ni i/uiivv yiu) Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana _ glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic Cerknica Logatec Postojna leto IX, štev. 1, januar 2019 Novi upravni odbor, predsednik Anton Cvetko V Logatcu Bogdanu Oblaku še en mandat Tudi v Postojni novi upravni in nadzorni odbor Jubilejna priznanja in obdarovanje otrok » _ i " v Li I 04 uâ /97? E M O Č N A SifiBRrNO-PODJETNJŠKAj ÎNICAPOSrOJN/ 1 DZOIO Stiki.............................................................................................2 Aktualno............................................................................3 OOZ Cerknica...........................................................4 OOZ Logatec...........................................................6 OOZ Postojna........................................................8 OOZ Vrhnika.......................................................10 Napotila in sekcije......................................12 Prispevki, dajatve...........................................14 Sporočila.......................................................................16 Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Cerknica Tabor 5 b, 1380 Cerknica spletna stran: http://www.oozc.si/ e-naslov: silva.sivec@ozs.si tel.: (01) 709 62 90 gsm: (051) 642 540 Uradne ure: pon, pet 8.00 - 14.00, sre 8.00 - 16.00 Predsednik: Anton Cvetko Sekretarka: Silva Sivec predsednik Anton Cvetko Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec spletna stran: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si, dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 gsm: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00, sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Franci Semrl Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml predsednik Franci Semrl sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si spletna stran: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 gsm: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00, sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar t Hlebec r. iiv sekretarka Adela Cankar Krpanov glas Obvestila OOZ Cerknica, Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Silva Sivec (OOZ Cerknica), Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Fotografije na naslovnici: Jubilantje OOZ Postojna, nastopajoči v predstavi, in del udeležencev srečanja po njej 30. novembra v Krpanovem domu, Pivka Foto: Atelje Murovec Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. predsednik Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: Izdajatelj: Uredniški odbor. Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice. CIP številka: velikost cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. 2 januar 2019 Aktualno 21. razpis za vpis na mojstrske izpite Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije skladno s 7. členom Pravilnika o mojstrskih izpitih (Uradni list RS, št. 101/2004) je objavila razpis za opravljanje mojstrskega izpita za pridobitev 47 mojstrskih nazivov. Razpisni rok začne teči 7. januarja in traja do 31. decembra 2019. Pogoji za opravljanje mojstrskega izpita V skladu z določili 28. člena Obrtnega zakona (Uradni list RS, št. 40/2004 — UPB 102/07) ima pravico do opravljanje mojstrskega izpita, kdor: - je pridobil srednjo poklicno izobrazbo in ima vsaj tri leta izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit, - je pridobil srednjo strokovno izobrazbo in ima vsaj dve leti izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit, - ima najmanj višjo strokovno izobrazbo in vsaj eno leto izkušenj na področju, na katerem želi opravljati mojstrski izpit. Delovne izkušnje niso vezane na redno delovno razmerje, kandidat za pristop k mojstrskemu izpitu pa je dolžan obvezno k vlogi priložiti potrdilo delodajalca oziroma delodajalcev, iz katerega bo razvidno obdobje pridobivanja izkušenj ter dela in naloge, ki jih je kandidat pri njem opravljal. V okviru 21. razpisa sta določena dva pristopna roka in sicer: - prvi pristopni rok je 05. marec 2019 (čas za oddajo popolnih vlog je do 22. februarja 2019), - drugi pristopni rok je 08. oktober 2019 (čas za oddajo popolnih vlog je do 27. septembra 2019). Dodatne informacije: vse dodatne informacije lahko kandidati dobijo na Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije pri gospe Suzani Kljun, telefon 01/58 30 574, e-naslov: suzana.kljun@ozs.si Ste vpisani v evidenco embalerjev? Januarske spremembe Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo so prinesle kar nekaj sprememb tudi za podjetja, ki na slovenski trg dajejo do 15 ton embalaže letno skupaj z embaliranim blagom. To velja za vso embalažo, tudi zelo nizke količine. O tem smo obširno pisali v marčevski številki KG 2018. Tokrat povzemamo le najpomembnejše. V posebno evidenco pri Agenciji RS za okolje (ARSO) se je bilo treba vpisati do 31. 1. 2018. Za novonastale zavezance pa je rok prijave v 30 dneh po pričetku opravljanja dejavnosti. V kolikor tega še niste storili, pa ste embalerji, povzemamo nekaj pomembnih informacij za lažjo prijavo. Do konca marca 2019 bo potrebno oddati poročilo, kar pa brez predhodne prijave ne bo mogoče. Kdo je zavezanec za prijavo in poročanje? Obveznost velja za embalerje, pridobitelje oz. uvoznike blaga ter proizvajalce in pridobitelje oz. uvoznike servisne embalaže. Vsi našteti so dolžni v letu 2019 poročati podatke o masi embalaže, dane v pomet, ločeno po vrstah embalaže in embalažnemu materialu. Kako se vpišem v evidenco? Vpis v Evidenco se izvede v dveh korakih. Najprej se je potrebno registrirati na spletni strani ARSO, nato boste s priporočeno pošto prejeli kodo, s katero boste potrdili registracijo in tako izvedli končni vpis v Evidenco. Povzeto po Mag. Katarina Železnik Logar, dipl. san. inž. iz IVD Maribor Smelo naprej Hoteli ali ne, leto 2018 je utonilo med spomine in je že vpeto v analize in različne razprave o (ne)uspešnih prizadevanjih in dosežkih ter polomih. Zapomnili si ga bomo po volitvah na več ravneh: državni, lokalni in zbornični. Zapomnili si ga bomo po izjemni stopnji gospodarske rasti in zaposlenosti, pa po silnih pogajanjih o brexitu, rožljanju z begunsko krizo in marakeški deklaraciji, odmevnih domačih sodnih postopkih ... Iztekajoči se dnevi leta 2018 so postregli še z imeni treh predsednikov in šestih podpredsednikov notranjskih zbornic. V Cerknici je predsedništvo zbornice prevzel Anton Cvetko, v Postojni Franci Šemrl, Logatčani pa so še en mandat podelili Bogdanu Oblaku. O tem, kam bosta svoje napore usmerila prva dva od omenjenih, pišemo na straneh »njunih« zbornic, vizijo nadaljnjega dela pa bo logaški predsednik razkril v prihodnji številki. Vsem trem želimo plodnih prizadevanj in čvrstih korakov po poti utrjevanja zborničnega sistema na lokalni ravni in ubiranje prave poti k še smelejšim ciljem povezovanja članov tam, kjer je povezovanje lahko vsem, četudi med seboj različnim si, v prid. Še vedno velja reklo, da je moč v slogi, v kritizerstvu in zgolj kazanju na napake (drugih) je pač ni. V vseh zbornicah so ob koncu leta podeljevali priznanja za desetletja in več desetletij vztrajanja, delovanja in poslovanja »v obrti« smo rekli včasih, zdaj »v podjetništvu«. Ta