Oblika že, kaj pa vsebina? Po ugotovitvah občinske komisije za sprsmlja-nfe razvoja in izvajanje zakona o združenem delu smo se v obdobju med lanskim junijem in letoš-njim majem zelo potrudili pri uveljavljanju zako-na, seveda pa vse delo še zdaleč nt opravljeno. Kot so ugotovili deiegati družbenopolitičnega zbora na zadnji seji, so se v$e premalo uvetjavile komisije za spremijanje in izvajanje zakona o združenem deiu v temeljnih organizacijah zdru-ienga dela, v delovnih skupnostih in sostavljenih organizacijah združenega dela. Za drugo polovi-oo leta 1978 /e bilo značitno stagniranje in razme-roma malo sprememb v samoupravni organizira-nosti orgamzacij združenega dela. Oomala pov-sod so ostali pri samoupravni organiziranosti, ki so jo začrtali in sprejeli takoj po uveljavitvi zako-na. Dogajalo se je. da so zakon, zlasti njegov 660. Člen, dojeli zgolj formalistično, samo da so zado-stili črki zakona. Tak&no razumevanje zakona je bito opaziti zfasti v tistih organizacijah združene-ga dela, kjer se dela niso iotevale družbenopofi-tične organizacije, pač pa zgolj ali pretežno po-slovodni organi. brez širšega sodelovanja vseh zaposfenih. V teh in tem podobnib organizacijab so torej obravnavali samo obliko zakona brez širše vsebinske pogiobljenosti. VsČ kot na dlani /a, da zakona o združenam detu ne gre jemati za nekaj enkratnega. za črke na papirju. ki jih je pač treba upoštevati. Takšno gledanje, bi nas nujno privedlo do stagnacije, česar si prav gotovo nihče ne želi. Pohvalno pa /e, da se veča števila detovnih organizacij, v katerih prevladuje živo prepričanje, da pritagajanje drui-benoekonomskih odnosov in krepitev delavčeve-ga samoupravnega položaja v dubu zakona o združenem delu pomeni skupno in trajno skrb nas vseh, Tudi delegati družbenopolitičnega zbora so ugotavfjali, da je vse prej kot enostavno. dokopati se do izvimih ter istočasno strokovnih rešitev pri sprBminjanju in predvsem izboljševanju samo-upravne organiziranosti in družbenoekonomske-ga položaja delavcev. Sogiasno so podprli težnjo, naj se zlasti v proizvodnih okoljih pottvi in kon-kretizira delo komisij za spremljanje izvajanja za-kona o zdrvženem delu, lam kjer pa jih &e ni, naj jih ustanovijo. Njihov temeljni strateški cilj pred-stavtja uveijavitev delitve dobodka po defu, karje tudi dlj zakona o združenem delu in s tem drut-benoekonomske in samoupravne preobrazbe na~ Se družbe. Med delegatije bilo tudi slišati mnenje, naj se tozdi bolj posvetijo nagrajevanju tistih, ki s svojim specifičnim delom prinašajo dohodek (inovatorji) ter delavcem, ki opravljajo tetka fizič-na dela. Vse to pa ob realnem vrednotenju živega in minulega dela. Delegati so bili mnenja, da upravrie službe pri spremtjanju formatnopravne korektnosti zakona o združenem detu opravijajo svoje delo več ali manj zadovoljivo. ni pa organa, ki bi ustrezno bdel nad vsebinskim izvajanjem in uveljavljartem zakona. Meniiiso, da /s najbolje, če se dobro usposobijo strokovne slutbe v tozdu, uprava pa bi s svojimi službami nevtralno ter kritično presojala njihovo delo. Dosi&dna in kvalitativna ter dinamična spre-memba samoupravne organiziranosti v duhu za-kona o združenem delu je torej tisto, čemur mora-10 biti podrejena stremfjenja vseh defovnih Ijudi. Pri tem kajpak ni vedno najlaze poiskali novo, boljšo in smotmejšo pot. Drži pa, da je marsikaj odvisno od dobre volje. TADEJ BRATOK