Cerkvene zadeve. V Mariborski stolni cerkvi se bo v nedeljo 26. dec. popoldne za6el sv. misijon za sv. leto v nemški besedi. Nadaljeval se bode skozi ves teden. Vodil ga bode 5. o. Forster, jezuit od sv. Audraša ua Koroikeui. Pri sv. Štefann v Šmarski dekaniji so prote5eni teden imeli 55. oo. jezuiti sveti misijon. Ogromuo število pobožnikov se ga je udeležilo. V državnem zboru je poslanec dr. Weber nasvetoval novo zakonsko postavo. 1. kaloliški inož ali žena, ki je od katoliške vere odpadla, sme prvi zakou razdreti in v nov zakon stopiti. 2. Dubovni, ki še niso mešniki (tedaj dijakoni, subdijakoni), kakor tudi rnešuiki odpadniki se zamorejo ženiti. 3. Kristijani, JudiiuTurki se smejo križem ženiti iu možiti, kakor jim ljubo i drago. Ako nasvet obvelja, potein dobimo postavo za same odpadnike ali verske ,,deserterje." Katoliški Cerkvi to ne bode veliko škodilo, pa5 pa bo družbinsko življenje kvar trpelo! Procesija dovoljena, molitev prepovedana bila je v Essen-u na Pruskem, tam, kder izdelu- jejo glasovite Krupp-ove kanone. Tamošuji ka- toliški piebivalci so si pozidali krasno, novo cer- kev sv. Gerti nde ter so hoteli sv. Resnje Telo slo- vesno prenesti. Pruska lutrovska gospodska je procesijo do%-olila, petje in glasno molitev pa pre- povedala. Moralo se je vse tibo gibati, se bolj, kakor da bi mrli5a pokapali. Civilui zakon velja sedaj na Pi uskem, to se re5e: vsak državljan se mora dati pnročati pred svetno oblastjo in tudi tej naznaniti tslebern po- rod in sleberno smrt. Ali se kdo da poteni od katoliskega, lutrovskega ali judovskega duhovna poro5ati, svojega otroka krstiti ali obrezati, to je na prosto voljo dano. Ove prostosti se posiužu- jejo najbolj Lutrovci. KatoliSani, vedevši, da je sv. zakon zakrament, potem, da brez sv. krsta nili5e ne po.jde v nebesko kraljestvo, dajajo se večjidel vsi tudi v katoliški cerkvi poro5ati iu pri- našajo svoje otroke k sv. krstu. Drngače je pri Lutiovcih. Luter sam je zavrgel zakrameut sv. firme, sv. Reš. Telesa v katoliškem pomenu, sv. pokore, poslednjega olja, niešnikovega blagoslav- ljanja in 8v. znkona. Jegovi piivrženci pa sedaj zauietnjejo vse zakramente. V Beiolinu se je dalo lani poročati od lutrovskib pastorjev se 32i9 parov, letos saino 1162, lani se je krstilo še 10.042 otrok, letos pa le 6;">27. V nekoliko letib bo Be- rolin — pagansko mesto. Tako bo lutrovska krivovfra sania zginila! Čudovita so pota božja. Nemec G. F. Uaumer bil je 1. 1800 rojen od lutrovskih stanšev v Ntirnbergu. Kmalu je pokazal prelepe duševne zmožnogti, Še komaj 27 let star je zgotovil bogoslovske in filozofične veduosti ih je postal profesor v Nllrubergu. Odlikoval se je tudi kot pesnik in je slovel Kot piestavljavec perzijskega pesnika Hafis-a. Toda ob enem bil je tudi zagriznjen soviažnik Kiistusov in je njegovo vero po vsej svojej u5enosti skiišal podreti in znanstveuo uničiti. Kristusova rera mu dmga pi bila, kakor nadaljevano pagausko malikovanje boga Moloba. Ali vseinogoSni Bog se je zašlega u5enjaka usmilil, mu razsvetil pamet in dal milost spreobr- _enja. Leta 1858. je z Mainzu stopil v bt. katoliško Cerkvo in je do zadnjega svojega zdihljeja na zemlji ostal eden iz med najučenejših jenih zagovomikov. Pretečeni teden je v Bogu zaspal 75 let star. Čudno je to, da je siedi svojega sovražnega delovanja zoper Kristusa, rad mislil na Maiijo. Leta 1842 je izdal prelepe legende in pesni Mariji na čast. In glejte! 18 let poznej je srečno našel Marijinega Sina, našega Gospoda Jezusa Kiistusa!