Nepredvidljive s i m b i o z e letna pregledna selekcionirana skupinska razstava članic in članov DLUM Kuratorka: Sara Nuša Golob Grabner G a l e r i j a D L U M , Ž i d o v s k a u l . 1 0 , M a r i b o r, o d 1 2 . 1 2 . 2 0 2 3 d o 1 0 . 0 2 . 2 0 2 4 G a l e r i j a Z D S L U , K o m e n s k e g a u l . 8 , L j u b l j a n a , o d 2 5 . 0 7 . d o 1 7 . 0 8 . 2 0 2 4 Nepredvidljive simbioze 1 R A Z S T A V L J A J O : Bogdan ČOBAL (1942), Matjaž DUH (1957), Aleksandra FARAZIN İPEK (1981), Erna FERJANIČ (1955), Irena GAJSER (1960), Cvetka HOJNIK (1963), Senad ILAZI (1981), Jožef JURIČ (1953), Zdravko KOKANOVIĆ – Koki (1959), Matic KOS (1980), Nenad KOSTIĆ (1975), Zmago KOVAČ (1964). Jasna KOZAR (1952), Blažka KRIŽAN (1990), Kaja LUKAČ (1987), Slađana MATIĆ TRSTENJAK (1985), Marijan MIRT (1975), Marko PAK (1971), Lana PASTIRK (1998), Vojko POGAČAR (1950), Luka POPIČ (1956), Branimir RITONJA (1961), Janez ROTMAN (1953), Lucija STRAMEC (1978), Stojan ŠPEGEL (1963), Melita VIDOVIČ (1972) Nepredvidljive simbioze 2 N e p r e d v i d l j i v e s i m b i o z e letna pregledna selekcionirana skupinska razstava Društva likovnih umetnikov Maribor »Sedanjost je postala diskontinuirana. Vsak dan, celo vsaka med vsemi izbranimi deli, ki bodo ob postavitvi vedno ura vsakega dne, nadomesti in naredi nepomemben prejšnji medsebojno komunicirala na načine, ki jih ne moremo čas, dogodki naših življenj pa so smiselni le v povezavi z povsem predvideti in gradila svojstveno zgodbo. Pregledna nenehno posodabljajočo se časovnico novic.«, je leta 2021 razstava med drugim vedno omogoča tudi preverjanje zapisala Sally Rooney v knjigi Kje si, prelepi svet, kar nas utripa sodobne umetnosti v določenem okolju, a ob tem je lahko spomni tudi na Sv. Avguština, ki je v 4. stoletju vredno poudariti, da poimenovanje »sodobna umetnost« zapisal: »Obstajajo trije časi: sedanjost preteklih stvari, pravzaprav samo po sebi v sedanjosti ne pomeni ničesar, sedanjost in sedanjost prihodnjih stvari.« Oba sta opisala lahko le opazujemo, kako se obdobje gradi in spreminja, ter značilnost, ki se nam v vsakem obdobju človeštva zdi kot v najboljšem primeru, izpostavljamo nekatere bolj izražene novo odkritje, dejstvo, da je prav vse v našem življenju tokove in podobnosti: »Na prvi pogled nam poimenovanje popolnoma nepredvidljivo in odvisno od dogodkov, s sodobne umetnosti ne pove nič drugega kot banalno katerimi se moramo soočati sproti. Iluzijo nadzora in pogum dejstvo, da nastaja zdaj. /…/ Sodobnost je prav v nenehnem za načrtovanje nam daje le zanašanje na že znane vzorce, ki pa doživljanju radikalnih razhajanj v zaznavanju, neusklajenih znova in znova pokažejo svoje anomalije in od nas zahtevajo načinov videnja in vrednotenja istega sveta, v dejanskem razstavljanje ter ponovno sestavljanje ideoloških okvirjev. sovpadanju asinhronih časovnosti, v preskakovanju različnih Obdobja lahko torej uspešno definiramo samo retrospektivno kulturnih in družbenih mnogoterosti, ki so vse vržene skupaj – ko se odvijajo, jim moramo puščati prostor, da rastejo v tako, da poudarjajo hitro naraščajoče neenakosti znotraj želene smeri. Vse to velja tudi za kuratorske prakse, zlasti, ko njih in med njimi. To je vsekakor videti kot svet, kakršen skušamo ustvariti skupinsko pregledno razstavo, temeljeno je zdaj. Ne zdi se več, da je to »naš čas«, ker »naš« ne more na prijavah. Je smiselno podajati temo, ki bo silila umetnike, zajeti njegove protislovnosti.« Pregledna razstava Društva da na silo prilagajajo svoj kreativni izraz in ustvarjajo likovnih umetnikov Maribor z naslovom Nepredvidljive specifično za ozko razpisano temo? Namesto tega, se lahko simbioze predstavlja kolaž umetniških del, ustvarjenih v eksperimentalno zanesemo na iztočnico nepredvidljivosti, ki nedavnem obdobju društva in vsakemu razstavljenemu se je kot ljudje najtežje navajamo, čeprav smo z njo najbolj umetniku daje prostor, da izpostavi delec svojega novejšega konsistentno soočeni. Nepredvidljivost seveda funkcionira opusa. S tem razstava oriše uspešnost in produktivnost kot tematsko izhodišče samih tehničnih pristopov društva, obiskovalcem pa nudi seznanjanje z večjim številom (kombiniranje različnih materialov in žanrov), konceptualnih umetnikov, konceptov in likovnih pristopov. pristopov (izražanje negotovosti, dvoma, presenečenja, antitez Sara Nuša Golob Grabner in simbioze naštetega) in tudi kot krovna zasnova sinergije Nepredvidljive simbioze 3 Bogdan Čobal (1942) 1. Triptih Fragmenti modrine, 2023, akril, platno, 80 × 100 cm V delu Triptih Fragmenti modrine umetnik Bogdan Čobal variacije modrih odtenkov in nanosov, ter ustvarjajo podobe, ki nas raziskuje specifiko navezanosti modrine na prostorsko razsežnost. motivirajo k iskanju skorajšnjih figuralnih oblik znotraj abstrakcije, s Geometrizacija barvnih ploskev tvori kontrast med amorfnim nanosom tem pa poudarjajo izrazito atmosferičnost in liričnost upodobljenega, barve in med robno omejeno ploskvijo. Kontrast tvori gradnjo slike v ki nudi tri koherentne, a vseeno svojstvene vpoglede v raziskovanje igri reda in nereda, sproščene poteze in ostrim robom barvne ploskve, razsežnosti modre barve in njenih konotacij. med pikturalnim in pitoresknim. Tri ploskve prikazujejo izrazite Nepredvidljive simbioze 4 Matjaž Duh (1957) 2. Hommage to F. M., 2023, mešana tehnika, platno, 60 × 80 cm Slika Hommage to F. M. predstavlja izkazano spoštovanje velikanu strukturiranimi površinami poudarja tudi izbira barv, ki temelji na slovenske likovne umetnosti Francetu Miheliču (1907-1998) komplementarnem odnosu rdeče in zelene. Medtem, ko je rdeča barva ob 25. obletnici njegove smrti in minevanju 70 let od izdelave uporabljena ploskovno, je zelena bogato gradirana tako v tonskosti barvnega lesoreza Ples kurentov. Osnovna ideja umetniškega dela kot v koloritu. Likovni elementi na temeljniku so razvrščeni tako, da Matjaža Duha je slediti primarni kompoziciji in notranji dinamiki podoba jasno aludira na Miheličeve kurente, podrobnejša analiza pa Miheličevega