DOLENJSKI LIST St. 28 (1718) 15. julija 1982 STRAN 17 SKUPSCINSKI DOLENJSKI LIST za občine ČRNOMELJ, KRŠKO, METLIKA, NOVO MESTO, RIBNICA IN TREBNJE Letnik XIX. Novo mesto, 15. julija 1982 št. 17 VSEBINA OBCI1NA NOVQ MBTQ. 170. Odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o zagotavljanju in usmeijanju sredstev za intervencije v proizvodnji hrane v obdobju 1982-1985 v občini Novo mesto 171. Sklepa o začasnih ukrepih družbenega varstva 172. Statutarni sklep o oblikovanju, nalogah in pristojnostih skupščine, zborov in ostalih organov skupščine Stavbne zemljiške skupnosti občine Novo mesto Občina Novo mesto 170 Na podlagi 2. odstavka 3. člena zakona o zagotavljanju in usmerjanju sredstev za intervencije v proizvodnji hrane v obdobju 1982 1985 (Uradni list SRS št. 3/82) in 213. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/79) je skupščina občine Novo mesto na seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti dne 30. junija 1982 sprejela ODLOK o spremembah in dopolnitvah odloka o zagotavljanju in usmerjanju sredstev za intervencije v proizvodnji hrane v obdobju 1982-1985 v občini Novo mesto 1. člen V drugem odstavku 1. člena odloka o zagotavljanju in usmerjanju sredstev za intervencije v proizvodnji hrane v obdobju 1982-1985 v občini Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/82) st črta besedilo „in določa prednostni namen uporabe teh sredstev". 2. člen Peti člen se v celoti spremeni tako, da sc glasi: Program dela sklada mora biti usklajen z dogovorom o enotni politiki pospeševanja proizvodnje hrane v SR Sloveniji, ki ga vsako leto sklenejo skladi za intervencije v kmetijstvu in porabi hrane v SR Sloveniji. 3. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Številka: 402-02/82 Datum: 30. 6. 1982 Predsednik občinske skupščine Novo mesto UROS DULAR, 1. r. 171 a Na podlagi 617., 618., 1. točke 619. in 2. točke 620. člena zakona o združenem delu (Uradni list SFRJ, št. 53/76), 2. in 9. člena zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva samoupravnih pravic in družbene lastnine (Uradni list SRS, št. 32/80) ter 222. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/79 in 14/82) je skupščina občine Novo mesto na seji družbenopolitičnega zbora dne 28. 6. 1982 in seji. zbora združenega dela ter zbora krajevnih skupnosti dne 30. 6. 1982 sprejela SKLEP o začasnih ukrepih družbenega varstva 1. Skupščina občine Novo mesto nastopa zaradi bistvenih motenj v samoupravnih odnosih in huje prizadetih družbenih interesov z začasnimi ukrepi družbenega varstva zoper: 1. SGP Pionir Novo mesto, z.o. sol. o., Novo mesto, Kettejev drevored 37 - TOZD Strojno prometni obrat Novo mesto, z.o. sub. o. Novo mesto, Kettejev drevored 37 - TOZD Gradbeni sektor Novo mesto, z.o. sub. o.. Novo mesto. Jerebova 19 - TOZD Mehansko kovinski obrat Novo mesto, z.o. sub. o., Novo mesto. Ločna 48 - TOZD Lesni obrat Novo mesto, z.o. sub. o. Novo mesto, Kettejev drevored 37 - TOZD Projektivni biro Novo mesto, z.o. sub. o.. Novo mesto, Kettejev drevored 37 - TOZD Keramika in zaključna dela, Novo mesto, z.o. sub. o., Novo mesto, Slakova 5 - TOZD Tehnična komerciala in inženiring, Novo mesto, z..o. sub. o., Novo mesto, Ljubljanska 3, - Delovna skupnost skupnih služb Novo mesto, Kettejev drevored 37. II. BTC Ljubljana n. sol. o., Ljubljana, TOZD Skladišča Novo mesto n. sub. o> Novo mesto, Ljubljanska 27, lil. Komunalo Novo mesto p.o.. Mala Cikav a 28, Novo mesto IV. Delovno skupnost SIS stanovanjsko komunalnega gospodarstva Novo mesto. Novi trg 6. s tem, da začasno omeji izplačevanje sredstev za osebne dohodke tako, da smejo: -- navedene temeljne organizacije in delovna skupnost SGP Pionir Novo mesto izplačevati osebne dohodke največ do višine, ki bo zagotavljala, da bodo sredstva za osebne dohodke v SGP Pionir Novo mesto izplačam največ do 16.380.15 din bruto osebnih dohodkov n? delavca na mesce: - BTC Ljubljana, TOZD skladišča Novo mesto izplačevati osebne dohodke največ do 18.080,00 din bruto osebnih dohodkov na delavca na mesec; - Komunala Novo mesto izplačevati osebne dohodke največ do 16.300,00 din bruto osebnih dohodkov na delavca na mesec; - delovna skupnost SIS stanovanjsko komunalnega gospodarstva Novo mesto največ do višine obračunskih osebnih dohodkov za prvo trimesečje 1982. 