84 mALI IN VeLIKI ODmeV Gregor Škrlj Drugačna Bibliopedagoška šola 2015 Tudi letos, kljub vsesplošnemu pomanjkanju sredstev za nadaljnje izobraževanje pedago- ških delavcev v vzgoji in izobraževanju, je sve- tovalka za knjižnično dejavnost na Zavodu RS za šolstvo organizirala Biblio- pedagoško šolo. Večja letošnja sprememba je bila v sami izvedbi, in sicer je seminar potekal samo dva dni: prva iz- peljava v Strunja- nu od 19. 3. do 20. 3. 2015 in dru- ga izpeljava v Zrečah od 26. 3. do 27. 3. 2015. Na- poved ter program sta bila objavljena v Katalogu programov nadaljnjega izobraže- vanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju ter v Zavodovem kata- logu nadaljnjega izobraževanja in usposab- ljanja za šolsko leto 2014/2015. Z aktualnimi informacijami je Romana Fekonja naredila uvod v dvodnevni seminar. Besedo je predala dr. Vlasti Zabukovec, ki je predavala o komunikaciji v šolski knjižnici in o stresu. Udeleženci so se poglobljeno sezna- nili z interakcijo med besedno in nebesedno komunikacijo, razporeditvijo ter delovanjem različnih vrst, kakovostjo in razporeditvijo komunikacije. Zelo uspešna in zanimiva je bila vaja dvojic in dela z eno- ali dvosmerno komu- nikacijo. Pomembno je bilo tudi spregovoriti o posledicah stresa in o odzivanju na stres. Popoldanski del je bil namenjen spoznavanju oziroma obnavljanju poti knjige do bralca, kjer sta predavatelja Romana Fekonja in Gregor Škrlj spregovorila o dokumentaciji v knjižnici, natančno sta opredelila predpisane in nefor- malne okvirje ter posamezne listine, ki jih šolski knjižničar izdela ter uporablja pri delu. Udeleženci so po skupinah izdelovali plakate poti knjige do bralca. Naslednji dan je bil namenjen aktivnim metodam pouka, o čemer je spregovorila dr. Milena Kerndl. Velik poudarek je bil namenjen delavnicam. Udeleženci so se ukvarjali z vešči- nami kritičnega mišljenja, skupinskim delom, sodelovalnim učenjem ter metodo štirih voga- lov. Učili so se pisati tudi činkvine (peterke) na določeno temo, kar je bilo za nekatere uporab- na novost. Popoldanski del je bil še bolj praktične narave, saj je dr. Inge Breznik govorila ter predstavila spodbudno učno okolje. Velik poudarek je bil namenjen vplivom umetniških dejavnosti na razvoj in počutje posameznika. Prikazala je ogromno praktičnih primerov, ki so jih udele- ženci sprotno tudi izvajali in preizkušali. Ob koncu seminarja in izvedeni evalvaciji ter pregledu pričakovanj so udeleženci sporočili, da so se seznanili z nekaterimi novostmi ter dobili obilico namigov pri povezovanju teorije in prakse knjižničarskega dela. Po samem izobraževanju so nekateri že podali povratno informacijo, da so že izvedli nekatere primere, za katere so izvedeli na izobraževanju. Dvodnevno sodelovanje udeležencev na seminarju (Foto: R. Fekonja) Gregor Škrlj: Drugačna Bibliopedagoška šola 2015