lesoreza z redefiniranjem praznih in polnih ploskev, ki so pokaže povsem samosvojo likovno pripoved. površinsko reliefno strukturirane. Kontrast med gladkimi in reliefno Nepredvidljive simbioze 5 Aleksandra FARAZIN İPEK (1981) 3. Svet na novo I. / World Anew I., 2023, akril, olje, platno, 30 × 40 cm V delu Svet na novo I. se umetnica Aleksandra Farazin İpek navezuje neskončni gospodarski rasti in tehnološkem razvoju z dejanskimi na aktualne problematike sveta in družbe, kjer z vizualno upodobitvijo fizičnimi razmerami in zmožnostmi planeta, ki išče simbiozo med oksimorona: čebele, ki se nabira medičino iz digitalne, pikselizirane naravo in virtualno resničnostjo. rože, govori o utopiji današnjosti: nezdružljivosti želje človeštva po Nepredvidljive simbioze 6 Erna FERJANIČ (1955) 4. Simbioza I. - Dihanje skupaj I., 2023, mešana tehnika, platno, 50 × 70 cm Likovno delo Erne Ferjanič Simbioza I. – Dihanje Skupaj I. je vizualni učinkovanjem se ustvari strukturirana tridimenzionalna površina kolaž, izdelan iz več naravnih materialov: mreža (juta) - čeprav slike. Vsa gradiva ustvarjajo enotno harmonijo - v delih začutimo in raztrgana, s svojimi nitmi povezuje notranjo zgodbo in zgradbo. Tvarino prepoznamo sinergijo poglobljene ustvarjalnosti in snovnosti gradiv, gradijo tudi rebrast papir-karton, časopisni papir, čipka. S skupnim ki gledalcu omogoča različne poglede in interpretacije. Nepredvidljive simbioze 7 Irena GAJSER (1960) 5. Kvadratura kroga, 2023, poliptih, mešana tehnika, les, 130 × 100 cm Pri postavitvi z naslovom Kvadratura kroga gre za umetničino že med zemeljskim (kvadrat) in duhovnim polom (krog) in materialom nekajletno likovno izražanje s peskom in akrilno barvo na leseni samim, ki je organski (pesek, les). Postavitev cilja k nakazovanju poti podlagi. Zaradi poglobljenega raziskovanja in tematiziranja geometrije v duhovne dimenzije. Irena Gajser predstavlja večen odnos med krogom in kvadratom; torej Nepredvidljive simbioze 8 Cvetka HOJNIK (1963) 6. Iz cikla Temna stran, 2023, instalacija, mešana tehnika, 530 × 120 cm Stenska instalacija Cvetke Hojnik iz cikla Temna stran prikazuje kompleksnih in raznolikih vizualnih izrazov. Nepredvidljivost v tem kompleksnost človeških odnosov in raznolikost znotraj ene kontekstu izvira iz možnosti različnih kombinacij, ki se lahko pojavijo skupnosti. Velik kvadrat l predstavlja celoto, medtem ko manjši med posameznimi kvadrati različnih praznin. Eksperimentiranje z kvadrati simbolizirajo posamezne elemente ali posameznike, ki so različnimi razmerji med majhnimi kvadrati in velikim kvadratom z med seboj povezani in soodvisni. Združevanje majhnih kvadratov z medsebojnimi povezavami vizualizira človeško izkušnjo soobstajanja. velikim, v konceptu nepredvidljivih simbioz, je možnost ustvarjanja Nepredvidljive simbioze 9 Senad ILAZI (1981) 7. Barvni labirint II., 2023, mešana tehnika, papir, 48 × 34 cm Sliki z naslovom Barvni labirint sta abstrakciji mešane tehnike, ki bil najden izven same vizualne podobe. Premišljeno kombiniranje barv izoblikujeta večslojno barvno pokrajino, dodelano z variiranjem med in njihove prosojnosti, ustvarja podobo, ki funkcionira s pomočjo barvne načini nanosa in manjšimi risarskimi elementi. Likovni deli Senada teorije in čustveno-estetskega efekta, ki je odvisen od individualne Ilazija se navezujeta na sami sebe in gledalcu ne vsiljujeta koncepta, ki bi percepcije. Nepredvidljive simbioze 10 Jožef JURIČ (1953) 8. Exodus, 2023, mešana tehnika, platno, 100 × 100 cm Exodus naslavlja tematiko številnih kriz, vojn, vremenskih ujm in materialov in kompozicijsko zasnovo prikazati utesnjenost in obup, ki katastrof, ki so posledica človekovega odnosa do planeta. Neposredne ju čutijo milijoni pregnancev bežeči pred vojnami in lakoto. Tematiki je posledica naštetih dogodkov so mnoge – med drugim milijoni beguncev podredil tudi barvno paleto s prevladujočimi zemeljskimi toni. Grobo po vsem svetu. V svojem likovnem delu želi Jožef Jurič z izbiro platno (vrečevina) simbolizira begunska taborišča in šotore. Nepredvidljive simbioze 11 Zdravko KOKANOVIĆ – Koki (1959) 9. Trilogija, 2023, instalacija; slikovni objekt: mešana tehnika, platno, 40 × 30 cm, kip: glina, 22 cm Z delom Trilogija umetnik Zdravko Kokanović prevprašuje odnos med ter aludira na življenjske, navidezno antitetične povezave, ki krojijo materijo, prostorom in časom ter življenjsko silo. Instalacija reliefne, celoten spekter človeške izkušnje. Pri prikazovanju kombinacije fizičnih haptične slike in gladkega kipa inkorporira preigravanje z napetostjo in metafizičnih konceptov umetnik temu primerno izbira elementarne v medprostorih (v obeh posameznih delih in v odnosu med deloma) barve in oblike, s katerimi reprezentira same esence izbranih pojmov. Nepredvidljive simbioze 12 Matic KOS (1980) 10. Flood in the Goldsmith’s Shop (Poplava v zlatarjevi prodajalnici), 2023, tekstil, vrv, akril, lepilo, surovo laneno platno, 100 × 70 × 7,6 cm Delo Flood in the Goldsmith’s Shop (Poplava v zlatarjevi prodajalnici) kritika sodobnega kapitalizma, skrajne obsedenosti ljudi z denarjem, Matica Kosa je kombinacija slikarstva in kiparstva in cilja k brisanju nezaslišane ideologije rivalstva. Umetnikova minimalistična izvedba in meje med njima. Prikazuje misel Heraklita o minljivosti družb, ki abstrahirano nakazovanje konceptualnih izhodišč sta v ostrem nasprotju vodijo do začetka novih dob, moral, zakonov, vedenjskih vzorcev. Je s prikazano tematiko in dodatno poudarjata njegovo stališče. Nepredvidljive simbioze 13 Nenad KOSTIĆ (1975) 11. Linije križa, 2023, linorez, papir, 31 × 25 cm Grafiki Pot in Linije križa odražata dodelano in minimalistično estetiko, simbolov ter geometrijsko abstraktnih znakov, ki se jih poslužuje ki prek omejenega števila elementov in premišljene postavitve linij, za prikaz okolja, notranjega dogajanja človeka in tudi kot kulturne oblikujeta podobe, ki spominjajo na brutalistično estetiko. Umetnik označevalce. Nenad Kostić v svojih delih izhaja iz pravoslavne