65 MANICA MUSIL Sprva sem želela postati pianistka, vendar sem svojo ustvarjalnost kmalu preusmerila v arhitekturo. Po diplomi je moja prva stavba, občinska stavba v Gorišnici, prejela nagrado (skupaj s soavtorico Matejo Katrašnik) Grand Prix na mednarodnem arhitekturnem natečaju mladih arhitektov Leonardo. Medtem sva s prijateljico Matejo prejeli tudi več nagrad v grafiki in med leti 2002 in 2006 objavili 11 slovenskih znamk. Po rojstvu prvega od treh otrok sem pričela ilustrirati in pisati za otroke. Do sedaj sem izdala osem avtorskih slikanic, zadnje tri pri Založbi Pivec iz Maribora. Pri zadnjih petih slikanicah sem spremenila tehniko ilustracije: vse moje ilustracije so tekstilne, igram se z različnimi debelinami sukanca. Verjetno je za to tehniko ustvarjanja krivo moje arhitekturno ozadje. Zakaj sem se preusmerila iz arhitekture v otroške knjige? Arhitektura je zelo tehnična, vanjo je vključenih veliko ljudi; kot arhitekt moraš imeti veliko različ- nih sposobnosti ali sodelovati v dobrem ‘timu’. Pri avtorskih slikanicah pa je vse odvisno od mene. To je včasih sicer tudi težavno, ker je delo precej samotarsko, vendar ga ne bi zamenjala za nič na svetu. Zadnje slikanice, ki še niso izšle, imajo malo besedila. Ker sem predvsem vizualen tip, me veliko teksta moti. Letos so me tekstilne ilustracije s slikanico Pobalinska pujsa pripeljale tudi v lutkovno gledališče, kjer sem pri istoimenski predstavi bila avtorica likovne po- dobe. Režiser te predstave v Lutkovnem gledališču Maribor je Miha Golob, avtor glasbe Vasko Atanasovski. Predstava je interaktivna, pri likovni podobi pa smo se dosledno držali slikanice oz. smo obdržali dvodimenzionalne like. Zaradi interak- tivnosti in tehnične izvedbe z magneti, se lutke premikajo s pomočjo magnetov, kar je za igralce precej zahtevno. V predstavo smo kot umetniško inštalacijo vključili tudi devet mariborskih vrtcev, ki so prejeli 600 naluknjanih ‘pišekov’. Otroci so jih prepletli z volno, v tehničnih delavnicah Lutkovnega gledališča Maribor pa so jim pritrdili še noge in jih postavili na zid ter na vhodno ploščad pred gledališčem. Ta projekt sva izvedli skupaj s prijateljico Tejo K. Lozar. Pri vseh najinih projektih za otroke so otroci vključeni v javni mestni prostor; njihovi izdelki so razstavljeni kot sodobna umetniška instalacija. V zadnjem letu oz. dveh sem v ilustraciji prejela več mednarodnih nagrad in priznanj: – uvrstitev med deset najboljših ilustratorjev na Cow Illustration Festival v Ukrajini, 2014, – priznanje pri newyorški reviji 3x3 Contemporary Illustration Magazine za ilustracije iz slikanice Pobalinska pujsa, 2015, 66 – nagrada za najlepšo knjigo v kategoriji za otroško in mladinsko literaturo na Slovenskem knjižnem sejmu 2015 za slikanico Pobalinska pujsa – posebno priznanje za inovativni pristop za slikanico Pobalinska pujsa, The 5th Book Illustration Festival ‘BookILL Fest’ Novi Sad, 2016, – nominacija za ilustracije iz slikanice Čarobna školjka na mednarodnem ilustra- torskem natečaju Hiii Illustration 2015, Kitajska, 2016, – uvrstitev med Best of the Best za ilustracije iz slikanice Pobalinska pujsa na mednarodnem ilustratorskem natečaju Hiii Illustration 2015, Kitajska, 2016, – zlata medalja pri reviji 3x3 Contemporary Illustration Magazine za ilustracije iz slikanice Trije mucki in zmaj, NY, 2016, – zlata medalja pri reviji 3x3 Contemporary Illustration Magazine za ilustracije iz slikanice Slon Stane, NY, 2016. Zlasti zlati medalji pri NY reviji sta zame velik in popolnoma nepričakovan uspeh. Zlati medalji sem za obe poslani deli (Slon Stane in Trije mucki in zmaj) prejela v konkurenci preko 2500 del. V letošnjem letu sem bila v Nanjingu na Kitajskem, kjer so mi pri založbi Jiang- su Fine Arts Publishing House izšle štiri slikanice: obe Cilki, Pobalinska pujsa in Čarobna školjka. Za izid slikanic so se izredno potrudili, saj je njihova oblikovalka za naslovnice celo sešila pismenke. Ta založba je letos v Nemčiji prejela nagrado za najlepšo knjigo na svetu, večkrat je prejela tudi nagrado za najlepšo knjigo na Kitajskem. V sklopu programa, ki mi ga je pripravila založba, sem imela predava- nja, po njih pa sem podpisovala svoje knjige. V sklopu Hiii Illustration (na natečaju ilustracij Hiii Illustration 2015 so se moje ilustracije uvrstile med 20 Best of The Best) sem imela predavanje v knjigarni Avant-Garde, ki je ena najlepših knjigarn na Kitajskem. Oktobra sem razstavljala v sklopu ‘Hiii Illustration’ v Pekingu, pri založbi Modern Press iz Pekinga mi bodo kmalu izšle še tri slikanice: Komar Janez, Mravljinčar Franc in Trije mucki in zmaj. Za leto 2017 sem povabljena v mednarodno žirijo na Hiii Illustration 2016. Trenutno so ilustracije slikanice Slona Staneta v pakistanskem Karachiju, kjer čakajo na otvoritev razstave v VM Art gallery, na kateri sodeluje 11 tekstilnih ume- tnikov; pet jih je iz Pakistana, ostali smo z zelo različnih koncev sveta. Povabila nas je umetnica Samina Islam, ki prav tako sodeluje na razstavi, naslov razstave pa je »The Thread Unraveled«. Novembra sta dve moji slikanici izšli v Turčiji, in sicer Trije mucki in zmaj ter Mravljinčar Franc, kmalu bo izšla še Čarobna školjka. Zlasti pa sem vesela izida dveh svojih novih slikanic pri Založbi Pivec: Komar Janez je izšel novembra, Čarobna školjka pa že spomladi 2016.