Veliki župan ljubljan&ke oblastL P. br. 8873. Ljubljana, dne 30. oktobra 1928. Predmet: Razpis učiteljskih služb na ¦osnovnih šolah ljubljanske ob« lasti. Vsem sreskim poglavarjem ljub* ljanske fjblasti; mestnemu ;magi= stratu — prosv. ioddelek v Ljub= ljani. Naročam, da mi naslov do dn.e, 15. novembra 1928 predložl izkaz učiteljskih služb, ki jih je razpisati v stalno oddajo. Pri tem opozarjam, naj se za razpis no piredlagajo služ'be, ki so zasedene po učnih osebah, preme* ščenih tjakaj pod čl. 71. urad. zak. s stalnih, po razpisii dobljenih učnih mest. Vršilenc dolžnosti prosv. inšpekt.: dr. Capuder s. r. Sprva se je nameščanje in premeščanje po čl. 71. res nekoliko omejilo, v zadnjem času je zopct pričela praksa nameščanja in premeščanja po te,m člerm. »Službena potreba«, tako se glasi izgo= vor ali pa, »da se mu lahko povrnejo selit* veni stroški«. V obeh shičajih se pa zgodi krivica starejšim in često tudi bolje kvalifi* ciranim tovarišem, ki bi pro&ili za me&to, če bi bilo razpisano. Razpis, to je zahteva učiteljstva, in sicer up-ravičena zahteva, ker le pri razpisu pridcjo lahko v poštev vsi interesenti, le pri Tazpisu je mogoča jiavna evidenca pri nameščanjih ter se lzločijo zle posledice čl. 71., ki je po« vzročil ž-e toliko gorja in krivic med nčitelj* stvom in toliko škode šolstvu. Praksa je pokazala, da se sprva vsi pro* svetni šefi izrekajo proti nameščanju po 51. 71. in to svoje načelo tudi .izvajajo. Pozneje pa piiene pritisk od »merodajnih oseb«, stranke pritiskaj'0 in načelo se lepo vrže v kcš — peti prične čl. 71. Ne samo to, da se namestitv« in premestitve po čl. 71. odtegne* jo javni iontroli, vrše se pri uporabi tega člena povečini namestitve »pod roko« ter je, če pregledamo večino teh slučajev, skrit v njih pnotekcijonizem in partizanstvo, proti kateremu se učiteljstvo najbolj bori. Oni, ki so pod P. P. režimom kričali proti taki praksi, jo sedaj sami izvajajo. Toda danes se dogaja še več! Prosvstna uprava hoče oddati celo upraviteljska mesta na večjih šolah, v večjih krajih, kakor Jcse« nice, Novo mesto, Ljubljana IV. mestna šo= la brez razpisa — po čl. 71. To je višek, kar se more dogajati, so slučaji, ki jih v pretek* lih režimih nismo imeli zaznamovati. Proti tej praksi in temu sistemu se mora dvigniti vse uoiteljstvo, to je treba obsoditi in javno opozoriti merodajne faktorje, da taka name^ ščanja ne bodo šla mirno mimo učiteljstva. Ne samo da se hoče na ta način oddati ta mesta samo p.ristašem ene politične strani, namestiti se hoče na ta način tudi mlajše učne osebe proti starejšim, ki bi s>e sigurno oglasile na razpis; namestiti se pa hoče tudi slabše kvalificirane napram bolje kvalificira* nim javnim im priznanim, zaslužnim prosvet* nim delavcem. In to ni samo na škodo učiteljstvu, tem* več je tudi na šbodo šolstvri! Obsoditi moramo ttidi lastne tovariše, ki se okoriščajo s taikim postopanjem ter si hočejo na ta način pridobiti mesta. Organi» zacija je dolžna, da nastopi proti oddaji upravitelj&kih mest na ta način. Veliko vprašanje je, ako so enakopravna službena mlasta, oddana po čl. 71., z onimi, ki so bila oddana pa razpisu. Pra-viloma bi mo< ral imeti vsak učitelj svoje stalno mesto tam, kjer si ga je pridobil po razipisu in so po« znejše premestitve takega učiteljstva po čl. 71. smatrati le kot pridobitve. Vsako drugo naziranje nas pelje neizogibno v kaos, iz ka* terega se ne 'bo živ krst ¦več izpoznal. Zato bi bilo treba razpisati tudi vsa ona mesta, oddana po čl. 71., na katerih ni nameščen še vedno kak učitelj po razpisu. Kako držati evidenco v tem oziru, to je drugo vprašanje?! V naši up.nvvi je namreč ta velika pomanjkljivost, da službena m&sta niso točno sistemizirana in da se dekreti ne izdajajo točno po teh sistemiziranih mestih. Ako bi se izvedlo to, potem bi točno videli kam kdo spada, vedeli bi pa tudi, katero me» sto je prosto in ikatero je popolnjeno z učno oscbo, ki je pr.ideljena drugam. Učiteljstvo se ne m-ore ubraniti vtisa, da so noče razpisati mlcst, oddanih po čl. 71. zgolj iz .razloga, da se zaščiti zadnja po čl. 71. »pod roko«, t. j. brez razpisa več ali manj protekcionistično oziroma partizansko ' od^ dana mcsta. In to boli! To ne boli k one, ki bi eventuelno prosili n,a ta službena mesta in bi imeli prednost, ampak boli ves učiteljski stan, ker se mu s tem gazi neko načelo, ki bi se ga z ozirom na pravičnost moralo ščititi. Javno moramo povedati, da je ogorčenje učiteljstva vedno večje zaradi zopetnega uvas janja nameščanj in premeščanj po 51. 71., da je učiteljstvo proti zaščiti mest, kji so bila oddana po čl. 71. in se jih 5edaj noče razpi* sati ter je posebno veliko ogorčenje zaradi poizktisa, da bi se upraviteljska mesta več ne razpisovala ter &e jih hoče oddati po členu 71. Naš klic je: Proč s ilenom 71., vsa me= sta naj se razpišejo in stalno učiteljstvo na= mešča k potfom razpisa!