URN_NBN_SI_DOC-B8CSR48K

203 UDK 37.04–055.2:05.37(497.4)”18/19” 1.01 Izvirni znanstveni članek Tanja Dominko * Vzgoja deklet in podoba učiteljice v tisku konec 19. stoletja The education of girls and the image of the female teacher in the press in the late 19 th century Uvod V današnjem času je izobrazba za dekleta neka naravna danost, dostopna vsem. V izobraževalnem procesu je celo večji delež deklet kot fantov. Pa vendar ni bilo vedno tako. Celo nasprotno. V prispevku sem s pomočjo člankov v posame- znih časopisih, v katere so pisali učitelji ali pa ki so bili njim namenjeni, skušala prikazati, kakšen je bil odnos do izobraževanja deklet v prehodu v 20. stoletje. Ob prebiranju literature lahko ugotovimo, da je bilo tedaj mesto dekleta ob mo- * Tanja Dominko, univ. dipl. novinarka, Radio Ognjišče, Ljubljana. E-pošta: tanja.dominko@ognjisce.si Članki in prispevki Izvleček Avtorica v svojem prispevku analizira pisanje tiska v 19. in v začetku 20. stoletja na temo izobraževanja deklet in zaposlovanja učite- ljic. Osredotoči se predvsem na dva časopisa, Učiteljski tovariš in Slovenski učitelj, prvi je bolj liberalno, drugi pa katoliško usmerjen, in zato je njuno pisanje zanimivo primerjati. Pri svoji raziskavi razmišljanja tega časa se po- globi tudi v nekaj drugih časopisov in knjig, ki so izšli pozneje, da bi prišla do nekaterih od- govorov, zakaj je bila šola za dekleta in učite- ljice tako dolgo časa zaprta. Abstract The author analyses articles appearing du- ring the 19th and early 20th centuries on the subject of the education of girls and the employment of female teachers. The contribu- tion focuses mainly on two newspapers – Uči- teljski tovariš (The Teachers’ Comrade) and Slovenski učitelj (The Slovenian Teacher). The orientation of the former was liberal and of the latter Catholic, which makes a compa- rison of articles in them interesting. In her re- search on the thinking of that period, the author also studied some other newspapers and books, published later, in order to obtain answers to the question of why education was for such a long time closed to girls and female teachers.

RkJQdWJsaXNoZXIy