Proti šolstvu in učiteljstvu! Učiteljstvo naj vzame na znanje sledečo gonjo proti šolstvu in učiteljstvu,ki se je pričela pod okriljem »Kmetske zveze« širom naše slovenske domovine in ki je izražena v sledečih resolucijab in predlogih, objavljenih v »Domoliubu« št. 38 t. 1. in se glase: Preureditev ljudsko-šolskega pouka. Ker Kmetske zveze ved.no in vedno zahtevajo preuredbo ijuusko-soisKega pouka, ineruaajne strani pa nicesar ne ukrenejo, kar Di duo preoivaistvu v koris-t, pac pa ninogo v skoao, tioceiiu. tu svetovati pieaiog šolskega odseka Kmetske zvez-c xa. odciilo cerkije: L»a naj bi ljudska šola odgovarjaia potreoi ijuustva ni kaj iiasiula ter poziviia veseije ao šole, Di moraia oiti tako urejena n. pr. pri nas: 1. Pouk naj se prične s sedmim letom. Ud sedmega leta do vštevsega lu. leta naj bi bil vsakdanji šolski pouk od 11. ao 14. leta brezpogojno obiskovanje zimskih šol, od 14. do lb. leta pa tudi brezpogojno, toda krajni šolski svet imej pravico, predlagati, da se učenoi, ki so pri domu Kmetskim zvezam«. Od kje prihaja ta gonja, od katerega stanu, ni težko uganiti nikomur. Pričel se je boj, katerega posledica bo, da se bo gotove dele slovenskega ijudstva nahujskalo proti šoli in na drugi strani proti učiteljstvu. Qre edinole za nadvlado gotovega stanu v narodu, dru&o je vse le kniika in sredstvo v uoseijo smotra! inic novega ni ta boj! Vse kulturne države ga prezivljajo. i-nčne se igra, ki sino jo preziveii ze v Avsinii m o kateri smu uili prepncani, aa ne oupaue tuui pri iiiis, v naši novi uržavi. Zai le, da je pri.ia seaaj, ker tio na skodo vprasaaju uase nouanje konsoiiaacue in poseono je na skoao sedaj — zaraai vnanjega polozaja. tvoncm rezuiiat lega ooja ne zavisi od nas in nasin pokrajm, ker ima beseuo pii teru vprasanju tuai učitelj&tvo in ijudstvo ostaliti aveii deiov nasega troimenega kraijestva. isoj bo, dokler ne Do aooojevan v piUog povzuige šoistva in osvoDoauve uciteijskega stanu od vseh okov, ki iia ovirajo pri povzdigi in napreclku solsiva! Uciteljstvo ima sedaj priliko spoznati prijateije soistva in uciteystva; uci.teijst.vo ima seuaj priiiko viaeti zatiralce kulture in napreaka v narodu. Kctor ne lzpregleaa seaaj, ta ne bo nikdar! Cuciimo se, kje so druge stranke s svojimi organizacijaini.'' Ali je šolsko vprašanje res tako malo važno vprašada ni potreba zanj zgibati ijudskin mas na drugi strani? Ali naj naši državljanski bjatje sodijo naš narod samo po eni stra_ii zvona? Koliko ie ljudstva, ki misli drugače o šolstvu in učiteljstvu, kakor iiavedeni predlogi; poskrbite, da pride tudi glas tega ljudstva do veljave! Učiteljstvo pa posebej opozarjamo na člen 9. teh predlogov, ki hoče naš stan zopet zasužnjiti in pahniti nazaj v uboštvo, pomanjkanje in preganjanje. Opozarjamo uateljstvo pri tem na zakon o narodnih šolah § 33, objavljen v »Ur. listu« štev. 144 tl., da brani svoje pravice.