2. Ukrep začasne omejitve izplačevanja sredstev za osebne dohodke se izreka za čas, dokler ne bodo delavci organizacij združenega dela in delovnih skupnosti, zoper katere sc ukrep izreka, preveč razporejeni znesek sredstev za osebne dohodke po sklepnem računu za leto 1981, glede na usmeritve resolucije in dogovora o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1981, nadomestili v okviru planiranih in razporejenih sredstev za osebne dohodke v letu 1982. Ta sklep začne veljati takoj, je dokončen in izvršljiv. Obrazložitev: Izvršni svet skupščine občine Novo mesto je skupaj z občinskim svetom zveze sindikatov Slovenije ter družbenim pravobranilcem samoupravljanja Novo mesto na seji dne 1. junija 1982 obravnaval poročilo o uresničevanju dogovora o družbeni usmeritvi razporejanja dohodka v letu 1981 (Uradni list SRS, št. 3/81, 11/81 in 20/811 in predlaganih ukrepih, katerega je na podlagi informacije SDK podružnice Novo mesto, poročil komiteja za družbeni razvoj skupščine občine Novo mesto ter analiz poslovanja organizacij združenega dela in delovnih skupnosti in njihovih obrazložitev pripravila od izvršnega sveta in občinskega sindikalnega sveta Imenovana komisija ter na seji dne 22. in 24. junija 1982 obravnaval informacijo komisije o opravljenih razgovorih s predstavniki organizacij komisije o opravljenih razgo-vorih s predstavniki organizacij združenega dela in delovnih skupnosti, zoper katere sc izreka začasni ukrep družbenega varstva, in ugotovil naslednje: L V izreku tega sklepa navedene temeljne organizacije SGP Pionir Novo mesto so po sklepnem računu za leto 1981 razporedile za osebne dohodke za 13,73% več sredstev, kot bi smele po usmeritvah resolucije in dogovora v letu 1981; upoštevajoč vse TOZD in delovno skupnost skupnih služb pa je bilo razporejenih več sredstev za osebne dohodke za 9,27 %. Masa obračunanih bruto osebnih dohodkov v letu 1981 je v SGP Pionir Novo mesto znašala 768.444.508,77 din, glede na rast dohodka pa bi po metodologiji za spremljanje izvajanja dogovora o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1981 lahko znašala največ 717.068.508,77 din. Podatki iz analize gospodarjenja v letu 1981 ne dokazujejo višjega prispevka vloženega živega in minulega dela niti ne drugih opravičenih razlogov za višjo rast sredstev za osebne dohodke, kot je ugotovljeno po metodologiji za spremljanje dogovora o uresničevanju družbene usmeritve razpo- rejanja dohodka v letu 1981. Razlogov odstopanj od usmeritev resolucije in dogovora, kijih navaja SGP Pionir Novo mesto, tudi ni v celoti upoštevati. Kot glavni vzrok navajajo nedoseganje dohodka zaradi visokega porasta stroškov, ela na stroškovno dražjih gradbiščih in pokrivanje lastne izgube v Libiji, nadalje dvig osebnih dohodkov nekaterim nižjim kategorijam delavcev več kot ostalim ter priključitev dveh delovnih organizacij, kar jc v prvem letu skupnega delovanja povzročilo tudi izpad dohodka. Navedenih dejstev so se v SGP Pionir Novo mesto zavedali, tudi zbor združenega dela občinske skupščine je na seji dne 30. 9. 1981 na to opozarjal, pa kljub temu niso prilagodili razporejanja osebnih dohodkov doseganju rasti dohodka. Kot opravičljiv razlog po 5. členu dogovora se upošteva le polovica pričakovane izgube v PD E Libija, tako da znaša usklajeni znesek razporejenih bruto osebnih dohodkov v letu 1981 za SGP Pionir Novo mesto 733.851.159,77 din, kar pomeni 6,8% prekoračitev „Dogovora 1981". II. V BTC'Ljubljana, TOZD Skladišče Novo mesto so po sklepnem računu za leto 1981 razporedili za 7,47 % več sredstev za osebne dohodke, kot bi jih glede na določila resolucije in dogovora smeli. Osebne dohodke so povečevali hitreje, kot je naraščala akumulacija in ustvarjeni dohodek na delavca. Poprečni mesečni oseoni dotiodek je gleae na panogo dejavnosti in strukturo zaposlenih visok v primerjavi s poprečnim osebnim dohodkom v gospodarstvu občine. Razlogi odstopanj od usmeritev resolucije in dogovora, ki jih navaja BTC TOZD Skladišče Novo mesto, v ničemer ne opravičujejo nespoštovanje družbenih usmeritev. Dejstvo, da so ustvarili manj dohodka, kot so načrtovali zaradi gradnje novega skladiščnega objekta, kar jc povzročilo skrčenje odprtega skladiščnega prostora in motenje normalnega delovnega procesa ter zaradi neustreznih cen storitev, ni opravičljiv razlog za nespoštovanje dogovora. III. Po metodologiji za spremljanje izvajanja dogovora o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1981 jc Komunala Novo mesto po sklepnem računu za leto 1981 razporedila za 26,91 % več sredstev za osebne dohodke, kot bi jih glede na usmeritev