F. Turnšek, Polzela. ŽELEZNIŠKA ZVEZA SAVINJSKA DOLINA— LJUBLJANA. Pred vojno že projektirana proga Polzela—Vransko— Kamnik je, kakor mnogo drugih načrtov, z izbnihom vojne padla v vodo. •Nove državne meje, nove grupacije in težisca, zveza s pokrajinami, še veliko revnejšimi, kar se tiče železnic, nekaj pa tudi lastna brezbrižnost in nezanimanje, vse to je te načrte tudi po vojni potisnilo še globlje v arhiv in pozabljonje. in vendar so celi, posebno na lesu bogati kraji brez vsake železniške zveze. Savinjska dolina nima nobene prave zveze s prestolico Slovenije — Ljubljano. ^ Spremenjene razmere zahtevajo pa tudi spremembo načrta. Med tem, ko je prejšnji načrt predvideval le lokalno železnico, ozir. podaljšanje transveraalke Ljubljana— Kamnik do Polzele, mo-ra imeti novi nacrt namen, pridolbiti Ljubljani novo in kratko želoznLško zvezo s srednjo Evropo. Vprašanje ibližnje bodočnosti je, da dobi Ljubljana direktno železniško zvezo z Jadranskim monjem. Brezdvoomo bode ta povzdignila trgovino s srednjo Evropo in naša dolžnost je, da isto podpremo s čim največjimi ugodnostmi, med katerhni nagel prevoz ni zadnja. Pogled na železniško karto nam pokaže, da pride v postev r& prevoz samo ibivSa južna železnica. Da ta, četudi dvotiraa, še od daleč ne zadostuje, je jasno, posebno še, ker se važno križišče — Zidani most — ne da razširiti; pac pa grozi ravoio tam nevarnost, da v slučaju kakšne katastrofe — elementarne ali druge — izgubimo vsako zvezo. Z zgraditviljo proge Polzela—Vransko—Domžale— Ljubljana pa dobi Ljubljana novo in tudi krajšo zvezo s srednjo Evropo. S približno 70 km nove, po sigurnem in trdnem terenu zgrajene, in vsled tega cene proge, dobimo najikrajšo zvezo z industrijskimi centri Nemške Avstrije in upravičeno lahko upamo, da bo ta pritegnila mnogo prometa, kaferi gre danes preko Italiije ali na Hamburg; v naša Jugoslovanska pristanišča. Pa tudi za te kraje, skozi katere bi šla nova proga, bi bila to prava gospodarska pomoc. Les, edini produkt za prodajo, bi se lahko vnovčil pod mnogo ugodnejšimi pogoji. Savinjska dolina, ena najlepših in gmotno najboljše stoječiJi krajev, pa bi dobila direktno zvezo z nasim gospodarskim m kulturnim središčem. Proga bi bila tudi najkrajša vez med našo severno in južno mejo, kar je vaižno iz vojaško-strategičnih ozirov. Prepri^an sem, da bi ob primernem povdarjanju zgoraj navedenih prednosti, med katerimi vojaške nisa na aadnjem mestu, ne bilo težko, merodajne faktoPje zainteresirati za gradbo te proge. V prvi vrsti so zato poklicane v poštev prrhajajoče obcine, pa tudi drugi gospodarski krogi. Vsak korak, ki ga storimo, pa bodi na videz §© tako majhen In momentano brezuspešen, nas privede bliže k ciljul