12. APRIL 2005 12 APRIL 2005 št./No 103 4 CENE PRICES št./No 15 INDEKSI CEN ŽIVLJENJSKIH POTREBŠČIN, SLOVENIJA, MAREC 2005 CONSUMER PRICE INDICES, SLOVENIA, MARCH 2005 Cene življenjskih potrebščin so se marca 2005 v primerjavi s cenami v preteklem mesecu v povprečju zvišale za 1,1 %, na letni ravni pa so bile višje za 3,1 %. Compared to February 2005, in March 2005 prices of consumer goods rose on average by 1.1%. The annual inflation rate was 3.1%. V marcu so se najbolj zvišale cene v skupinah: − obleka in obutev (za 7,5 %) − hrana in brezalkoholne pijače (za 1,4 %) − izobraževanje (za 1 %). In March prices rose the most in the following groups: − clothing and footwear (by 7.5%) − food and non-alcoholic beverages (by 1.4%) − education (by 1%). Najbolj so se znižale cene v skupinah: − rekreacija in kultura (za 0,5 %) − zdravje in komunikacije (za 0,2 %). Prices fell the most in the following groups: − recreation and culture (by 0.5%) − health and communication (by 0.2%). Letna stopnja inflacije v 25 državah EU, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, je februarja 2005 v povprečju znašala 2,1 %. Najvišjo je imela Latvija (7 %), najnižjo Finska (0 %), v Sloveniji pa je bila 2,8-odstotna. The annual inflation rate in the 25 EU Member States, measured with the harmonised index of consumer prices, was in February 2005 on average 2.1%. It was the highest in Latvia (7%) and the lowest in Finland (0%). In Slovenia it was 2.8%. Slika 1: Stopnje rasti cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP, Slovenija, marec 2005 (december 2004 = 100) Chart 1: Growth rates of consumer price by COICOP/HICP, Slovenia, March 2005 (December 2004 = 100) Statistične informacije, št. 103/2005 2 Rapid reports No 103/2005 1. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po skupinah in podskupinah, marec 2005 Consumer price indices by COICOP/HICP by groups and subgroups, March 2005 Struktura Structure (%) III 05 XII 04 III 05 II 05 III 05 III 04 I-III 05 I-III 04 I-III 05 XII 04 III 05 Ø 00 III 05-IV 04 III 04-IV 03 00 S K U P A J 100,0 101,1 101,1 103,1 102,6 100,1 130,1 103,3 00 T O T A L 01 Hrana in brezalkoholne pijače 18,0 103,6 101,4 99,8 99,1 102,2 125,9 99,5 01 Food and non-alcoholic beverages 011 Hrana 16,3 103,8 101,5 100,3 99,5 102,3 127,1 99,6 011 Food 0111 Kruh in drugi izdelki iz žit 3,5 99,4 100,4 97,5 98,4 98,9 138,3 101,0 0111 Bread and cereals 0112 Meso 4,4 99,5 99,8 97,6 97,7 99,9 117,6 99,1 0112 Meat 0113 Ribe 0,5 102,1 100,8 102,6 103,9 101,1 134,3 104,2 0113 Fish 0114 Mleko, mlečni izdelki in jajca 2,5 99,6 99,0 98,4 98,9 100,2 112,2 99,0 0114 Milk, cheese and eggs 0115 Olje in maščoba 0,6 100,2 98,5 97,1 97,9 101,0 127,6 98,0 0115 Oils and fats 0116 Sadje, sveže in predelano 1,4 117,6 107,8 107,5 106,0 110,0 132,8 101,7 0116 Fruit 0117 Zelenjava, sveža in predelana 1,4 130,1 109,2 106,2 97,0 119,2 149,4 92,0 0117 Vegetables 0118 Sladkor in konditorski izdelki 1,4 100,0 100,4 106,0 105,5 99,9 128,6 105,8 0118 Sugar, jam chocolate and confectionery 0119 Drugi prehrambeni izdelki 0,7 99,8 99,5 100,3 99,8 100,4 119,7 99,8 0119 Food products n.e.c. 012 Brezalkoholne pijače 1,7 102,0 100,6 95,3 95,4 101,6 115,7 98,6 012 Non-alcoholic beverages 0121 Kava, čaj in kakav 0,5 106,0 101,4 95,6 94,3 103,5 110,5 97,1 0121 Coffee, tea and cocoa 0122 Gazirane in negazirane pijače 1,2 100,2 100,3 95,1 95,9 100,7 118,2 99,4 0122 Mineral waters, soft drinks and juices 02 Alkoholne pijače in tobak 5,2 101,4 100,0 103,2 103,1 101,5 149,6 104,7 02 Alcoholic beverages and tobacco 021 Alkoholne pijače 2,2 100,0 99,9 98,7 98,6 100,1 116,1 98,6 021 Alcoholic beverages 0211 Žgane pijače 0,2 105,5 101,8 94,1 92,4 103,9 119,3 92,4 0211 Spirits 0212 Vino 0,7 99,4 99,9 97,6 97,4 99,4 115,7 97,8 0212 Wine 0213 Pivo 1,3 99,4 99,5 100,2 100,4 99,8 114,9 100,3 0213 Beer 022 Tobačni izdelki 3,0 102,5 100,0 106,5 106,5 102,5 178,8 109,1 022 Tobacco 03 Obleka in obutev 8,5 96,4 107,5 101,1 99,0 92,2 113,1 101,6 03 Clothing and footwear 031 Obleka in storitve za obleko 6,6 96,2 106,6 100,1 98,3 92,3 112,1 101,7 031 Clothing 0311 Tkanine 0,1 102,6 102,3 100,8 99,8 101,0 112,8 100,7 0311 Clothing materials 0312 Oblačila 6,2 96,0 107,1 100,1 98,2 91,9 111,2 101,6 0312 Garments 0313 Drugi tekstilni izdelki in dodatki 0,2 94,1 98,7 96,2 99,1 95,6 124,4 102,6 0313 Other articles of clothing and clothing accessories 0314 Storitve za obleko 0,2 100,1 100,0 103,1 103,1 99,9 127,3 103,5 0314 Services for clothing 032 Obutev in čevljarske storitve 1,9 97,1 110,7 104,9 101,3 91,8 117,0 101,6 032 Footwear 0321 Obutev 1,9 97,0 110,9 104,9 101,3 91,6 116,1 101,6 0321 Shoes and other footwear 04 Stanovanje 12,5 101,2 100,8 109,4 109,2 100,4 143,7 108,3 04 Housing, water, electricity, gas and other 041 Najemnina 1,7 102,3 99,9 107,1 107,2 102,1 163,0 109,4 041 Actual rents for housing 043 Redno vzdrževanje in popravilo 1,2 101,9 100,8 107,9 107,5 101,3 130,9 105,6 043 Maintenance and repair of dwelling 0431 Material za vzdrževanje in popravilo 0,5 104,0 101,3 109,2 108,5 103,0 141,7 105,3 0431 Materials for the maintenance and repair of the dwelling 0432 Storitve za vzdrževanje in popravilo 0,7 100,5 100,5 107,1 106,8 100,2 123,1 106,0 0432 Services for the maintenance and repair of the dwelling 044 Komunalne storitve 2,5 99,0 99,9 104,6 106,6 99,3 181,1 108,0 044 Municipal services 0441 Voda 1,2 100,1 100,0 104,7 105,6 100,1 156,6 104,8 0441 Water supply 0442 Odvoz smeti 0,6 97,9 100,4 112,3 120,1 98,5 263,1 120,2 0442 Refuse collection 0443 Kanalščina 0,2 100,6 100,0 101,4 101,3 100,4 225,5 107,1 0443 Sewerage collection 0444 Druge storitve za stanovanje 0,5 97,3 99,2 97,7 97,8 98,0 133,4 101,7 0444 Other services relating to the dwelling 045 Goriva in energija 7,1 101,5 101,4 112,1 111,1 100,2 133,2 108,7 045 Electricity, gas and other fuels 0451 Električna energija 2,8 100,0 100,0 100,0 101,3 100,0 122,1 103,7 0451 Electricity 0452 Plin 0,9 102,7 100,0 113,5 113,3 102,4 140,3 106,0 0452 Gas 0453 Tekoča goriva 2,2 103,0 