
Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

263 
 

Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku v 
izbranih slovenskih medijih1 
Saša ISTENIČ* 

Izvleček 

Spor med Japonsko, Kitajsko in Tajvanom glede suverenosti nad otočjem Senkaku2 ostaja 
vir resnih mednarodnih napetosti. Ker bi morebitna napačna presoja lahko zanetila vojno z 
nepredstavljivimi posledicami, je novica o sporu prodrla v medije po vsem svetu. Tudi 
slovenski mediji so, podkrepljeni s splošno vrednostjo objav novic o mednarodnih 
konfliktih, spremljali aktualne novice o spornem otočju. Medtem ko je oddaljena 
vzhodnoazijska regija na dnu slovenskih prioritet in ambicij njenih politikov, pa so tržni 
nagibi močno povezani s stabilnim in varnim okoljem v Vzhodni Aziji. Pričujoč članek 
analizira s pomočjo kvantitativne in kvalitativne vsebinske analize vseh novic o sporu, ki 
so bile objavljene med leti 2010 in 2013 v ključnih slovenskih tiskanih in spletnih 
dnevnikih, poročanje slovenskih medijev o spornem otočju.  

Ključne besede: ozemeljski spor, otočje Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku, Japonska, Kitajska, 
Tajvan, vsebinska analiza 

Abstract 

The dispute over the sovereignty of the Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku islands remains a 
source of significant international tension. Given that any miscalculation could lead to a 
war with unimaginable consequences, the issue has gained media attention across the 
world. Buttressed with the general newsworthiness of an international conflict, Slovene 
media has also been attentive to report on the islands’ controversy. Although the remote 
East Asian region is far down the list of Slovenia’s priorities and ambitions of its 
politicians, national commercial considerations are connected with a stable and secure 
environment in East Asia. By applying a combined quantitative and qualitative content 

                                                 
1 Analiza je zajela tri tiskane in spletne dnevnike (Delo, Dnevnik in Večer) ter tri spletne portale 
dnevnih novic (24.ur.com, Siol.net, RTVSLO.si) od 1. januarja 2010 do 31. decembra 2013. Avtorica 
se zahvaljuje anonimnima recenzentoma za konstruktivne pripombe in predloge. 
* Saša ISTENIČ, docentka, Oddelek za azijske študije, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani, 
Slovenija. 
sasa@tajvan.si 
2 Japonsko uradno ime otočja je Senkaku , kitajsko ime je Diaoyu , tajvansko pa Diaoyutai 

. Zaradi poenostavitve bo v tem članku uporabljeno japonsko ime, ker je otočje trenutno pod 
upravo Japonske. Avtorica s tem nikakor ne podaja presoje glede suverenosti nad spornim otočjem.  



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

264 
 

analysis of the news stories on the dispute published in Slovene major print and online 
daily newspapers between 2010 and 2013, the present paper examines Slovene media’s 
coverage of the islands’ dispute. 

Keywords: territorial dispute, Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku islands, Japan, China, Taiwan, 
content analysis 

 

Uvod: Konflikt nad otočjem Senkaku 
Pomorski ozemeljski spori v Vzhodni Aziji se vse bolj zaostrujejo, pa čeprav se 
pravzaprav nobena od vpletenih strani ne želi naseliti na spornem skalovju. Vzroki 
za nepopustljivo in občasno agresivno držo vpletenih držav tičijo predvsem v 
naslednjih interesih: otoški strateški lokaciji v središču pomembnih trgovskih poti, 
potencialno bogatih fosilnih gorivih kot sta nafta in zemeljski plin v njihovi 
okolici, bogatih ribolovnih področjih kot tudi v sami zgodovinski in politični vlogi 
otočja, ki sta obe povezani z nacionalnim ponosom vpletenih strani. In prav ti 
interesi so tisti, ki narekujejo potek dogodkov, še posebno v zadnjih nekaj letih. 
Vode v okolici spornih otočij v Južnokitajskem, in še posebno okrog otočja 
Senkaku v Vzhodnokitajskem morju, so postale preteča žarišča, ki bi lahko 
povedla v resno vojno, saj bi bile v konflikt vpletene tri največje gospodarske sile 
sveta.3 

Otočje Senkaku sestavlja skupina osmih manjših, za bivanje neprimernih 
otočkov, ki si jih lasti Japonska, vendar ozemeljske pravice nad njimi terjata tudi 
Ljudska republika Kitajska (od tu naprej Kitajska) in Republika Kitajska (od tu 
naprej Tajvan). Tako vlada v Tajpeju kot vlada v Pekingu svojo suverenost nad 
otočjem utemeljujeta na podlagi zgodovinskih dokumentov, ki segajo v dinastijo 
Ming (1368–1644) in dinastijo Qing (1644–1912). Trdita, da si je Japonska na 
skrivaj prilastila otočje v prvi kitajsko-japonski vojni (1894–5) in bi se le-to po 
drugi svetovni vojni, v skladu z mednarodnim pravom, moralo vrniti prvotnemu 
lastniku.4 Vlada v Tokiu, po drugi strani zatrjuje, da je bilo v času, ko si japonska 
vlada formalno priključila otočje pod svoje okrilje, januarja 1895, otočje 

                                                 
3 Zaradi varnostnega zavezništva ZDA z Japonsko so ZDA obvezane, da branijo celoten teritorij, ki 
je pod japonsko upravo. Otočje Senkaku pa je trenutno pod upravo Japonske. Filipinski predsednik 
Benigno Aquino III. in japonski predsednik vlade Abe Shinzō sta ozračje primerjala z razmerami 
pred prvo in drugo svetovno vojno (Malukanas 2014; Perlez 2014). 
4 Za uradno stališče vlade v Pekingu glej, The State Council Information Office of the PRC, “Diaoyu 
Dao, an inherent territory of China,” (2012); za uradno stališče Tajpeja glej Ministry of Foreign 
Affairs of the Republic of China (Taiwan).  



Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

265 
 

nenaseljeno (terra nullius). Navaja, da dokazi, ki bi potrjevali upravo s strani 
dvora dinastije Qing, ne obstajajo.5 Med leti 1952 in 1971 je bilo otočje na osnovi 
mirovnega sporazuma podpisanega v San Franciscu dodeljeno v upravo ZDA. 
Čeprav je Washington upravo nad otočjem predal Japonski leta 1971, pa je glede 
vprašanja suverenosti nad otočjem obdržal nevtralno stališče. (Manyin 2012) Vse 
od tedaj pa so konfrontacije glede otočja ponavljajoč se politični ritual med 
Japonsko, Kitajsko in Tajvanom, kar vzbuja medijsko pozornost po vsem svetu. 