desetletja so vendar znamenja vztrajnosti, spretnega vijuganja med vzponi in padci, a zagotavljajo perspektivo. Zdi se, kot da je maksima današnjega časa zgolj: vse delam novo. Morda na videz kaj, v resnici pa je malo novega pod soncem. Stari latinci so celo rekli: »nihil«, »nič«. Kaj pa je novega v tem, če, n.pr. trend oblačenja poveličuje razcapana oblačila? Kaj niso bili razca-panci od vedno med nami? Smelo stopajmo skozi dneve novega leta in veselimo se majhnih stvari. Velike nam prevečkrat povzročajo zadrege in so nam v breme. Izjeme pa naj poganjajo svet z drugačno energijo. In v vsakem od nas je tudi drobec česa velikega, dobrega in želenega. Urednik januar 2019 3 Obvestila OOZ Cerknica Izvoljeno novo vodstvo zbornice Vodstvo zbornice v roke Novoizvoljena skupščina OOZ Cerknica se je 17. decembra 2018 sestala na svoji prvi seji. Na njej je za predsednika zbornice v mandatnem obdobju 2018-2022 potrdila novega predsednika. Predsednik zbornice, ki je hkrati predsednik UO OOZ Cerknica in poslanec v skupščini OZS, je postal Anton Cvetko, Elca d.o.o. Novoimenova-ni predsednik je skupščini predlagal v potrditev 9-članski UO za mandatno obdobje 2018-2022, ki ga je skupščina soglasno potrdila. Člani UO OOZ Cerknica v mandatu 2018-2022 Anton Cvetko — predsednik Zmago Drobnik — podpredsednik Iztok Klančar — podpredsednik Franc Turšič Bojan Španič Matjaž Šega Srečko Gruden Milena Zakrajšek Miroslav Kos Predsednik in podpredsednika združujejo po dve funkciji, saj so hkrati predsednik in podpredsednika zbornice in upravnega odbora OOZ Cerknica. Med zasedanjem Foto: arhiv zbornice KODA 95 Usposabljanje za leto 2019 bo potekalo v soboto, 2. februarja 2019, s pričetkom ob 7.00 v Kulturnem domu v Cerknici. Program usposabljanja je razdeljen na dva dela: • Prevoz tovora — tehnologija prevozov (polovica časa) • Nalaganje in pritrjevanje tovora (polovica časa) Prijavnice s podrobnejšo vsebino usposabljanja boste prevozniki prejeli po elektronski pošti. Antona Cvetka Skupščina OOZ Cerknica je na seji sredi decembra izvolila novega predsednika zbornice in upravnega odbora za obdobje 2018-2022. Ob nastopu mandata se je z Antonom Cvetkom pogovarjal urednik. G. Cvetko, najprej čestitke k izvolitvi. Naloga, ki ste jo prevzeli, zagotovo ne bo lahka. Vendar pa, najprej, predstavite svoje podjetje. Leta 1991 sva z bratom ustanovila podjetje za električne inštalacije na strojih in zgradbah. Elektroinštalacije na stavbah izvajamo za individualne kupce in industrijo. Izvajamo od najpreprostejših do najzahtevnejših elektroin-štalacij, kot so pametne inštalacije, video-nadzori, alarmi. Drugi del pa so elektro krmilja na strojih - dela vodi sin Andrej, ki jih izvajamo v sodelovanju s podjetjem Maksl d.o.o. (strojni del) za potrebe v lesni industriji in se prodajajo po celem svetu. Anton Cvetko, predsednik OOZ Cerknica Foto: zasebni arhiv Na vaš predlog je skupščina potrdila 9-članski upravni odbor. Katere naloge bodo prednostne? Najprej ciljamo na zajem mladih oz. mlajših podjetnikov. Te želimo privabiti v članstvo. To nikakor ni lahko, je pa potrebno. Obenem statistični podatki kažejo, da upada število mladih, ki bi dejavnost prevzemali po svojih starših. V tej smeri je potrebno nekaj storiti in za to se bomo najresneje zavzeli. Šolski sistem je glede na izobraževanje dijakov, ki bi želeli tudi fizično delati, povsem zgrešen. Poenostavljeno rečeno: rokodelcev ni, mojstrov ni. Cele generacije so šle v napačno smer. Zakaj je tako? Delo ni prav cenjeno. Delodajalec mora preveč odvajati državi, zato so (neto) plače nizke. Spremeniti je treba sistem nagrajevanja: večje neto plače, drugačen način zavarovanja. Zaposleni naj dobijo več, potem naj sami odločijo, koliko in kako se bodo zavarovali. 4 I januar 2019 Pripravlja Silva Šivec Kako vidite zbornico, kakšna naj bi bila njena osrednja naloga? Zbornica je kot ustanova isto mislečih ljudi, katerih glas se nekje sliši. Taka mora ostati in se v tej smeri utrjevati. Z večjo številčnostjo bo močnejša. Verjetno je bilo prav zaradi bojazni, da bo njen vpliv prevelik, odpravljeno obvezno članstvo. S prepolovljenim članstvom pa je tudi moč upadla. Z ekipo se bom trudil, da bo zbornica služila svojemu namenu, tistemu, za katerega se je skozi desetletja razvijala in zaradi katerega obstaja. V Postojni je bil te dni posvet celotnega obrtno-zbor-ničnega sistema. Kakšni so vaši vtisi po tem dogodku? V Postojni se nas je zbralo veliko predstavnikov Obrtnih zbornic iz cele Slovenije. Iz pogovorov s posamezniki sem začutil, da se ukvarjajo s podobnimi problemi, so zainteresirani za spremembe, predvsem za vključevanje mlajših članov, sodelovanja z občinami in medsebojno povezovanje Območnih obrtnih zbornic na regijski ravni, kar je nekoč že obstajalo. Ena od oblik povezovanja je že skupno glasilo štirih zbornic, preko katerega poteka obveščanje o delovanju posameznih območnih zbornic. Potrebno pa je še sodelovanje pri reševanju skupnih težav obrtnikov in enotno nastopanje na državni ravni. Vaš nagovor bralcem? Ob novem letu vsem želim sreče, zdravja in poslovnih uspehov, pa volje, da skupaj storimo, kar je treba storiti za boljši in perspektivnejši jutrišnji dan. G. Cvetko, hvala za pogovor. S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA 9 REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA OOZ Cerknica je kot vodilni partner v okviru Projekta Program PIN — Podjetna in inovativna Notranjska skupaj s partnerji v obdobju šolskega leta 2017/18 poskušala skozi izvajanje podjetniških krožkov oz. delavnic vnesti čim več s podjetništvom povezanim vsebin. Med izvaja- S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA © REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Seznanjanje j vsebinami izven učnega programaje tudi dobra popotnica k lažji odločitvi ob izbiri študija in poklica. SPOT Svetovanje Primorsko notranjske regije organizira SEMINAR - DELAVNICO na temo: Obveznosti iz novih gradbenih predpisov vezano na izvedbo del na gradbenih objektihs poudarkom na vpisu v imenik vodij del Z nami bo sekretar sekcije gradbincev pri OZS Janko Rozman. Čas izvedbe: 15.1.2019 s pričetkom ob 16.00h (trajanje 3 šolske ure) Kraj izvedbe: Krpanov dom Pivka, Prečna ulica 1, Pivka Prijave sprejemamo do zasedenosti mest: janja.oozc@ gmail.com. 01-7096-290, 051-642-540 Zakaj je udeležba na delavnici pomembna? Da se seznanimo z zakonodajo ter da o navedenih zahtevah oblikujemo mnenje in ga posredujemo na pristojne institucije s pobudo za spremembo in odpravo »nesmislov«. Zato nikakor ne smete manjkati, če je vaša dejavnost povezana z gradbeništvom. SPOT Svetovanje Primorsko notranjske regije organizira v četrtek 7. februarja, s pričetkom ob 10.00 seminar na temo DAVČNI OBRAČUN 2018. Seminar bo trajal 4 šolske ure in bo potekal v Krpanovem domu v Pivki, Prečna ulica 1. Z nami bo Jasmina Malnar Molek. Vprašanja za davčno svetovalko lahko pripravite vnaprej in jih posredujete na njen e-mail: jasmina.malnar@ozs.si. Prijave: janja.oozc@gmail.com ali tel. 01-709-290, 051-642-540. njem projekta so se oblikovali Katalogi delavnic, ki bodo osnova za delo v prihodnje. Dosedanjim se dodajajo tudi nove vsebine. Ena takih je »Socialno podjetništvo«, s katerim v okviru SPOT svetovanje seznanjamo različne zainteresirane skupine. V torek, 4. decembra smo bili povabljeni v Srednješolski center Postojna, kjer smo socialno podjetništvo predstavili gimnazijcem, ki se v okviru izbirnega predmeta seznanjajo s podjetniškimi vsebinami in se želijo v okviru programa Erazmus čim bolj pripravljeni in »oboroženi« z raznolikim znanjem podati na izmenjavo čez meje Slovenije. Jubilejna priznanja Hvala vsem, ki ste opozorili na napake pri navedbi »jubilejev«. V naslednjem Krpanovem glasu bomo napake popravili v besedi in tudi sliki, če se boste udeležili podelitve, ki bo 29. decembra v Erazmusu v Postojni. V petek, 28. 