tradicije, klasičnih Nepredvidljive simbioze 14 Zmago KOVAČ (1964) 12. Govoreči kamni, 2019, cedrin les, zglajen prodnik, 30 × 50 × 7 cm Umetnik Zmago Kovač, ki v svojih delih išče prapodobe iz katerih vznika ravnotežja in asociativne oblike. Preprost oval cedre in centriran prodnik ves pojavni svet, se pri skulpturi iz serije Govoreči kamni poslužuje oblikujeta podobo očesa, ki zaradi primarnosti materialov prodorno naravnih materialov in skozi izčiščene in do popolnosti dodelane oblike, prenaša sporočilo o človeški primarni in intuitivni povezanosti z naravo. ustvarja arhetipska sporočila, ki z nami komunicirajo skozi precizna Nepredvidljive simbioze 15 Jasna KOZAR (1952) 13. Zadnja večerja št. 1, 2023, olje, platno, kolaž, 50 × 50 cm Umetnica Jasna Kozar v delih Zadnja večerja št. 1 in Zadnja večerja asociacij na temo seksa, obedovanja, popivanja in hedonističnih št. 2, tematizira ženski in moški jungovski princip Animusa in Anime. užitkov. Podobe sledijo svoji osebni zgodbi, ki je hkrati tudi V slogu pop arta kolažira več majhnih tridimenzionalnih predmetov in univerzalna in aktualna, saj z bibličnim naslovom umetnica aludira dodaja pastozne nanose barve. Nekateri kolažirani predmeti so faličnih tudi na dogajanje v Gazi ter židovsko zgodbo o koncu sveta. in vaginalnih oblik ter kompozicijsko sledijo toku humornih in surovih Nepredvidljive simbioze 16 Blažka KRIŽAN (1990) 14. Meander V., 2023, rezljan papir, akril, 63 × 80 cm V seriji Meander je polje raziskovanja Blažke Križan optični učinek znakov v različnih orientacijah nastajajo senčni vzorci, saj so nekateri svetlobe in sence, ter sama tekstura površine papirja. Zareze niso deli bolj osvetljeni kot drugi – kar je odvisno od smeri reza. Hkrati se zaključene, ampak so vrezani deli privzdignjeni in se prostor za sliko v teh delih posredno pojavlja barva v obliki svetlobnega sevanja sence le delno odkriva. Tako nastane reliefna struktura, kjer z rezljanjem za sliko. Nepredvidljive simbioze 17 Kaja LUKAČ (1987) 15. Lirika, 2023, mešana tehnika, karton, 71 × 101 cm Delo Lirika je odziv na luč in temo, ki jih umetnica Kaja Lukač zaznava v vsakem občutku evforije je otopelost. Umetniško delo je slikano po v modelu. Psihološko raziskovanje njene borbe v melodiji mirnosti in živem modelu, v mešani tehniki oglja, akrila, oljnega pastela, kolaža, temnemu ritmu, ki kot jin-jang ustvarjata harmonijo. Prikaz figure je svinčnika, z dodano poezijo in praznino surovega prostora. predanost misli, ki nikoli ni enolična. V blaženosti se prikrade strah in Nepredvidljive simbioze 18 Slađana MATIĆ TRSTENJAK (1985) 16. Žametna polja III., 2023, mešana tehnika, platno, 40 × 42 cm Delo Žametna polja III. Slađane Matić Trstenjak je nadgradnja platna, ter s tem nakazujeta prelivanje likovno ustvarjenih pokrajin in umetničinega dosedanjega ustvarjanja. V njem združuje slikarstvo, svetov v resnične prostore. Barvna polja, pastelne barve in variiranje risbo in kolaž (papir in tekstil). Produkcija njenih najnovejših del je materialov ustvarjajo globino in dovoljujejo meditativno opazovanje abstrahirana in izčiščena, ostaja pa zvesta njenemu prepoznavnemu dela, ki prek minimalističnih oblik ustvarja nasičeno sporočilno vrednost slogu, kjer kolaž ali tekstil mestoma izstopata izven samega okvirja s pravljično kvaliteto. Nepredvidljive simbioze 19 Marijan MIRT (1975) 17. De Rien, 2023, (detajl), fotogrametrija, 3D tisk, PETG plastika, 125 cm × 50 cm × 20 cm Umetnik Marijan Mirt se je med dvomesečno rezidenco v Parizu coni. Kot kontrapunkt se v delo vključi element javne skulpture, v tem (september, oktober 2023), v okviru Cité Internationale des Arts, posvetil primeru roka (detajl skulpture Zrak kiparja Aristida Maillola v parku umetniškemu raziskovanju, naslovljenem ‘’Kiparska dedikacija: Jardin du Carrousel), ki se navidezno dotika stebrička. Steber je zvit Skozi prizmo identitete’’. Konceptualni pristop umetnikovega dela in predstavlja deviacijo v množici ravno stoječih elementov. Mestni se poglablja v kompleksnost bivanja tujca v kulturno zasičenem stebrički so običajno zasnovani tako, da so v vsakdanjem okolju skoraj mestnem okolju, izpostavljajoč izkušnje migracij, integracije in občutke neopazni, saj imajo predvsem funkcionalno vlogo, v tem kontekstu pa osamljenosti. Skulptura De Rien je svojevrsten tridimenzionalni kolaž postanejo ključni sestavni del umetniškega izraza. Ko je stebriček zvit/ mestnih artefaktov, sestavljen iz značilnega mestnega stebrička v peš deviiran, pritegne pozornost, saj prelomi ustaljeni red. Nepredvidljive simbioze 20 Marko PAK (1971) 18. Encore Une Fois / One More Time, 2023, vizualno-likovni a-kiropoetični slikovni objekt, mešana tehnika, papir, digitalni tisk, 42 × 91 cm Umetnik Marko Pak z delom Encore Une Fois / One More Time raziskuje prek unikatnega postopka zajema že obstoječe podobe iz vsakodnevnega realizacijo in razsežnost v mediju slikovne podobe - tokrat v polju življenja in jih spreminja v abstraktne kompozicije pri katerih uporabi digitalnega tiska. Od vetra bičana in poletnih neviht sprana grafika (plakat) njihovo že obstoječo materialnost za dodano strukturiranost, ter tako je dokumentirana s fotografskim postopkom in dopolnjena z intervencijo opozori na metafizično umetnost in možnost prehajanja ter reinterpretiranja slikovnih posegov ter sestavljena v diptih s strukturno povečavo. Umetnik vizualnih informacij v številne nove oblike. Nepredvidljive simbioze 21 Lana PASTIRK (1998) 19. Vsakdan, 2023, prostorska postavitev enajstih figur, žgana glina, posamezna figura cca. 35 × 20 × 25 cm Figure Lane Pastirk iz serije Vsakdan se povežejo v prostorsko postavitev odnose, tako medsebojno človeške, kot tudi odnose ljudi do predmetov, iz katere razberemo, da gre za kavarno. V njej se zasedijo stalni gostje. svojih zasvojenosti in z njimi povezanih problematik. Simbioza se kaže Od konstantnega sedenja se spreminjajo v stole, na katerih sedijo, in na materialni ravni preoblikovanja človeških figur v objekte in obratno, mize, s katerih