V zadnjih nekaj letih je bilo sporno otočje Senkaku v medijih še posebno zelo 
odmevno. Septembra 2010 je kitajska ribiška ladja v spornih vodah blizu otočja 
trčila v ladji japonske obalne straže. Ker so japonski uradniki aretirali kitajskega 
kapitana ladje, je vlada v Pekingu nemudoma napovedala ostre protiukrepe, med 
katerimi je bila tudi prekinitev izvoza redkih zemeljskih kovin na Japonsko. 
Razmere so se ponovno močno zaostrile spomladi leta 2012, ko je japonska vlada 
najavila, da bo od posameznih zasebnikov kupila tri sporne otočke. Tako Kitajci 
kot Tajvanci so v znak neodobravanja reagirali s protesti. Septembra 2012, ko je 
japonska vlada uradno potrdila svoj nakup, je jeza dosegla vrhunec. Še posebno na 
Kitajskem so se protijaponski protesti in nasilni izgredi sunkovito razširili po vseh 
večjih mestih. Vlada v Tajpeju je s t.i. Pobudo za mir v Vzhodnokitajskem morju 
(Donghai heping changyi ) pozvala vladi v Pekingu in Tokiu, da bi 
našli skupen konsenz, a na svojo iniciativo odgovora po pričakovanem ni dobila. 
Namreč, za Tokio ozemeljski spor nad otočjem uradno sploh ne obstaja, medtem 
ko Peking obravnava Tajvan za svojo provinco in vse od 1949. leta ne priznava 
njegove vlade. Tako se konfrontacije v območju spornih voda še vedno 
nadaljujejo. Peking je v bližini otočja razvrstil svoje bojno ladjevje, novembra 
2013 pa nenapovedano razglasil obsežen del območja v Vzhodnokitajskem morju 
za svoje zračno obrambno identifikacijsko območje (ADIZ). 6  Čeprav kitajska 
poteza ni spremenila nadzora posameznih držav nad zračnim območjem niti ni 
okrepila pravnega stališča kitajske suverenosti nad otočjem, pa je vseeno bila zelo 
provokativna poteza, ki je le-še dodatno zaostrila konflikt. Svetovni mediji tako še 
danes skrbno spremljajo dogajanje v Vzhodnokitajskem morju.  

                                                 
5 Za uradno stališče vlade v Tokiu glej, The Ministry of Foreign Affairs of Japan.  
6 Novo definirano območje, ki vključuje zračni prostor nad spornim otočjem, se križa z japonskim 
kot tudi s tajvanskim zračnim območjem. Za podrobne informacije glej prispevek “Statement by the 
Government…” (2013). 



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

266 
 

Cilj in metodologija raziskave 
Mediji so najpomembnejši vir informacij in imajo potencial, da odločajo ne le o 
katerih dogodkih bodo poročali, temveč tudi kako bodo o njih poročali in s tem 
posredno vplivajo na vedenje in pogled uporabnika medijev. Sočasno s 
podajanjem informacije pa podajajo tudi vidik razumevanja informacije, oziroma 
informacijo postavljajo (uokvirjajo) v kontekst. S tem pa vplivajo na interpretacijo 
in (so)ustvarjajo javno mnenje.7 Namen pričujoče študije je bil raziskati, kako 
slovenski tiskani in spletni mediji poročajo o sporu glede suverenosti nad otočjem 
Senkaku. Sistematična analiza prispevkov o spornem otočju ni pomembna le zato, 
ker razkriva medijsko prakso ter medijska mnenja in vrednote, ki jih le-te gojijo do 
posameznih, v konflikt vpletenih, strani – Japonske, Kitajske in Tajvana – ampak 
tudi zato, ker analiza ponazarja njihov potencialen vpliv na uporabnike medijev. 
Raziskava je bila izvedena s pomočjo kvantitativne in kvalitativne vsebinske 
analize prispevkov o sporu objavljenih v šestih izbranih slovenskih tiskanih in 
spletnih medijih v obdobju med 1. januarjem 2010 in 31. decembrom 2013. 
Omenjeno časovno obdobje je zajelo ključne zaostritve konflikta, ki so medije 
najbolj pritegnile. Jedro raziskave temelji na analizi novičarskih okvirov, ki se je 
osredotočila na medijsko uporabo določenih besed ali izrazov, sklicev in določenih 
virov informacij. Spremenljivke analize so v celoti zajete v kodirnem seznamu.8  

V letu 2013 je bilo v Sloveniji registriranih skoraj 2000 medijskih enot, od teh 
61 televizijskih programov, 86 radijskih programov in 1810 tiskanih publikacij. 
(Mediana 2013, 29 in Statistični urad RS 2014) Največji med slednjimi, glede na 
pogostnost izhajanja in branost, so trije tiskani in spletni dnevni časopisi: 
nacionalni dnevnik Delo (ki velja za najuglednejši elitni dnevnik) ter dva 
regionalna dnevnika Dnevnik in Večer. Poleg teh treh raziskava zajema tudi tri 
največje spletne portale dnevnih novic: 24.ur.com, Siol.net in RTVSLO.si. (glej 
Raba interneta v Sloveniji 2014) Enota analize je novinarski prispevek, torej vsaka 
tiskana ali spletna novica, uvodnik, kolumna, mnenje ali pismo urednikom. 
Ključne iskalne besede v izbranih medijih so bile: »Senkaku«, »Diaoyu«, 
»Diaoyutai« in »Vzhodnokitajsko morje«. S pomočjo kodiranja so se ovrednotili 
naslednji trije aspekti: vidnost, valentnost ter okvir posameznega prispevka. 
Vidnost se nanaša na število prispevkov in stopnjo prominentnosti, ki vpliva na 
bralčevo zavest in podaja občutek o pomembnosti dogodka (teža novice). 
                                                 
7  Posredovanje informacij vpliva na njihovo interpretacijo, zato je za razumevanje smisla 
posameznega teksta potrebno identificirati in opisati novičarske okvire (glej Entman 1993, 52–55). 
8 Kodirni seznam in rezultati so dosegljivi na zahtevo pri avtorici.  



Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

267 
 

Prominentnost je bila opredeljena z meritvijo dolžine prispevkov ter analizo 
njihove umestitve v mediju in morebitnih spremljevalnih vizualnih sredstvih. 
Indeks prominentnosti je bil ustvarjen s pomočjo 10-točkovne lestvice (10 = 
najvišja vrednost). Dolžina prispevka, ki je bila izmerjena glede na število besed, 
je bila kodirana sledeče: 3 = več ali enako kot 800 besed; 2 = več ali enako kot 400 
in manj kot 800 besed; 1= manj kot 400 besed. Umestitev je bila kodirana sledeče: 
4 = prva stran; 3 = zadnja stran; 2 = rubrična stran; 1= druga stran. Prisotnost 
vizualnih sredstev je bila enostavno kodirana z: 3 = da; 2 = ne. Prominentnost je 
bila izračunana na osnovi seštevka kod teh treh kriterijev. Na primer, novica iz 470 
besed na zadnji strani časopisa spremljana s fotografijo bi znašala 2 + 3 + 3 = 
8/10. Posamezni rezultati so omogočili tudi izračun povprečne vrednosti 
prominentnosti.  

Poleg teh treh kriterijev je kodiranje zajelo tudi zvrst prispevka (novica, 
kolumna, intervju, pismo bralcev ali mnenje), vire prispevka in vizualnih sredstev 
(interni novinarji/dopisniki, povzemanje tiskovnih agencij ali pa kombinacija obeh 
virov) ter vire citirane/navedene med tekstom: 1 = politični vodja; 2 = 
univerzitetni akademik; 3 = politični analitik; 4 = drugo. Za določitev valentnosti 
prispevkov je bilo kodiranje naslednje: 3 = pozitiven; 2 = nevtralen; 1 = negativen. 
Presoja je bila osnovana na izjavah, ki so vsebovale določene konotacije do 
posameznih držav. Na primer, v prispevku, ki predstavlja, kako si vladi v Pekingu 
in Tokiu prizadevata k iskanju miroljubne rešitve spora, bi bila valentnost 
kodirana pozitivno tako napram Japonski kot tudi napram Kitajski. V kolikor pa bi 
prispevek poročal o nasilnih izgredih v neki državi, pa bi bil kodiran negativno 
napram tej državi, četudi bi bila novica objektivne informativne narave. Prispevek 
brez konotacij, oziroma težko opredeljiv, pa je bil kodiran nevtralno. 

Literatura na področju medijskih študij običajno navaja naslednjih pet splošnih 
okvirov, ki se jih novinarji najpogosteje poslužujejo, in sicer: okvir konflikta, 
okvir človeške zgodbe (human interest), okvir odgovornosti, okvir ekonomskih 
posledic in moralni okvir. (Semetko in Valkenburg 2000, 95–96) Novice o 
mednarodnih sporih so najpogosteje predstavljene v okviru konflikta ali pa 
ekonomskih posledic. (glej Gamson 1992; Graber 1988; Neuman et al. 1992) 
Novičarsko uokvirjanje spora glede otočja Senkaku je avtorica natančneje 
opredelila s šestimi eksplicitnimi vprašanji: 

V1 Ali je konflikt predstavljen kot dvostranski (med Japonsko in Kitajsko), 
kot tristranski (med Japonsko, Kitajsko in Tajvanom) ali kot večstranski? 



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

268 
 

V2  Kako so predstavljeni glavni razlogi za konflikt? Ali so predstavljeni kot 
politični, ekonomski, varnostni, socialni ali zgodovinski razlogi? 

V3  Kako so predstavljene posledice spora? Ali so predstavljene kot politične, 
ekonomske, varnostne ali socialne posledice? 

V4  Ali prispevek namiguje, da lahko spor privede do vojne – ali poroča o 
riziku in nevarnosti eskalacije konflikta? 

V5  Ali prispevek poda kako priporočilo glede reševanja spora? 
V6  Ali prispevek sugerira, da bi ZDA ali EU lahko posredovale v sporu?  

Kljub najboljšim namenom po objektivnosti pri določanju karakteristik 
valentnosti in ostalih kriterijev, se avtorica zaveda, da je subjektivnost neizogibna 
omejitev pričujoče raziskave. Za okrepitev zanesljivosti in veljavnosti raziskave so 
bili naključni vzorci novic (10% celote) kodirani dvakrat. Medkoderska 
zanesljivost (inter-coding reliability) je bila določena z izračunom Scottovega pi 
(π), in sicer: Pi = (PAo- PAe) : (1-PAe). PAo predstavlja delež opazovanega 
dogovora, PAe pa delež naključnega dogovora. PAo je zmnožek vseh vrednosti s 
številom teh vrednosti, deljenih s skupno vsoto vrednosti. PAe pa je vsota 
kvadratov deležev posamezne kategorije. (glej Neuendorf 2002, 151) Visoka 
vrednost pi pomeni večjo skladnost med dvemi kodiranji. 9  Dobljene vrednosti 
Scottovega pi kažejo, da je povprečna medkoderska zanesljivost za 22 
spremenljivk variirala med 0.74 in 1.00, kar je, glede na ustaljene družboslovne 
standarde, sprejemljiva vrednost zanesljivosti. 18 spremenljivk je bilo v zgornjem 
rangu (1.00), in sicer: analiziran medij, datum objave, dolžina prispevka, 
umeščenost, prominentnost, vir, uporaba vizualnih sredstev, vir vizualnih sredstev, 
citiran/naveden vir v besedilu, zvrst, omemba Tajvana, valentnost napram 
Tajvanu, spor nad otočjem Senkaku kot vodilna zgodba, okvir konflikta, V1, V4, 
V5, V6. Preostale 4 spremenljivke so bile v spodnjem rangu, in sicer: V2 (0.84), 
V3 (0.82), valentnost napram Japonski (0.81) ter valentnost napram Kitajski 
(0.74). 

Ugotovitve 

Vidnost 

V izbranih 6 medijih je skupno 270 prispevkov ustrezalo iskalnim zahtevam: 36% 
jih je bilo v Delu, 23% v Večeru ter 21% v Dnevniku (Graf 1). Povprečna dolžina 

                                                 
9 Seznam vseh rezultatov medkoderske zanesljivosti je dosegljiv na zahtevo pri avtorici.  



Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

269 
 

prispevkov je bila največja v Delu (760 besed). Medtem, ko je večina prispevkov 
obsegala manj kot 800 besed, pa je 85% prispevkov daljših od 800 besed pripadalo 
Delu (Graf 2).  