12. 2018 še lahko pokličete za prijavo na srečanje. januar 2019 5 Obvestila OOZ Logatec Izvoljeni vsi organi za mandat 2018-2022 Novoizvoljena 17-članska skupščina OOZ Logatec, najvišji organ zbornice, se je prvič sestala 18. 12. 2018 na ustanovni seji. Med drugim je potrdila mandate svojih izvoljenih članov in vodstev sekcij ter izvolila predsednika zbornice in nadzorni odbor ter imenovala upravni odbor. Skupščino OOZ Logatec v mandatu 2018—2022 sestavljajo: Alojz Gantar, Benjamin Gantar, Andrej Grom, Matjaž Jereb, Bogomir Jurca, Alojzij Lazar, Boštjan Martinšek, Andraž Marušič, Angela Menart (namestnica stalnega delovnega predsednika), Anton Merlak, Bernard Mlinar, Peter Oblak, Brane Orešnik (stalni delovni predsednik), Tomaž Puc, Silvester Pivk, Izidor Zelenc, Andrej Zgonec. Vodstva strokovnih sekcij so bila izvoljena že na novembrskih volilnih zborih sekcij in objavljena v decembrskem Krpanovem glasu. Vnovični kandidat %a ga za i ka zbornice (stoji) med predstavitvijopro-i odbora V tričlanski nadzorni odbor OOZ Logatec, ki nadzira celotno poslovanje zbornice, izvajanje statuta in drugih splošnih aktov, uresničevanje pravic in obveznosti članov ter finančno poslovanje zbornice, so bili za mandat 2018—2022 izvoljeni Slavko Kržišnik, Marjan Markelj in Jožef Šen. Za predsednika OOZ je bila vložena ena kandidatura - Bogdana Oblaka iz podjetja OBLAK GROUP d.o.o. V predstavitvi pred volitvami predsednika je najprej spregovoril o delu v minulem štiriletnem mandatu. Ta je bil zaznamovan s številnimi dosežki in aktivnim delom v logaškem zborničnem sistemu. Zatem je navedel, za kaj si bo prizadeval, če bo izbran za predsednika. Več boste lahko prebrali v intervjuju z njim, ki bo objavljen v februarskem glasilu. Bogdan Oblak je bil za predsednika zbornice in obenem mandatarja za sestavo novega upravnega odbora izvoljen soglasno. Po izvolitvi se je predsednik članom skupščine najprej zahvalil za zaupanje, nato pa predstavil predlog za imenovanje članov kolegija in upravnega odbora ter slednje predlagal skupščini v potrditev. Za podpredsednika sta bila izvoljena Izidor Zelenc — Gostilna Turk Izidor Zelenc s.p. in Boštjan Martinšek — Popravilo in vzdrževanje motornih vozil Boštjan Martinšek s.p. Člani kolegija zbornice, posvetovalnega telesa upravnega odbora, ki obravnava sprotno problematiko in pripravlja gradiva ter sklepe za seje UO, sta poleg že omenjenih funkcionarjev postala še Silvester Pivk in Bogomir Jurca. V upravni odbor OOZ Logatec so bili imenovani Boštjan Martinšek, Izidor Zelenc, Andrej Grom, Matjaž Jereb, Sebastijan Čar, Luka Božič, Silvester Pivk, Andraž Marušič, Andrej Zgonec in Andrej Rožmanc. Novi preboji:ASTECH prejemnik zlate bonitetne odličnosti AAA 201S Član OOZ Logatec, družba Astech d.o.o. iz Logatca — . vodilno slovensko podjetje za servisiranje in vzdrževanje kli- 2|atc od|j£rwst matsko-prezračevalnih sistemov, je prejela certifikat Zlata bonitetna odličnost AAA in se tako umestila med 1,6 odstotka najboljših gospodarskih družb v državi. Certifikat podeljuje mednarodna analitična hiša Bisnode z večletno tradicijo podeljevanja certifikatov v 12 evropskih državah, prejmejo pa ga podjetja, ki imajo najvišjo boniteto odličnosti AAA kar tri leta zapored. Kot taka predstavljajo najbolj zanesljive, kredibilne in nizko tvegane poslovne subjekte za sodelovanje z vsemi poslovnimi partnerji: dobavitelji, kupci, zavarovalnicami, bankami. Hkrati prejem certifikata Zlate bonitetne odličnosti napoveduje nadpovprečno varno in uspešno poslovanje podjetja tudi v naslednjih dvanajstih mesecih. "Zlato bonitetno odličnost AAA v Sloveniji dosega zgolj 2.648 od približno 167.703 registriranih podjetij. V Astechu smo ponosni, da smo v tako elitni družbi najbolj zanesljivih slovenskih podjetij, ki poslujejo z nadpovprečnimi rezultati,« poudarjata Alojz Ne-dižavec in Sebastjan Čar, lastnika podjetja Astech. Družba Astech se tako uvršča v sam vrh odličnosti slovenskega gospodarstva in tako znova potrjuje svojo zanesljivost v odnosu do poslovnih partnerjev. Zanesljivost, hitra odzivnost in visoka kakovost so namreč trije zaščitni znaki, ki Astechu zagotavljajo konkurenčno prednost in vodilno mesto med slovenskimi ponudniki servisiranja in vzdrževanja klimatsko-prezračevalnih sistemov že sedemnajsto leto. Letošnje prejetje zlate bonitetne odličnosti pa je še dodaten kamenček v mozaiku Astechovega utrjevanja ugleda in zaupanja v domačem in tujem poslovnem okolju. Statistike kažejo, da imajo podjetja z zlato boniteto odličnosti AAA kar 91 % verjetnosti, da boniteto odličnosti ohranijo tudi v naslednjem letu — med njimi zagotovo tudi Astech. 6 I januar 2019 Pripravlja Dejan Šraml COI| LOGATEC s p O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA © REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA T v I • • w v* Tečaj italijanščine V poslovnem svetu je zaradi internacionalizacije, konkurenčnosti in gospodarske uspešnosti pomembno znanje tujih jezikov, poznavanja običajev, navad, tradicije in vrednot drugih držav. Italijanščina postaja vedno bolj priljubljen in tudi pomemben tuji jezik, saj smo vse pogosteje v stiku z njim. Znanje italijanščine nam tako koristi v službi, v stiku s tujimi gosti in na potovanjih. Zaradi bližine Italije in trdoglavosti Italijanov do govorjenja tujih jezikov, je gotovo vredno se ga naučiti. Na OOZ Logatec se bo v okviru projekta SPOT Svetovanje 14. januarja 2019 pričel 40-urni začetni tečaj poslovne italijanščine. Udeležba je brezplačna, potrebne so predhodne prijave. Prednost pri prijavi imajo podjetniki in potencialni podjetniki. Pomembnejše informacije: • stopnja tečaja — začetna A1 • izvedba ob ponedeljkih in četrtkih, ob 16.30 • termin: od 14. 