Ali res ne gre drugače? V novih Fužinah so v teku zaključna dela pri gradnji stanovanj. Večji stanovanjski objekti na Leninovem trgu 1., 2. in 3. ter trije nizki bloki na Osenjakovi bodo letos dograjeni in upajmo, vseljcni, slcdilo pa jim bo le še nekaj manjiih stanovanjskih enot na Gašperšičevi ulici. Ta za Fužinčane dobra vest o umi-ritvi gradnje, ki pomcni stalno prisot-ao&t pcahu, blala, stalnih. premikov dcponij zemljc), pa šc nikakor ne po-meni mirnih Fužin, kajti gradbcni stroji, kamioni, žerjavi in dclavci SGP Grosuplja, Gradisa ali katcrcgakoli drugega izvajaka bodo še lcp čas da-jali utrip rasti Fužin, saj je v teku gradnja druge osnovne šole, tečcjo pnprave za gradnjo primarnega sre-dišča Novih Fužin, postopno gradnjo triplex garažnih hiš, srcdnje šole za gostinstvo in turizem; počasi se ures-ničuje tudi projekt obrtne conc in do-končno urejanje okolja, ki naj vsaj dclno ublaži in počloveči betonska mravljišča vzdolž levega brcga Ljub-Ijanice ob zastarelem lepotcu Fužin-skem gradu. Velikc selitve oziroma preselitvc v Nove Fužinc se torej počasi umikajo skupaj z velikimi stroški, ki posamcz-nika vsaj za določen čas vtirjajo ob rcdni službi šc v področja sive ekono-mije. Pa ne le ta časovna zavezanost, ki človcka odtujujc, tu so šc druga ncrešena vprašanja, ki na velikih skupnih prostorih vodijo do ncrazum-ljivega obnašanja posameznikov, predvscm aviomobilistov, ki imajo tc-žavc s parkiranjem. V drugi fazi soseskc Novc Fužine jc doslej žal neurejcna okolica na ob-močju Chengdujske ceste, Marinko-vega trga in okolice Fužinskcga gradu. Na tem območju, kjer je v zad-njih dveh letih zraslo stanovanj za nc-kaj tisoč prebivalcev, je vzrokov za neurcjenost več, osnovni razlog pa jc vsekakor v neusklajenosti stanovanj-ske gradnje, kar je vodilo k sprot-nemu vseljevanju ob tekočih grad-njah. Razumljivo jc, da jc neurejena okolica vzrok za parkiranja in vožnjo po interventnih poteh, za ogrožanjc otrok in drugih. Novembra in dccembra 1987 so z Marinkovcga trga bilc odstranjenc zadnje gradbiščne barake in v tcku so dela za dokončno urcjanjc okolicc, po-stavljanje igral, klopi, javna razsvet-Ijava in dovoz zcmlje tcr urejanje zclc-nic. Prav tako tcko dela na urejanjc okolice Fužinskega gradu s parkom, ceste mimo gradu do parkirišč tcr športna igričšča ob gradu. Kam z avtomobiU, pa je problcm, tako prostorski kot človcški. Parkira-njc na površinah, kjcr parkiranje ni dovoljcno, jc pač najvcčji problcm. Poti v naselju so namenjenc peš-cem, sicer pa še za morebitno do-stavo z avtomobili in za intervencij-ske vožnje v nujnih zdravstvenih re-ševalnih posegih ali v primerih poža-rov. Prav slednje bi lahko v Fužinah bilo grozljivo. Te poti služijo tudi za smctarska vozila za odvoz smeti. Žal pa te poti niso uporabne niti za pešce, v nujnih primerih nima kam riniti reševalni avtomobil in vpraša-nje je, kaj bi storili gasilci. Pregazili parkirana vozila? Najhuje je ob ve-černih urah? Parkiranje med otro-škimi igrali, na ncurcjenih zclenicah, po intervencijskih poteh več sto vo-zil. Stanje poslaja resnično nevz-držno. Včasih smetarji po vcč dni ne morejo odpeljati smeri, reievalci to-žijo... Osnovni problem pa ima človcška razsežnost v lagodnosti: nismo pri-pravljeni parkirati na nckaj deset ali sto metrov oddaljenem parkirnem mestu ali pa smo nczaupljivi in že-limo imeti svojo premično lastnino pred nosom. Ta razvada pa dodatno ogroža vse stanovalcc prizadetega območja, saj gre poleg parkiranja za vožnjo na teh poteh, kar vdira v okoljc otroške igre, sprehajanja ali nujnih človeških poti in pomeni ogroženost, morda jutri prav otrok, žena ali nas samih voznikov, ko smo peSci. -i.k.