12 v Černe bukve. Ena skorej 70 let stara baba je pretečeno leto več časa vRihenberki na Goriškim prebivala in neumne ljudi nagovarjala, de naj v .njeno družbo stopijo, pri kteri si zamore vsak toliko denarja poleg morja pridobiti, kolikor bo v babjih bukvah zapisanima stalo. Rihenberška gosposka goljufico zapazi in jo iz Rihenberka odpravi. Od tod pregnana zapeljivka se poKomeni potika in 29. dan Listopada je spravila v neki hiši veliko družbo bebcov, možkih in ženskih skupej, ki so goljufno babo na vso moč gostili. Pa tudi Komenska gosposka zapazi to društvo ter pošlje svoje služabnike v zaznam-vano hišo. Ko ti tje pridejo, ni duha ne sluha od babe, ker so jo njeni častivci v skrinjo zaperli in se potem na njo vsedli, kakor de bi ne bilo nič. Gosposkim* služabniki pa so to zvedili in okoli hiše stražo postavili. Ko se noč naredi, zleze baba iz skrinje, se obleče v fantovsko oblačilo, ktero ji je eden izmed njenih častivcov posodil, in misli tako straži oditi. Straža pa jo je v fantovskim oblačili spoznala, jo zgrabila in drugi dan ko-misii izročila. — Veliko ljudi je osleparila goljufna baba, ki so upali, po nji veliko bogastva si pridobiti. Ko bi taki bebci le pomislili, de taka baba, ki se v velicih potrebah po sveti klati, si še sama sebi ne more vinarja percoprati, bi jih moglo sram biti, de so mogli taki vraži verjeti! Mi pa razglasimo to sleparijo v Novicah in zapišemo staro goljufico in vse tiste neumneže, ki so njenim lažnjivim besedam verjeli, v černe bukve. A. B. Danes Vam oznanim divjaka za černe bukve, kteri po pravici zvone nosi med vsimi dozdej v černih bukvah zaznamvaniini gerdiini. — Neki mesar je ta brezvest-nik, ki, de bi meso kakšen funt težji bilo, živinče na- laš tako zabode, de mu le nekoliko kervi odteče, vsa druga kri pa nastopi v dolgim smertnim borenju uboziga ži-vinčeta po mesnih žilicah, kjer se zasede, kar se pri takimu kuhanima mesu, ktero je skorej rudečkasti pesi podobno in neslastno, prav na tanjko vidi. Ali ni zdravši krompir v oblicah jesti memo takiga mesa? Ali ni tak človek brez vse vesti? Ali bi ne bilo prav, de bi se takim ljudem prepovedalo mesariti, in de bi mesogledi vselej bolj na občinski prid, kot na svoj dobiček gledali? P—varski.