untitled

9 3 PRIČAKOVANJA UPORABNIKOV O STORITVAH SPLOŠNE KNJIŽNICE Tanja Borko Vlasta Zabukovec Primož Južnič Oddano: 5. 6. 2006 – Sprejeto: 9. 11. 2006 Strokovni članek UDK 027-052:159.955 Izvleček Splošne knjižnice (SK) so namenjene širokemu krogu uporabnikov, ki jim morajo ponujati čim več storitev, ki jih predlagajo teoretični članki s področja bibliotekarstva, in jih z njimi tudi ustrezno seznanjati. Pomemben pokazatelj, ali SK dobro seznanjajo svoje uporabnike s storitvami, ki jih ponujajo, je pričakovanje uporabnikov. V članku so predstavljene storitve, ki naj bi jih SK nudila svojim uporabnikom, opredeljen je pojem pričakovanja in predstavljeni so dejavniki, ki vplivajo na oblikovanje pričako- vanja. Intervju je zajel 60 uporabnikov iz dveh SK. Namen raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri se pričakovanja uporabnikov ujemajo s ponudbo storitev SK. Rezultati so pokazali, da uporabniki pričakujejo predvsem klasične storitve, kot so prosti pris- top, izposoja, dajanje informacij po telefonu, čitalnica in medknjižnična izposoja; po- moč knjižničarja pri iskanju informacij; dostop do interneta; spletno stran knjižnice; knjižnični in vzajemni katalog in dejavnosti za najmlajše, kot je ura pravljic. Malo manj pričakujejo skupinsko vodenje po knjižnici in seznanjanje s kulturnimi dejavnostmi v mestu. Najmanj vprašanih uporabnikov pričakuje t. i. novodobne storitve, kot je ponud- ba elektronskih revij, tečaje za iskanje po internetu in drugih elektronskih virih, strok- ovne tečaje, kot je pisanje znanstvenih nalog, in obknjižnične dejavnosti, kot so organ- izirani izleti in razvedrilne dejavnosti, kot so aranžiranje cvetja, slikanje, šivanje ipd. Ključne besede : splošne knjižnice, uporabniki, storitve, mentalni model, subjektivna teorija BORKO,Tanja; Vlasta ZABUKOVEC; Primož JUŽNIČ. Users’ expectations of public library services. Knjižnica, Ljubljana, 50(2006)4, p. 93-105

RkJQdWJsaXNoZXIy