pijejo. Stoli, na katerih dnevno posedajo, se v zameno hkrati pa se izraža skozi duhovno raven medsebojnega delovanja figur. spreminjajo v njih. V njihovih interakcijah razpoznavamo različne Nepredvidljive simbioze 22 Vojko POGAČAR (1950) Delo Vojka Pogačarja Mentalna fontana P. Mutt / Hommage a’ Duchamp je nastalo kot reinterpretacija ob stoletnici nastanka Fontane R. Mutt 1917, pripisane Marcelu Duchampu. Ustvarjeno je kot posledica umetnikovega dolgoletnega raziskovalno aplikativnega projekta izdelave lobanjskih vsadkov z novo tehnologijo 3D modeliranja in 3D tiska. Omenjeno tehnologijo je nekajkrat predstavil v okviru posvetovanj v takratni Splošni bolnišnici Maribor. Pri delu Mentalna fontana P. Mutt - Hommage a’ Marcel Duchamp (1917) in Hommage a’ René Magritte gre za kombinacijo posnetka 3D modela mentalne fontane, predstavljene v nadrealističnem slogu Renéja Magritta. S tem je izkazan njegov poklon avtorju, hkrati pa sama postavitev lobanje v ezoteričnem lebdenju napeljuje na razmišljanje o novodobnih tehnologijah brezstičnega nanašanja materialov, kar odpira polje še neslutenih možnosti razvoja. 20. Mentalna fontana P. Mutt - Hommage a’ Marcel Duchamp (1917) in Hommage a’ René Magritte, 2017, digitalni tisk, dibond, 100 × 69 cm Nepredvidljive simbioze 23 Luka POPIČ (1956) 21. Pot v raj, 2023, mešana tehnika, les, 55 × 35 × 4,5 cm Likovno delo Pot v raj odlikuje prosta, a smiselno uravnotežena breztežno razkriva nove detajle in proste asociacije ob razslojenih abstraktna kombinacija različnih materialov, ki se preko pastoznih komponentah slike. Vsebinska vrednost slike Luke Popiča je tesno nanosov barve in tridimenzionalnosti slike, spajajo v simbiotično celoto, stkana z njeno formalno podobo in kot mnoga abstraktna dela, dovoljuje ki pogled obiskovalca vodi od enega elementa do drugega ob tem pa lastne interpretacije indicirane le z naslovom. Nepredvidljive simbioze 24 Branimir RITONJA (1961) 22. Zemlje nismo podedovali, sposodili smo si jo od otrok, 2021/edicija 2023, mešana tehnika, digitalni tisk, platno, 90 × 90 cm V delih Branimirja Ritonje sledimo vsebinam družbeno-kritične narave, neobremenjeno vnašata barvitost, svobodo in upanje, ki je v fotografije, ozaveščene dokumentacije in umetniške foto-interpretacije originalni fotografiji pazljivo nakazano z upajočim zrenjem v horizont. sodobne družbe. Branimir Ritonja je za delo Zemlje nismo podedovali, Prek te kombinacije se v eni sami fotografiji ustvari časovna premica sposodili smo si jo od otrok eno od fotografij iz svojega večkrat od spontane in naravne otroške ustvarjalnosti do polnega razvoja razstavljenega cikla Ostanki svetlobe, ponudil v prosto kreativno želje po kreativnosti skozi odraslo življenje. To stičišče pogledov in predelavo svojima vnukinjama Mii in Zoji, ki sta jo po lastni inspiraciji izrazov oriše ohranitev umetniške izraznosti skozi različna obdobja dodelali z risbami rib in ptic. Prikažejo se izrazita nasprotja interpretacije življenja in pomembnost medgeneracijskega spodbujanja h kreativnemu vizualnih sporočil, saj deklici v umetniško delo, ki tematizira uničevanje udejstvovanju brez omejitev. Nepredvidljive simbioze 25 Janez ROTMAN (1953) 23. ZELENA PRIHODNOST BLA, BLA, BLA – postapokaliptični mutant, 2023, mešana tehnika, 175 × 82 × 85 cm Skulptura ZELENA PRIHODNOST BLA , BLA , BLA – postapokaliptični voditeljev o klimatskih spremembah, ocenila dogajanje – BLA, BLA, mutant, je, po besedah umetnika, sarkastična prispodoba politika, ki je po BLA. Umetnik Janez Rotman s skulpturo združuje avantgardno, apokalipsi mutiral in še zmeraj govori in govori o zeleni prihodnosti: kot futuristično estetiko in unikatno družbeno kritiko dopolnjeno s humorno je Švedska okoljska aktivistka Greta Thunberg, po zasedanju svetovnih noto. Nepredvidljive simbioze 26 Lucija STRAMEC (1978) 24. Bili so dnevi, ko je padalo listje, 2023, instalacija; risba: tuš, papir, 102 × 70 cm, talna postavitev: drevesne veje, gvaš, 20 × 50 × 100 cm Postavitev Bili so dnevi, ko je padalo listje vključuje dve risbi svetlobe pričevalke preteklega življenja in življenja, ki se šele začenja. Prostorska Lucije Stramec, realizirani v vertikali na črni papir, z drobnimi belimi postavitev vej pod risbo na tleh asociira na okostja, na dva različna načina: diagonalnimi črticami tuša in uprizarja pogled skozi okno v svet naravnega in s posegom človeka (slednjega nakazujejo z belo barvo razpadajočih skeletov dreves in vej oz. minljivost narave okoli nas kot pobarvani deli vej), ki to okostenelost še dodatno podkrepi. Nepredvidljive simbioze 27 Stojan ŠPEGEL (1963) 25. Simbioza, 2023, triptih, mešana tehnika, papir, les, osrednja slika: 99 × 81 cm, stranski sliki: 99 × 41,5 cm Delo Simbioza, odpirajoči se triptih, je poudarjeno s podobo kroga. pripada tudi poetični zapis na ogledalu kjer se simbolično pojavlja težava Simbol kroga označuje popolnost, celovitost, enotnost. Krog nastopa kot pri branju, zaradi sočasnega opazovanja lastne podobe v ogledalu: znamenje absolutnega, zbran sam v sebi in nima ne začetka ne konca. ... mehkoba, brez letnih časov, Krog predstavlja tudi čas: preteklost, sedanjost in nesigurno prihodnost. preluknjana z votlimi dotiki mravljincev, Delo Stojana Špegla cilja tudi k odsevanju postmodernističnega in se ne more povzpeti iz pepela tišine, postindustrijskega obdobja, ko slutimo, da se v svetu nekaj končuje in naj v večnost svetlikanja vzhoda in zahoda, bi prišlo nekaj novega - ko bi se moralo v novem postindustrijskem času v prostor mirujočega vrtinca, poleg pristopa do narave in oblik, vračanja k tistemu, kar smo izkoriščali, čaka da se odpre krog, pristopiti tudi k novi estetiki - torej se vrniti k nečemu pristnemu, čemur da izpusti iz svojih ust dim, smo včasih posvetili veliko več časa, kar smo znali opazovati. K delu da vstopi v svojo senco ... Nepredvidljive simbioze 28 Melita VIDOVIČ (1972) Umetnica Melita Vidovič v delu Ouroboros tematizira prepoznaven simbol, ki se je pojavljal pri Egipčanih, v gnosticizmu, hermetizmu … in je še vedno eden od najbolj prepoznavnih simbolov. Krožna podoba, kjer kača ali zmaj žre svoj lasten rep, simbolizira začetek in konec, cikel smrti in ponovnega rojstva, plodnost, duhovno in zemeljsko, v osnovi pa reprezentira nasprotja kot ciklične koncepte. Umetnica sega po detajlirani tehniki in sanjsko-fantazijski upodobitvi, ki uspešno prikaže atmosfero spiritualne narave motiva. Ob slikah ustvarja tudi pripadajočo poezijo: Ko na vzhodu vzide sonce in na zahodu žari temina, se v duši prebudi vulkan. V jedru gori narobe obrnjen zemljevid. In v maternici se rodi kolaž zvezdnih mest in cest. Morja v meni vzvalovijo, slapovi čutov podirajo mostove v strugi dni. Nekje na robu kraterja se um topi v nežni sneg. Segam do središča in še dlje. Vse do kačjih žil. Zvijem v krog pobarvanko potopljenih slik. Poljub do konca. Znova in znova. Vse do začetka. Življenje je opojni vzdih. 