1. dalje • dolžina trajanja: 13 srečanj po tri šolske ure • Lokacija: OOZ Logatec, Tržaška c. 11 • 40-urni tečaj (dvakrat tedensko) • poučevanje v manjši skupini (do 20 oseb) • vključena vsa gradiva, prilagojena ciljni skupini • ob zaključku izpit in certifikat Udeleženci bodo po opravljenem tečaju znali brez težav vzpostaviti kontakt, se predstaviti poslovnim partnerjem, predstaviti svoje delovno mesto, postavljati vprašanja in nanje tudi odgovarjati. Osvojili in utrdili bodo besedišče iz vsakdanjih situacij. Razvili bodo vse štiri jezikovne spretnosti (govorjenje, pisanje, poslušanje in branje) ter bodo brez zadrege znali komunicirati z naravnim govorcem italijanščine. Predavateljica: jezikoslovka Nina Krička iz logaškega Učnega centra NINA. Usposabljanje je financirano s strani Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo in SPIRIT Slovenija, javne agencije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se v okviru Javnega razpisa za financiranje izvajanja celovitihpod-pornih storitev za potencialne podjetnike in podjetja v okviru slovenskih poslovnih točk za obdobje od 2018 do 2022, SPOT regije. Pričarali nasmehe Sredi decembra smo tradicionalno pričarali igrive nasmehe na otroške obraze. Vsi trije dobri možje so otrokom razdelili darila, glasbeno-animacijska skupina mali BU rajanje pa poskrbela še zabavo na in pred odrom. Za piko na i je za pravo zimsko pravljico poskrbel še sneg, ki je pobelil Logatec. Seminar: davčni obračun Tradicionalni februarski seminar — računovodski in davčni obračun za leto 2018 ter davčne novosti na v 2018 bo na OOZ Logatec v torek, 5. februarja 2019, ob 8.30. Iz vsebine štiriurnega strokovnega seminarja: • Interni akti in predpisi ter kontrola evidentiranih poslovnih dogodkov. • Letna poročila. • Vpliv metod vrednotenja premoženja na bilanco stanja in izkaz poslovnega izida glede davčno zakonodajo SRS (oslabitve, okrepitve, odpisi, inventurne razlike). • Davčno priznani, nepotrebni nepriznani in delno priznani prihodki in odhodki. • Vpliv SRS 2016 in ZGD-1I na davčni obračun 2018. • Novosti Zakona o davku na dodano vrednost v 2019. • Druge davčne novosti in spremembe od novega leta dalje. Ter številne druge — več na www.ooz-logatec.si. Predavateljica: dr. Lidija Robnik je dolgoletna direktorica in svetovalka s področja financ in računovodstva, davčna strokovnjakinja ter samostojna podjetnica in predavateljica s področja financ, računovodstva in davkov na višjih in visokih strokovnih šolah in fakultetah. Kotizacija: člani OOZ Logatec, pri članu zaposleni in družinski člani — 29,90 €; člani drugih OOZ/OZS in občani/podjetja iz Logatca 59,90 €; zunanji (nečlani) 99,90 €. Rok za prijavo: 2. 2. 2019 (oz. do zapolnitve mest) na info@ooz-logatec.si ali 051 651 538. Smučat gremo 2. februarja! Februarja bomo smučali na avstrijskem smučišču Tur-racher Hoehe. Je odlično smučišče, ki seže do nadmorske višine 2.205 m in ponuja 38 km smučarskih prog ter 14 vlečnic in sedežnic. Omogoča odlično turno smuko in nudi snežno garancijo. Odpeljemo se v soboto, 2. 2. 2019, ob 6.30 zjutraj s parkirišča pri Krpanu. Cena za člane OOZ Logatec: 50 €, otroke letnik 2003-2011 35 €. Nečlani prispevajo 70 €, njih otroci 50 €. Cena vključuje celodnevno smučarsko vozovnico, pozno kosilo (ob povratku čez mejo), avtobusni prevoz in druge stroške organizacije. Prijave zbiramo do 25. 1. na info@ooz--logatec.si ali 051 651 538. BCK : 3 .J I— kVItV A I * i B ■ wZi^Á WK j januar 2019 1 Obvestila OOZ Postojna Skupščina je potrdila novega predsednika Novo izvoljena skupščina OOZ Postojna, ki se je na svoji 1. seji sestala v torek, 11. Decembra, je za predsednika zbornice za mandatno obdobje 2018-2022 soglasno potrdila Francija Šemrla. Upravni odbor vodi predsednik zbornice Franci Šemrl, ki je po svoji funkciji predsednik upravnega odbora in mandatar za njegovo sestavo. V upravni odbor zbornice je predsednik zbornice (mandatar) predlagal še naslednje člane: 1. Kapelj Ljubo, Klenik 81, Pivka (s.p.) 2. Katern Borut, Strmca 22, Postojna (s.p.) 3. Natlačen Aleš, Veliko Ubeljsko 4a, Hruševje (NATLAČEN TRANSPORT d.o.o.) 4. Pozderec Mira, Pivška ul. 4, Postojna (s.p.) 5. Vadnjal Matjaž, Parje 25, Pivka (VADNJAL d.o.o.) 6. Zemljič Iztok, Planina 221, Planina (CADEA d.o.o.) Skupščina je upravni odbor v tej sestavi s predsednikom vred soglasno potrdila. Potrdila je tudi tričlanski nadzorni odbor: Janez Marinčič, Jožef Podboj in Stojan Premrl. Gledati navzgor in naprej Skupščina postojnske zbornice je mandat za vodenje zbornice podelila preskušenemu dolgoletnemu članu organov OOZ Postojna, Franciju Šemrlu iz Planine. Med njim in urednikom je stekel pogovor o možnih poteh utrjevanja zbornice kot povezovalnega središča malega podjetništva. G. Šemrl, lahko najprej na kratko predstavite svojo dejavnost? Leta 1989 sem prevzel dejavnost od očeta,pri katerem sem bil kot tehnik že sedem let zaposlen. Sprva je še šlo za kooperacijo s podjetjem Javor Pivka, 1994. pa sem se Četrti predsednik OOZ Postojna, Franci Šemrl Foto: J. G. preusmeril na očetovo nekdanjo dejavnost, izdelovanje stavbnega pohištva. Spočetka sem zaposloval 4 delavce, zdaj jih 20. Pred devetimi leti, 2009 smo v celoti posodobili proizvodnjo. Kriza se je poznala čez dve leti, zato smo se odprli zunanjim trgom s predstavništvi v Celovcu in Beljaku in se promovirati na specializiranih sejmih; rezultati prihajajo. Letos smo za najzahtevnejše izdelke investirali v zmogljiv, 5-osni CNC stroj. Vodim podjetje Okna Šemrl d.o.o. in Franci Šemrl s.p.. Skoraj ves čas ste dejavno sodelovali tudi pri delu zbornice? Leto dni po osamosvojitvi Slovenije sem bil prvič izvoljen v zbornične organe. Odtlej sem lahko delo zbornice spremljal od blizu. Spoznal sem vrednost in pomembnost povezovanja, ki daje še kaj drugega, ne le neposredno korist in ne le evra več. Kaj je pretehtalo pri odločitvi za kandiranje za predsednika zbornice? Postojnska zbornična organizacija vstopa v 40. leto svojega delovanja. Doslej je imela vsega tri predsednike. Prvi je bil Jože Škodič, po smrti a je nasledil moj oče Franc Šemrl, njega pa Janez Marinčič. Ta je zbornici predsedoval 28 let. Častitljivo obdobje. Z besedami ni mogoče dovolj poudariti pomena tako vztrajne in zavzete volje biti na čelu organizacije, ki povezuje na stotine direktorjev — espejev in odgovornih vodij podjetij —, ki bolj ali manj kritično gledajo na vsako tvojo potezo, stališče, podporo ali nasprotovanje predlaganemu ravnanju. G. Janez Marinčič, hvala za vse Vaše delo, prizadevanja in čvrsta stališča, ki so bila tudi utemeljeno nasprotna stališčem večine. Kdor koli od mlajših, ki smo sestavljali vodstvo zbornice, bi lahko že prej prevzel predsedništvo. A se iskreno za to ni nihče odločil. Za en mandat sem ga zdaj prevzel jaz. Kam boste usmerili svoja prizadevanja? Prišli smo do spodnje meje vzdržnosti števila članov, na območnem in državnem merilu. Poslanstvo mandata vidim v ozaveščanju podjetnikov, zakaj je dobro — če hočete: zakaj se splača — biti včlanjen v zbornico. Ljudem torej ponuditi vizijo smiselnosti članstva v zbornici. Poglejte, niti kriza niti žled nas nista združila tako, kot je nekdaj neprijazni odnos oblasti do obrtnikov združil naše očete, da so se začeli povezovati v obrtniška društva in združenja. Že če gledam neposredno korist, mi ugodnosti zaradi članstva v zbornici - vsaj meni - odtehtajo plačano članarino, pa plačam dve, kot s. p. in kot d.o.o. . V skupščino zbornice so bili letos izvoljeni mlajši, ambiciozni podjetniki. Pričakujem, da bomo skupaj našli prave vzvode in ubrali poti, ki bodo vodile k čvrsti zbornični organizaciji. Pravih odločitev in podpore članov organov zbornice vam želim na vaši poti v jutrišnji zbornični dan. januar 2019 8 I Pripravlja Irena Dolgan Podelitev jubilejnih priznanj V petek, 30. novembra smo v Krpanovem domu v Pivki na prednovoletnem srečanju obrtnikov in podjetnikov ter upokojenih obrtnikov podelili jubilejna priznanja. Jubilante, ki se srečanja niso mogli udeležiti vabimo, da jubilejno priznanje prevzamejo na zbornici. Prejemniki priznanj