104,6 134,4 129,9 99,3 141,0 123,4 0453 Liquid fuels 0454 Trda goriva 0,4 98,9 99,0 105,1 107,4 99,6 145,0 105,5 0454 Solid fuels 0455 Daljinska energija 0,8 102,7 100,2 105,1 100,7 101,4 135,1 96,6 0455 Heat energy 05 Stanovanjska oprema 6,7 100,6 100,6 103,7 103,0 100,2 124,4 102,4 05 Furnishing, household equipment and maintenance 051 Pohištvo in talne obloge 2,4 101,0 100,7 106,5 105,7 100,6 134,0 104,6 051 Furniture and furnishing, carpets 0511 Pohištvo in oprema 2,3 101,1 100,8 106,7 105,9 100,7 135,1 104,9 0511 Furniture and furnishings 0512 Talne obloge 0,1 99,2 98,6 102,1 102,9 100,0 117,1 99,9 0512 Carpets and other floor coverings 052 Tekstilni izdelki za gospodinjstvo 0,5 99,9 100,1 109,1 106,8 99,6 128,1 104,5 052 Household textiles 053 Naprave in aparati za gospodinjstvo 1,2 99,7 100,7 101,9 101,0 99,1 115,1 100,9 053 Household appliances 0531 Gospodinjske naprave 1,0 98,7 99,9 100,0 99,6 98,7 108,9 99,8 0531 Major household appliances 0532 Mali gospodinjski aparati 0,1 101,2 101,6 105,7 102,5 99,8 116,6 101,6 0532 Small electronic household appliances 0533 Popravilo gospodinjskih naprav 0,1 107,8 107,1 114,5 110,1 103,1 163,2 108,1 0533 Repair of household appliances 054 Steklenina, posoda in pribor 0,4 99,2 99,5 101,6 102,1 99,7 122,4 102,3 054 Glassware, tableware and household utensils 055 Orodje in pripomočki za hišo in vrt 0,2 98,2 97,9 99,3 99,9 99,5 117,4 101,5 055 Tools and equipment for house and garden 056 Izdelki in storitve za vzdrževanje gospodinjstva 1,9 101,4 101,0 100,9 100,3 100,7 120,9 100,2 056 Goods and services for routine household maintenance 0561 Izdelki za vzdrževanje gospodinjstva 1,8 101,3 101,0 100,3 99,8 100,7 120,3 99,9 0561 Goods for routine household maintenance Statistične informacije, št. 103/2005 Rapid reports No 103/2005 3 1. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po skupinah in podskupinah, marec 2005 (nadaljevanje) Consumer price indices by COICOP/HICP by groups and subgroups, March 2005 (continued) Struktura Structure (%) III 05 XII 04 III 05 II 05 III 05 III 04 I-III 05 I-III 04 I-III 05 XII 04 III 05 Ø 00 III 05-IV 04 III 04-IV 03 06 Zdravje 3,9 100,4 99,8 100,3 100,6 100,5 129,5 100,6 06 Health 061 Zdravila in medicinski izdelki 2,3 99,8 99,7 98,9 99,0 99,9 121,0 98,1 061 Medical products and appliances 0611 Zdravila 1,8 100,0 100,0 98,7 98,6 99,9 123,4 97,7 0611 Pharmaceutical products 0612 Medicinski in terapevtski izdelki 0,5 99,0 98,7 99,6 100,5 99,8 112,3 100,0 0612 Other medical products and therapeutic appliances 062 Zdravstvene in zobozdravstvene storitve 1,1 101,0 100,0 102,3 102,8 101,0 139,2 104,3 062 Out-patient services 07 Prevoz 16,8 101,5 100,9 103,8 103,3 100,5 133,5 105,2 07 Transport 071 Prometna sredstva 6,0 99,9 100,7 97,6 97,3 99,4 116,3 100,7 071 Purchase of vehicles 0711 Osebni avtomobili 5,8 99,8 100,7 97,5 97,2 99,4 116,5 100,7 0711 Motor cars 0712 Motorna kolesa in kolesa 0,2 101,2 100,5 99,5 100,7 100,8 112,0 99,0 0712 Motor cycles and bicycles 072 Izdelki in storitve povezani z delovanjem prometnih sredstev 9,5 102,9 101,0 107,7 106,9 101,5 142,5 107,7 072 Operation of personal transport equipment 0721 Rezervni deli 0,9 105,2 101,0 106,2 104,2 103,0 129,2 103,3 0721 Spare parts and accessories 0722 Goriva in maziva 5,5 103,0 100,9 110,2 109,6 101,4 145,2 109,5 0722 Fuels and lubricants 0723 Vzdrževanje in popravilo vozil 1,7 103,8 102,1 106,1 104,6 102,1 151,8 108,8 0723 Maintenance and repairs 0724 Druge storitve 1,4 100,3 100,2 102,0 101,8 100,2 125,4 102,0 0724 Other services 073 Prevozne storitve 1,3 98,4 100,5 102,3 103,0 98,2 153,3 106,9 073 Transport services 0731 Železniški potniški prevozi 0,2 100,0 100,0 105,8 105,8 100,0 152,4 106,5 0731 Passenger transport by railway 0732 Cestni potniški prevozi 0,9 100,1 100,7 104,4 105,4 99,9 159,6 108,0 0732 Passenger transport by road 0733 Letalski potniški prevozi 0,2 87,8 100,0 87,4 87,6 87,8 122,9 101,0 0733 Passenger transport by air 08 Komunikacije 4,1 99,8 99,8 100,9 101,0 100,0 130,2 100,5 08 Communication 081 Poštne storitve 0,1 105,4 100,0 127,4 126,5 104,6 224,4 120,2 081 Postal services 082 Telefonske storitve in izdelki 3,9 99,6 99,8 100,1 100,3 99,8 126,6 99,9 082 Telephone 09 Rekreacija in kultura 10,8 100,6 99,5 104,0 103,8 100,7 123,6 103,9 09 Recreation and culture 091 Avdio, video, foto in računalniška oprema 1,7 98,7 99,7 94,5 95,1 99,0 71,7 96,1 091 Audio-visual, photographic and information processing equipment 0911 Avdio, video in hi-fi oprema 0,3 98,2 98,8 91,5 92,9 99,2 94,9 94,9 0911 Audio, video and hi-fi devices 0913 Računalniška oprema 0,7 97,8 98,9 91,2 91,7 98,6 36,9 92,0 0913 Information processing equipment 0914 Snemalni mediji za sliko in zvok 0,5 100,3 101,0 104,0 103,7 99,8 115,0 101,7 0914 Recording media for picture and accessories 0915 Popravilo opreme in izdelkov 0,2 102,8 102,8 105,6 105,2 100,9 127,6 106,1 0915 Repairs of equipment and accessories 093 Manjši izdelki za zabavo, šport in razvedrilo 2,3 99,1 98,8 102,1 102,3 99,4 132,5 102,0 093 Other recreational items and equipment, gardens and pets 0931 Igre in igrače 0,4 102,0 99,8 101,7 101,9 101,6 129,1 103,9 0931 Games, toys and hobbies 0932 Športna oprema 0,5 86,7 100,5 108,3 106,2 87,6 123,1 103,4 0932 Sports equipment 0933 Cvetje in izdelki za vrtnarstvo 1,0 103,7 97,5 100,6 101,5 104,0 137,5 100,8 0933 Gardens, plants and flowers 0934 Domače hišne živali 0,5 99,9 99,4 99,0 99,6 100,4 129,6 100,5 0934 Pets and related products 094 Storitve za rekreacijo, kulturo in šport 2,4 104,3 99,7 104,0 103,7 104,4 135,5 104,2 094 Recreational and cultural services 0941 Storitve za rekreacijo in šport 0,8 100,3 98,9 104,2 103,3 100,9 131,6 105,1 0941 Recreational and sport services 0942 Kulturne storitve 1,6 106,2 100,1 104,1 104,1 106,1 136,4 104,0 0942 Cultural services 095 Časopisi, knjige in pisalne potrbščine 1,7 102,6 101,1 107,9 107,2 101,9 133,8 104,8 095 Newspapers, books and stationery 0951 Knjige in učbeniki 0,5 105,4 100,2 111,7 111,7 105,3 132,1 