 

 

 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

         Graf 1: Količina          Graf 2: Dolžina 

Prispevki so bili večinoma umeščeni v rubriko novic sveta (87%), ki krije 
splošne mednarodne novice, medtem ko so samo 4 prispevki bili umeščeni ali na 
prvo ali na zadnjo stran medija (Graf 3). 87% prispevkov je bilo vizualno podprtih. 
Še posebno spletne novice so vključevale številne fotografije in video posnetke. 
Indeks prominentnosti je bil zmeren (med 6 in 7 od možnih 10 točk), kar nakazuje 
na nizko stopnjo prominentnosti prispevkov. Med tiskanimi mediji je bila 
prominentnost najvišja v Delu, med spletnimi pa v 24ur.com (čeprav je bila tu, po 
drugi strani, količina prispevkov tudi najmanjša).  

 

 
 
 Graf 3: Umestitev        Graf 4: Kategorija 

druga 
stran 
11% 

rubrič. 
stran 
87% 

zadnja 
stran 
1% 

prva 
stran 
1% 

Delo 
36% 

Dnevnik 
21% 

Večer 
23% 

siol.net 
10% 

24ur.com 
3% 

rtvslo.si 
7% 

<400 
besed 

≥400 
<800 
besed 

≥800 
besed 

novica 
48% 

kolum. 
47% 

intervju 
1% pismo 

bralcev 
2% 

mnenje 
2% 



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

270 
 

Zvrst in vir  

Največ prispevkov je bilo informativnih novic in kolumn (Graf 4), skoraj 58% 
prispevkov pa je bilo napisanih s strani internih novinarjev posameznih medijev. V 
Sloveniji obstaja samo ena tiskovna agencija, Slovenska tiskovna agencija (STA), 
ki posledično predstavlja tudi najpomembnejši vir informacij medijem. Tako je 
STA bila najpogosteje citiran vir informacij med analiziranimi mediji. Drugi 
najpogosteje citiran vir je bila kitajska tiskovna agencija Xinhua. Preostale 
tiskovne agencije so vključevale francoski Agence France-Presse (AFP), britanski 
Reuters, ameriški Associated Press (AP), nemški Deutsche Presse-Agentur (DPA) 
ter japonski Kyodo. Tajvanska tiskovna agencija Central News Agency (CNA) pa 
med viri informacij ni bila navedena. Največji vir vizualnih sredstev je predstavljal 
Reuters, sledili sta AFP and AP. Citati med besedilom so bili večinoma elitni, torej 
osredotočeni predvsem na izjave vodij in elit kot glavnih akterjev in virov 
informacij. 

Valentnost 

Analiza valentnosti je podala mešane rezultate. Na splošno je bila več kot polovica 
prispevkov kodirana negativno napram Japonski (53%) in okrog 73% napram 
Kitajski, medtem ko je bil Tajvan omenjen samo v 98 (36%) prispevkih. Le-ti so 
bili v veliki večini kodirani nevtralno (Graf 5).  

 
Graf 5: Valentnost 

 

Na primer, naslednja besedila v naslovih prispevkov: »Kitajska znova napenja 
mišice« (Delo, 19.10.2012), »Posledice kitajskega vzpona: Hladna vojna na 
Pacifiku« (Dnevnik, 21.12.2013), »Kitajska z bojnimi letali nadzoruje Američane 

0% 

20% 

40% 

60% 

80% 

100% 

pozitivna 

negativna 

nevtralna 

0% 

20% 

40% 

60% 

80% 

100% 

pozitivna 

negativna 

nevtralna 

0% 

20% 

40% 

60% 

80% 

100% 

pozitivna 

negativna 

nevtralna 

K



Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

271 
 

in Japonce« (Večer, 29.11.13), »Besni Kitajci razbijajo lastnino Japoncev in 
napovedujejo vojno« (24ur.com, 16.9.12) – vsa izražajo negativen ton do Kitajske. 
Kitajska je bila pogosto prikazana kot rastoča, vse bolj samozavestna, ekspanzivna 
ali celo »pohlepna« država (siol.net, 30.11.2012). Pogosto omenjanje rastočega 
vojaškega proračuna in zaskrbljenih sosedskih držav bralcem podaja percepcijo o 
Kitajski kot o grožnji: »Odkar Kitajska na območju kopiči še mornarico, pa se 
mnogi sprašujejo, ali bo res ostalo le pri besedni vojni« (24ur.com, 11.9.2012); ali 
»Kitajci namreč v ‘svojem’ Vzhodnokitajskem in Južnokitajskem morju, ki po 
obliki spominjata na kravji jezik, vse bolj samozavestno stegujejo jezik…« (Delo 
29.9.2012).  

Po drugi strani pa je bila tudi Japonska kritizirana zaradi svojega oklepanja 
preteklosti in nepriznavanja vojne krivde (glej npr. Delo, 13.5.2013; in Večer, 
29.9.2012). Shinzo Abe je bil večinoma prikazan kot »odločen«, »militanten«, 
»jastreb« ali pa »najbolj zagrizen desničar v LDP (Liberalna demokratska 
stranka)« (Večer, 27.9.2012; glej tudi Delo, 29.10.2013; 17.12.2012; siol.net, 
17.12.2012). Naslovi kot so: »Japonsko opozorilo Kitajski: Tudi mi imamo 
vojaško silo« (Delo, 29.10.2013), »Bodoči japonski premier: Kompromis o 
suverenosti nad spornim otočjem ni možen« (Dnevnik, 17.12.2012), »Japonska se 
noče opravičiti Kitajski« (Večer, 27.9.2010), »Japonska nad sporno otočje poslala 
bojna letala F-15« (Dnevnik, 13.12.2012) – vsi izražajo negativen ton do Japonske. 
Obratno pa navedbe kot so: »Kljub kitajskemu prigovarjanju pa so številne države 
v Tihem oceanu in Aziji, kljub ozemeljskim sporom z Japonsko, navdušene nad 
novo vlogo Japonske. Nekatere med njimi, tudi Vietnam in Filipini, celo občasno 
prosijo Japonsko za pomoč« (siol.net, 30.11.2012) – izražajo pozitiven ton do 
Japonske. Poročanje, ki hvali japonske vrednote demokracije, oblasti prava, 
človekovih pravic in gospodarske razvitosti prav tako podaja pozitivno konotacijo 
do Japonske (Delo, 29.9.2012, 13.5.2013). Podobno, prispevki, ki poudarjajo 
humanitarno pomoč Kitajske, vsebujejo pozitiven ton do Kitajske (Večer 
17.3.2011, 23.5.2011; 5.11.2012).  

