Predsednik IS med železničarji Železniško gospodarstvo Ljubljana je 21. februarja obiskal predsednik Izvršnega sveta Skupščine SR Slovenije tovariš Andrej Marinc s sodelavci dr. Miranom Mejakom in Livijem Jakominom. Najprej so si ogledali centralno postavljalnico v Zalogu, obiskali pa so tudi centralne delavnice Železniškega gospodarstva v Mostah. Predstavniki Zelezniškega gospodarstva so predsednika Izvršnega sveta Andreja Ma-rinca in njegove sodelavce seznanili s težavami in uspehi tega 19 tisoč članskega kolek-tiva. S problemi, ki zavirajo uresničevanje skupne pro-metne politike v naši republi-ki, se železničarji srečujejo skoraj vsakodnevno. Gre na-mreč za še vedno nesmotrno delitev cestnih in železniških prevoznikov, včasih nerazum-ljivo ravnanje špediterjev, lo-kalistične interese ipd. Tako smo bili nedavno priče, da je petdeset posebnih vagonov za prevoz sadja samevalo, južno sadje pa so na sosednjo Mad-žarsko preyažali tovornjaki -in primer ni osamljen. Tudi pri prevozu anhovskega cementa se pojavljajo kot »boljši« pre-vozniki tovornjaki - nekatera podjetja celo širijo na ta račun avto parke, čeprav se vsi zave-damo, da je takšen prevoz z »dislocirane« cementarne na gradbišča širom po domovini nesmotm. Pri nas so transportni stro-ški v končni ceni proizvoda še vedno izredno veliki, bolje re-čeno, celo rastejo. Leta 1970 so znašali 10 odstotkov končne cene, lani že 16 odstotkov. V razvitih zapadnih državah pa znašajo le 6 do 7 odstotkov. Promet je izredno pomem- ben del v sestavi stroškov proizvodnje in s tem celotne družbene reprodukcije. Tova-riš Marinc je pri tem poudaril, da so storitve v prometu še vedno drage, kar nas le opo-zarja, da bo iz obstoječih ra-zmer potrebno več iztisniti. Vsak del stroška posebej bo treba analizirati v ceni izdel-kov in v tistem delu, ki se tiče produktivnosti dela. Notranja samoupravna organiziranost naj tudi na železnici pripomo-re, da bomo odločneje odprav-ljali sistem stroškovnih odno-sov, ker ti ne izražajo dejan-skih rezultatov vlaganja žive-ga in minulega dela. Sicer pa je ohrabrujoče, je dejal Andrej Marinc, ker so v Železniškem gospodarstvu uspešno krenili po poti sa-moupravne reorganizacije, ko naj železnica ob povezovanju z drugimi deli združenega dela prevzame odgovornost za po-slovanje. Pokazali sq se že tudi ugodnejši materialni rezultati, pomembno pa je, da se je na naših progah povečala tudi varnost prometa. M. B.