106,3 0951 Books 0952 Časopisi 0,9 101,7 101,7 105,6 104,5 100,6 135,6 103,3 0952 Newspapers and periodicals 0953 Razne tiskovine, pisalne potrebščine 0,3 101,0 100,8 108,7 108,2 100,5 132,3 106,9 0953 Miscellaneous printed matter and drawing materials 096 Počitnice v paketu 2,5 98,6 98,9 110,5 109,7 98,7 139,5 107,2 096 Package holidays 10 Izobraževanje 1,3 101,9 101,0 105,4 104,5 101,0 140,2 106,5 10 Education 101 Predšolsko izobraževanje 0,6 101,3 101,0 103,3 102,6 100,7 140,8 107,4 101 Pre-primary education 104 Izobraževalni tečaji 0,4 104,6 101,6 109,8 108,0 102,5 141,4 106,8 104 Education not definable by level 11 Gostinske in nastanitvene storitve 6,1 101,1 100,1 105,1 105,1 100,9 135,3 105,0 11 Restaurants and hotels 111 Gostinske storitve 5,1 100,7 99,9 105,1 105,1 100,6 132,7 104,7 111 Catering services 1111 Gostinski lokali 3,8 101,1 100,4 105,8 105,7 100,8 133,2 105,1 1111 Restaurants and cafes 1112 Storitve v menzah 1,3 99,5 98,6 102,1 102,2 100,0 130,5 102,7 1112 Canteens 112 Nastanitvene storitve 1,0 102,9 100,5 105,2 105,2 102,4 149,1 107,1 112 Accommodation services 1121 Prenočevanje v hotelih 0,5 105,5 101,0 106,4 106,4 104,6 154,1 109,8 1121 Accommodation services in hotels 1122 Prenočevanje v domovih 0,5 100,1 100,0 103,9 103,9 100,1 145,8 104,9 1122 Accommodation services in students homes 12 Raznovrstno blago in storitve 6,3 100,5 100,5 101,6 101,4 100,0 130,3 103,0 12 Miscellaneous goods and services 121 Izdelki in storitve za osebno nego 2,7 99,4 99,8 99,7 99,8 99,6 119,4 100,8 121 Personal care 1211 Storitve za osebno nego 0,8 100,5 100,3 103,5 103,3 100,2 123,9 103,3 1211 Personal services 1212 Izdelki za osebno nego 1,9 98,9 99,6 98,1 98,3 99,3 117,5 99,7 1212 Products for personal care 123 Osebni predmeti 0,6 100,2 99,9 99,4 98,5 99,0 129,4 101,7 123 Personal effects n.e.c. 1231 Nakit in ure 0,3 102,6 100,4 104,1 103,0 101,5 137,6 103,1 1231 Jewelry, clocks and watches 1232 Drugi osebni predmeti 0,4 98,6 99,5 96,1 95,4 97,4 123,6 100,6 1232 Other personal effects 125 Zavarovanje 2,0 101,1 101,1 103,6 104,0 100,4 148,3 105,7 125 Insurance 1253 Zdravstveno zavarovanje 0,9 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 137,6 100,0 1253 Insurance connected with health 1254 Zavarovanje prometnih sredstev 1,0 102,0 102,0 105,4 106,3 100,7 156,9 109,3 1254 Insurance connected with transport 126 Finančne storitve 0,2 100,8 100,0 104,4 104,2 100,6 152,8 108,1 126 Financial services n.e.c. 127 Druge storitve 0,6 103,3 102,8 105,0 103,0 101,2 136,2 104,5 127 Other services n.e.c. Statistične informacije, št. 103/2005 4 Rapid reports No 103/2005 2. Indeksi cen življenjskih potrebščin po COICOP/HICP po posebnih skupinah, marec 2005 Consumer price indices by COICOP/HICP by selected groups, March 2005 Struktura Structure (%) III 05 XII 04 III 05 II 05 III 05 III 04 I-III 05 I-III 04 I-III 05 XII 04 III 05 Ø 00 III 05-IV 04 III 04-IV 03 SKUPAJ 100,0 101,1 101,1 103,1 102,6 100,1 130,1 103,3 TOTAL Skupaj brez sezonskih proizvodov 96,8 100,4 100,9 103,0 102,7 99,7 129,6 103,6 Total without seasonal products Skupaj brez alkoholnih pijač in tobaka 94,8 101,0 101,2 103,1 102,6 100,1 129,1 103,3 Total without alcoholic beverage and tobacco Skupaj brez goriv in energije 87,4 100,9 101,1 102,0 101,6 100,0 128,7 102,6 Total without fuels and energy Skupaj brez hrane, pijače in tobaka 76,8 100,4 101,1 104,0 103,6 99,5 130,0 104,3 Total without food, beverages and tobacco Sezonski proizvodi 3,2 120,8 107,6 106,0 101,1 112,7 140,0 97,4 Seasonal products Goriva in energija 12,6 102,2 101,2 111,2 110,5 100,7 137,9 109,1 Fuels and energy Hrana, pijače in tobak 23,2 103,1 101,1 100,4 99,9 102,1 129,8 100,5 Food, beverages and tobacco Blago 69,6 101,1 101,5 102,6 101,9 99,9 125,9 102,4 Goods Trajno blago 11,0 99,8 100,4 99,5 99,2 99,6 113,4 101,1 Durable goods Poltrajno blago 12,5 97,6 105,0 102,6 100,7 94,6 117,2 102,2 Semi-durable goods Blago dnevne porabe 46,2 102,3 100,9 103,3 102,8 101,4 131,5 102,7 Non-durable goods Storitve 30,4 101,0 100,2 104,4 104,3 100,7 141,0 105,5 Services 3. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1992-2004, marec 2005 Consumer price indices, 1992-2004, March 2005 (predhodni mesec / previous month = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1992 114,6 112,6 110,7 106,4 107,1 104,4 100,7 100,2 103,5 103,9 103,5 100,7 1993 103,8 101,8 101,6 100,8 102,0 100,6 100,8 100,7 102,1 102,6 102,3 101,8 1994 101,9 101,3 101,5 102,4 101,1 101,5 101,4 100,8 101,7 101,7 101,9 100,9 1995 102,0 101,2 100,4 99,8 101,1 100,5 100,1 99,7 101,0 100,5 101,4 101,0 1996 101,4 101,2 101,6 101,4 100,6 100,2 100,3 99,4 100,4 100,9 100,5 100,8 1997 101,3 100,7 100,5 101,2 101,6 100,0 100,6 100,2 100,6 100,5 100,8 100,6 1998 101,4 100,9 100,8 100,9 100,9 100,0 100,0 100,1 100,1 100,3 100,4 100,7 1999 101,0 100,4 100,3 100,4 100,6 100,0 101,7 100,9 100,8 100,5 100,5 100,8 2000 100,8 100,9 100,9 100,6 100,5 100,6 100,9 100,3 101,4 100,6 101,1 100,1 2001 100,4 101,1 101,1 100,7 101,1 100,4 100,2 100,0 100,9 100,5 100,4 100,1 2002 101,6 100,9 100,7 101,4 100,3 99,8 100,5 100,1 100,8 100,5 100,0 100,6 2003 101,0 100,5 100,7 100,5 100,5 100,3 100,5 99,6 100,3 100,3 100,3 100,1 2004 100,4 100,1 100,6 100,5 100,9 100,3 100,4 99,5 99,9 100,3 100,6 99,7 2005 99,4 100,6 101,1 4. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1998-2004, marec 2005 Consumer price indices, 1998-2004, March 2005 (december preteklega leta / December previous year = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1998 101,4 102,3 103,1 104,0 104,9 104,9 104,9 105,0 105,1 105,4 105,8 106,5 1999 101,0 101,4 101,7 102,1 102,7 102,7 104,4 105,3 106,1 106,6 107,1 108,0 2000 100,8 101,7 102,6 103,2 103,7 104,3 105,2 105,5 107,0 107,6 108,8 108,9 2001 100,4 101,5 102,6 103,3 104,5 104,9 105,1 105,1 106,0 106,5 106,9 107,0 2002 101,6 102,5 103,2 104,6 104,9 104,7 105,2 105,3 106,1 106,6 106,6 107,2 2003 101,0 101,5 102,2 102,7 103,2 103,5 104,6 103,6 103,9 104,2 104,5 104,6 2004 100,4 100,5 101,1 101,6 102,5 102,8 103,2 102,7 102,6 102,9 103,5 103,2 2005 99,4 100,0 101,1 Statistične informacije, št. 103/2005 Rapid reports No 103/2005 5 5. Indeksi cen življenjskih potrebščin 1996-2004, marec 2005 Consumer price indices, 1996-2004, March 2005 (Ø 2000 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1996 70,9 71,7 72,8 73,9 74,3 74,4 74,6 74,2 74,5 75,2 75,5 76,2 1997 77,2 77,7 78,1 79,0 80,3 80,3 80,7 80,9 81,4 81,7 82,4 82,9 1998 84,0 84,8 85,4 86,2 86,9 86,9 86,9 87,0 87,1 87,4 87,7 88,3 1999 89,2 89,5 89,8 90,1 90,7 90,7 92,2 92,9 93,7 94,1 94,5 95,3 2000 96,1 96,9 97,8 98,4 98,9 99,4 100,3 100,6 102,0 102,6 103,7 103,8 2001 104,2 105,4 106,5 107,2 108,5 108,9 109,1 109,1 110,0 110,5 111,0 111,1 2002 112,9 113,9 114,7 116,2 116,6 116,3 117,0 117,1 118,0 118,5 118,5 119,2 2003 120,4 121,0 121,9 122,4 123,1 123,4 124,0 123,5 123,8 124,2 124,6 124,7 2004 125,2 125,3 126,1 126,7 127,8 128,2 128,6 128,0 127,9 128,3 129,1 128,7 2005 127,9 128,6 130,1 6. Indeksi cen življenjskih potrebščin brez sezonskega vpliva, 1998-2004, marec 2005 Seasonally adjusted consumer price indices, 1998-2004, March 2005 (Ø 2000 = 100) I II III IV V VI VII VIII IX X XI XII 1998 84,0 84,7 85,2 85,7 86,1 86,6 86,8 87,3 87,4 87,8 88,1 88,7 1999 89,2 89,4 89,6 89,7 90,2 90,6 92,2 93,2 93,9 94,4 94,8 95,7 2000 96,2 96,8 97,5 98,0 98,4 99,3 100,3 101,0 102,1 102,8 104,0 104,3 2001 104,4 105,4 106,2 106,7 107,8 108,6 109,0 109,5 110,2 110,8 111,4 111,8 2002 113,2 113,9 114,4 115,6 115,8 116,0 116,7 117,5 118,2 118,8 118,9 119,9 2003 120,8 121,2 121,7 121,9 122,3 122,9 123,5 123,7 124,1 124,5 124,9 125,3 2004 125,8 125,8 126,0 126,4 127,0 127,6 127,9 128,1 128,2 128,5 129,2 129,3 2005 128,8 129,3 130,1 7. Stopnje rasti harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin po glavnih skupinah, marec 2005 Growth rates of the harmonized index of consumer prices (HICP) by groups, March 2005 (stopnje rasti v % / rates of increase in %) Struktura Structure (%) III 05 II 05 III 05 III 04 III 05-IV 04 III 04-IV 03 00 S K U P A J 100,0 1,0 3,3 3,4 00 T O T A L 01 Hrana in brezalkoholne pijače 18,3 1,3 -0,5 -0,8 01 Food and non-alcoholic beverages 02 Alkoholne pijače in tobak 5,4 0,2 3,1 4,2 02 Alcoholic beverages and tobacco 03 Obleka in obutev 7,0 8,2 1,0 1,5 03 Clothing and footwear 04 Stanovanje 11,0 0,9 9,7 8,1 04 Housing, water, electricity, gas and other 05 Stanovanjska oprema 6,8 0,6 3,6 2,5 05 Furnishing, household equipment and maintenance 06 Zdravje 3,7 -0,1 0,6 0,8 06 Health 07 Prevoz 17,3 0,7 3,8 5,3 07 Transport 08 Komunikacije 3,1 -0,3 0,4 0,3 08 Communication 09 Rekreacija in kultura 9,7 -0,5 4,3 3,7 09 Recreation and culture 10 Izobraževanje 1,2 0,7 4,8 6,9 10 Education 11 Gostinske in nastanitvene storitve 8,6 0,4 5,6 5,9 11 Restaurants and hotels 12 Raznovrstno blago in storitve 7,9 0,5 2,1 3,6 12 Miscellaneous goods and services Statistične informacije, št. 103/2005 6 Rapid reports No 103/2005 8. Stopnje rasti harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin v EU, februar 2005 Growth rates of harmonized index of consumer prices in EU, February 2005 (stopnje rasti v % / rates of increase in %) II 05 II 04 II 05 II 04 EU 251) 2,1 p Italija / Italy 2,0 EU 151) 2,0 p Latvija / Latvia 7,0 Slovenija / Slovenia 2,8 Litva / Lithuania 3,2 Avstrija / Austria 2,3 p Luksemburg / Luxembourg 3,2 Belgija / Belgium 2,3 Madžarska / Hungary 3,4 Ciper / Cyprus 2,4 Malta / Malta 2,5 Češka republika / Czech Republic 1,4 Nemčija / Germany 1,8 Danska / Denmark 1,0 Nizozemska / Netherlands 1,5 p Estonija / Estonia 4,6 Poljska / Poland 3,5 Finska / Finland 0,0 Portugalska / Portugal 2,1 Francija / France 1,9 Slovaška / Slovakia 2,6 Grčija / Greece 3,2 Španija / Spain 3,3 Irska / Ireland 2,0 Švedska / Sweden 1,2 Velika Britanija / United Kingdom n.a. n.a. ni podatka / data not available p …začasni podatek / provisional data Vir: / Source: Eurostat press release, No 37/2005 1) Evropski indeks cen življenjskih potrebščin (EICP). European index of Consumer Prices (EICP). METODOLOŠKA POJASNILA METHODOLOGICAL EXPLANATIONS Namen Purpose Indeks cen življenjskih potrebščin meri spremembe drobnoprodajnih cen izdelkov in storitev glede na strukturo izdatkov, ki jih domače prebivalstvo namenja za nakupe predmetov končne porabe doma in v tujini (nacionalni princip potrošnje). The consumer price index measures changes of the level of retail prices of goods and services from the point of view of expenditure structure, which residential population intends for final consumption at home and abroad (national concept). Zajetje Coverage Košarico za izračun indeksov cen življenjskih potrebščin sestavlja 634 reprezentativnih proizvodov. V košarico so izbrani tisti proizvodi, ki imajo najpomembnejši delež v skupni potrošnji, in katerih gibanje cen obenem najbolje odraža gibanje cen sorodnih proizvodov. The basket for calculating consumer price indices contains 634 representative products. Selected for the basket are goods that have the most important share in total consumption and whose changes of prices reflect best changes of prices of related products. Metode zbiranja podatkov Data collection method Podatke o cenah reprezentativnih izdelkov in storitev vsak mesec zberejo opazovalci cen, in sicer neposredno na okoli 1200 izbranih opazovalnih mestih (kot so trgovine, tržnice, obrtne delavnice, storitvene in druge organizacije) v Kopru, Ljubljani, Mariboru in Novem mestu. Mesečno je v izračun indeksa tako zajetih okrog 12000 cen. Data on prices for representative goods and services are collected monthly by price collectors in Koper, Ljubljana, Maribor and Novo mesto in about 1200 selected shops, marketplaces, at craftsmen and in other organisations. On average about 12,000 prices are used for calculating the index every month. Proizvodi so, za potrebe izvajanja oz. razporeditve časa opazovanja v posameznem mesecu razvrščeni v naslednje sorodne skupine: For the purpose of organising the observation time in individual months, products are