26. Ouroboros, 2023, mešana tehnika, platno, 90 × 70 cm Nepredvidljive simbioze 29 Biografije Bogdan Čobal (1942, Zrenjanin, Srbija) Slikarstvo je študiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer 2018 je samozaposlena v kulturi kot slikarka, likovna pedagoginja in je leta 1967 diplomiral. Zaposlen je bil v prosveti kot pedagog predmetov intermedijska umetnica. Živi in ustvarja v Istanbulu, Turčiji. likovne umetnosti ter kot izredni profesor slikanja in likovne teorije na Razstavlja v Sloveniji, Turčiji in drugod. Oddelku za slikarstvo Pedagoške fakultete v Mariboru. V umetnikovem celovitem likovno ustvarjalnem opusu se enakovredno in soodvisno Erna Ferjanič (1955, Celje) prepletata slikarstvo in grafika, celoten opus pa ustvarja skoraj izključno Diplomirala je iz likovne umetnosti na Pedagoški akademiji. Deluje kot v tehnikah olja, akrila in grafičnih tehnikah globokega in ploskega tiska. likovna pedagoginja, organizatorka umetniških srečanj, ustvarja na več Imel je več kot dvesto samostojnih in skupinskih razstav doma in v tujini področjih, deset let pa je delovala kot kustosinja-galeristka Grafičnega ter za svoja dela prejel več stanovskih nagrad (Jesenski salon, Banja muzeja, mentorica in literarna ustvarjalka. Imela je preko 130 osebnih Luka, dve odkupni nagradi (1977), Nagrada DLUM (1994, 1997, 2005, in preko 400 skupinskih razstav. Prejela je več priznanj in nagrad. Izbor 2017), Mednarodni Ex-tempore Ptuj, Grand prix (1997), Bienale slik razstav: Zimski salon ZDSLU (2020, 2021, 2022, 2023), Majski salon malega formata, Ljutomer, Velika nagrada (2008)) ter Glazerjevo listino ZDSLU (2021, 2022), skupinske predstavitve DLUM (2020, 2021, 2022), (2002) in Glazerjevo nagrado za življenjsko delo (2019). Živi in ustvarja Viterbo (Italija), Muzej sakralne umetnosti, slika ob Michelangelovem v Mariboru. razpelu (2023), Maribor, DLUM, Dobimo se v Mariboru (2023); osebne razstave: Rogaška Slatina, Mestna galerija, Voda (2021), Rogatec, Matjaž Duh (Maribor, 1957) dvorec Strmol, Ideje v steklu (2022), Rogaška Slatina, Anina galerija, Po diplomi iz likovne pedagogike na PeF UM (1992) je magistriral na Metamorfoze (2023). Je članica DLUM, ZDSLU in še nekaterih Pedagoški fakulteti Sveučilišta na Reki (1996), nato doktoriral iz likovno-strokovnih združenj. pedagoških znanosti na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani (2002). Kot redni profesor je zaposlen na Pedagoški fakulteti UM. Zgodnejši Irena Gajser (1960, Maribor) ustvarjalni cikli so predstavljali opuse unikatnih grafik in računalniške Diplomirala in magistrirala je na Šoli za risanje in slikanje / Arthouse College grafike, sedaj pa se več ukvarja s slikarstvom. Za svoje umetniško delo of Visual Arts v Ljubljani. Med leti 2011-2019 je bila predsednica Društva je prejel več nagrad. Sodeluje na likovnih kolonijah doma in v tujini. likovnih umetnikov Maribor. Je članica DLUM in ZDSLU. V priznanih Razstavljal je na številnih samostojnih in skupinskih razstavah v Sloveniji galerijah in razstaviščih je sodelovala na preko 30 samostojnih razstavah in tujini. Vrsto let razstavlja tudi v sklopu Majskih salonov ZDSLU in doma in v tujini (Avstrija, Italija, Srbija, Hrvaška, Nemčija) ter na preko društvenih razstav DLUM. Živi in ustvarja v Mariboru. 100 skupinskih razstavah doma in v tujini (Avstrija, Italija, Madžarska, Nemčija, Belgija, Poljska, Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina). Živi Aleksandra Farazin İpek (1981, Ptuj) in ustvarja v Mariboru na področju slikarstva in keramike. Je imetnica Diplomirala je na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru, na oddelku za priznanj, nagrade Sinagoge Maribor (2013) ter Nagrade DLUM (2014). likovno umetnost, pod mentorstvom Ota Rimeleja, na področju vizualne Živi in ustvarja v Mariboru na področju slikarstva in keramike. in konceptualne umetnosti. Po diplomi se je dodatno izobraževala na Finskem (Helsinki Summer School 2011, Aalto University, University of Cvetka Hojnik (1963, Murska Sobota) Helsinki / Collective Paintings Workshops), pod mentorstvom akademskih Po končani gimnaziji v Murski Soboti je diplomirala na Naravoslovno slikarjev in predavateljev Teemu Mäkija in Sampsa Indréna. Od leta tehniški fakulteti Univerze v Ljubljani, oddelek za tekstilstvo, študijski Nepredvidljive simbioze 30 program Oblikovanje tekstilij in oblačil (mentor red. prof. Darko Slavec, 2008 je bil lastnik umetniške galerije Agora v Mariboru. V tem obdobju akad. slik., graf. spec.). Študirala je tudi na Akademiji za likovno je v galerijskih prostorih pripravil vrsto samostojnih razstav (A. Krašna, umetnost v Ljubljani. Z nalogo En Soph - Asemblaži in teksturiranje L. Falk, V. Zorko, B. Čobal, R. Čuber, J. Slana, S. Kotnik, G. Kalajdžiski, skozi fraktale kabale je na Šoli za risanje in slikanje v Ljubljani pridobila R. Čuber, O. Polak …) in več skupinskih razstav slovenskih likovnih naziv magistrice likovnih umetnosti (2016). Za svoje ustvarjanje je umetnikov. Od leta 2005 do 2011 je bil mentor likovne sekcije KUD Angel prejela več nagrad in priznanj, med drugimi Nagrade DLUM v letih Besednjak v