URN_NBN_SI_DOC-4LREWFAF
Izvleček V prvi polovici šestdesetih let dvajsetega sto- letja je Slovenija v srednjem šolstvu začela sistematično posodabljanje učnih programov. Prenova je najprej zajela področje naravo- slovnih predmetov. Republika Slovenija je pr- va v tedanji zvezni državi pa tudi v srednji in jugovzhodni Evropi začela leta l974 uvajati pouk računalništva v srednje šole, celo pred Zvezno republiko Nemčijo. Prva je izdala tudi učbenik Uvod v računalništvo za srednje šole (avtorja dr. Ivan Bratko in dr. Vladislav Raj- kovič). Hkrati se je začela prenova pouka ke- mije, biologije in posodabljanje poučevanja tujih jezikov, predvsem angleščine, v sodelo- vanju z razvojnimi projekti nekaterih zaho- dnoevropskih in ameriških univerz. Abstract In the first half of the 1960s Slovenia began to systematically modernise its secondary school programmes. The remodelling first focused on the natural sciences. The Republic of Slov- enia was the first member of the then federal state of Yugoslavia as well as of Central and South-East Europe to start introducing infor- mation technology to secondary schools in 1974. This was even earlier than in the Fed- eral Republic of Germany. It was also the first to publish an information technology school book, “Introduction to Information Technol- ogy Science for Secondary Schools” (whose authors were Dr. Ivan Bratko and Dr. Vladis- lav Rajkovič). Along with this, the overhaul of chemistry and biology classes as well as methods of teaching foreign languages be- gan. The latter focused in particular on Eng- lish and was carried out in co-operation with several Western European and American uni- versities. Uvajanje računalništva v slovenske srednje šole in modernizacija pouka naravoslovnih ... 225 Boris Lipužič * 1 Uvajanje računalništva v slovenske srednje šole in modernizacija pouka naravoslovnih predmetov v sedemdesetih letih dvajsetega stoletja Introducing information technology to Slovenian secondary schools and the modernisation of natural science classes in the 1970s Pred dobrimi tremi desetletji smo v Sloveniji zasnovali in uresničevali več inovacijskih projektov, namenjenih posodabljanju srednješolskih predmetnikov in učnih načrtov. Zavod SRS za šolstvo je začel s pripravami za pouk računalništva leta l970, po prvi mednarodni konferenci v Amsterdamu avgusta l969 o uvajanju računal- ništva v izobraževanje. Na tej konferenci - udeležil sem se je kot zastopnik SR Slovenije - so sprejeli priporočilo evropskim državam, naj se organizirajo in vpe- * prof., direktor Zavoda RS za šolstvo v pokoju, Ljubljana. UDK 373.5(497.4):372.85:681.3 1.04 Strokovni članek Prejeto: 14. 1. 2005
RkJQdWJsaXNoZXIy