Uokvirjanje 

Prispevki o sporu nad otočjem Senkaku so podani predvsem v okvirih nacionalne 
varnosti (ozemeljske integritete, pomorskega in zračnega obrambnega prostora, 
ameriško-japonskega zavezništva), ekonomskih interesov (nafta, plin, ribolov), 
zahtev mednarodnega prava, notranjepolitičnih razmer (politična nestabilnost, 
vzpon nevladnih akterjev), vprašanj nacionalne identitete, ali pa v okviru 



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

272 
 

zgodovinskih zamer. Pričujoča analiza odkriva, da je dominiral okvir konflikta, saj 
so bili prispevki, ki so poročali o sporu nad otočjem Senkaku, vsi osnovani na 
konfliktu. 181 (67%) prispevkov je o sporu poročalo kot o vodilni temi oziroma o 
temi, ki ji je bilo posvečeno precej pozornosti. Večina je poročala o tveganju in 
nevarnosti eskalacije konflikta: 36% jih je namigovalo na možnost vojne: »V 
vodah okoli otočja zdaj nenehno patruljirajo vojaške ladje obeh držav in vzbujajo 
strah pred izbruhom pomorskega konflikta« (RTVSLO.com, 18.9.2012), »Ena 
napačna poteza katerekoli strani bi lahko imela zelo resne posledice, celo izgubo 
življenj, po najbolj črnem scenariju pa vojno med tekmicama« (siol.net, 
27.9.2012), »…bi v primeru nekontroliranega zaostrovanja lahko imele celo tako 
daljnosežne posledice, kot jih je imel pred sto leti sarajevski atentat« (Delo, 
6.12.2012),  

Tudi nekatere evropske države so dale vedeti, da jih skrbijo razmere, v katerih 
so nepričakovani incidenti čedalje verjetnejši, več možnosti pa je tudi za 
oborožen spopad med Kitajsko in Japonsko (Delo, 28.11.2013).  

Besede kot so »vojna«, »nevarnost«, »vojaške sile« so bile zelo pogoste. Na 
primer, zelo eksplicitni in propagandni naslovi kot »Resnična nevarnost za Daljni 
vzhod: Kitajska in Japonska tragična preteklost, negotova prihodnost, nevarna 
sedanjost« (Delo, 14.12.2012), »Nevarni otoki Senkaku: vojna zastav in besed: Na 
tisoče Kitajcev je protestiralo proti Japonski, nekateri zahtevajo celo vojno 
napoved« (Delo, 19.8.2012), »Napakica vodi v vojno« (Večer, 5.11.2012) ali 
»Govorijo o miru, pripravljajo se na vojno« (Večer, 31.1.2013) so še dodatno 
potrdili okvir konflikta. Uporaba citatov je prav tako pomembno orodje 
uokvirjanja. (Pan in Kosicki 1993, 68) Ker je večina prispevkov vključevala citate 
kitajskih in japonskih političnih oz. vojaških vodij, je bil okvir konflikta še bolj 
okrepljen, na primer: »Xi Jinping pa je svoji vojski ukazal, naj bo ‘pripravljena na 
pravo bitko’« (Xi Jinping v Delu, 14.12.2012) ali  

»NOV (Narodnoosvobodilna vojska) se mora znebiti teh globoko ustaljenih 
navad, ki jih je prevzela v več desetletjih miru, in mora biti pripravljena na 
vojno, takoj ko je ta napovedana« (Glasilo NOV v Delu, 22.1.2013).  

Z željo po ohranjanju nevtralnosti so novinarji pogosto uporabljali tudi obratne 
okvire (counter-frames), kot na primer:  

Iz Washingtona je za zdaj slišati pomirjujoče tone… gre še vedno predvsem 
za spor med Japonsko in Kitajsko, v katerem je treba hitro najti ustrezne 
mehanizme za krizni menedžment in se dogovoriti o učinkovitih 



Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

273 
 

komunikacijskih kanalih, po katerih bo mogoče zmanjšati tveganje za 
eskalacijo konflikta (Delo, 6.12.2013). 

Večina prispevkov (59%) je bila uokvirjenih v dvostranski konflikt med Kitajsko 
in Japonsko, 38% v tristranski konflikt med Kitajsko, Japonsko in Tajvanom ter 3% 
v večstranski konflikt, ki je vključeval tudi ostale države (glej Graf 6). Tajvan je 
bil večinoma omenjen zgolj bežno, saj so se komentarji večinoma sukali okoli 
spora med Kitajsko in Japonsko. Nekajkrat je bil Tajvan predstavljen celo zgolj 
kot lokacijska referenca otočja, in ne kot eden od vpletenih strani, ki si lastijo 
suverenost nad otočjem, na primer: »Strateško pomembne otoke, ki so kakih 200 
kilometrov oddaljeni od Tajvana, si lastita tako Kitajska kot Japonska« (Delo, 
11.9.2012; siol.net, 11.9.2012; Večer, 11.9.2012; Dnevnik 11.9.2012). Poleg tega 
je bilo sporno otočje večinoma naslovljeno kot otočje z dvema imenoma, Diaoyu 
in Senkaku, medtem ko je le en prispevek podal tudi tajvansko uradno ime otočja 
(Večer, 14.9.2010). Medtem ko mirovna iniciativa tajvanske vlade ni bila 
omenjena v nobenem od analiziranih medijev, pa se je bitka z vodnimi topovi med 
japonsko in tajvansko mornarico v samih naslovnicah pojavila več kot desetkrat. 
Nekaj prispevkov je omenjalo možnost sodelovanja tajvanske in kitajske vlade 
proti Japonski (Večer, 20.8.2012, 26.9.2012 in 13.7.2012), le nekateri pa so 
eksplicitno navedli, da je Tajpej takšno sodelovanje zavrnil (Dnevnik, 13.9.2012; 
Delo, 19.8.2012).  

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Graf 6: Predstavitev konflikta        Graf 7: Glavni razlogi za konflikt (%) 

 

Glavni razlogi za konflikt so bili predstavljeni kot politični, varnostni, 
zgodovinski, ekonomski ali socialni (Graf 7).  

dvostranski 

tristranski 

večstranski 
0 

20 
40 
60 
80 

100 



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

274 
 

Ekonomski razlogi so bili večinoma upodobljeni kot »plin«, »nafta«, »naravni 
viri«, ali »ribolovno območje«. Medtem ko vlade v Pekingu, Tokiu in Tajpeju 
otočje Senkaku označujejo za »sveto nacionalno ozemlje«, pa mediji večinoma 
naslavljajo otočje kot »neposeljeno«, »prazno«, »majhno«, ali celo kot 
»nepomembne skale« ali »pikica komajda opazna na zemljevidu«. Omenjanje 
pomembne strateške lokacije otočja ter pomorskih linij v njihovi okolici pa 
implicira na strateške oziroma varnostne razloge v ozadju konflikta. Politični 
razlogi so razvidni v navedbah o japonskem nakupu otočja (Dnevnik, 9.9.2012, 
10.9.2012; 24ur.com, 11.9.2012, 16.9.2012; Večer, 10.9.2012), nepripravljenosti 
japonske vlade po priznavanju ozemeljskega spora (Večer, 15.10.2012; siol.net, 
17.12.2012) ali pa nadzoru protestnikov s strani kitajske oblasti (Delo, 19.8.2012, 
11.9.2012; RTVSLO.com, 5.9.12; siol.net, 20.9.2012; Dnevnik, 2.12.2013).  

