraževalni programi z različnih vsebinskih področij, namenjeni različnim ciljnim skupinam, z njimi dosegamo raznolike cilje in z njimi se ukvarjajo različne stroke. To je področje, ki se nenehno spreminja - razvijajo se nove oblike in vsebine, spreminjajo se zahteve in potrebe posameznikov in družbe, spreminjajo se cilji izobraževanja. Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti, načrtovanje in izpeljava evalvacijskega procesa je tako zaradi raznolikosti in spremenljivosti tega področja zahtevna in pomembna naloga. Evalvacija andragoškega procesa nam služi kot sredstvo za zagotavljanje in izpopolnjevanje njegove kakovosti. To je zlasti pomembno, kadar se posamezne dejavnosti ponavljajo na daljši čas in izkušnje prvih skupin večajo koristi nadaljnjih. Sodobni družbeni procesi in povečana ponudba storitev za izobraževanje odraslih sta dodatna razloga za to, da je evalvacija stalen spremljevalec tega področja. Prek kakovostno izpeljanega procesa evalvacije lahko v izobraževanje odraslih vnesemo več odgovornosti za kakovost ter možnosti in priložnosti za razvoj posameznika, programa in organizacije. Evalvacija pa za raziskovanje ni zanimiva samo z andragoškega vidika. Z evalvacijo se ukvarjajo različne stroke in vsaka od njih pri raziskovanju poudarja svoje vidike in uveljavlja lastne metode: sociologi študijo primera, ekonomisti analizo stroškov in koristi, psihologi eksperiment itd. V tem prispevku se bomo osredotočili na andragoške vidike evalvacije. Analizirali