Helena janežič, jakob v rhovec: »brez pasijoncev ni pasijona« 161 helena Janežič Jakob vrhovec: »brez paSiJoncev ni paSiJona« Vodja projekta Škofjeloški pasijon t isočletna škofja l oka se vsako leto v postnem času odene v pasijonske bar- ve, letošnji pa je že obarvan tudi s pripravo na slovesno uprizoritev škofjeloškega pasijona leta 2021. ekipa, ki bo skrbela za celotno dogajanje, že dobiva obrise, svoji vlogi sta sprejeli in prevzeli tudi dve osebi, ki sta za izvedbo ključnega po- mena. borut g artner bo ponovno prevzel režiserske vajeti škofjeloškega pasijo- na, jakob v rhovec pa je bil poleti 2019 imenovan za vodjo projekta. z j akobom sva se srečala v pasijonski pisarni na mestnem trgu, kjer je njego- va službena lokacija. v erjamem pa, da ni edina, saj vodenje projekta takih razse- žnosti in s tako močno vključenostjo celotne občine zahteva tudi delo na terenu. škofjeloški pasijon je, glede na število obiskovalcev, druga največja prireditev v Sloveniji, več jih pride le na ogled skokov v planico. organiziranost in usklaje- nost sodelujočih sta za dobro in doživeto izvedbo nujni. kako se znajde l jubljančan iz šiške v škofji l oki? po videnem in slišanem so- deč več kot odlično. v predstavitvi na razpisu za vodjo projekta je zapisal, da so »teža, sloves in ugled Škofjeloškega pasijona izjemni, vse to že samo po sebi pred- stavlja neverjetno velik izziv, s katerim bi se z velikim užitkom in navdušenjem pasijon s Ki Dones Ki 2020 15 162 spopadel. Delo na tako velikem projektu, kot je Škofjeloški pasijon, pa predsta- vlja čast in zato veliko odgovornost.«. n aloge se je lotil z vnemo discipliniranega športnika (kar 15 let je treniral judo in bil 5 krat državni prvak!), njegova energija je nalezljiva. prvič se je s škofjeloškim pasijonom srečal leta 2000, ko je imel sedem let, predstavo je obiskal skupaj z družino. v spomin se mu je vtisnila veličastnost dogajanja, grozovitost prizorov in dejstvo, da mora kristus tolikokrat trpeti, saj je vsak prizor razumel kot ločeno dogajanje. l eta 2009 se je s pasijonom srečal drugič, ko si je eno od predstav ogledal s sošolci in profesorji škofijske klasične gimnazije. zagotovo pa je nanj najbolj odločilno vplivala uprizoritev leta 2015, čeprav pasijona takrat ni videl v živo. Sodeloval je na projektu Stična mladih, škofjeloški pasijonci pa so imeli v Stični stojnico, kjer so predstavljali škofjeloški pasijon in vabili na prihajajočo uprizoritev. z velikim žarom in predanostjo so govorili o uprizoritvi spokorniške procesije in čutiti je bilo, kako dihajo s projek- tom. prejeli so priznanje za najboljšo stojnico, v jakobu pa pustili močan pečat navdušenja, ki je imel veliko vlogo pri njegovi prijavi na razpis za vodjo projekta škofjeloški pasijon. Svoje delovne izkušnje je jakob pridobival na različnih projektih. pet let, začel je že v srednješolskih letih, je vodil projektno pisarno, skrbel za marketing, pr in pridobivanje sponzorskih sredstev na projektu Stična mladih in koordiniral ekipo 30 prostovoljcev. l eta 2017 je imel podobno vlogo na evropskem mladin- skem prvenstvu v judu v mariboru. kalil se je pri vodenju športnega manage- menta pri judo zvezi Slovenije in vodenju predprodaje in marketinga v podjetju ž ejn d. o. o. v pogovoru sva se dotaknila prostovoljstva, saj pri uprizoritvah škofjeloške- ga pasijona sodeluje več kot 1 000 prostovoljcev. »brez pasijoncev ni pasijona,« je jakob večkrat ponovil. »t a najveličastnejša dramska predstava na prostem v Sloveniji je edinstvena tudi zaradi fascinantne povezanosti ljudi v času, ko se pa- sijon uprizarja. celo ozemlje nekdanjega l oškega gospostva živi s pasijonom.« jakob je poudaril, da so pri povezovanju ključni župan občine škofja loka in škofjeloški kapucini kot nosilci duhovne dediščine pasijona. v e, da je poleg njih nujna dobra in povezana ekipa prostovoljcev, ki jih že vabi v svoje vrste. prav delo s prostovoljci, s čemer ima veliko izkušenj, vidi kot enega od treh glavnih izzivov pri projektu. pa druga dva? postavitev pr in marketinške strategije ter pridobivanje sponzorjev! v sega se je že aktivno lotil. pravi, da je njegova glavna naloga, da »proda« predstave škofjeloškega pasi- jona. v idelo naj bi ga vsaj 20 000 obiskovalcev, s tem bi bili stroški povrnjeni. l ju- di, ki bodo prišli na predstavo, je treba privabiti v škofjo l oko vsaj kako uro prej Helena janežič, jakob v rhovec: »brez pasijoncev ni pasijona« 163 in jim ponuditi še druga, s pasijonskim časom povezana doživetje. po predstavi, ki se globoko dotakne vsakega, pa ljudi ni umestno zadrževati v mestu. »tako je, pasijon se dotakne vsakega, ki si ga ogleda, tako verujočih kot neve- rujočih,« pravi jakob. »z ato je sporočilo pasijona, ki se ga bomo morda v polno- sti zavedali šele enkrat čez 200 let, tako univerzalno. brez pasijona ni naše vere in odrešenja.« l e še navihan pogled in močan stisk roke, najin pogovor je pri kraju. že odhiti drugim obveznostim naproti, najbrž na električnem skiroju, s katerim se vsak dan z železniške postaje pripelje do svoje pisarne. in naproti izzivom pri or- ganiziranju slovesne uprizoritve škofjeloške spokorniške procesije, ki jo vsi že nestrpno pričakujemo.