classified into the following related groups: − kmetijski pridelki (čas opazovanja 1. in 3. teden v mesecu) − agricultural products (observed in the 1st and 3rd week) − živilski izdelki (med 16. in 21. v mesecu) − food products (between 16th and 21st of the month) − neživilski izdelki (med 1. in 15. v mesecu) − non-food products (between 1st and 15th of the month) − storitve (med 22. in 25. v mesecu) − services (between 22nd and 25th of the month) − naftni derivati (med 1. in 25. v mesecu) − fuels (between 1st and 25th of the month) Ponderacija Weighting Uteži, ki se uporabljajo za izračun indeksa v določenem letu, temeljijo na podatkih iz anket o potrošnji gospodinjstev kot glavnemu viru. Te podatke dopolnjujemo in preverjamo še z drugimi statističnimi in ostalimi dosegljivimi viri. Uteži se spreminjajo vsako leto. Weights for calculating the index in a certain year are based on expenditure from household budget surveys as a main data source. These data are supplemented and verified with other statistical and non- statistical sources. Weights have been changed every year. Letošnje uteži temeljijo na triletnem povprečju izdatkov iz anket za leta 2001, 2002 in 2003 preračunanih (indeksiranih) na cene decembra 2004, ki je tudi bazni mesec za izračun indeksov. This year’s weights are based on the three-year average of expenditure from surveys in 2001, 2002 and 2003 recalculated (indexed) to the prices of December 2004, which is also the index base month. Statistične informacije, št. 103/2005 Rapid reports No 103/2005 7 Izračun Calculation Ko so v posameznem mesecu zbrane vse cene, sledijo izračuni najprej povprečnih cen in nato indeksov cen. When in particular month all prices are collected, than first average prices are computed and than price indices. Povprečno ceno vsakega posameznega proizvoda v kraju izračunamo z navadno aritmetično sredino iz cen, zbranih na vseh opazovalnih mestih v tem kraju. The average price of each individual product in the locality is calculated with simple arithmetic mean from prices collected in all places of observation in that locality. Povprečno nacionalno ceno vsakega proizvoda izračunamo s tehtano aritmetično sredino iz predhodno izračunanih poprečnih krajevnih cen. The average national price of each product is calculated with weighted arithmetic mean from previously calculated average prices in the locality. Iz povprečnih nacionalnih cen vsakega tekočega in baznega meseca (december predhodnega leta) izračunamo za vsak posamezen proizvod individualne indekse. From average national prices in each current and base month (December of the previous year) we calculate individual indices for each individual product. Iz individualnih indeksov nato s tehtano aritmetično sredino izračunamo agregatne indekse, to je indekse skupin in skupni indeks po naslednji formuli: From individual indices we calculate with weighted arithmetic mean aggregate indices, i.e. indices of groups and the total price index according to the following formula: ∑ ∑ = == n i di n i di di ti dt w w p p I 1 1 / * x 100 ∑ ∑ = == n i di n i di di ti dt w w p p I 1 1 / * x 100 Kjer je: Whereby: It/d indeks skupin oz. skupni indeks It/d index of groups or the total index pti povprečna nacionalna cena i-tega proizvoda v tekočem mesecu pti average national price of product i in the current month pdi povprečna nacionalna cena i-tega proizvoda v decembru pdi average national price of product i in December wdi utež (ponder) za posamezen proizvod v decembru wdi weight for an individual product in December n število izdelkov in storitev n number of goods and services Vsak tako izračunan agregatni indeks (december predhodnega leta = 100) je Laspeyresov indeks fiksnega tipa, kar pomeni da je izračunan z utežmi iz istega baznega ponderacijskega obdobja in z istim zajemom proizvodov. Each aggregate index (December of the previous year = 100) calculated in this way and all other indices derived from this index and calculated with weights of the weight base period and with the same coverage of products are Laspeyres' indices of fixed type. Indeksi, ki so izračunani na podlagi uteži iz različnih obdobij in z različnim zajemom proizvodov pa so verižno povezani indeksi. Indices, which are calculated on the basis of weights from various periods and with different coverage of products, are chain indices. Z letom 2001 smo indekse verižno povezali preko nove indeksne baze t.j. leta 2000 (povprečje 2000 = 100). Vsi indeksi so sedaj izvedeni in izračunani preko povprečja 2000, in sicer na naslednje načine: Since 2001 indices have been linked through new index reference period year 2000 (average 2000 = 100). All indices are now derived and calculated through average 2000 in the following ways: − mesečni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na pretekli mesec: − Monthly index shows price changes in the current month compared to the previous month: I FEB 04/ JAN 04 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I JAN 04/∅ 00 × 100 I FEB 04 / JAN 04 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I JAN 04/∅ 00 × 100 − kumulativni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na december preteklega leta: − Index in the current year shows price changes in the current month compared to December of the previous year: I FEB 04 / DEC 03 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I DEC 03/∅ 00 × 100 I FEB 04 / DEC 03 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I DEC 03/∅ 00 × 100 − letni indeks, ki kaže spremembe cen v tekočem mesecu glede na isti mesec preteklega leta: − Annual index shows price changes in the current month compared to the same month of the previous year: I FEB 04 / FEB 03 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I FEB 03/∅ 00 × 100 I FEB 04 / FEB 03 = I FEB 04/∅ 00 ÷ I FEB 03/∅ 00 × 100 − povprečni letni indeks, ki kaže spremembe cen od začetka leta do tekočega meseca glede na enako obdobje v preteklem letu: − Annual average index shows price changes in the