Katoiiško Ijudsfao, na plan! Kedarkoli je bila katoliška vera in sv. katoliška Cerkev v nc-varnosti, je stopilo slovensko katoliško ljud stvo na plan, da brani svojo Cerkev in svojo vero. Pied približuo 350 leti se je širilo po slovenskih krajih luteranstvo. Katoliška vera med Slovcnci je bila v nevarnosti. Mesta, grajščaki, grofi, plemenitaši in gospoda je sprejela krive nauke, kmetsko ljudslvo jih je pa varovalo. Ljubljanski škof Tomaž Hren je bil takrat pravi apostel slovcnskega ljudstva. Z vsem navdušenjem in z vso odločnostjo se je uprl krivim naukom. Delal je za katoliško stvar neumorno in neustrašno. V Gornjemgradu se je spravil luteranski pridigar Jurij Kobilat. na prižnico in je razlagal krive nauke. Škof Tomaž Hren je bival takrat v Gornjemgradu. Ko izve, da krivoverec Jiirij Kobila v cerkvi razlaga luteranske nauke, ga pograbi sveta jeza tako, da vstane in gre v cerkev ter napodi predrznega krivoverca iz cerkve. Pod vodstvom škofa Tomaža Hrena je slovensko ljudstvo odločno zavrnilo luterance in si ohranilo svojo sv. katoliško vero. Od takrat je slovensko kmetsko ljudstvo stalo vedno na braniku za sv. Cerkev. Večkrat so poskusili po teh časih sovražniki božjega imena zastrupili naše ljudstvo s krivimi nauki. Liberalci so govorili na shodih proti katoliški veri, vsiijevali so ljudem brezverske knjige in časopise, a vse zastonj. Slovensko Ijudstvo je ostalo stanovitno in neomajno zvesto svoji veri. Le tuintam se je znašel kak odpadnik in sovražnik božjega imena, masa ljudstva pa je ostala verna in udana sv. Cerkvi. Tako je prav! Sovražnik je zopet tu! Slovensko ljudstvo! Glej, sovražniki sv. vere in sv. Cerkve so začeli zopet nastopati. Pred par racseci so vsi |ugoslovanski škofi v posebnem pismu na vlado javno pokazali na nevarnost, ki preti sv. veri in sv. Cerkvi. — Kakšna pa je ta nevarnost? 1. Naši nasprotniki so upelijali takoimenovani kancelparagraf, kateri prepovcduje duhovnikom na prižnici svobodno pridigovati in razlagati verske resnice. Duhovnik pa Ijudslvn ne sme opozo sriti na preteče nevarnosti. To bi bil Lep. dušni pastir, ki bi videl volka priti med verno Ijudstvo, pa bi svojih »ernikov ne branil. 2. Vaše otroke hocejo sovražniki že v šoli spraviti med Sokole. Sokoli pa so nasprotni veri in Cerkvi, kakor so se sami že izrazili, da dober Sokol ne more biti katoličan. Katoliško ljudstvo, ali boš ti izročilo svoje otroke takemu društvu?! 3. V Bosni in na Hrvatskem zabranjujejo naše obla sti, da katoliški dijaki ne smejo biti člani Marijinih flružb. Katoliška mladina bi torej ne smela biti v kat. bratovščinah! 4. V Vojvodini so razpustili katoliške šole in so izgnali sestre, ki so podučevale v teh šolah. Izgnali so lam iz šol tudi katehete in krščanskega nauka tam ne smejo več poučevati katoliški duhovniki. V šolah podučujejo katoliške otroke v krščanskeni nauku po- j svctni učilelji, ki večkrat niti katoliškc vere niso in katoliških resnic niti ne poznajo. Kako naj laki učitelji [ grcepijo v srca katoliških otrok katoliško versko zavest! j5. Pa tudi pri nas se nekaj sličnega piipravlja. Iz- | delujejo namreč za celo državo novi šolski zakon, v ka- | terem hočejo določiti, da katehet ne bi smel več v šolo, | da bi Vaše otroke v krščanskem nauku podučevali po- *svetni učitelji, od katerih mnogi žal nikdar v cerkev ne hodijo, ki ne hodijo k spevedi in k sv. obhajilu. Ali bodo Vaši otroci še ostali verni in prepričani katoličani, če bodo imeli take učiteljc za krščanski nauk!? Glej, katoliško ljudstvo! To delajo in pripravljajo sovražniki tvoje vere in tvoje Cerkve. Jn kdo te sovražnike podpira? Samostojni in demokrafski poslanci so glasovali za kancelparagraf. Samostojni in demokratski poslanci niso nastopili zopcr Pribičeviča, ko je v Vojvodini razpustil katoiiške šole in izgnal