za desetletja opravljanja dejavnosti, od leve, klečijo Petar Jelovič, Ivan Vidrih in Simon Turk, stojijo pa Miran Mislej, Marko Sušelj, Peter Kapelj, Marko Požar, Bojan Ukmar in dolgoletni predsednik OOZ Postojna Janez Marinčič. Gradbena zakonodaja - posvet Na OZS se v imenik vodij del vpisujejo mojstri, pa tudi nosilci obrtnih dejavnosti z gradbenega področja, ki imajo pridobljeno obrtno dovoljenje na podlagi obrtnega zakona, vendar nimajo opravljenega strokovnega, mojstrskega ali delovodskega izpita. Njihov vpis jim omogoča izvajanje dejavnosti tudi po preteku prehodnega obdobja (konec maja 2020). Vendar pa ne bodo mogli samostojno prevzemati izvedbe novogradenj oziroma njihovih posameznih delov. Izvajali bodo lahko samo vzdrževalna dela in nastopali kot podizvajalci na novogradnjah. V teh primerih je rešitev, da tehniki in inženirji opravijo strokovni izpit in se v imenik vpišejo na IZS, ostali pa opravijo mojstrski izpit s svojega strokovnega področja, sicer bodo za izvajanje novogradenj po preteku prehodnega obdobja morali zaposliti nekoga, ki bo v imenik vpisan kot vodja del z ustrezno izobrazbo. Z željo, da bi čim bolj razrešili dileme, bo v torek, 15. januarja 2019 ob 16. uri organiziran posvet na temo nove gradbene zakonodaje. Posvet bo v Krpanovem domu v Pivki. Na posvetu vam bo na vprašanja odgovarjal sekretar Sekcije gradbincev na OZS Janko Rozman. Vabilo na posvet je objavljeno na straneh OOZ Cerknica. Prijave na posvet sprejemamo na OOZ Postojna na irena.dolgan@ozs.si ali tel.: 05 726 17 20. januar 2019 Davčni obračun 2018 V četrtek, 7. februarja 2019 vabljeni na seminar Davčni obračun za leto 2018 ter davčne novosti. Seminar bo v Krpanovem domu v Pivki, z začetkom ob 10. uri. Tudi vabilo na ta seminar je v celoti objavljeno na cerkniških straneh KG. Seminar organizira SPOT točka in je brezplačen. Predavala bo Jasmina Malnar Molek, svetovalka v Svetovalnem centru Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, predavateljica z več kot 24-letnimi delovnimi izkušnjami na področju računovodstva in davkov ter avtorica strokovnih člankov. Prijave na seminar sprejemamo do 5. 2. 2019 na OOZ Postojna na irena.dolgan@ozs.si ali tel.: 05 726 17 20. ^ Ne spreglejte izobraževanja • na ostalih zbornicah! Dodatni pogoji za pridobitev dovolilnice Luka Koper d.d. je 13. 11. 2018 poslala poslovnim partnerjem »Obvestilo o podaljšanju dovolilnic za leto 2019« (povezava: https://www.luka-kp.si/slo/vstop-in-gibanje--na-obmocju-pristanisca). V zvezi z našim obvestilom smo prejeli nekaj predlogov in pobud, ki se nanašajo na posredovanje dodatnih dokazil. Le te smo proučili in vam v zvezi s tem posredujemo naslednje obvestilo: Poslovne stranke (kupci) Luke Koper d.d. vložijo vloge za podaljšanje letnih dovolilnic v skladu z zahtevami, ki izhajajo iz obrazca. Uvede se dodatna možnost in sicer, da se namesto zahtevanih dokazil (potrdilo, da oseba ni v kazenskem postopku ter potrdilo o nekaznovanosti) vlogi priložijo podpisano izjavo imetnika dovolilnice, da oseba ni v kazenskem postopku ali obsojena za kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti. Za pravne subjekte, ki imajo veljaven status AEO (pooblaščeni gospodarski subjekt) zadostuje, da vlogi priložijo dokazilo o veljavnem statusu ter seznam zaposlenih za katere jamčijo v okviru certifikata AEO. Ob tej priložnosti vas obveščamo, da bo Luka Koper d.d. svojim strankam (kupcem) od 01.01.2020 izdajala letne dovolilnice le ob predložitvi potrdila o nekaznovanosti in potrdila, da oseba ni v kazenskem postopku. Vir: Luka Koper 9 Obvestila OOZ Vrhnika Podelili smo jubilejna priznanja Prednovoletno srečanje, ki ga je v soboto, 15. decembra v Cankarjevem domu organizirala naša zbornica, je imelo velik obisk članov in bivših, sedaj upokojenih obrtnikov in podjetnikov. Dogodka se je od vabljenih županov udeležil le Bojan Čebela iz Borovnice, ostalih udeležencev pa je bilo več kakor 200, ki so po uvodnem nagovoru predsednika zbornice Simona Hlebca, spremljali podelitev listin in plaket ob delovnih jubilejih. Program je povezovala Mirjam Suhadolnik. Uradnemu delu je sledila gledališka predstava Prosvetnega društva Štandrež — zamejci iz Gorice. Uprizorili so Par-tljičevo komedijo Čaj za dve, ki je dodobra nasmejala vse prisotne v dvorani. Za prigrizek po kulturnem programu je poskrbela gostilna Bajc iz Sinje Gorice. Druženje je bilo prijetno, saj se je zaključilo pozno ponoči oz. že v nedeljo. Hvala vsem, ki ste s svojo udeležbo prispevali, da se je družabni dogodek zgodil v tolikšni meri. Za 40 let dela v obrti je listino in plaketo prejel Oto Prebil Za 20 let dela v obrti so listino in plaketo prejeli (od leve): Ivan Vrhovec, Roman Srbljan, Tomaž Pišek, (predsednik Simon Hlebec), Roman Jesen-ko, Stanislav Kuclar in Klemen Turšič. Za 30 let dela v obrti so listino in zlato plaketo prejeli (od leve): (predsednik Simon Hlebec), Igor Sajovic, Marko Medic, Franc Bergant in IT 100 d.o.o. Za 10 let dela v obrti so listino in plaketo prejeli (od leve): Janez Trček, Marko Perko, Matej Čuden, (predsednik Simon Hlebec) Zimsko srečanje na Kopah - sobota, 19. januar 2019 OZS organizira zimsko srečanje obrtnikov in podjetnikov z družinami in zaposlenimi. Srečanje bo ponovno na Kopah. Raznoliko dogajanje: veleslalomska tekma, prosto smučanje, animacija za otroke, tekmovanje v pripravi praženega krompirja, družabne igre, druženje, zabava, bogate nagrade. Članom — tekmovalcem v smučanju, ki imajo plačano članarino, OOZ pokriva strošek kotizacije za tekmovanje, ki znaša 25 €. Vsi ostali udeleženci: zaposleni, družinski člani, netekmovalci, nečlani stroške nosite sami. Kotizacija znaša: tekmovalec 25 €, netekmovalec 20 €, nečlan tekmovalec 45 €, nečlan netekmovalec 40 €, otroci od 4 do vključno 14 let 7 €. Kotizacija vključuje dva topla obroka, celodnevni voden program — družabne igre, za tekmovalce pa še dnevno smučarsko karto in štartnino. Prijave pričakujemo na zbornici do ponedeljka, 14. januarja. Tekmovalci pri prijavi navedite letnico rojstva, da vas razvrstimo v pravo kategorijo tekmovalcev. 10 I januar 2019 Pripravlja Adela Cankar Smučarski dan OOZ Vrhnika - sobota, 2.2.2019, Katschberg Tudi to zimo gremo organizirano na smučanje. Smučarski dan bo v soboto, 2. 2. 2019. Smučali bomo na strminah smučišča Katschberg. Na voljo bo 16 smučarskih naprav (kabinske žičnice, sedežnice, vlečnice) in 70 km smučarskih prog različnih težavnostnih stopenj. Prav tako so ob smučišču koče, gostilne in restavracije z različno ponudbo hrane (pice, burgerji, domača hrana, slaščice....), da ne boste lačni. Cene za smučarske vozovnice so naslednje: odrasli — 35 €; otroci - 18,50 € (letnik 2004 - 2012); mladina - 28,00 € (letnik 2000 - 2003) in seniorji 33,00 € (letnik 1953 in starejši). Za plačilo vozovnice vam bomo izstavili račun. Prijave so možne po telefonu: 755 77 40, 051 619 215 ali na mail: adela.cankar@ozs.si do zasedenosti mest na avtobusu. Stroške prevoza za člane s plačano članarino in njihove družinske člane krije zbornica, zunanji udeleženci prispevajo za prevoz 15 €/osebo. Dedek Mraz je razveselil otroke Letos je na prireditvi v veliki dvorani Cankarjevega doma ob obisku dedka Mraza otroke in njihove starše zabaval čarovnik Jole Cole. Čarodej je sicer prijatelj dedka Mraza, včasih pa mu kakšno zagode, pa tudi majceno, majceno se zlaže: da ne pije po cuclju, da je priden.. .ampak dedek Mraz to ve, čeprav Jole Cole s svojim govorjenjem dedku Mrazu vse svoje napake in drobne laži prizna. Dobri mož izpod Triglava je s svojimi darili razveselil 170 otrok. Nekaj utrinkov s predstave: Prizorišče čarovnika Joleta Coleta in polna dvorana CD na Vrhniki Varstvo pri delu - 18. januar 2019 Za člane in zaposlene delavce organiziramo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva in sicer za delodajalce in delavce v petek, 18. januarja 2019, z začetkom ob 7.30 uri. Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za nečlane je cena 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja, te dobite (za namen VPD in VPP) povrnjene v celoti. Usposabljanje in izpit bomo ponovno organizirali v februarju 2019. Letno poročilo in davčni obračun - 22. januar 2019 ob 16. uri Še vedno velja, da morate pravne osebe in samostojni podjetniki oddati letno poročilo na AJPES ter davčni obračun na FURS. Poleg tega začnejo s 1.1.2019 veljati nekatere novosti na računovodsko-davčnem področju in v sistemu DDV. Vabljeni na strokovni seminar, ki bo v torek, 22. januarja 2019 od 16. — 19. ure. Iz vsebine: • letna poročila (sestava, oddajanje, posebnosti, itn.) • davčni obračun (davčno priznani/nepriznani/delno priznani prihodki in odhodki, slabitve in odpisi terjatev, stroški reprezentance, poslovnih daril in reklame, olajšave, izračun davčne obveznosti in akontacij) • posebnosti pri samostojnih podjetnikih (zavarovana osnova, itn.) • novosti iz računovodsko-davčne zakonodaje (spremembe Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb, spremembe Slovenskih računovodskih standardov 2016, itd.) • novosti Zakona o davku na dodano vrednost v 2019 (obdavčitev kuponov, spremembe v zvezi z izjavo za obdavčitev transakcij v zvezi nepremičninami, poenostavitev pri opravljanju čezmejnih digitalnih storitev, popravki napak in samoprijava, administrativne poenostavitve: odpravijo se obveznosti nekaterih prijav davčnemu organu). Seminar bosta izvedli dr. Tatjana Jovanovic in mag. Tamara Prezelj. Cena za udeleženca - člana zbornice je 40 €, za nečlana pa 70 €. Prijave sprejemamo na tel: 01 755 77 40 ali 051 619 215 ali na mail: adela.cankar@ozs.si do petka, 18. januarja 2019. Gradbinci Ne zamudite letnega strokovnega srečanja slikople-skarjev, fasaderjev in ostalih gradbincev, ki bo 25. in 26. 1. 2019 v kongresnem centru Grand hotel Bernardin v Portorožu. Za podrobnejše informacije pokličite, rezervirajte sobo in se čim prej prijavite. Kartic/ m po novem tudi plačilna yi^H 363 I januar 2019 Krpanov alas JR za sofinanciranje šolnin za dvig izobrazbene ravni I. - podaljšan do leta 2022 Do konca septembra 2022 so odprte prijave na razpis za sofinanciranje šolnin za izobraževanje do V. stopnje, na katerem lahko posameznik pridobi povrnjenih do 2.500,00 EUR. Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije je 31. 8. 2018 na spletni strani in v Uradnem listu RS št. 58/2018 objavil podaljšanje Javnega razpisa za sofinanciranje šolnin za dvig izobrazbene ravni I. (DIR). Namen javnega razpisa je povečati vključenost v vseživljenjsko učenje ter izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zapo-sljivosti in mobilnosti ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi. Posamezni prijavitelj je upravičen do sofinanciranja šolnine do 2.500,00 EUR, skupna vrednost razpoložljivih sredstev je 4.512.588,05 EUR. Predmet javnega razpisa je sofinanciranje stroškov izobraževanja posameznikom: • ki so pred programom, za katerega uveljavljajo šolnino na tem javnem razpisu, imeli zaključeno največ srednjo poklicno izobrazbo ali manj; • ki so pred oddajo vloge zaključili izobraževalni program (najkasneje do 30. 9. 2022); • ki so poravnali šolnino med 1. 1. 2014 in 30. 9. 2022 za: - šolska leta od 2014/2015 (od. 1. 9. 2014) do 2021/2022 za programe od a. do g. (programi nižjega in srednjega poklicnega, srednjega strokovnega oz. tehniškega izobraževanja, poklicno tehniškega izobraževanja, gimnazije, opravljanje splošne mature in maturitetni ter poklicni tečaj; - obdobje od 2014 (od 1. 1. 2014) do 2022 za programe od h. do i. (mojstrski, delovodski in poslo-vodski izpiti). Nov prijavni obrazec in druge informacije so dostopni na spletni strani sklada www.sklad-kadri.si. Od 1. 1. 2019 bodo obravnavane le vloge, ki bodo oddane na novih prijavnih obrazcih in prilogah. Za vsa dodatna vprašanja smo vam in vašim udeležencem na voljo v času uradnih ur na telefonski številki 01 434 58 76 in na e-poštnem naslovu dir@sklad-kadri.si. Za pomoč pri oddaji vloge se lahko obrnete na go. Suzano Kljun, 01 58 305 74 ali suzana.kljun@ozs.si 1 _Napotila in sekcije Javni poziv Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad RS je 14. decembra 2018 objavil Javni poziv delodajalcem za oddajo potreb po kadrovskih štipendistih za šolsko/študijsko leto 2019/2020. Rok za oddajo potreb je do vključno 31. januarja 2019. Namen javnega poziva je: - zbrati ponudbo kadrovskih štipendij v Republiki Sloveniji z namenom informiranja učencev, dijakov in študentov o vseh razpoložljivih kadrovskih štipendijah pred izbiro izobraževanja in s tem podporo njihovemu odločanju za izobraževanje glede na potrebe na trgu dela, - ponuditi delodajalcem enotno oddajanje potreb po kadrovskih štipendistih in promocijo potreb med učenci, dijaki in študenti. Prijavo potreb po kadrovskih štipendistih za šolsko/ študijsko leto 2019/2020 so, v skladu s 112. členom ZŠtip-1, dolžni oddati vsi delodajalci, ki želijo dijakom oziroma študentom podeliti kadrovsko štipendijo s šolskim/študijskim letom 2019/2020. Potrebe po kadrovskih štipendistih delodajalci (oz. njihov pooblaščeni predstavnik) oddajo preko spletne strani sklada www.sklad-kadri.si tako, da se prijavijo v spletni klub sklada in oddajo potrebe v okviru Izmenjevalnice. Navodila, kako oddati potrebo v Izmenjevalnici, dobite tukaj. Delodajalci, ki nameravajo sofinanciranje kadrovskih štipendij uveljavljati pri regionalnih razvojnih agencijah (RRA), lahko svoje potrebe prijavijo na spletnem obrazcu posameznega RRA. V takih primerih bo potrebe delodajalca skladu, v imenu delodajalcev, opravila RRA. Delodajalci morajo tako oddati potrebe sami pri skladu ali preko RRA, ne pa na oba načina. Prijavo potreb je potrebno oddati do vključno 31. januarja 2019, saj bo sklad po tem datumu o prijavljenih potrebah po kadrovskih štipendistih obveščal ciljne skupine. Podrobnejše informacije najdete v priloženem javnem pozivu. Vljudno vas naprošamo nadaljnje posredovanje sporočila. Za vsa dodatna pojasnila pa smo vam tudi na voljo preko e-poštnega naslova kadrovske@sklad-kadri.si oziroma na telefonski številki 01 434 58 82. Vir: Javni sklad Brunarica na Pohorju OOZ Lenart ima na Treh kraljih na Pohorju brunarico, v kateri je do 15. 3. 