JCaj vse pišefo o učUelfatvu. tolt. proavelt ln JUU —1 Hoja za Kristusom in g. Erjavec. Kempčanova knjiga je morda res lepa, a iz dopisa Frana Erjavca smo razbrali, da on nc hodi za Kristusom, temveč za Luciferjem, vsaj grožnje s paragrafi govore o tem. Fr. Erjavcu se kar čudimo, da tako pozna te paragrafe, pa menda niso že njega pestili zaradinjih! Erjavcu povemo, da imamo tudi mi gradivo, in sicer tako, ki bo pokazalo, da tudi oni ni bel list lilije izza meseca junija. Zato se moti, ako misli, da bo učiteljstvo pred njegovim bojnim banderom, s katerim grozi in napoveduje boj, popadalo kar na kolena. Ne, tega ne bo Erjavec nikdar doživel, pa četudi mu Tomaž Kempčan izprosi Metuzalemovo starost! Kar se pa tiče njegovih prijateljev, mu povemo samo to, da je tudi »0« številka. (Po »Slov. narodu« od 16. septembra). —1 Slovenci v Srbiji. »Delavska pravica« od 16. septembra toži, da se otroci slovenskih staršev v južnih pokrajinah naglo posrbijo. Ce se že za Slovence tamkaj — tako piše — ne dajo doseči slovenske šole, kakor jih imajo narodne manjšine, naj bi nam vsaj izposlovali slovenske potujoče učitelje za slovenske šolske ure. —1 Učitelj in duhovnik. »Domoljub« od 19. septembra toži v uvodniku, da prihaja na srednje šole vedno manj naraščaja s kmetov. Meščan se življenja na kmetih naravnost boji, zato se ne smemo čuditi, če se scrkljana mestna gospodična čuti vso nesrečno in preganjano, ako je nastavljena za učiteljico ven na kmete, kjer ni teatra, ne kina, ne nedeljske promenade. Nasprotno se pa duhovnik, kmečki sin, v istih krajih dobro počuti in mu niti na misel ne pride, da bi silil v mesto. —1 Tudi »Novine« se rade obregnejo v učiteljstvo. V številki od 19. septembra piše v uvodniku med drugim: V kupeju je bila glasna družba »nacionalnih« delavcev s primernimi znaki. Eden od njih je ravno vneto razlagal svoj kulturni načrt bodočega dela: Viitro bomo začeli s šolov. Ar pa ta »kmečka« deca, ešče ne vejo moderne in nacijonalne olike, ešče ipak pozdra-vlajo s zastarelim pozdravom: »Hvaljen Jezus in Marija«, bom jaz na tablo napisao z velikimi literami: »Pri nas se pozdravla samo z — dober dan — ali pa — zdravo! V 15 dneva se morajo naučiti. Ce što nede znao — bode kaznovani...« itd. —1 Na drugem mestu piše isti list: Na ednoj našoj šoli je nekši vučitelj prepovedao, da bi deca med molitvov mela roke vkiip sklenjene i ka bi na konci molitve povedala amen, nego tak po »haptak« molijo z visečimi rokami. (Pravljice — kaj?) —1 Državna himna v slovenskem jeziku. »Slovenec«, 19. IX. piše: Nekje v Sloveniji je učiteljski zbor sklenil, da se uči na šoli državna himna Bože pravde v slovenskem jeziku. Pri maši 6. IX. pa so nekateri motili slavnost s tem, da so prepevali državno himno v srbskem jeziku. — Zato piše list: Kr. bansko upravo pozivamo, da ukaže na splošno vsem šolam petje državne himne v slovenskem jeziku, dokler ne dobimo nove jugoslovanske državne himne, za katero je že zdavnaj razpisan natečaj. —1 Učitelj Jože Mrak, katerega je državno tožilstvo obtožilo, da je pomagal do samomora svoji ženi Marti, ki se je lani v Starera trgu ustrelila, je dobil za neosnovane klevete popolno zadoščenje in je oproščen. O obravnavi so pisali obširno »Slovenski narod« 18. in 20. sept, »Jutro« 19. sept., pa tudi »Slovenec« 19. septembra. »Mariborski večernik« od 20. septembra, ki tudi poroča o t^m, je precej pobeljen.