Mariboru. Leta 2016 se je upokojil kot ravnatelj. Po upokojitvi 2006, 2014 in 2019. Aktivno sodeluje z »eine art galerie«, Nemčija in nadaljuje z likovnim ustvarjanjem. Leta 2020 je imel samostojno razstavo kuratorjem Petrom Hofmannom. Leta 2013 je imela pregledno razstavo v Galeriji DLUM v Mariboru. Živi in ustvarja v Mariboru. svojih del v Galeriji – Muzeju Lendava. Ob tej priložnosti je izšla njena monografija in podelitev priznanja za kulturne dosežke doma in v tujini. Zdravko Kokanović - Koki (1959, Gornje Crnjelovo, občina Bijeljina Je članica Društva likovnih umetnikov Maribor, Zveze društev slovenskih v Bosni in Hercegovini) likovnih umetnikov, Avstrijskega društva likovnih umetnikov ter Društva Srednjo izobrazbo je pridobil na Šoli usmerjenega izobraževanja kovinske mednarodnih svobodnih umetnikov. Živi in ustvarja v Lendavi. stroke, smer kovinostrugar v Bijeljini, nato se je vpisal na mariborsko Pedagoško akademijo, smer likovna vzgoja, kjer je diplomiral leta 1982 in Senad Ilazi (1981, Dobridol, Makedonija) kasneje na Pedagoško fakulteto, kjer diplomira leta 1993. Je član DLUM Leta 2007 je diplomiral iz slikarstva na Likovni akademiji v Tetovu (prof. že od leta 1986. Umetniško se izraža na več področjih; v slikarstvu, N. Bequiri). Leta 2008 se je preselil v Maribor. Prvo razstavo je imel v kiparstvu, fotografiji in poeziji. Razstavlja skupinsko in samostojno. Leta Galeriji Media Nox, nato 2009 dvakrat v Galerie Blaues Atelier v Gradcu, 2000 in 2012 je prejel Nagrado DLUM. Živi in ustvarja v Mariboru. predstavil se je tudi na številnih skupinskih razstavah v okviru tetovske akademije in na razstavi Vabljeni mladi v okviru DLUM. Leta 2009 Matic Kos (1980, Trbovlje) je prejel Listino Primavera DLUM. Je član DLUM in ZDSLU. Živi in Diplomiral je na Šoli za risanje in slikanje leta 2007 pri mag. Darku ustvarja v Mariboru. Slavcu in dr. Ernestu Ženku. Leta 2015 je tam tudi magistriral pri mag. Huiqin Wang in mag. Mladenu Jernejecu. Ustvarja v različnih medijih. Jožef Jurič (1953, Maribor) Priznanje umetniških del je dobil leta 2016. Njegova slika je v globalni Študiral je na katedri za likovno pedagogiko na Pedagoški akademiji v zbirki Luciana Benettona. Razstave: ‘’Dolgo sem hodil pozno spat’’, Mariboru, kjer je diplomiral leta 1978. Istega leta se je zaposlil kot likovni Galerija Medija, Zagorje ob Savi (2021), ‘’To Catch the Birds’’, Križevci pedagog v OŠ D. Flisa v Hočah. Leta 1997 je diplomiral na Pedagoški pri Ljutomeru; Instalacija dvajsetih strašil, postavljenih po panonskih fakulteti v Mariboru pri profesorju Ludviku Pandurju, s strokovnim poljih (2023), ‘’Most skozi znano’’, Galerija DLUM, Maribor (2023). nazivom profesor likovne pedagogike. Od leta 1996 je opravljal delo Živi in ustvarja v Trbovljah. ravnatelja na OŠ Rače. Ob svojem pedagoškem delu je bil vseskozi aktiven likovni ustvarjalec. Doslej je svoja slikarska dela predstavil na več Nenad Kostić (1975, Priština, Kosovo) kot dvajsetih samostojnih in približno petdesetih skupinskih razstavah. Leta 2001 je diplomiral na Fakulteti umetnosti v Prištini, oddelek Od 1980 do 1990 je bil aktivni član likovne skupine Toša Primožiča, v grafika. Magistrski študij je končal leta 2012 v Novem Sadu. Imel je več kateri je delovala vrsta priznanih likovnih pedagogov. V letih od 2004 do samostojnih in skupinskih razstav doma in v tujini, bil je tudi udeleženec Nepredvidljive simbioze 31 Biografije več mednarodnih kolonij in simpozijev. Je dobitnik nagrade Longin 2003 Blažka Križan (1990, Ptuj) – kot mladi likovni ustvarjalec. Od leta 2018 je član DLUM in od leta Diplomirala je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani 2022 član ZDSLU. Živi in ustvarja v Novem Sadu. pri prof. Marjanu Gumilarju, smer slikarstvo (2012) in nato zaključila še drugo stopnjo študijskega programa pri prof. Zmagu Lenárdiču in prof. Zmago Kovač (1964, Maribor) dr. Jure Mikužu, smer slikarstvo (2017). Za magistrsko delo je prejela Profesor likovne umetnosti, diplomiral na Pedagoški fakulteti pri prof. študentsko Prešernovo nagrado. Med študijem se je osredotočila na Ludviku Pandurju, v letih 1996-2005 sodeloval pri večjih restavratorskih ustvarjanje v tehniki rezljanja papirja. Za svoja dela je prejela več nagrad, projektih, med leti 2006-2015 poučeval umetnost na več osnovnih med drugim leta 2022 nagrado mladi na Ex-tempore Piran, ter leta 2023 šolah. Od leta 2016 deluje kot samostojni ustvarjalec. Doslej je imel priznanje na 12. mednarodnem festivalu likovnih umetnosti Kranj. Med 20 samostojnih avtorskih razstav in sodeloval na številnih skupinskih njene pomembnejše razstave sodijo: Blažka Križan, V prepletu oblik, razstavah. Je član Društva likovnih umetnikov Maribor in ZDSLU. Poleg Bežigrajska galerija 1, Ljubljana (2023), Blažka Križan, Sprehod med slikanja ustvarja tudi na področju kiparstva in oblikovanja. V njegovem sencami, Galerija Herman Pečarič, Piran (2023), Hand made 2.0 / Ročno kiparskem opusu najdemo izključno naravne materiale, prevladujeta pa delo 2.0, Galerija mesta Ptuj, Ptuj (2023). Kot slikarka je samozaposlena les in kamen. Umetnik občasno izvaja ustvarjalne delavnice za otroke, v kulturi. Živi in ustvarja na Ptuju. mladostnike in odrasle. Je dobitnik nagrad Eko Drava (2014, 2021) in Nagrade DLUM 2016. Živi in ustvarja v Kamnici pri Mariboru. Kaja Lukač, (1987, Maribor) Je profesorica likovne umetnosti (Pedagoška fakulteta v Mariboru, prof. Jasna Kozar, (1952, Murska Sobota) Ludvik Pandur akad. slikar. spec., 2013) in magistra likovne umetnosti Je akademska slikarka-specialistka. Od leta 1971 je študirala slikarstvo (Šola za risanje in slikanje v Ljubljani, mag. Mladen Jernejec akad. slikar, na ALU v Ljubljani pri Gabrielu Stupici, Jožetu Brumnu, Jožetu Ciuhi in 2021). Biva in ustvarja v Rušah. Razstavljala je na mnogih samostojnih in drugih. Diplomirala je leta 1975, na specialki za slikarstvo pa zaključila skupinskih razstavah, med njimi v Atelier 12, Graz, Kibla Portal (Majski leta 1977. Podiplomski študij je nadaljevala v Indiji