šolske sestre iz šol, oni niso protcstirali, ko so v Vojvodini vrgli katehete iz šol, arapak so vse to odobravali. Demokratski in samostojni zastopniki v višjem šolskem svetu so glasovali za to, da se odpravijo šolske maše. Demokratski učitelji izdelujejo novi šolski zakon, po katerem bočejo pahniti katoliškega duhovnika iz šole. — Demokratski in samostojni poslanci podpirajo torej tvo je verske sovražnike v njihovem delovanju, oni delajo zoper tvoje najdražje verske svetinje. Zato pa naj vsak Slovenec, ki ima le še nekaj vcrskcga duba v scbi, in ki je dozdaj držal z demokrati in samostojneži ter volil z njimi, dobro premisli, ali še. niore zanaprej ostati v tej slranki, ki podpira protiveršfce in prolicerkvene zakone! Kdor je v renici veren, ne more bitl v družbi verskih nasprotnikov. Ccrkcv Vas kliče! Ker je nevarnost za vero in Cerkev, zato Vas, katoliški Slovenci, sv. Gerkev kliče na boj»in obrambo zoper svoje sovražnike. Po nasi lepi Štajerski se piirejajo zdaj katoliški shodi, na katerih se zbira na tispče in tisoče dobrega vernega ljudstva, da tam slovesno manifestirajo za sv. katoliško vero in sv. Cerkev ,da glasno povzdigne svoj glas za obrainbo verskih svetinj, da nasprotnikom javno in na ves glas zakliče: «Roke proč od uaše vere, roke proč od naše šole in mladine. Svoje vere, svoje Cerkve si ne damo vzeti, svoje mladine si ne damo razkristjaniti.« Zato pa, katoliško Ijudstvo, na plan! V veliki množini na katoliške shode, da se tam poglobite in utrdite v svoji veri in postavite v bran zoper sovražnike sv.Cerkve. /žniEga bo na Vaši strani, ker z Vami je Kristus, ki je rekel: »Vrata peklenska moje Cerkve ne bodo premagala!« KATOLIšKI SHOD IN TABOR SREDIŠKEGA ORLOVSKEGA OKROŽJA V SREDIŠČU dne 16. julija 1922. SPORED: Na predvečer bakljada — pohod na grobove umrlih članov središkcga Or!a, kamor položi domači odsek jvence. Nedelja 16. julija. Predpoldne: Qb 7. uri — zbiranje udeležencev na trgu pred kapelo; ob 8. uri sprejem udelcžencev na kolodvoru; ob pol 9. uri slovesna služba božja v kapeli (cerkveni govor, g. Živortnik iz Maribora). Po maši katoliški shod velikonedeljske dekanije, na : katerem govre sledeči gg. govorniki: g. dr. Anton Je- j rovšek, (kat. tisk), g. prof. J .Vesenjak (kršč. šola), č. g. I p. Pavel (kat. organizacija) in drugi. — Po shodu ma- j nilestacijski obhod in nato kosilo. Popoldne: ob 2. uri večernice; ob 3. uri javna telovadha in tabor središkega orlovskega okrožja na «Tratah« združen s prosto zabavo. Pri celi slovesnosti sodelujela svetinjska orlovska in ormoška narodna godba. Vabimo na to proslavo katoliške misli vse naše organizacije: Orle, Orlicc, Marijine družbe, krajevne KZ, vsa bralna in izobraževalna društva — sploh vse kršč. misleče ljudstvo velikonedeljske in sosednih dckanij. —< Udeleženci, ki pridejo z vlakom, naj se poslužijo jutranjega mcšanega vlaka št. 31, ki pride ob 8. uri zjutraj v Središče. Organizacije, ki pridejo peš ali na vozovih, naj gledajo, da bodo točno ob 7. uri že v Sre-< dišču. Marijine družbe, vzamite zastove s seboj, istotako orlovski odseki. Odseki in krožki, katerim se ne bi do- poslale že plačane izkaznice za obede, prejmejo iste ob prihodu v Središče. Organizacije, ki bodo imele kako prtljago s seboj (zavoje z jedili, telovadno obleko itd) naj spravijo vse v skiipno vrečo, ki jo dobro zavežejo in zunaj napišejo razločno čitljivo ime; te vreče bo za to pripravljeni voz odpeljal v skupno shrambo. Kakor hitro prejmemo iz Ljubljane izkaznice za polovično vožnjo, jih bomo začeli razpošiljati. Vstopnina k javni telovadbi: sedeži po 5 dinarjev, slojišča po 2 dinarja. Po telovadbi je tudi srečolov, šaljiva pošta, licitacija predmetov in drugo. \a veselo svidcnjc v nedeljo, dne 16. julija 1921 v Središču! Bog živi! Pripravljalni odbor.