Jubil-ef Krlžža. Leto.njo Titio nedeljo, 2. aprila 1933, se je zacelo sveto leto, iki bo trajalo do 2. aprila 1934, to je do velikonočnega pondeljka prihodnjega leta. Sv. Oče Pij XI. ga je slovesno proglasil kot 1900. oble.nico trpjjenja in smrti Kristusove. Razpelo, fci visi na steni v domači sobi, ti kliče: »Pred 1900 leti!« Križ, ki je postavljen ob cestah in na lcrižiš.u potov, te opominja: »Pred 1900 leti!« Pod.ba Križanega, ki z vrhov gora Itipi proti nebu, ti skrivnostnosvarilno šepeta: »Pred 1900 leti!« Pred 1900 leti je stal Kristusov križ na Golgoti! Na njem je Odrešenik sveta prelil svojo dragoceno kri kot ceno- našega odrešenja. Na Vzhodu pripovedujejo staro legendo (povest) naslednje vsebine: Zemlja je bila od grehov ljudi strašno razdejana. Dobrotni krilatci božji — angeli so prišli z nebes ter razlili po zemlji blagoslovljeno vodo, da bi od zemlje vzeli razdejanje ter jo nanovo poživili z blagoslovom nebes. Toda blagoslovljene kapljice so se kar naprej prevaljale po zemlji ter se niso mogle nikjer ustaviti — povsod jih je prokletstvo greha vrglo nazaj. Zemlja je morala piti kri božjega Jagnjeta, iki jo je rešila krivde in pr.kletstva. Še le po krvavi daritvi na Kalvariji se je moralo umakniti prokletstvo greha blagoslovu nebes. S krvjo so zapisane zadnje ure Zveličarjeve v zgodovino sveta in človeštva. Kri se je pojavila na obrazu trpečega Zveličarja v getsemanskem vrtu. Krvni sledovi so se pokazali na Pilatovem dvorišču. Krvni sledovi so žaznamenovali križev pot Gospodov do vrha Kalvarije. Na Golgoti pa je tekla odrešilna kri Zveličarjeva ob deblu križa 3 ure. Od takrat stoji križ Gospodov posvičen in blagoslovljen pred obličjem človeštva. Kristusov križ je potrditev in pojasnitev vseh velikih verskih resnic. Križ je veliki svetilnik v viharju in temi; pojasnuje nam to, ikar more naš razum spoznati o Bogu; oznanja nam nedoumni sklep Boga, ki nas uboge zemeljske otroke hoče potegniti in pritisniti k svojemu Srcu. Križ je velevažen kažipot, ki nas varuje zablod ter nam kaže najvarnejšo pot k našemu pravemu cilju. Križ je propovednica nezmotljivega U&itelja, ki nas uči, cla se moramo varovati hudega in delati dobro. Križ je znak krščanskega značaja; kdor hoče biti kristjan, mora kot značajen človek stati trdno in pokonci ter mors. Kristusa nositi. Križ je poroštvo za to, da je vsaka žrtev samega sebe, ki ji je namen čast božja, pred božjimi o.mi neskončne vrednosti. Čim bližje Kristusovemu križu, tem bolj Bogu po volji. Križ je tvoja obramba in opora; vsaka druga opora na svetu je krhka ter se zlomi; ikomur je opora lcriž, bo z njim vztrajal in zmagal. Vse te opomine in spomine vzbuja v nas Kristusov križ ob svojem 1900. jubileju. Ta jubilej se obhaja v dobi, ko človeštvo ne sliši rado pričevanja sv. pisma o Krisiusu, »da jebil pokoren svojemu Očetu do smrti na križu«. Člo veštvo Bogu ni pokorno. Svobodomiselstvo je v pretekleih stolctju proglašalo samozakonje posameznega človeka, iki je napram Bogu samo toliko vezan, kolikor se hoče sam zavezati. Danes se nacija (narod) proglaša kot najvišje in zadnje sodilo in merilo vseh reči, tudi krš.anstva. Kar je v prid naciji (narodu), to je pravo, pravica in zakon. Interesom naroda, kakor jih razumevajo nacionalistični voditelji, se mora podrejati vse, tudi vera in Cerkcv. To je pobožanstvenje nacije. Narod je tako postal bog, ki mvi mora vse suženjsko služiti. Ker pa se interesi posameznih narodov križajo, je jasno, da mora iz takih načeK ako se udejstvujejo v državnem in mednarodncm življenju, nastati zmeda, ki mora končno voditi do borbe vseh proti vsem. Preziranje nauka, ki zveni s Kristusovega križa, mora __¦« diti posledice, ki bodo najusodnejše za narode in države. Da ne bi človeštvo preslišalo nauka, ki ga jasno in glasno oznanja Kristusov Ivi-iž, je Sv. Oče letošnje jubilejn. leto proglasil kot sveto leto. V to svrho nas je ob napovedi svetcga leta v duhu popeljal h Kristusu in njegovcmu _...-¦ žu. S tem nas je opomnil, da jo naš voditelj križani Zveličai*, nc pa kak megleni bog močnih, ali pa >kak polbog na-cije, ki naj pred njim padomo na kolena. Kristus je naš voditelj! Pri zadnji večerji je dal zapoved ljubezni, ki velja za vse Ijudi in narodc. Za vse narode in vse rase je ZveliCar pri tej priliki molil, da bi vsi bili eno v Gospodu. Sveti Oče Jias vodi pod križ, na katercm je Sin božji umrl za vse Ijudi in narode. Pod križem stoji Marija, ki je tamkaj in takrat postala rnati vseh Ijudi. Tako nas vodi Sv. Oče vso pot zveličavnih dejanj božjih do prihoda Sv. Duha in veličastnega začetka apostolskega pridigovanja. V tem duhu se mora vršiti proslava tega velevažnega jubileja, da Ido v prid posamcznikom in narodom. Nazaj h Kristusu! Pozdravljen Itriž, nase cdino upanje!