Uvodnik Vsebina »Pomlad je čas načrtov in projektov.« Lev Tolstoj, Ana Karenina PREMIKANJE LASTNIH MEJA KOLUMNA »Šibkejši« spol in vzgoja za trdoživost 4 Drage bralke, cenjeni bralci, mag. Darja Barborič Vesel pomlad prinaša nov zanos in energijo, pa tudi kre- ativnost, ki je še kako potrebna pri snovanju novih DUŠEVNO ZDRAVJE OTROK Pot do zobozdravstvenih storitev štirih učencev 6 idej, projektov, organizaciji dela in navsezadnje tudi s posebnimi potrebami preizkušanju lastnih meja. Kar je dobrodošlo in pre- Zdenka Virant bujajoče. Sveže misli in dejanja so namreč tista, ki ŠOLSKA PRAKSA nas povlečejo iz zabubljene domačnosti cone udo- (P)o Sloveniji malo drugače 13 bja, nam prižigajo iskrico radovednosti in vračajo Neža Centrih igrivost v naš vsakdan. So kot cvet češnje, ki se po- Trajnostne družabne didaktične igre za časi, previdno, a vztrajno odpira in nastavlja soncu, usvajanje štetja 18 ter začetek konca vsega tistega, kar nas je doslej Karlina Gašperin omejevalo. »Učiteljica, kdaj gremo spet na obisk k onim babicam?«: O medgeneracijskem druženju 24 K inovativnosti, drznosti in kančku poguma ob učenk OŠ Žiri s starejšimi krajani tem, ko skupaj plavamo proti še nepreizkušenim Vida Pondelek vodam prihodnosti, prav gotovo ogromno pripo- MED TEORIJO IN PRAKSO morejo tudi članki, ki jih z deljenjem svojega po- Povprečna dolžina izjave enako starih otrok 28 guma, nadobudnosti in hrepenenja po usvajanju s težavami v govorno-jezikovnem razvoju in brez težav novega znanja prispevate vi, dragi soustvarjalci in mag. Meta Bernik soustvarjalke revije Didakta. Med drugim nas vsake toliko opomnite, da nam življenje ponuja mnogo Ko klepetalni robot priskoči na pomoč mag. Petra Vačovnik 34 priložnosti za rast in napredek, najsibo ta osebna, profesionalna ali pa kar oboje hkrati. BRALNA KULTURA Branje v nadaljevanjih: Odkrivajmo čarobni 38 svet knjige Tokratna številka vam nesebično podarja razgiban Jasmina Zalar in barvit nabor navdušujočih člankov, ki pričajo o vaših izkušnjah, projektih, izzivih in načrtih za pri- »Iščemo sočne knjige«: Projekt tretješolcev za spodbujanje branja v mesecu knjige 42 hodnost v slovenskem vzgojno-izobraževalnem mag. Janka Bergel Pogačnik prostoru. Prva, ki naša dosedanja prepričanja po- stavlja pod vprašaj, je mag. Darja Barborič Vesel, Ekstenzivno branje pri pouku angleščine kot jezika stroke 48 ki tokrat prevprašuje vprašanje »močnejšega« oz. mag. Ženja Kansky-Rožman »šibkejšega« spola ter pojmuje pomen trdoživosti v današnjem svetu. ŠOLSKA TEORIJA Učenje drugega jezika v zgodnjem otroštvu 54 Nadja Gliha Olenik V nadaljevanju sledi refleksija Vide Pondelek o moči prostovoljskega dela, ki ga v obliki medgene- Odgovornost pri otrocih razvijamo skozi ravnanje 58 racijskega druženja izvajajo krajani Žirov in učenke Vesna Jarh ter zaposlene na tamkajšnji osnovni šoli. MEDNARODNO SODELOVANJE »Na krilih znanja v svet«: Izkušnje izobraževanja 63 Nazadnje bi kot vzpodbudo za načrtovanje novih v tujini s projektom Erasmus+ KA101 projektov in širjenje lastnih obzorij ter nadgrajeva- Gordana Marković nje znanja tudi izven meja naše male državice na ŠOLSTVO IN PRAVO sončni strani Alp izpostavila poročilo Gordane Mar- Spremembe pri izobraževanju učencev 68 ković o mednarodnem sodelovanju v sklopu Era- s posebnimi potrebami na domu smus+, ki vzgojno-izobraževalnim delavcem ponu- mag. Domen Petelin ja mnogotere načine izobraževanja v tujini. Naj bo letošnja pomlad polna svežine, preizkušanja in načrtovanja novosti! urednica revije Didakta, Jera Toporiš 3 Didakta