Še enkrat: Pa javite inšpekciji Vprejšnji številki Dogovorov ste objavili anonimni prispe-vek občana, prizadetega z našim poslovanjem. V opravičilo moramo pove-dati, da smo dimnikarji v Slo-veniji najdeficitarnejši kader in da imamo danes za vseh pet ljubljanskih občin zapo-slenih že 53 dimnikarjev (sep-tembra 1984 samo 39), kar pa je še vedno 4 do 5 krat pre-malo. Dnevno imamo 50 do 100 telefonskih urgenc in nujnih naročil. Vsem, ob rednem de-lu po razporedu, takoj ne zmoremo ustreči. Po najbolj-ših močeh se trudimo kolikor moremo, da nujna naročila rešujemo kar se da hitro. Dnevno je med njimi vsaj 10 primerov, ko občani sploh ne morejo zakuriti, ker so za-mašene kurilne naprave, di-movod ali dimnik. Ne vsi, večina naših dimni-karjev pa se zaveda kritične situacije v široki potrošnji, ki traja že nekaj let - odkar spet prihajamo na trda goriva in je čiščenje nujno mnogo pogo-steje kot pri uporabi tekočih goriv. Zato podaljšujejo redni delovni čas, ki traja od 5. ure zjutraj do 13., tudi do 17. ure, ne da bi zato prejeli ali zahte-vali nadomestilo. Zaradi tako kritičnega sta-nja sem kot direktor imel za dolžnost sam prevzeti reševa-nje reklamacij in najnujnejših intervencij. Delavki na spreje-mu naročil imata navodilo, da vse take primere napotita na tel. številko 310-065 ali 321-757 direktorja, ker zaenkrat s telefona 312-286 še ni možna prevezava. Vsekakor bi tov. — žj - rea-giral primerneje, če bi pokli-cal na številko, kot muje sve-toval prijeten ženski glas, ne pa kotje v članku opisal sam. Opozoril bi še to. Veliko občanov misli, da lahko di-mnikarja naroče, kadarga pač potrebujejo. Temu ni tako. Po zakonu o dimnikarski službi - Ur. 1. SRS 16/74 in Pravilniku o ro-kih čiščenj - Ur. 1. SRS1/76 je dimnikarska organizacija dolžna čistiti kurilne naprave na trdo gorivo v gospo-dinjstvih (tudi štedilnike, peči ipd. po stanovanjih!) vsak me-sec v kurilni sezoni. Občana, ki na dan rednega obhoda di- mnikarju ne omogoči čiščenja smo dolžni prijaviti požami inšpekciji in sodniku za pre-krške. Za teprimereje vzako-nu predvidenA denarna kazen do 5.000 dinarjev. Ker imamo tako malo števi- 10 dimnikarjev tega seveda ne počnemo, saj se tudi sami, kljub dobri volji, niti približ-no ne moremo držati vseh za-konskih rokov. 53 dimnikar-jev žal ne more nadomestiti še 200-250 tistih, kijih ni. Čiščenja po stanovanjih so na primer skoraj opuščena, pa še vedno ne zmoremo čistiti redno vseh dimnikov in kuril-nih naprav vzakonskih rokih. V Ljubljani je poleg tega še cela vrsta kurilnih naprav, ki jih je potrebno čistiti pogo-steje kot predpisuje zakon. Vzrokje zastarelost, neustrez-nost, slabo gorivo, nestrokov-no kurjenje itd.; nujna so čiščenja celo na 3 dni, veliko pa vsak teden, da ljudje sploh lahko zakurijo. Kaj tako sta-nje pomeni za zrak v Ljublja-ni niti ne bi razlagali. Nujne intervencije in rekla-macije nameravamo organizi-rati z dvema dežurnima eki-pama. V vsaki bosta dva di-mnikarja z vozilom in vgraje-no UKV zvezo. Žal pa nima-mo investicijskih sredstev za nakup dveh »katrc«. Večina naših dimnikarjev se bo mo-rala še naprej voziti, tudi po dežju in snegu poiimi ko je največ dela, z kolesi in 7 do 8 let starimi mopedi. Prepoteni iz ene kurilnice, na moped in v drugp. Iz Ljubljane tudi v Polje, Dol, Horjul, Polhov Gradec, Medvode itd. Pri vsem tem p» veliko občanov dimnikarju ne dovo- 11 vstopiti v hišo ali stanova-nje. So primeri, ko nanj naščuvajo psa, mu grozijo, če se še enkrat prikaže. So hišni sveti, ki odklanjajo redna čiščenja, ker menijo, da so mesečno prepogosta (dokler se ne zamaši). So tovarne, ki vztrajajo na čiščenju enkrat ali dvakrat letno, čeprav bi bi-lo potrebno (in to ne po fako-nu) čiščenje vsak teden itd., itd. Vsem je skupno neznanje o pomembnosti čiščenj na po-rabi goriva in omalovažujoč odnos do nesnage, ki jo spuščamo v Ljubljani v zrak. Dragi tov. ~ žj - toje samo majhen del problemov, s ka- terimi se ubadamo vsak dan in ob katerih poslujemo in po-skušamo, zaenkrat z. velikim optimizmom in žrtvami naših dimnikarjev, postaviti vLjub-ljani dejavnost spet na noge. Dimnikarja je veliko občanov pripravljenih videti le še na razglednici z pujskom pod ro-ko. Da vam v prihodnje ne bi bilo treba konstruirati do-mnev in sklepanj, ob tem ko pravite sami, da ne veste ka-kšno je poslovanje TOZD »Dimnikarstvo«, vas skupaj z »Dogovoh« vljudno vabimo na prvo sejo delavskega sveta. Samo predstavite se, da vam pošoljemo vabilo. Prosimo pa vas, da prinesete s seboj raču-ne, skupaj preverimo alije bi-lo čiščenje vašega dimnika za-računano ali ne in razčistimo »verjetnost« in vaša nekorekt-na namigovanja na našo ne-poštenost. Od 1. 7. 1984 je z uporabo novega cenika ukinjen vsa le-ta nazaj običajen pavšalen način zaračunavanja storitev. Račune izstavljamo le na pod-lagi delovnega naloga, ki ga podpiše uporabnik. Res pa ne ugotavljamo, niti ne nadzira-mo, čeje uporabnik podpisal delovni nalog »samo za hec«. Radi in strpno vas bomo po-slušali, kakšen konkreten odnos do inšpekcijskih služb se da sklepati iz, phznamo, prekmalu obupanega odgovo-ra tovarišice, ki osem ur ne-prekinjeno sprejema pritožbe in naročila, prijazne in nepri-jazne, razumevajoče in ne, kot ste svojega opisali sami. Ne zagovarjamo je. Poslov-no ni ravnala primerno in če nas boste obiskali vam bomo hvaležni, če boste sprejeli naše opravičilo. Nobena se »ne spominja« tega telefon-skega razgovora, ker sama ve, da tako reagirati ne bi smela. Pokličite nas, povejte na-slov, da pregledamo dimnik. Če je zamašen z zidarskimi odpadki, je verjetno, da ga z našim orodjem ne bomo mo-gli prebiti. V tem primeru vam bomo označili mesto za-mašitve, na pomoč pa boste morali poklicali zidarje, da na označenem mestu prebijejo steno, ga odmaše in zazidajo nazaj. Direktor TOZD »DIMNIKAltSTVO« Peter Rovšek