P a 8 n i k. Učl tako, da bo vednost in znanje združeno! \i dovolj, da učitelj saaio uči, kaj aaj bi se storilo ; trtuuč učeaec naj se precej vadi storiti to, česar se uči'. Suhe vodila so prazna slania. Veliko sedanjih šol pošlje po svetu učence, ki sicer dovolj, tudi preveč vedo, pa le malo ali nič ne znajo. To pride od tod, ker se v marsikteri šoli le prevec gonijo suhe vodila , predpisi, postave i. t. d., ne uči ia ne vadi pa se djaasko , da bi se vodila zasledovale, pojasnovale i. t. d. Postavimo, aekteri učitelj, ko uči materinščino , skerbi le za to, da učencom prav veliko graniatičaih vodil v glavo zabije; da bi pa učencc vadil, kaj in kako naj vodila rabijo , mu ni aiar. Taka j<; navadno (udi v drugili naukih, posebno pri branju. Otroci naj se ne uče samo brati, ampak nče naj se to, kar berejo, tudi razumeti, da vedao več vejo in se pripravljajo za resnično življenje.