2019 na voljo več prostih terminov za letovanje v času zimske sezone. V brunarici se nahajata dva apartmaja velikosti po cca 40 m2, z ločenima vhodoma. Vsak apartma je v dveh etažah (pritličje in mansarda). V vsakem apartmaju lahko biva do 5 oseb. Brunarica je v neposredni bližini Hotela Jakec na Treh Kartic/ m po novem tudi plačilna mozaikpodjetnih 12 I januar 2019 Napotila in sekcije kraljih na Pohorju, Planina pod Šumikom. Okolica ponuja obilo možnosti zimskih in letnih športov. Primerno tudi za družine. Če želite oddih preživeti v pohorskih gozdovih, glede preverbe prostega termina pokličite OOZ Lenart, tel.: 02 7206 615 ali 041 708 472 ali pišite na elektronski naslov: stanka.devjak@ozs.si Cena za člane drugih OOZ, njihove zaposlene ter družinske člane naštetih ter za zaposlene v obrtno-zbornič-nem sistemu in njihove družinske člane znaša v času od 1.12.2018 do vključno 15.03.2019 50,00 evrov po nočitvi po apartmaju. Nismo zavezanci za DDV Strokovno srečanje slikopleskarjev ... Srečanje stroke je le enkrat letno. Ker se dejavnosti sliko-pleskarstva, fasaderstva, črkoslikarstva in ostalih dejavnosti gradbeništva močno prepletajo, znova organiziramo skupno srečanje. Vabimo vas torej na srečanje slikopleskarjev, fasaderjev, črkoslikarjev in ostalih gradbincev, ki bo potekalo v petek, 25. 1. in soboto, 26. 1. 2019 v Kongresnem centru Grand hotel Bernardin v Portorožu. Program je prilagojen skupnemu srečanju: del programa je skupen za vse udeležence, del pa je oblikovan ločeno po sekcijah. Program Petek, 25. 1. 2019 8:30- 9:00 Prihod in evidentiranje udeležencev 9:00- 9:15 Otvoritev in pozdrav 9:15-12:30 Predstavitev evropskih trendov sodelovanja v panogi — Erazmus+ projekt "Innovative WBL Painting Talents - IN PAINT" (National Validation Workshop) 12.30-12.45 Uvodni nagovor generalnega pokrovitelja srečanja 12.45 - 14.00 Odmor za kosilo 14:00-18:00 Strokovne predstavitve pokroviteljev* 20.00 Večerja z družabnim srečanjem Sobota, 26. 1. 2019 9:30- 9:45 Pozdrav in predstavitev programa 9:30-12:00 Strokovne predstavitve pokroviteljev* 12:30-14:00 Skupščina sekcije 14:00-17:30 Druženje in prosti program (degustacija, ...) *Strokovne predstavitve pokroviteljev bodo zajemale predstavitev materiala, orodja ali opreme za slikopleskarje s poudarkom na pravilnem načinu uporabe in lastnostih Več o srečanju ter prijavnico najdete, če kliknete na Dogodki OZS. Natančen program prejmete po prijavi. januar 2019 Informacije in dodatna pojasnila: Igor Pipan, sekretar sekcij: igor.pipan@ozs.si tel. 01 58 30 568, 041 725 448 Združeni do dodatnih ugodnosti Sekcija za promet pri OZS in Združenje za promet pri GZS sta pristopili k zbiranju ponudb za nakup večje količine goriva. Računamo, da bomo lahko z naročilom večje količine goriva iztržili ugodnejše popuste tudi za vas. Pridobili bomo ponudbe priznanih ponudnikov. V kolikor ste tudi vi zainteresirani za nakup goriva preko »skupinskega« naročila, prosimo da izpolnite obrazec v prilogi »Okvirna količina porabe goriva za leto 2019«. Izpolnjen in podpisan obrazec vrnite na e-naslov: natalija.repansek@ozs.si ali igor.sep@gzs.si najkasneje do (vključno) ponedeljka, 31. 12. 2018. Dodatne informacije: Franc Seršen, podpredsednik sekcije za promet pri OZS (g: 041 663 957 ali e: franc@ sersentransport.si ) Po prejemu vaših odgovorov, bomo pristopili k pogajanju glede višine popusta in vas o rezultatih obvestili. Dodatek k strani 7. Nazdravili devetnajstici! Prvo decembrsko soboto smo se, zdaj že tradicionalno zbrali člani logaške zbornice. Tokrat na Gorenjskem, kjer smo zaokrožili letošnje leto in nazdravili novemu. Prešerno druženje je bilo v restavraciji ob naravnem jezeru Šo-bec v Lescah na Gorenjskem. Predsednik Bogdan Oblak in župan Berto Menard sta članom namenila novoletno poslanico. Nato pa na srečanju prisotnim letošnjim jubilantom, ki poslujejo deset, dvajset ... let, podelili zaslužna in prestižna zbornična priznanja. Najvišje priznanje, priznanje za najdaljši obrtniški staž, to je 35 let, je tokrat šlo v roke avtoprevoznika Mihaela Ambrožiča. V okviru projekta obiskali Benetke S partnerji na evropskem projektu Nuvolak2 je direktor zbornice Dejan Šraml novembra v Benetkah govoril o marketinških orodjih prihodnosti za povečanje inovati-vnosti in konkurenčnosti MSP-jev in startupov. Gostila nas je prestižna univerza Ca'Foscari, ki je bila ustanovljena pred 150. leti in takrat predstavljala prvo t.i. Business School v Italiji in drugo tovrstno ustanovo v Evropi. Drugi dan smo v zaledju Benetk najprej obiskali mednarodni raziskovalni center na področju sodobne komunikacije in umetnosti, ustanoviteljev Luciana Benettona and Oliviera Toscanija. Nato pa še podjetniški pospeševalnik H-FARM. Fascinanten inkubator znanja, razvoja in napredka, ki spreminja svet. Lahko rečemo evropska Silicijeva dolina. Le 200 km stran od Logatca. 13 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec, obračun prispevkov vam na predizpolnjenem obrazcu (POPSV) do 10. v mesecu za pretekli mesec pripravi FURS in ga potrdite preko aplikacije e-davki najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 18 ali 27 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. S 1. 1. 2018 velja nova višina prispevkov za ZZ za poškodbe pri delu in poklicno bolezen in je vezana na višino povprečne bruto plače v RS za oktober predhodnega leta (za oktober 2017 znaša 1.621,46 €). Od januarja 2018 do vključno decembra 2018 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2017 oz. 0,53 % od 1.621,46 €, kar znaša 8,59 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2017 oz. 6,36 % od 405,37 €, kar znaša 25,78 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2018 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 33,90 € (Ur. list RS, št. 19/2018). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za december 2018: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 33,90 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2017 - 1.621,46 € 8,59 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2017 - 405,37 € 25,78 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 34,37 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Za uživalce pokojnine, ki ste ohranili status s.p. velja, da prejemate lahko največ % pokojnine in se obvezno zavarujete za najmanj % delovnega časa oz. za najmanj 2 uri/dan. Obvezno je plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za december 2018 je izračun naslednji: 42 ur december PIZ 59,43 €, ZZ 32,82 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 0,98 €, skupaj torej 93,23 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. -8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v decembru 2018: 19 dni: 152 ur; praznik: 2 dni: 16 ur; SKUPAJ: 21 dni, 168 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2019 - lestvice veljajo od 1.1.2019 oz. za vsa izplačila v letu 2019!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2019 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka. Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 275,22 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2019 V letu 2019 lestvica za obračun dohodnine ni spremenjena. Nad Do € + % nad € 668,44 16 % 668,44 1.700,00 106,95 + 27 % nad 668,44 1.700,00 4.000,00 385,47 + 34 % nad 1.700,00 4.000,00 5.908,93 1.167,47 + 39 % nad 4.000,00 5.908,93 1.911,95 + 50 % nad 5.908,93 MINIMALNA BRUTO PLAČA od 1. januarja 2018 znaša 842,79 € (Ur. list RS, št. 5/2018). Nova višina do zaključka redakcije še ni bila objavljena v Uradnem listu. Minimalna plača je mesečna plača za delo, opravljeno v polnem delovnem času. Zajema osnovno plačo, del plače za delovno uspešnost, del plače za poslovno uspešnost in dodatke. V minimalno plačo niso zajeta povračila stroškov v zvezi z delom (npr. povračilo za prehrano, prevoz na delo) in drugi osebni prejemki (npr. odpravnine, jubilejne nagrade). Delavec, ki dela krajši delovni čas, ima pravico do sorazmernega dela minimalne plače. Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2019 ne more biti manjši od 56% zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2019 do 28.2.2019 se uporablja povprečna plača za leto 2017 (1.626,95 €; 56% znaša 911,09 €), za izplačila po 1.3.2019 se bo uporabljala povprečna plača za leto 2018 (še ni znana), oz. 56% povprečne plače. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: Prevoz na delo: najmanj 70% cene najcenejšega javnega prevoza, če se javni prevoz ne more uporabljati pa najmanj 0,18 € za vsak polni km razdalje med bivališčem, določenim v pogodbi o zaposlitvi do sedeža delodajalca oz. do mesta opravljanja dela (73. člen KP za obrt in podjetništvo); Prehrana: 4,90 €/dan prisotnosti, če delavec dela najmanj 4 ure na dan. Če dela 11 ur ali več na dan, mu pripada pravica do sorazmerno višjega (za vsako dopolnjeno uro nad 8 ur v višini 0,76 €) povračila za prehrano. (72. člen KP za obrt in podjetništvo). Kilometrina na službenem potovanju: do 0,37 € za vsak prevoženi km ob uporabi lastnega vozila (75. člen KP za obrt in podjetništvo = zgornji znesek po Uredbi o višini povračil stroškov v zvezi z delom in drugih dohodkov, ki se ne vštevajo v davčno osnovo. Kilometrina v višini 30% cene bencina v EUR (sprememba ob spremembi cene bencina) je glede na ceno bencina višja, vendar je davčno priznan odhodek le znesek, ki ga določa Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov... Presežek se všteva v davčno osnovo. Regres za letni dopust v letu 2019: najmanj v višini minimalne plače povečane za 1%. Izplačan moral biti do 1. julija tekočega koledarskega leta oz. v več obrokih, vendar najkasneje do 1. novembra, v primeru nelikvidnosti delodajalca. STOPNJE PRISPEVKOV: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 930,53 543,32 930,53 1.109,74 275,22 + (1660,18 - 1,49601 x bruto dohodek) 1.109,74 275,22 14 I Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici januar 2019 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate do 28.2.2018 prispevke od najmanj 80% povprečne plače 2016 (1.584,66 €; 80% je 1.267,73 €), za obračun prispevkov od 1. 3. 2018 dalje uporabljate najmanj 80% povprečne plače za leto 2017. Povprečna plača za leto 2017 je 1.626,95 € (80% JE 1.301,56 €). V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove za izplačila po 1. 3. 2018. S 1.1.2019 bo plačilo v višini najmanj 85% povprečne plače. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 24,35 % 316,93 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 175,06 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 5,20 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 497,19 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2018 je osnova dobiček za preteklo leto + obračunani prispevki za socialno varnost, zmanjšani za 25%, preračunano na mesec). Za obračun prispevkov za socialno varnost za januar 2018 je minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2016 (1.584,66 €; 60% je 950,80 €), od februarja 2018 dalje bo minimalna osnova 60% povprečne plače iz leta 2017 (1.626,95 €; 60% je 976,17 €). Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe osnov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški sta-lež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ — 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.. .se uporablja model 21. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - DECEMBER 2018 60 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 976,17 5.694,33 osnova za prispevke je PP za leto 2017 - 1.626,95 €* Prehodni davčni podračun Referenca 976,17 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 151,31 882,62 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 86,39 503,95 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 237,70 1.386,57 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 62,08 362,16 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 64,04 373,55 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,17 30,18 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 131,29 765,89 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 0,98 5,69 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 0,98 5,69 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 1,96 11,38 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,37 7,97 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,59 3,42 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 1,96 11,39 Skupaj drugi prisp. 3,92 22,77 PRISPEVKI SKUPAJ 372,91 2.175,23 DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečna bruto plača za leto 2017 (PP): 1.626,95 EUR ** Minimalnaosnovazaprispevke samozaposlenihvletu2018znaša 60 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom145. členaZPIZ-2):1.626,95x3,5 = 5.694,33 EUR Davčni organ bo sestavil predepolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. januar 20/9 15 Krpanov glas Spodbude v lesarstvu 2019-2020 Objavljen je bil razpis za spodbude v lesarstvu - podjetja imajo kar velike možnosti, saj je razpis napisan tako, da tisti (predvsem večji in močni) so se že prijavljali na druge razpise in sena tega ne morejo prijaviti, tako daje več možnosti tudi za manjše obrate. Predmet javnega razpisa je sofinanciranje operacij podjetij, ki bodo uvedla učinkovito ravnanje z viri, in katerih cilj oz. rezultat bo nov ali izboljšan izdelek na področju predelave ali obdelave lesa. Namen razpisa je spodbujanje razvoja novih ali izboljšanih izdelkov in storitev na področju predelave in obdelave lesa in lesnih tvoriv (delež lesa več kot 50 %). Cilji razpisa je ustvarjanje novih delovnih mest in zaposlovanje ali povečanje dodane vrednosti na zaposlenega v MSP ter spodbujanje operacij podjetij na področju rabe lesa, ki uvajajo učinkovito ravnanje z viri (material, voda, porabe energije, spodbujanje uporabe lesnih ostankov itd.). Rok za oddajo: 20. 2. 2019 Objava na: http://www.mgrt.gov.si/si/kako_do_sred-stev/objavljeni_razpisi/?tx_t3javnirazpis_pi1%5Bshow_ single%5D=1164 Sofinanciranje individualnih nastopov na mednarodnih sejmih v tujini v letih 2019-2022 Javna agencija Spirit Slovenija je v Uradnem listu št. 72/2018 z dne 16.11.2018 in na svojih spletnih straneh objavila javni razpis za sofinanciranje individualnih sejemskih nastopov na mednarodnih sejmih v tujini v letih 2019-2022. Roki za oddajo vlog so: 7. 1., 15. 5., 5. 9. 2019, 6. 1., 15. 5., 4. 9. 2020, 5. 1., 14. 5., 3. 9. 2021, 5. 1. in 16. 5. 2022. Več o javnem razpisu je spletni strani www.spiritslove-nia.si —- Smučanje - Veleslalom ska lekma -Animacija za otroke Tekmovanje v pripravi praženega krompirja - Druženje in zabava Dodatne informacije in prijave: na sportočs.si, na OOZ, ali na tei 01 58 30 553 (OZS) 2019 I januar 2019