| RAZREDNI POUK | 2022 | 3 | 32 VIRTUALNI KOTIČEK Rubriko ureja Mojca Dolinar Animirati učence z izdelavo videoanimacije Učitelji ves čas iščemo možnosti, kako bi k dejavnostim pritegnili čim več učencev. Prav tako živimo v svetu, kjer je digitalna tehnologija vedno dostopna in je prav, da učence naučimo uporabljati mobilne telefone in aplikacije v koristne namene. V času učenja na daljavo so nam pri poučevanju vedno prav prišli videi z razlago, ki so jih povečini naredili učitelji sami. V letošnjem letu smo naredili korak naprej in učence naučili izdelati videoanimacijo s pomočjo aplikacije Stop Motion Studio. Aplikacija Stop Motion Studio je aplikacija, ki zbirko slik in zvoka spremeni v videoposnetke. Je zelo preprosta za uporabo in je zato idealna tudi za mlajše učence v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju. Aplikacija je na voljo na pametnem telefonu ali tablici, zato je enostavno uporabljati kamero, s katero učenec fotografira figure oz. predmete, jih premika pred zaslonom, tako da nastaja niz fotografij, ki jih aplikacija združi v videoposnetek. Na ta način učencem omogoča ogromno ustvarjalnosti. Ravno tako lahko učenci fotografirajo sam ustvarjalni proces nastajanja umetniškega dela, ko animirani video prikaže, kako je njihovo delo nastalo. Postopek fotografiranja ponavljajo toliko časa, dokler ne posnamejo več deset fotografij oz. več ko je posnetih fotografij, bolj zanimiv je video. Brezplačna različica je dostopna vsem in ponuja ravno dovolj orodij, da lahko pri rednem pouku ali dejavnostih za nadarjene učenec naredi enostavno, a vedno zanimivo animacijo. Učenci v učilnici s pomočjo aplikacije ustvarijo animirani video, kjer premikajo figure po zaslonu in tako prikažejo zapleteno prometno situacijo v okolici šole ter pravilno rešitev. Enostaven pogled prikazuje vse posnete fotografije v kronološkem vrstnem redu, ki jih lahko poljubno brišemo ali kopiramo, prav tako pa lahko dodamo avdioposnetke ali pa ob ustvarjanju s snemanjem pripovedujemo zgodbo. Pri matematiki nam je prišla prav animacija postopka reševanja enačb v 5. razredu. Učenci so se v skupinah najprej dogovorili, kaj želijo prikazati, nato pa so naredili načrt, v katerega so zapisali, kako bi enačbo rešili. Sami so si izbrali način, s katerim so prikazali postopek reševanja. Videe smo si nato ogledali in izbrali tiste, ki so bili primerni za objavo v spletni učilnici, da so si učenci prikazano razlago lahko večkrat ogledali. Slika 1: Aplikacija Stop Motion Studio za androide in ios. Slika 3: Prikaz fotografij v aplikaciji Stop Motion Studio. Slika 2: Ustvarjanje različnih prometnih situacij. | 3 | 2022 | RAZREDNI POUK | 33 Učenci so izbirali različne načine reševanja enačb, tako da smo na koncu dobili različne prikaze postopkov reševanja. Da je bila razlaga razumljiva, so fotografije podprli še z zvočnim posnetkom razlage. V aprilu smo za učenke na ustvarjalnem vikendu v okviru dejavnosti za nadarjene učenke pripravili dejavnost, kjer so s svojimi telefoni poslikale ustvarjalni proces poustvarjanja kipa iz galerije na prostem. Pri tem so fotografirale čim več korakov njihovega ustvarjanja od začetka pa vse do konca in nastali so izredno zanimivi posnetki, kjer so učenke izrazile tudi svojo domišljijo in v video vključile animacijo premikanja svinčnika. Aplikacija Stop Motion Studio je aplikacija, ki jo bo z veseljem uporabljal vsak učenec, ko jo bo enkrat preizkusil. Je enostavna in uporabna ter hkrati učencem omogoča, da izrazijo svojo idejo v animacijskem videu, pa naj bo to prikaz poskusa pri spoznavanju okolja ali naravoslovju, prikaz reševanja matematičnega problema, prikaz reševanja zahtevne prometne situacije pri kolesarskem izpitu v 5. razredu ali pripoved zgodbe s pomočjo animacije v 1. razredu. Avtorica: mag. Irena Gole, OŠ Bršljin Slika 4: Učenci na tablo zapisujejo prikaz enačbe in hkrati fotografirajo postopek zapisovanja. Slika 5: Ustvarjanje razlage reševanja enačb. Slika 6: Ustvarjalni vikend - animiranje ustvarjalnega procesa umetniškega dela. VIRTUALNI KOTIČEK