current year compared to the same period of the previous year: I (JAN-FEB 04) / (JAN-FEB 03) = I (JAN 04 + FEB 04)/∅ 00 ÷ I (JAN 03 + FEB 03)/∅ 00 × 100 I (JAN-FEB 04) / (JAN-FEB 03) = I (JAN 04 + FEB 04)/∅ 00 ÷ I (JAN 03 + FEB 03)/∅ 00 × 100 − povprečni letošnji indeks, ki kaže spremembe cen od začetka leta do tekočega meseca glede na december preteklega leta: − Average index in the current year shows price changes in the current year compared to December of the previous year: Statistične informacije, št. 103/2005 8 Rapid reports No 103/2005 I (JAN-FEB 04) / XII 03 = (I JAN 04/XII 03 + I FEB 04/XII 03) ÷ 2 I (JAN-FEB 04) / XII 03 = (I JAN 04/XII 03 + I FEB 04/XII 03) ÷ 2 − 12-mesečni povprečni indeks, ki kaže spremembe cen v zadnjih dvanajstih mesecih v primerjavi s preteklimi dvanajstimi meseci: − 12 month average index shows price changes in the latest 12 months to the average of the previous 12 months: I (JAN 05-FEB 04/JAN 04/FEB 03) = (I JAN 05+DEC 04+...+FEB 04)/12 ÷ I(JAN 04-+DEC 03+…+FEB 03)/12) I (JAN 05-FEB 04/JAN 04/FEB 03) = (I JAN 05+DEC 04+...+FEB 04)/12 ÷ I(JAN 04-+DEC 03+…+FEB 03)/12) Kjer je: Whereby: I FEB 04 / JAN 04 indeks februar 2004 v primerjavi z indeks januar 2004 I FEB 04 / JAN 04 index February 2004 in comparison to index January 2004 Po stari nacionalni klasifikaciji pa so serije verižno povezanih indeksov še vedno zagotovljene na ravni osmih skupin po stari klasifikaciji do leta 1992 (povprečje 1992 = 100). Series of chain indices are still provided at the level of eight groups by the old classification until 1992 (average 1992 = 100). Klasifikacija Classification Od leta 1997 razvrščamo proizvode in računamo indekse cen življenjskih potrebščin po novi klasifikaciji individualne porabe sredstev (COICOP/HICP). Klasifikacija je bila z letom 2000 usklajena z dokončno različico COICOP, sprejete v letu 1999. Since 1997 we have been using COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose) for classifying products and calculating consumer price indices. In 2000 the classification was adapted to the final version of COICOP, which was adopted in 1999. Po omenjeni klasifikaciji razvrščamo proizvode (za namene računanja in objavljanja indeksov) v: According to the mentioned classification for the purpose of calculating and publishing indices we classify products into 01 oddelke (npr. Hrana in brezalkoholne pijače), 01 divisions (e.g. Food and non-alcoholic beverages), 011 skupine (npr. Hrana) in 011 groups (e.g. food) and 0111 razrede (npr. Kruh in izdelki iz žit). 0111 classes (e.g. Bread and cereals). Indekse praviloma objavljamo do ravni razreda, razen v primerih, ko je njegova utež manjša od 0,1 %, ali v primerih, ko je razred zastopan le z enim proizvodom. As a rule, indices are published at the level of class, except in cases when the weight of the class is below 0.1% or in cases when the class in represented by one product only. Od leta 2000 v skladu z novo klasifikacijo izračunavamo še indekse za posebne skupine, kot so * blago, * blago dnevne rabe, * poltrajno blago, * trajno blago, * storitve, * goriva in energija, * sezonski proizvodi, * skupni indeks brez alkohola in tobaka ter * skupni indeks brez sezonskih proizvodov. V letu 2001 pa smo omenjenim skupinam dodali še tri: * hrana, pijače in tobak, * skupni indeks brez hrane, pijač in tobaka ter * skupni indeks brez goriv in energije. In accordance with the new classification, since January 2000 we calculate indices for special groups such as * goods, * non-durable goods, * semi-durable goods, * durable goods, * services, * fuel and energy, * seasonal products, * total index without alcoholic beverages and tobacco, and * total index without seasonal products. In 2001 we added three new special groups: * food, beverages and tobacco, * total index without food, beverages and tobacco and * total index without fuels and energy. Proizvodi pa so po namenu uporabe razvrščeni tudi še po stari nacionalni klasifikaciji blaga in storitev v 8 skupin. Products are classified by end use by the old National Classification of Goods and Services into eight groups. Desezoniranje Seasonal adjustment Z januarjem 2002 smo spremenili metodologijo desezoniranja indeksov cen življenjskih potrebščin in indeksov cen na drobno. Metodo X-11 smo nadomestili z metodo TRAMO/SEATS, ki temelji na uporabi modelov ARIMA. In January 2002 we changed the methodology of seasonal adjustment of consumer prices indices and retail price indices. The X-11 method was replaced by the TRAMO/SEATS method, which is based on the use of ARIMA models. Pri oblikovanju modela smo upoštevali časovno obdobje od januarja 1996 do januarja 2005. In designing the model we took into account the period from January 1996 to January 2005. Desezonirane vrednosti vsebujejo trend-cikel in naključno komponento, vpliv sezone je izključen. Seasonally adjusted values contain the trend-cycle and the random component with the seasonal component being eliminated. Indeksi cen življenjskih potrebščin za storitve ne vključujejo sezonske komponente. In consumer price indices for services the seasonal component is not present. Definicije Definitions Harmonizirani indeks cen življenjskih potrebščin (HICŽP) meri spremembe v ravni drobnoprodajnih cen izdelkov in storitev glede na sestavo izdatkov, ki jih potrošniki (domači in tuji) namenjajo za nakupe predmetom končne porabe na ozemlju Slovenije (domače načelo porabe). Harmonized Index of Consumer Prices (HICP) measures changes in the level of retail prices of goods and services from the point of view of the expenditure structure, which consumers (domestic and foreign) intend for final consumption in the territory of Slovenia (domestic concept). Za pripravo uteži se kot glavni vir uporabljajo podatki iz nacionalnih računov o izdatkih gospodinjstev za končno potrošnjo. Tudi te podatke pa Weighting has been based on the data from National Account on the structure of household final consumption expenditure. These data are Statistične