na National Institute salon), KUD Krka Ljubljana, Sava Beograd, Hotel Betnava, Nuwakot of Design v Ahmedabadu. Delovala je kot svobodna umetnica in je Nepal, galeriji RRRudolf, Maribor, Rogaški Slatini, Retzhof Graz in sedaj upokojena. Za svoje delo je prejela več nagrad in priznanj. Bila mnogih drugih. V preteklem letu je prejela nagrado občinstva na Ex-je mentorica v nekaj ljubiteljskih društvih, med njimi Društvo Angela tempore Ptuj, 2. nagrado Ex-tempore Žetale in pohvalo na Eko Drava Besednjaka ter KUD Pošta iz Maribora. Med leti 2010 in 2022 je vodila 2020. svojo Galerijo 3X na Lentu. Veliko razstavlja doma in v tujini (Pariz, London, Muenchen, Salzburg, Gradec, Udine, Gyomaendrőd in Sombotel Slađana Matić Trstenjak (1985, Doboj, Bosna in Hercegovina) na Madžarskem, Aiud v Romuniji, Bombay in Ahmedabad v Indiji). V Magistrirala je iz slikarstva na ALU Široki Brijeg, Univerza Mostar preteklih treh letih je imela samostojno razstavo v Galeriji DLUM ter v (2010, BiH) pri profesorju Antunu B. Švaljeku. Do sedaj je imela več kot Galeriji ZDSLU. Skupinsko je razstavljala v Sombotelu na Madžarskem trideset samostojnih razstav: Galerija 96 (Prijedor, BiH, 2023), Galerija ter v Gradcu na Univerzi pod okriljem Konfucijevega inštituta. Živi in DLUM (2022), Galerija Abstract Project (Pariz, Francija, 2021), 9. ustvarja v Mariboru. mednarodni festival likovnih umetnosti/Kolaž in asemblaž (Kranj, 2020), Nepredvidljive simbioze 32 UGM šop (2020) itn. Razstavljala je na več kot sto skupinskih razstav: fotografije Maribor (2023), 30 let delovanja Galerije DLUM (2023). Živi »Salon Réalités Nouvelles«, Le Réfectoire des Cordeliers (Pariz, Francija, in ustvarja v Mariboru. 2023), »Metamorfoze« Lacuna Festival, Galerija Artenmala (Punta Mujeres, Španija, 2023), »Majski salon – Modra črta«, Kibla Portal Lana Pastirk (1998, Maribor) (2022), »Različni, odlični. Mladi umetniki«, Galerija ZDSLU (2020) itn. Diplomirala je na ALUO, smer Industrijsko oblikovanje, pri red. prof. Je prejemnica številnih nagrad in priznanj: Prix Le Quotidien de l’Art, Juretu Miklavcu (2020). Zaključuje magistrski študij Oblikovanja stekla Salon Réalités Nouvelles (Pariz, Francija, 2023), Nagrade DLUM 2016 in keramike, na ALUO, pri. doc. Kristini Rutar, s teoretično-praktično in 2019 itn. Je tudi prejemnica Delovne štipendije Ministrstva za kulturo nalogo, ki temelji na likovni teoriji in oblikovanju umetniške keramike. RS (2019). Živi in dela kot samozaposlena v kulturi, v Mariboru, v Študijsko se je izpopolnjevala na Akademiji za likovno umetnost Gdansk umetniškem ateljeju MOM. (2022). S svojimi deli se je predstavila na več skupinskih razstavah, mdr. v Galeriji Alkatraz (LJ), v Galerijah Layerjeve hiše (KR), Galeriji UL PEF Marijan Mirt (1975, Zagreb) (LJ), v galerijskih prostorih NMS (LJ), v Galeriji Media Nox Magistriral je na Akademiji likovnih umetnost v Zagrebu (1999, prof. M. (MB), v atriju Mencingerjeve hiše (KK), Galeriji FF (LJ), na razstavi del, Vuco). Leta 2000 se je preselil v Maribor. Je avtor več javnih skulptur ki so nastala na Mednarodnem simpoziju umetniške keramike (V-oglje doma in v tujini. Pripravil je več kot trideset samostojnih razstav in mnogo 2021) in na samostojni razstavi (Ujetost, 2023) v Galeriji Mahlerca skupinskih. Prejel je številne nagrade in priznanja, med drugim priznanje ter Galeriji Janez Puhar (KR). Je prejemnica Listine Primavera 2023. Riharda Jakopiča leta 2020 in leta 2023 Glazerjevo listino, zlato medaljo Trenutno živi in ustvarja v Mariboru. za kiparstvo na pariškem salonu Le Salon des Beaux Arts, Carrousel du Louvre, 2017 in Orangeria v Palais de Luxembourg, 2022, Prix ODI - Vojko Pogačar (Krško, 1950) SNBA 2023 ter štirikrat Nagrado DLUM (2013, 2017, 2018 in 2019). Diplomiral je iz slikarstva (ALU, Ljubljana, 1973, Zoran Didek, Maksim Ukvarja se s kiparstvom, slikarstvom, z računalniškim oblikovanjem, s Sedej). Polovico aktivne dobe je bil kot slikar, grafik, industrijski fotografijo in z likovno pedagogiko. Živi in ustvarja v Mariboru. oblikovalec v svobodnem poklicu. Med leti 1993-97 je bil član združenja umetnikov Paris - Belleville, umetniških skupin: 3H30/Paris - Bordeaux, Marko Pak (1971, Maribor) Ant-Artika/Slovenija. Med leti1996-2016 deloval kot vodja Laboratorija Fokus njegovega ustvarjanja so objekti, fotografija in prostorske postavitve. za inženirsko oblikovanje izdelkov (IOI) ter predaval na UM-FS in UM-Je član ZDSLU in DLUM, s katerim strokovno sodeluje od leta 2000 kot FGPA - Arhitektura. Za ustanovitev in razvoj študijskega programa IOI je organizator razstav, recenzent, kurator in večmedijski umetnik. Avtorjeva leta 2016 prejel častni doktorat Univerze v Mariboru. Med leti 2010-17 je dela so uvrščena na razstave slovenske sodobne umetnosti in mednarodne bil predsednik Slovenskega združenja za barve in 2019-2023 predsednik izbore konteksta Alpe-Adria. Za svoje delo je prejel več nagrad. Izbor DLUM. Razstave: ‘’Navdihi za spremembe’’ - osrednja pregledna razstav zadnjih let: V času prostora (30 let delovanja Galerije Media Nox, razstava festivala MFRU (2012), Majski salon ZDSLU (2022), Majski 2020), Festival fotografije Maribor (2021), Majski salon ZDSLU (2022), salon ZDSLU (2023). Živi in ustvarja v Mariboru. Made in Maribor II. (UGM Studio, 2022), Majski salon ZDSLU (2023), 3. mednarodni bienale Likovne vizije Novo mesto (2023), Festival Nepredvidljive simbioze 33 Biografije Luka Popič (1956, Slovenj Gradec) Lucija Stramec (1978, Slovenj Gradec) Leta 1980 je diplomiral na Pedagoški akademiji v Mariboru, smer Po končani Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani, smer likovna vzgoja. Od leta 1999 je član ZDSLU in od leta 2001 član DLUM. grafični oblikovalec, je leta 2004 diplomirala iz slikarstva pri prof. Zmagu Zaposlen je bil na Tretji osnovni šoli v Slovenj Gradcu. Ukvarja se Jeraju in leta 2016 zaključila magisterij umetnosti pri prof. Hermanu s slikarstvom in z grafiko. Živi in dela v Podgorju pri Slovenj Gradcu. Gvardjančiču