l . . ; ·ti· .,,._ Informativno glasilo Centra za promocijo turizma Slovenije ,ft. I 1112 • Le111i/.: II J111(/-A1 ;!,'11.111997 NAPOVEDNIK • Vesenjak dokončno odhaja! Izjava ob odstopu s funkcije dri.avnega sekretarja za turizem v Vladi RS, s krajšo analizo stanja ......... 2. in 3. stran • Podoba Slovenije pri mnenjskih voditeljih, l. del ...................... 4. in 5. stran • Novi mediji: Uporaba Interneta v turističnih podjetjih ............. 6. in 7. stran • Kongresni turizem in motivacijska potovanja: Kongresni potencial Slovenije več kot 100 milijonov USD letno .......................................................... 8. stran • Agencije in prevoZ11iki: Nemški turizem v spremenjenih tri.ni/z razmerah, Več potnikov z Adrio Airways, Ekološki kriteriji TUi... ..................... 9. stran • Hoteli: Emona Bernardin bo spet gostila predsednike, Tennalno kopališče Banovci odpira apartmajsko naselje, Kateri slovenski hoteli vračajo nemškim gostom stroške za avstrijsko vinjeto? ................................. 10. stran • Sejmi in borze: program sejmov in borz v letu 1998 ...... 11., 12. in 13. stran • Je Slovenija res gostoljubna dežela? Razpis za najboljše spominke, Vremenska panorama Videe .............................................................. 14. stran • Novi turistični proizvodi: Dnevi evropske kulturne dediščine, Zadnji teden avgusta bo v mamenju čipk ..................................... .. .. ..................... .. 15. stran • Zadnja stran: Svet za turizem, Kje je kdo?, Podčrtano .................... 16. stran UGODNI POLLETNI REZULTATI Po podatkih Statističnega urada RS so polletni rezultati slovenskega turizma v pri- merjavi z enakim obdobjem lani dokaj raz- veseljivi. V prvih šestih mesecih je pri nas letovalo 760.920 gostov ali 18 odstotkov več kot lani, od tega 353.582 domačih in 407.338 tujih. Razmerje med domačimi in tujimi prihodi se giblje po pričakovanju, saj je tujcev spet več kot domačih turistov (53,7 proti 46,5 odstotka). Pri nočitvah za odsto- tek vodijo domači turisti, toda nočitve z nemškega trga so se povečale kar za 39 od- stotkov. Devizni priliv se je v primerjavi z lanskim letom povečal samo za odstotek, predvsem zaradi tečajnih razlik (ameriški dolar je od lani dražji kar za 15 odstotkov). Če bi priliv računali v nemških markah, bi bila rast dodobra višja. VEČJI PROJEKTI CPTS JESENI 1997 l. PREDSTAVITEV SLOVENSKEGA GOSPODARSTVA IN TURIZMA V VARŠAVI 12. september '97 • V sklopu nastopa je predvidena predstavitev slovenske turistične ponudbe, delavnica za tour operatorje in agencije, predstavitev konfekcijske in farmacevtske industrije, tiskovna konferenca in sprejem za poslovne partnerje. Prireditev bo potekala v Centrum Kongresow MON. 2. SLOVENSKI TEDEN V VELEBLAGOVNICI GERNGROSS V CELOVCU 11. - 18. oktobra 1997 • Skupna predstavitev turistične ponudbe oziroma izbranih produktov (zdravilišča, Avsenikov večer, obala & Kras) in malega gospodarstva 3. DELAVNICA IN ŠTUDUSKO POTOV ANJE V SKLOPU GOSTTURA 07.- 12. oktobra 97 -Maribor• Študijsko potovanje bo desetega in enajstega oktobra - seznanitev s turistično ponudbo Štajerske (Maribor, Laško), Posavja Čatež), Dolenjske (Pleterje, Kostanjevica, dolina Krke), Ljubljane in Notranjske in Notranjski krajinski park (Postojna, Rakov Škocjan, Cerkniško jezero). 