informacije, št. 103/2005 Rapid reports No 103/2005 9 preverjamo in dopolnjujemo s podatki iz drugih virov. Uteži za leto 2005 temeljijo na podatkih o strukturi izdatkov za leto 2003, preračunanih na cene decembra 2004. also supplemented and verified with other statistical and non-statistical sources. Weights for 2005 are based on the data for 2003 recalculated to December 2004. Je tudi primerljiv indeks cen življenjskih potrebščin, ki ga računajo države članice EU in se uporablja za primerjanje inflacijskih stopenj v teh državah oz. s temi državami. It is the comparable index of consumer prices produced by each Member State and used for international comparison of consumer price inflation. COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose / Harmonized Index of Consumer Prices) je klasifikacija oz. razvrstitev proizvodov po namenu v 12 glavnih skupin, prilagojena potrebam računanja harmoniziranega indeksa cen življenjskih potrebščin. COICOP/HICP (Classification of Individual Consumption by Purpose / Harmonised Index of Consumer Prices) is a classification of products by purpose into 12 main groups, adapted to the needs of the harmonised index of consumer prices. Uteži pomenijo deleže potrošnje posameznega izdelka oz. storitve v skupni potrošnji in so namenjene tudi merjenju prispevka vpliva spremembe cene posameznega izdelka oz. storitve k skupni spremembi cene. Weights are shares of consumption of individual goods or services in the total consumption and are intended for measuring the impact of the change in the price of individual goods or services in the total change of the price. Referenčno (bazno) obdobje uteži je obdobje, običajno izbrano leto, na katerega se nanašajo ocenjene vrednosti potrošnje, uporabljene pri izračunu uteži. Weight reference (base) period is the period, usually the selected year, to which the estimated values of consumption, used for calculating weights, refer. Referenčno (bazno) obdobje cen je obdobje, s katerega cenami se ob vsakem izračunu indeksov primerjajo cene iz tekočega obdobja. V našem primeru je bazno cenovno obdobje december preteklega leta (od leta 1994). Price reference (base) period is the period, the prices of which are in the index calculation compared to the prices of the current period. In our case the price base period is December of the previous year (since 1994). Referenčno (bazno) obdobje indeksov je obdobje, običajno izbrano leto, v katerem je indeks enak 100. Index reference (base) period is the period, usually the selected year, in which the index base is set to 100. Blago dnevne rabe so proizvodi, katerih rok trajanja je zelo kratek, običajno do enega leta (npr. hrana, pijače). Non-durable goods are products with very short durability, usually up to one year (e.g. food). Poltrajno blago so proizvodi, katerih predvidena življenjska doba je okoli enega leta in, katerih vrednost ni prav velika (npr. obleka in obutev). Semi-durable goods are products with durability of about one year. They must not be very valuable (e.g. clothing and footwear). Trajno blago so proizvodi z daljšo življenjsko dobo, obenem pa je tudi njihova vrednost precej velika (npr. pohištvo, prometna sredstva). Durable goods are products with long durability. At the same time they can be quite valuable (e.g. furniture, means of transport). Sezonski proizvodi so proizvodi, katerih obseg ponudbe na trgu in s tem tudi njihova cena sta zelo odvisni od letnega časa oz. drugih dejavnikov. V našem primeru so med sezonske proizvode uvrščeni sadje, zelenjava in ribe. Seasonal goods are products whose market supply and price depend very much on the season and other factors. In our case seasonal products are fruit, vegetables and fishes.. In our case seasonal products are fruit, vegetables and fishes. Goriva in energija je ena od posebnih skupin, ki jo sestavljajo proizvodi za ogrevanje in razsvetljavo stanovanj (045 Goriva in energija) ter pogonska goriva (0722 Goriva in maziva). Fuels and energy is one of the special groups, which is composite from items for heating and lightning (045 Electricity, gas and other fuels) and juices (0711 Fuels and lubricants). Publiciranje Publishing Mesečno: Monthly: − Statistične informacije. Cene. Indeksi cen življenjskih potrebščin (med 10. in 15. v naslednjem mesecu, Prva skrajšana objava pa zadnji delovni dan v tekočem mesecu) − Mesečni statistični pregled − Nekateri pomembnejši podatki RS − Podatkovna baza SI-STAT − Rapid Reports. Prices. Consumer Price Indices (between the 10th and 15th day of the next month, Topical Data on the last day of the current month) − Monthly Statistical Review − Some Important Data of the Republic of Slovenia − SI-STAT database Letno: Yearly: − Statistični letopis − Statistical Yearbook KOMENTAR COMMENT V marcu smo zabeležili najvišjo rast cen letos, saj je bila inflacija 1,1- odstotna; za toliko so se povečale tudi cene življenjskih potrebščin po prvih treh mesecih letos. Enaka slika je bila tudi v enakem obdobju lani. In March the inflation rate was 1.1%, which is the highest monthly growth of consumer prices this year. In the first three months of 2005 consumer prices grew by the same percent. In the same period last year prices were also up by 1.1%. Statistične informacije, št. 103/2005 10 Rapid reports No 103/2005 Mesečna inflacija, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, pa je bila 1-odstotna. The monthly inflation rate measured with the harmonised index of consumer prices was 1%. Marca so se najbolj zvišale cene v skupinah obleka in obutev (za 7,5 %), hrana in brezalkoholne pijače (za 1,4 %), izobraževanje (za 1 %), prevoz (za 0,9 %), stanovanje (za 0,8 %), stanovanjska oprema (za 0,6 %), raznovrstno blago in storitve (za 0,5 %) ter gostinske in nastanitvene storitve (za 0,1 %). In March prices increased the most in the groups clothing and footwear (by 7.5%), food and non-alcoholic beverages (by 1.4%), education (by 1%), transport (by 0.9%), housing, water, electricity, gas and other (by 