Nacionalizem je bil predstavljen kot pomemben dejavnik konflikta. 
Upodobljen je bil ne le kot razlog marveč tudi kot posledica konflikta: pribl. 17% 
prispevkov ga je predstavilo kot razlog, 39% pa kot posledico. Na primer: »Jezo 
na obeh straneh Vzhodnokitajskega morja podžiga nacionalistični aktivizem« 
(siol.net, 27.9.2012), »…tako burna čustva razganja še nacionalistična retorika 
politikov« (siol.net, 2.12.2013) ali pa  

Zdaj, ko je že ustvarjena napetost, pa si nihče od voditeljev ne upa popustiti, 
kajti ljudstvo zahteva kri. Komunistična partija se ne boji Japonske, temveč 
svojega lastnega ljudstva. (Delo, 6.10.2010)  

 
Graf 8: Glavne posledice konflikta (%) 

 

Zelo direktno so mediji protijaponske proteste na Kitajskem označili kot nazoren 
odraz moči kitajskega nacionalizma. Obširno so pisali o množicah nasilnih 
protestnikov, ki so »metali kamenje, jajca in steklenice«, »zažigali japonske 
zastave«, »pozivali k bojkotu japonskih izdelkov« in »prisilili mnoga japonska 

0 

20 

40 

60 

80 

100 

politične ekonomske varnostne socialne 



Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

275 
 

podjetja, da so zaprla svoje tovarne in trgovine« (Večer, 18.9.2012; Delo, 
15.9.2012, 16.9.2012, 17.9.2012, 18.9.2012; 24ur.com, 16.9.12; siol.net, 
18.9.2012, 19.9.2012). Razlogi za protijaponske proteste na Tajvanu so bili 
predstavljeni predvsem kot ekonomski (ribolovna območja) in varnostni 
(nacionalno ozemlje) (Večer, 25.9.2012, 26.9.2012; Dnevnik, 26.9.2012; Delo, 
26.9.2012; 24ur.com, 25.9.2012; siol.net, 25.9.2012; RTVSLO.com, 25.9.2012). 
Protikitajski protesti na Japonskem pa so po drugi strani bili predstavljeni kot izraz 
nezadovoljstva skrajnih desničarjev. Politični razlogi za konflikt so bili nekajkrat 
izraženi tudi v navedbah bitke za oblast v azijski regiji (Delo, 27.9.2012, 
29.9.2012, 12.6.2013; Večer, 30.11.2013, 5.12.2012; 24ur.com, 29.12.2012). 
Posledice so bile prikazane kot varnostne, politične, socialne in ekonomske narave 
(Graf 8).  

Varnostne posledice so bile razvidne v temah o širjenju militarizacije in 
stopnjevanju napetosti. Socialne posledice pa so, kot že omenjeno, bile vidne v 
poročanju o porastu nacionalističnih čustev kot tudi implikacijah le-teh na 
področju športa in kulture (Večer, 18.9.2012; Dnevnik, 21.9.2012; Delo, 
24.9.2012). Ekonomske posledice spora so bile največkrat omenjene v smislu 
negativnega vpliva na japonsko gospodarstvo (npr. kot padec japonskega izvoza 
na Kitajsko, prekinjenega delovanja japonskih podjetij na Kitajskem, ali pa kot 
grožnje Pekinga o uvedbi ekonomskih sankcij proti Japonski (Večer, 17.9.2012, 
29.9.2012; RTVSLO.com, 27.9.2012; Delo, 18.9.2012, 22.10.2012; Dnevnik, 
16.9.2012). 

Noben prispevek ni podal predloga glede rešitve spora. Medtem ko je 21 
prispevkov sugeriralo vlogo ZDA v azijskem sporu, pa se je v možno vlogo EU 
obregnil le en članek (Delo, 18.2.2012).  

Zaključne ugotovitve 
Analiza vzorčne skupine prispevkov šestih ključnih dnevnih časopisov in spletnih 
novičarskih portalov podaja grob vpogled v to, kako je bila polemika o spornem 
otočju Senkaku predstavljena slovenskim bralcem. Prominentnost dogodka, 
zemljepisna bližina, časovnost, konfliktnost, itd, so vse bistvene vrednote, ki 
odločajo o tem, ali bo novica dovolj zanimiva, da bo vredna objave. Več 
novičarskih vrednot zgodba vsebuje, bolj se šteje zanimiva za objavo. Čeprav se je 
v skladu s svetovnim trendom poročanje o dogodkih v Vzhodni Aziji v slovenskih 
medijih povečalo, pa je zelo malo verjetno, da bi novice o spornem otočju 



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

276 
 

Senkaku na slovenske bralce imele nek izmerljiv neposreden vpliv. Izjema so 
morda le slovenski poslovneži, ki so zaradi svojega poslovanja odvisni od 
stabilnega okolja v regiji. Ne glede na zemljepisno in kulturno oddaljenost 
Vzhodnokitajskega morja, zaradi česar Slovenci ne čutimo emocionalne bližine do 
novic o otočju Senkaku, pa so bili prispevki zaradi samega značaja mednarodnega 
konflikta dovolj zanimivi za objavo, in le-ti so morali biti objavljeni čim hitreje. 
Posledično pa tako količina prispevkov o spornem otočju ni bila zanemarljiva.1  

 
Graf 9: Primerjava slovenske blagovne menjave s Kitajsko, Japonsko in Tajvanom (tisoč €, 

2003–2013). Vir: Statistični urad Republike Slovenije (SURS), Zunanja trgovina, 2014. 
 