na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Od leta 1994 se je samostojno predstavil na razstaviščih v Sloveniji in Ljubljani. V letih 2008/2009 se je pedagoško-andragoško izobraževala Avstriji, ter na skupinskih razstavah v Slovenji, Hrvaški, Češki, Poljski, na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Rezidenčno je bivala v Finski, Norveški, Japonski, Srbiji, Španiji, Belgiji, Litvi, Bolgariji, Gradcu (2008), Parizu (2011 in 2015) in Freisingu (2014). Svoja dela je Nemčiji, Avstriji, Makedoniji, Bosni in Hercegovini. Večkratni dobitnik predstavila na številnih razstavah doma in v tujini ter prejela več nagrad. nagrad na Ex-temporih v Piranu, Velenju in Dravogradu, ter nagrad na Kot samozaposlena v kulturi živi in ustvarja v Mariboru. bienalu v Raciboru na Poljskem, 1. mednarodnem bienalu Likovne vizije ETIKE/TE – Strah/Fear Novo mesto in trienalih v Vilni - Litva in Tokiju - Stojan Špegel (1963, Slovenj Gradec) Japonska. 2021 je prejel Honorary and special award na 10. International Diplomiral je na Šoli za risanje in slikanje v Ljubljani pri prof. Darku Graphic Triennial Bitola 21 - Makedonija, 2022 pa posebno priznanje Slavcu. Leta 2017 je na omenjeni šoli tudi magistriral. Je član ZDSLU žirije na 4. mednarodnem bienalu del na papirju Prijedor 2022, BiH, leta in DLUM in se ukvarja s slikarstvom. Do sedaj je imel 44 samostojnih 2023 je prejel nagrado na 5. mednarodnem festivalu akvarela Castra 2023, razstav in sodeloval na preko 100 skupinskih razstavah. Prejel je tudi Ajdovščina. Živi in ustvarja v naselju Podgorje pri Slovenj Gradcu. 14 nagrad in priznanj. V letu 2021 in 2022 je bil udeleženec umetniške rezidence v Cité Internationale des Arts v Parizu. Predstavljen je v World Branimir Ritonja (1961, Maribor) Encyclopedia International Artists Book Collaborative Project (Vermont, Je fotograf, a se poleg fotografije ukvarja tudi z videom in filmom. Avtor USA, 2001) in monografiji slovenskih slikarjev in pesnikov z naslovom več fotografskih knjig, slikovnega materiala monografskih publikacij in Poetika (Tatjana Pregl Kobe - Koroška galerija likovnih umetnosti, 2008). katalogov mnogih likovnih umetnikov. Za svoje delo na fotografskem Leta 2000 je izšel predstavitveni katalog njegovih slik z naslovom ‘’Na področju je prejel številne nagrade in priznanja, med drugim Glazerjevo prelomu tisočletja’’, v letu 2007 je izšla predstavitvena monografija listino (2012), Zlato plaketo Zveze kulturnih društev Slovenije (2016), z naslovom ‘’Notranje pokrajine - slike’’, leta 2019 pa monografija z bronasto medaljo na Le Salon des Beaux Arts, Carrousel du Louvre, Pariz naslovom ‘’Industrijski motiv’’. Živi in ustvarja v Šoštanju. (2017), Srebrno plaketo Javnega sklada Republike Slovenije za kulturne dejavnosti (2019), Posebno nagrado na 8. mednarodnem festivalu Melita Vidovič (1972, Ptuj) likovnih umetnosti v Kranju (2019) ... Je član Fotokluba Maribor, ZDSLU Je magistrica likovnih umetnosti (Šola za risanje in slikanje/Arthouse in DLUM. Živi in ustvarja v Mariboru. College of Visual Arts, Ljubljana, 2021, mag. Mladen Jernejec akad. slikar), ukvarja se s slikarstvom. Samostojno je razstavljala v galeriji Janez Rotman (1953, Lenart) RRRudolf (Maribor, 2023), sodelovala je na letni razstavi likovnih Absolviral je na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer pedagogov Pedagoški liki, (Vetrinjski dvor - Nekaj novega, 2023). Živi slikarstvo. Zaposlil se je v SNG Maribor, kjer je bil do upokojitve leta in ustvarja v Mariboru. 2018 vodja scenskega ateljeja. Zasnoval je preko štirideset scenografij za gledališke predstave in druge javne prireditve. Ukvarjal se je tudi s scenskim kiparstvom in slikarstvom, oblikovanjem plakatov in fotografijo. Je član ZDSLU in DLUM. Predstavil se je na več samostojnih in skupinskih razstavah po Sloveniji, Avstriji in Italiji. Leta 2017 je prejel Nagrado DLUM. Živi in ustvarja v Pernici pri Mariboru. Nepredvidljive simbioze 34 Kolofon Naslov kataloga: Nepredvidljive simbioze – letna pregledna selekcionirana CIP - Kataložni zapis o publikaciji skupinska razstava članic in članov DLUM; Univerzitetna knjižnica Maribor Galerija DLUM, Židovska ul. 10, Maribor, od 12. 12. 2023 do 10. 02. 2024 in Galerija ZDSLU, Komenskega ul. 8, Ljubljana, od 25. 07. do 17. 08. 2024 73/76”2023”(497.4Maribor)(083.824)(0.034.2) Katalog izdal: DLUM, Trg Leona Štuklja 2, Maribor NEPREDVIDLJIVE simbioze [Elektronski vir] : letna pregledna Založnik: DLUM, Maribor selekcionirana skupinska razstava članic in članov DLUM : Galerija Zanj: dr. h. c. Vojko Pogačar DLUM, Maribor, od 12. 12. 2023 - 10. 02. 2024 2024 in Galerija ZDSLU, Komenskega ul. 8, Ljubljana, od 25. 07. do 17. 08. 2024 / [avtorica Avtorica uvodnega besedila, recenzij in kuratorka: Sara Nuša Golob Grabner besedil, recenzij in kuratorka Sara Nuša Golob Grabner ; avtorji likovnih Vsebinski pregled kataloga: Marko Pak del Bogdan Čobal ... [et al.]. - E-katalog. - Maribor : DLUM, 2023 Oblikovanje in tehnično urejanje: Vojko Pogačar Avtorji likovnih del: Bogdan ČOBAL (1942), Matjaž DUH (1957), Način dostopa (URL): http://www.dlum.si Aleksandra FARAZIN İPEK (1981), Erna FERJANIČ (1955), Irena ISBN 978-961-95408-8-6 GAJSER (1960), Cvetka HOJNIK (1963), Senad ILAZI (1981), Jožef COBISS.SI-ID 174655491 JURIČ (1953), Zdravko KOKANOVIĆ – Koki (1959), Matic KOS (1980), Nenad KOSTIĆ (1975), Zmago KOVAČ (1964). Jasna KOZAR (1952), Blažka KRIŽAN (1990), Kaja LUKAČ (1987), Slađana MATIĆ TRSTENJAK (1985), Marijan MIRT (1975), Marko PAK (1971), Lana PASTIRK (1998), Vojko POGAČAR (1950), Luka POPIČ (1956), Branimir RITONJA (1961), Janez ROTMAN (1953), Lucija STRAMEC (1978), Stojan ŠPEGEL (1963), Melita VIDOVIČ (1972). Avtorji fotografij likovnih del: Zdravko Kokanović (9), Marko Pak (18), Branimir Ritonja (22), Vojko Pogačar (20), ostale: arhiv avtorjev Razstava v Galeriji DLUM, Židovska ulica 10, Maribor in v Galeriji ZDSLU, Komenskega ul. 8, Ljubljana (prenos). Izid: Maribor, december 2023 Sponzorji: 35 Nepredvidljive s i m b i o z e Nepredvidljive simbioze 36