0.8%), furnishing, household equipment and maintenance (by 0.6%), miscellaneous goods and services (by 0.5%), and restaurants and hotels (by 0.1%). Cene v skupini obleka in obutev so se tokrat - po dveh mesecih negativne rasti - občutno dvignile zaradi zaključka razprodaj in popustov ter s tem zamenjave kolekcij. Višje cene obleke (za 6,6 %) ter obutve (za 10,9 %) so k skupni rasti cen prispevale 0,6 odstotne točke. After two months of falling prices in the group clothing and footwear, this time prices grew because of the end of sales and the arrival of the new lines of products. Higher prices of clothing (by 6.6%) and footwear (by 10.9%) contributed 0.6 percentage point to the total price growth. Razmeroma hladno vreme v začetku meseca je vplivalo na to, da so bile cene zelenjave in sadja tudi v marcu še vedno zelo visoke in da so te poleg višjih cen kave, čaja in kakava (za 1,4 %) spet povzročile močno povišanje cen v skupini hrana in brezalkoholne pijače. Marca je bila zelenjava v povprečju dražja za 9,2 %, sadje pa za 7,8 %. Relatively cold weather at the beginning of March is one of the reasons for high prices of vegetables and fruit. In addition to higher prices of coffee, tea and cocoa (by 1.4%), this is the main reason for the high increase of prices in the group food and non-alcoholic beverages. In March vegetables were on average 9.2% more expensive, while prices of fruit were up by 7.8%. Precej so se dvignile tudi cene popravil gospodinjskih naprav (za 7,1 %), tekočih goriv (za 4,6 %), popravil opreme in izdelkov ter drugih storitev (za 2,8 %). Repair of household appliances became much more expensive (by 7.1%), while prices of liquid fuels are up by 4.6% and repairs of equipment and accessories, and other services by 2.8%. K skupni rasti cen je dražja hrana prispevala 0,3 odstotne točke, naftni derivati 0,2 odstotne točke ter ostalo 0,1 odstotne točke. Food contributed 0.3 percentage point to the total growth of prices, while petroleum products added 0.2 and other 0.1 percentage point. Znižanja cen pa smo zabeležili v skupinah rekreacija in kultura (za 0,5 %), zdravje in komunikacije (za 0,2 %). Fall in prices was registered in the group recreation and culture (by 0.5%), and in the groups health and communication (by 0.2%). Nižje cene v skupini rekreacija in kultura so bile predvsem posledica cenejših manjših izdelkov za zabavo, šport in razvedrilo (za 1,2 %), počitnic v paketu ter storitev za rekreacijo in šport (za 1,1 %). Omenjene pocenitve so znižale skupno rast cen za 0,1 odstotne točke. Lower prices in the group recreation and culture are mostly the result of lower prices of other recreational items and equipment (by 1.2%), package holidays and recreational and sport services (by 1.1%). The mentioned fall decreased the total price growth by 0.1 percentage point. Tudi v marcu je bila skupna rast cen predvsem posledica višjih cen blaga. Blago je bilo v povprečju dražje za 1,5 %, cene storitev pa so bile višje za 0,2 %. In March too the total price growth was mostly the result of higher prices of goods (on average by 1.5%), while service prices increased by 0.2%. Med blagom se je najbolj podražilo poltrajno blago (za 5 %). Cene blaga dnevne rabe so bile višje za 0,9 %, cene trajnega blaga pa za 0,4 %; med storitvami pa so se najbolj podražila že prej omenjena popravila gospodinjskih naprav. Among goods, prices of semi-durable goods were up by 5%, prices of non-durable goods by 0.9% and prices of durable goods by 0.4%. Among services, prices of repair of household appliances increased the most. Letna rast cen se je podobno kot v preteklem mesecu tudi marca še nekoliko povišala in se tako že skoraj vrnila na raven iz decembra lani; na drugi strani pa se je za malenkost znižala povprečna 12-mesečna rast cen. As in the previous month, the annual growth of prices increased again and was almost back at the level of December 2004. On the other hand, the 12-month average growth rate fell a little. Seznam skupin, v katerih smo v letu dni zabeležili najvišje povišanje cen, se tudi v marcu ni bistveno spremenil; cene so se najmočneje dvignile v skupinah stanovanje (za 9,4 %), izobraževanje (za 5,4 %), gostinske in nastanitvene storitve (za 5,1 %) ter rekreacija in kultura (za 4 %). The order of groups in which prices rose the most in the year-on-year comparison did not change much in March: price grew the most in housing, water, electricity, gas and other (by 9.4%), education (by 5.4%), restaurants and hotels (by 5.1%), and recreation and culture (by 4%). Še vedno pa so cene v skupini hrana in brezalkoholne pijače v povprečju za malenkost nižje kot pred enim letom. Prices in the group food and non-alcoholic beverages are still on average slightly lower than a year ago. Sestavili / Prepared by: Ema Mišič, Mojca Maček Kenk Izdaja, založba in tisk Statistični urad Republike Slovenije, Ljubljana, Vožarski pot 12 - Uporaba in objava podatkov dovoljena le z navedbo vira - Odgovarja generalna direktorica mag. Irena Križman - Urednica zbirke Statistične informacije Marina Urbas - Slovensko besedilo jezikovno uredila Ivanka Zobec - Angleško besedilo jezikovno uredil Boris Panič - Naklada 245 izvodov - ISSN zbirke Statistične informacije 1408-192X - ISSN podzbirke Cene 1408-8894 - Informacije daje Informacijsko središče, tel.: (01) 241 51 04 - El. pošta: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. Edited, published and printed by the Statistical Office of the Republic of Slovenia, Ljubljana, Vožarski pot 12 - These data can be used provided the source is acknowledged - Director-General Irena Križman - Rapid Reports editor Marina Urbas - Slovene language editor Ivanka Zobec - English language editor Boris Panič - Total print run 245 copies - ISSN of Rapid Reports 1408- 192X - ISSN of subcollection Prices 1408-8894 - Information is given by the Information Centre of the Statistical Office of the Republic of Slovenia, tel.: +386 1 241 51 04 - E-mail: info.stat@gov.si - http://www.stat.si.