Poročanje medijev nedvomno izvaja pomemben vpliv na ustvarjanje podobe 
nekega naroda. Mediji namreč lahko vplivajo na to, kako javnost vidi neko državo, 
saj imajo možnost, da poudarijo določene poglede pred drugimi, in s tem 
(so)ustvarjajo javno mnenje. Zato obstaja močna povezava med medijskim 
poročanjem in javnim mnenjem o nekem narodu. (Wanta idr. 2004, 375) Ker to, 
kako javnost dojema neko državo, vpliva na zunanjo politiko države, je tuje javno 
mnenje za države vsekakor zelo pomembno. Večina vlad si tako prizadeva k 
vplivanju na tuja javna mnenja in izgradnji čim boljše podobe lastnega naroda. 
Znaten del javne diplomacije držav tako poteka preko medijev z namenom, da bi 
le-ti dosegli želene množice in tako pozitivno vplivali na nacionalne podobe svojih 
držav. Vlade Japonske, Kitajske in Tajvana so prav tako vedno bolj pozorne na 
svoje nacionalne podobe. Do danes so razvile trdne in raznolike odnose s 
Slovenijo, kar nazorno kažejo rastoče številke turističnih interakcij, blagovnih 

                                                 
1 Zanimiv podatek je, da so slovenski časopisi že v začetku 20. stoletja zelo pozorno spremljali 
dogajanje na Kitajskem in bili do uradne kitajske politike avstro-ogrske vlade zelo kritični. 
Slovenska javnost je dogajanje povezano z boksarsko vstajo leta 1900 spremljala z veliko 
pozornostjo (Lipušček 2013, 35–49). 

0 
100000 
200000 
300000 
400000 
500000 
600000 
700000 
800000 

2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 

Kitajska 
Japonska 
Tajvan 



Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

277 
 

menjav, sodelovanja na kulturnem in izobraževalnem področju kot tudi vedno 
večjem številu izmenjav obiskov visokih uradnikov.2 Takšen trend pa vsekakor 
kaže na interes treh azijskih sil, da ohranjajo pozitiven odnos s Slovenijo in 
razvijajo čim bolj pozitivno javnomnenjsko podobo. Zato je ključnega pomena za 
vse posamezne strani, da spremljajo, kako so predstavljene v slovenskih medijih.  

Zanimiv izsledek pričujoče raziskave je, da ne politični ne gospodarski 
pomisleki niso vplivali na slovenske medije pri posredovanju informacij o 
spornem otočju Senkaku. Namreč, Kitajska je glede na vrednost blagovne menjave 
zdaleč največja slovenska gospodarska partnerica v Aziji. Vrednost njene menjave 
je znatno večja od menjave, ki jo ima Slovenija z Japonsko, ali pa menjave, ki jo 
ima s Tajvanom (Graf 9).3 Zato bi morda pričakovali, da se bo Slovenija postavila 
na stran Kitajske z namenom, da bi zaščitila svoje gospodarske vezi, ki so 
ekonomsko gledano precej bolj dragocene. Vendar pa so slovenski politiki izbrali 
popolno distanco nad sporom, saj iz zunanjega ministrstva ni bilo slišati niti ene 
same izjave glede zaskrbljenosti nad razmerami ali pa kakega poziva k miroljubni 
rešitvi. Na splošno se zdi, da slovenska vlada niha med Japonsko in Kitajsko, ko se 
je potrebno opredeliti glede slovenskih ključnih zunanjepolitičnih usmeritev v 
Vzhodni Aziji. Ko je govora o »skupnih vrednotah« se jeziček na tehtnici usmeri k 
Japonski, ko je govora o »poslovnih priložnostih« pa se jeziček preusmeri h 
Kitajski. (glej Mekina 2014) Tajvan, ki ga Slovenija ne priznava za suvereno 
državo, pa je že tako sam po sebi politično preveč tvegan, da bi ob gospodarsko, 
politično in vojaško vse močnejši Kitajski pri zunanjepolitičnih usmeritvah sploh 
lahko bil obravnavan, kaj šele uradno omenjen. Gospodarski interesi, ideologija, 
članstvo v EU in še posebno v zvezi NATO so zagotovo med najpomembnejšimi 
dejavniki, ki oblikujejo slovenske politične smernice. V pričujoči analizi izbranih 
slovenskih medijev pa ni bilo zaznati tovrstnih nihanj med vplivi posameznih 
dejavnikov oziroma samocenzure. Sicer rezultati analize valentnosti kažejo, da so 
prispevki bili rahlo bolj naklonjeni do Japonske kot do Kitajske, ampak menim, da 

                                                 
2  Za podrobne informacije o izmenjavah glej posamezne strani predstavništev Kitajske (China 
Embassy), Japonske (Japanese Embassy) in Tajvana (Tajvanese Embassy). Za trend gospodarske 
rasti glej Graf 9. S Kitajsko in Japonsko ima Slovenija vzpostavljene diplomatske vezi vse od leta 
1992. V Ljubljani delujeta njuni veleposlaništvi, v Pekingu in Tokiu pa veleposlaništvi Slovenije. S 
Tajvanom Slovenija nima vzpostavljenih diplomatskih vezi niti ne gosti tajvanskega predstavništva. 
Za diplomatske, konzularne, gospodarske in kulturne odnose med Slovenijo in Tajvanom je zadolžen 
Gospodarski in kulturni urad Tajpeja na Dunaju (TECO). 
3 V letu 2013 je blagovna menjava med Slovenijo in Kitajsko znašala 665.528 milijonov evrov, med 
Slovenijo in Japonsko 104.033 milijonov evrov, med Slovenijo in Tajvanom pa 56.218 milijonov, 
glej SURS 2014). 



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

278 
 

je to najverjetneje odraz japonske mehke moči v medijih Zahoda, ki še vedno 
presega slab sloves, ki se drži Kitajske. 4  Medtem ko so prispevki sicer 
marginalizirali Tajvan, so o njem, če že, večinoma pisali nevtralno. Kljub vsemu, 
pa poročanje slovenskih medijev o spornem otočju ni prispevalo h krepitvi 
pozitivnega profila nobene od treh vpletenih strani.  

Literatura 
24.ur.com. Dostop 3. februar, 2014. www.24ur.com. 

“Diaoyu Dao, an Inherent Territory of China.” 2012. English.news.cn, 25. september. 
Dostop 3. februar, 2014. http://news.xinhuanet.com/english/china/2012-
09/25/c_131872152.htm. 

Entman, Robert. M. 1993. “Framing Toward Clarification of a Fractured Paradigm.” 
Journal of Communication 43(4): 51–58. 

Gamson, William A. 1992. Talking Politics. New York: Cambridge University Press. 