4. DRUGA ŠTUDIJSKA POTOVANJA: ADAC -Reiseservice Mtinchen (oktober), Alpetour Starnberg (18.-20. oktobra), GTW - Klisanin Lloyd (november 97), tuji novinarji ... S. SLOVENSKI DAN NABAV ARSKEM -MUNCHEN 21. novembra 1997 • Kulturna, umetniška, gospodarska, politična in turistična prireditev. PONOVLJEN USPEHNARDA Konec junija smo spet "romali v Kel- morajn" (Koln am Rhein). V tem nemš- kem mestu je že 23-ič potekala najpo- membnejša borza avtobusnega turizma v Evropi, ki jo že 23 let poznajo pod kra- tico RDA. Center za promocijo turizma Slovenije je k sodelovanju pritegnil Slavka Avsenika, na stojnici pa je prvič sodelovala tudi nova generacija infor- matorjev, ki so se vso pomlad usposab- 1 jali za to nalogo. Letos so se na CITS odločili, da bo- do največjo pozornost namenili zaokro- ženi turistični ponudbi slovenskih gora in jezer, saj gorski in hriboviti svet med Bovcem in Pohorjem še posebej potre- buje spodbudo pri trženju svoje turistič­ ne ponudbe. Ker 'je v Nemčiji najbolj znan Slovenec zagotovo Slavko Avse- nik st., je mnogo znanih, pa tudi novih partnerjev obiskalo našo stojnico prav zaradi njega. Direktor CITS Franci Križan ocenjuje, da "gre pri sodelovanju gospoda Avsenika za izvrstno 'rdečo nit' predstavitve Slovenije, saj je glasba Av- senikov neločljivo povezana z identiteto naše dežele in jo na najlepši možen način tudi predstavlja". Slavka Avsenika je v Kolnu spremljal sin Gregor, tudi sam priznan glasbenik, pa tudi turistični delavec, saj vodi domačo, znamenito gostilno Pri Jožovcu, v kateri je nedavno odprl prireditveno dvorano. TURIZEM 1 Komentar Ge!Je - Skladišče Per Vrtenje v začaranem krogu Na Centm za promocijo turizma Slorenije, pa tudi v krogih ostalih strokomih rlad11ih ustm101•, smo letos l'ečkrat potof.ili, da je naše delo hudo oteženo, ker je .financiranje poslornega programa moteno. "Ni proračuna" je bila ena od naj- rečkrat i':.rečenih besednih zre:.. Vedno je bila pri roki, kadar koli je r peto nadstropje ljubljanskega WTC-ja prišla rloga za podporo konkretnega turističnega projekta, oglašem11je, pomoč pri usta11arljm{ju norega turističnega produkta ... Sereda tudi sami nismo bili srečni zamdi takega sta1{ja. Zl<1sti je bilo otef.ei10 tiskmye i11formatil'llih in propaga11d11ih materialol' in de/om11je 11a.W1 pred- stal'llišter I' tujini, ki ob sroji najboljši rolji i11 z1w1yu niso mogli izkori.ščati šteril11ih marketinških prilof.nosti. S tem so bila 11espomo podlima gibmya (turističnih pri/10dor, nočiter in del'imega p1ilim) upofos11jena, za kakšno ceno, pa l'el,ietno 11e bomo redeli nikoli. Konec julija je rlada Republike Slo1·e11ije sprejela proračun, ki pa ga bo sereda moral sprejeti še drf.llmi wor. Prri pomembni korak je bil torej 11areje11, čepra1• bo re1jet110 treba pohpeti .fo do pozne jeseni. Do tedaj bomo, upamo, že imeli tudi zakon o pospešem11ju turizma, ki naj bi naposled tudi formalno potrdil organizacijsko strukturo slol'enskega turbna, r kateri CPTS zaseda mesto nacionalne turistične organizacije. To bo odgol'oma funkcija, 11a katero pa je Center strokol'llo p1ipral'ljen in se je bo resno lotil. Torej še en korak naprej. Vedno pa se pojari neki "ampak". Ta "ampak" se 1• pogomrn o položaju slol'enskega twizma in nosilca 1yegorega mzmja poj