8283 PoroËila Spremljevalne prireditve Festivala Ljubljana so se navezovale na koncertno dogajanje in so potekale v obliki okroglih miz ali kot razgovori s skladatelji pred koncertom. Dve tematski razstavi pa sta bili namenjeni skladateljema Janezu Kuharju ob njegovi 100. letnici ter Gustavu Mahlerju ob stoletnici smrti. Koncertno dogajanje je strokovno podprl mednarodni mu- zikološki simpozij, ki ga že vsa leta vodi zaslužni profesor dr. Primož Kuret. Tema simpozija Fin de siècle in Gustav Mahler je nudila vrsti domačih in tujih strokovnjakov, da so o njej spre- govorili z različnih, ne samo muzikoloških vidikov. Dodatno razsežnost pa predavanja dobijo, ko se jim pridružijo teme, ki interdisciplinarno osvetlijo temo kot denimo Kulturni utrip na Slovenskem na prelomu 19. in 20. stoletja Aleša Gabriča, ali Ar- hitektura in urbanizem v času slovenske moderne Petra Krečiča, dalje Igorja Grdine Fin de siècle po slovensko. Slovenski glasbi v tem času so se posvetili Primož Kuret (Ljubljanska glasbena scena na prelomu stoletja), Ivan Florjanc (Risto Savin in Anton Aškerc), Andrej Misson (Slovenski skladatelji iz razreda Rober- ta Fuchsa), Jernej W eiss (Hans Gerstner in neznani pianist in di- rigent Gustav Mahler). Luisa Antoni je spregovorila o Mahlerju na Tržaškem, medtem ko so Gabriela Jonte, Vlasta Reitterer, LuËka Winkler Kuret Glasbena šola Franca Šturma, Ljubljana luckawinku@email.si Slovenski glasbeni dnevi 2011 Slovenski glasbeni dnevi so postali že tradicionalna priredi- tev, ki vsako leto v Ljubljani in še nekaterih slovenskih mestih ponuja pestro izbiro glasbenih dogodkov. Tudi 26. po vrsti so obdržali svojo stalno shemo: koncertne prireditve in mednaro- dni muzikološki simpozij. Tema so se v zadnjih letih pridružile prireditve, ki poleg koncertnih poslušalcev in strokovne glas- bene javnosti nagovarjajo tudi mlajše občinstvo ter aktivneje vključujejo študentsko populacijo. Vsakoletno zasnovo prire- ditev postavi programski odbor (D. Damjanovič, N. Firšt, dr. P. Kuret, B. Rener, H. Šekoranja, M. Venier) v sodelovanju s Festivalom Ljubljana ter njeno vodjo programske službe Vero- niko Brvar. Pestro bero koncertov so tako lani pripravili zbor Carmina Slo- venica in Karmina Šilec, organistka Polona Gantar, Slovenski komorni zbor in zborovodkinja Martina Batič, Simfonični or- kester RTV Slovenija z dirigentom Martinom Formentijem in Big Band RTV Slovenija z večerom skladb Vinka Globokarja ter Koncert Otroških skladbic Janeza Kuharja. Koncertni pro- grami so prav tako prinašali pestro paleto skladb skladateljev starejše generacije, D. Božiča, P . Ramovša, L. Lebiča in I. Petri- ča, in mlajše generacije, kot so N. Šenk, L. Vrhunc in V . Žuraj. 84 Na simpoziju je bila posebej vidna vloga Gustava Mahlerja, ki je svojo izjemno dirigentsko kariero začel prav v Ljubljani pred 130 leti. V okviru simpozija je Festival Ljubljana predstavil priložnostno razstavo o minulih 25 simpozijih. Dragocena gradiva so zbrana v 25 zbornikih in nam nazorno prikažejo prerez in razvoj mu- zikološkega simpozija skozi četrtstoletno zgodovino. Klaus Döge in Josef Šebesta govorili o Mahlerju v posame- znih mestih (Hamburg, Praga in Dunaj, Bayreuth, Jihlava). Bolj splošni tematiki se je posvetil Helmut Loos (Sinkretizem v glasbi okoli leta 1900), Peter Revers (Prava umetnina obstaja v združitvi umetnosti; vidiki glasbene dramaturgije v Mahlerje- vi Das klagende Lied), Luigi Verdi (Busonijeve lestvice), Her- mann Jung (Kot naravni zvok. Narava kot glasba pri Mahlerju in R. Strauss), O Mahlerju so spregovorili še Hubert Reitterer, Katarzyna Szymanska Štulka, Niall O'Loughlin, Peter Andra- schke in Simone Heuiligendorff. Slovenski glasbeni dnevi 2011