Graber, D. Doris A. 1988. Processing the News: How People Tame the Information Tide. 
NewYork: Longman. 

Kulturni in gospodarski urad Tajpeja na Dunaju. Dostop 3. februar, 2014. 
http://www.taipei.at/culture/de/. 

Lipušček, Uroš. 2013. “Interpretations of the Chinese Boxer Rebellion in the Slovenian 
Press at the Beginning of the 20th Century.” Asian Studies 1 (2): 35–49. 

Malukanas, Karl. 2014. “Philippine President Compares China Turf Claims to Nazi 
Legacy.” China Post 2.2.2014. Dostop 2. februar, 2014. 
http://www.chinapost.com.tw/asia/regional-news/2014/02/06/399923/Philippine-
president.htm.  

Manyin, Mark E. 2012. “Senkaku (Diaoyu/Diaoyutai) Islands Dispute U.S. Treaty 
Obligations.” CRS Report for Congress R42761. Dostop 3. februar, 2014. 
http://www.fas.org/sgp/crs/row/R42761.pdf. 

Mediana. 2013. “Redna letna raziskava stanja medijskega pluralizma v Republiki Sloveniji 
za leto 2012 na področju slovenskih tiskanih medijev, radijskih in televizijskih 
programov ter elektronskih publikacij.” Dostop 3. februar 2014. 
http://www.mk.gov.si/fileadmin/mk.gov.si/pageuploads/Ministrstvo/ raziskave-
analize/mediji/MK-2013-porocilo_Mediana__FINAL_.pdf.  

Mekina, Borut. 2014. “Politika solo akcij zunanjega ministrstva.” Mladina 34. Dostop 3. 
februar, 2014. http://www.mladina.si/159511/politika-solo-akcij-zunanjega-
ministrstva/.  

                                                 
4 Slovenski mediji večinoma povzemajo zahodne vire, saj so pri poročanju o dogodkih v Vzhodni 
Aziji zaradi skoraj neobstoječih uradnih dopisnikov stacioniranih v sami regiji precej omejeni 
(trenutno je Uroš Lipušček edini uradni slovenski dopisnik za RTV Slovenija, ki biva v 
Vzhodnoazijski regiji). 



Asian Studies III (XIX), 1 (2015), pp. 263–280 

279 
 

Ministry of Foreign Affairs of the Republic of China (Taiwan). The Republic of China’s 
Sovereignty Claims over the Diaoyutai Islands and the East China Sea Peace 
Initiative. Dostop 3. februar, 2014. 
http://www.mofa.gov.tw/en/cp.aspx?n=38CD1D3C91067 AEC.  

Neuendorf, Kimberly A. 2002. The Content Analysis Guidebook. Thousand Oaks, Calif: 
Sage Publications.  

Neuman, Russel W., Marion R. Just, in Ann N. Crigler. 1992. Common Knowledge. News 
and the Construction of Political Meaning. Chicago: University of Chicago Press. 

Pan, Zhongdang, in Gerald Kosicki. 1993. “Framing Analysis: An Approach to News 
Discourse.” Political Communication 10 (1): 55–76.  

Perlez, Jane. 2014. “Japan’s Leader Compares Strain with China to Germany and Britain 
in 1914.” The New York Times, 23.januar, 2014. Dostop 24. januar, 2014. 
http://www.nytimes.com/2014/01/24/world/asia/japans-leader-compares-strain-with-
china-to-germany-and-britain-in-1914.html?_r=0. 

Raba interneta v Sloveniji. 2014. Fakulteta za družbene vede, Univerza v Ljubljani. Dostop 
3. februar, 2014. http://www.ris.org. 

RTVSLO.si. Dostop 3. februar, 2014. www.rtvslo.si. 

Semetko, Holli A., in Patti M. Valkenburg. 2000. “Framing European Politics: A Content 
Analysis of Press and Television News.” Journal of Communication 50 (2): 93–109. 

Siol.net. Dostop 3. februar, 2014. www.siol.net.  

“Statement by the Government of the People’s Republic of China on Establishing the East 
China Sea Air Defense Identification Zone.” 2013. English.news.cn, 23. november, 
2013. Dostop 3. februar, 2014. http://news.xinhuanet.com/english/china/2013-
11/23/c_132911635.htm. 

Statistični urad Republike Slovenije. 2014. “Statistični letopis Republike Slovenije 2013.” 
Dostop 15. avgust, 2014. http://www.stat.si/letopis/letopisprvastran.aspx.  

The Ministry of Foreign Affairs of Japan. Japanese Territory: Senkaku Islands. Dostop 3. 
februar, 2014. http://www.mofa.go.jp/region/asia-paci/senkaku/index.html.  

Veleposlaništvo Japonske v Sloveniji. Dostop 3. februar, 2014. http://www.si.emb-
japan.go.jp/.  

Veleposlaništvo Ljudske Republike Kitajske v Sloveniji. Dostop 3. februar, 2014. 
http://si.china-embassy.org/chn/. 

Wanta, Wayne, Guy Golan, in Cheolhan Lee. 2004. “Agenda Setting and International 
News: Media Influence on Public Perceptions of Foreign Nations.” Journalism & 
Mass Communication Quarterly 81 (2): 364–77. 

Summary  
The dispute between Japan, the People’s Republic of China (PRC or China) and 
the Republic of China (ROC or Taiwan) over the sovereignty of the 



Saša ISTENIČ: Poročanje o sporu glede otočja Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku … 

280 
 

Diaoyu/Diaoyutai/Senkaku islands is one of the most serious maritime territorial 
disputes in East Asia. Given that any miscalculation could lead to a war with 
unimaginable consequences, the issue has gained media attention across the world. 
Buttressed with the general newsworthiness of an international conflict, the 
Slovene media has also been attentive to report on the islands’ controversy. 
Although the remote East Asian region is far down the list of Slovenia’s priorities 
and ambitions of its politicians, national commercial considerations are connected 
with a stable and secure environment in East Asia. This paper examines Slovene 
media’s coverage of the island’s dispute by applying a combined quantitative and 
qualitative content analysis of the news stories on the dispute published in selected 
Slovene print and online newspapers between January 1, 2010 and December 31, 
2013. The findings addresses the following: (1) the quantity of news reports in 
Slovenia’s print and online media about the dispute, the placement of reports, their 
length, category, sources used and the visual tools employed; (2) the thematic 
news frames used in reporting the issue; (3) the images of Japan, China and 
Taiwan that are communicated to the readers; (4) the factors affecting the media’s 
representation.  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




