Tečaj X V Ljubljani 15. kozoperska 1857. M As t 49. Previdnost Hoija. V samotni iibici teko solsice Sirotice ošabnim' svetu ptuje ; V skerbeli, bolezni, lakoti zdihuje; V te vc nesreča k izbiei stezice! Vzdiguje nepoznana k neb' ročice Ne sebe samo — vse Bogu zrocuje, Za sveta vsiga grehe iado»tuje. Ne iši iti med hrupam veselice: Nihče ne ve sa njo — za njene dela: koga bo vender le za vse imela? Prijatel stoj! kdo solnce razsvitljujeV Povej, povej kdo travico napaja? kdo ivezde vodi, rožice tasaja? Ne sodi pred! — Previdnost Bo tj a cuje! Pravica JBoija• S.i j gojida noč, saj nočni mrak me krije, In greliam svojim najdem tamne kota, kjer krog in krog le tiha je samota, ki je pravice solnce nikdar ne dosije! Pred svetam me beseda avita vmije, Hinavšna lepša noje krive pota: Tako nam dušna govori slepota, De nas le pahne v bresno hudobije. Al glej kak' strela med oblaki šviga, Valovje se 's nezmernih jarkov dviga, Igraje s barkami jih potopuje! Al sliaia sum? Maje ae temelj iem|je, Zaveržen grešnik, glej, tam konec jemlje, In tresi sel — Pravica Bo ija čuje. ..■..♦..i, Misijonsko. Šesto letno naznanilo Marijne drumbe za razširjanje katoliške vere v srednji Afriki je pred nekterimi tedni na svitlo prišlo in se že razpošilja, ker je pa dosti bravcov našiga cerkveniga lista, ki nemških naznanil ne beri, torej bomo za nje kratek izpis posneli. Letašnje naznanila se začn6 z Gondokoro in popotvajo skoz sv. Križ v Hartum. Od Gondokore sežejo naznanila do listopada lanskiga leta. Gosp. misijonar Ueberbacher, ki je namestnik v tem misijonu, primerja stan zamurskiga rodu s „hromovim" v sv. pismu. Kakor uni, tako je tudi Kamov zarod hrom na vse strani. Ne zna svoje rodovitne zemlje obdelovati, ki bi ga tako obilno zato plačevala; zakaj on je gol in lačin. Ne ve z obilnostjo svoje vode svoje dežele v vert Božji spremeniti; namesto tega leta na goro Belinjan k I.obck-u in Nigila-tu in žuga tema vodnima ve-deževavcaina, de jima bo trebuh razparal, ako dežju nc napravita, in morata za čas pobegniti, dc dež pride, potem pa jima vriskajo in krave dajejo, kakor de bi ga bila ona napravila. V hladnih nočeh si skorej ne ve pomagati, ker si nc zna odevala napraviti. Havno tako jc o viharjih in slabim vremenu, srečin jc, ako dobi šc toliko tlcrv, dc z diinatn obdan v svoji koči leži. Pa tudi duhovno hrom jc zumurce; ne more sc povzdigniti k Bogu. nc nad sedanjost in nad zemljo. Njegov duh je na zemljo zatiačen, je teduj hrom, in sedi sto in stoletja na tempeljnovih vratih. Greki in Hitnljanjc, Gali in Germanci, Indijanski narodi in prebivavci starih amerikanskih logov so zaslišali glas ozna-novavca sv. vere: /lata in srebra niinava, kar pa imava, ti dava, v imenu Jezusa Kristusa vstani, pojdi v Cerkev! I.e-ti so glas slišali, so v Cerkev šli; nesrečni zamurec pa še sedi pri cerkvenih vratih in berači. (Tukaj sc nam sama od sebe primera vsilujc: Kdaj ko sc zamurci jamejo po svojim duhu vzdigovati, jih jc pa veliko med nami, ki so po telesu sicer zdravih mig, po duhu pa čisto in do celiga hromi; učeni za telo, neumni za dušo; previdni začasnost, slepi za večnost; beli na telesu, nad zamurce černi na duši; bolj učen za časno, bolj nemariu prav pogosto za večno ;Vr. ) Ako bi katoliški misijon bil zgoli človeško delo. bi bilo pri zamurcih zastonj sadu pričakovati; tode katoliški misijon je delo na Božje povelje. Božje delo, torej pod Božjo brambo, in od tod tudi terdno zaupanje misijonarjev, ako jim tudi nepreviden vihar in toča kterikrat mlade sa-dice poškodvata. Ko je bil novi misijonar gosp. Ueberbacher I. 185'» z gosp. provikarjem prišel v Gondokoro, jc bilo vse dobro, dokler so bili gosp. provikar pričujoči; ali 3 mesce pozneje se je vse spremenilo. Veljava gosp. provikarja, čversto mor-narstvo in razdeljene darila so storile, de so se zderžali in so mirni ostali. Po odhodu gosp. provikarja pa so sc pokazali, kakošni de so, in gosp. misijonar meni, de imajo sicer nekaj hvale vredniga, pa ne manj hudiga,kise mora grajati. Boljšanje se zamore le počasi upati; koliko je treba truda