resolucije in dogovora smela. Glede na pojasnilo Komunale Novo mesto, . da izkazani podatki niso točni oziroma niso medsebojno primerljivi, ker so v letu 1980 del osebnih dohodkov vkalkulirali v zalogo nedovršene proizvodnje, v letu 1981 pa v celoti realizirali osebne dohodke v nedovršeni proizvodnji preko dohodka, je bila opravljena korekcija podatkov, kar je preverila tudi SDK podružnica Novo mesto in je ugotovljeno, da jc Komunala Novo mesto razporedila za 5,9 % več sredstev za osebne dohodke v letu 1981, kot bi jih po dogovoru smela. Na enak način jc Komunala Novo mesto opravičevala preveč izplačane osebne dohodke za leto 1980, kar pa se torej za leto 1981 ni izkazalo kot opravičeno. IV. Delovna skupnost SIS stanovanjsko komunalnega gospodarstva Novo mesto je po podatkih sklepnega računa za leto 1981 povečala sredstva za razporejene osebne dohodke za 32,09 % in sredstva za poprečne osebne dohodke na delavca na mesec za 35 %. Glede na resolucijsko usmeritev ter dogovor pa bi smela povečati sredstva za razporejene osebne dohodke le za 27,55 %. -Delovna skupnost SIS stanovanjsko komunalnega gospodarstva je torej razporedila za leto 1981 za 4,54 % več sredstev za osebne dohodke, kot bi jih glede na določbe dogovora smela. Osebni dohodki v delovni skupnosti so najvišji v poprečju za vse dejavnosti v obči-' ni. Delovna skupnost pridobiva dohodek iz prispevkov za izvajanje programa na področju komunalnega in stanovanjskega gospodarstva v občini, osebni dohodki pa niso v sorazmerju z učinki obeh samoupravnih interesnih skupnosti na področju razreševanja problematike, ki jo skupnosti obsegata, niti niso skladni z osebnimi dohodki izvajalcev na področju navedenih dejavnosti. Tudi kvalifikacijska struktura zaposlenih ne more pogojevati tolikšnih odstopanj od občinskega poprečja. Na navedene neskladnosti so opozorili tudi delegati na seji zbora združenega dela občinske skupščine dne 30. 9. 1981. Izvršni svet skupščine občine Novo mesto skupaj z občinskim sindikalnim svetom ter družbenim pravobranilcem samoupravljanja Novo mesto ugotavlja, da so organizacije združenega dela in delovne skupnosti, navedene v izreku tega sklepa, .azporedile osebni dohodek po sklepnem računu za leto 1981 v nasprotju z usmeritvami resolucije in dogovora o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1981 in da razlogi odstopanj od planskih ciljev, usmeritev resolucije in dogovora niso opravičljivi ter predlaga občinski skupščini, da nastopi zoper te organizacije z ukrepi začasne omejitve izplačevanja sredstev za osebne dohodke. Na podlagi navedenih ugotovitev občinska skupščina zaključuje: Dogovor o uresničevanju družbenih usmeritev razporejanja dohodka v letu 1981 je konkretiziral načela resolucije o družbenoekonomski politiki in razvoju SR Slovenije v letu 1981, ki opredeljujejo usmeritve za razporejanje dohodka za vse namene porabe. Osnovna usmeritev dogovora je določilo, da morajo rasti osebni dohodki 5 % počasneje od rasti dohodka, kar jc udi ena izmed osnovnih usmeritev izvajanja ekonomske stabilizacije. Razmerja v rasti dohodka, osebnih dohodkov in akumulacije, določena v resoluciji in dogovoru za leto 1981 so morale organizacije združenega delaa upoštevati pri planiranju rasti posameznih lementov, prav tako pa tudi pri razporejanju le-teh. Nespoštovanje planskih ciljev, usmeritev resolucije in dogovora predstavlja kršitev družbenih usmeritev in prizadevanj ekonomske stabilizacije ter povzroča motnje v samoupravnih odnosih ter v družbeni reprodukciji. Občinska skupščina ocenjuje, da so organizacije združenega dela in delovne skupnosti, zoper katere se izreka začasni ukrep družbenega varstva glede na sorazmerno visok odstotek prekora- čitve dovoljene osebne porabe, stabilizacijska prizadevanja celotne družbe ter v odnosu do drugih samoupravnih organizacij in skupnosti povzročile bistvene motnje v samoupravnih odnosih ter v družbeni reprodukciji. Začasno omejitev izplačevanja sredstev za osebne dohodke največ do višine določene v izreku tega sklepa in kar je v skladu s plani razporejanja dohodka v Jetu 1982 (obr. P-82) predmetnih organizacij združenega dela in delovnih skupnosti izreka občinska skupščina iz razloga, da se zagotovi za preveč razporejanja sredstva za osebne dohodke v letu 1981 zmanjšanje izplačil akontacij osebnih dohodkov v letu 1982, kar določa dogovor o uresničevanju družbenih usmeritev razporejanja dohodka v letu 1982 (Uradni list SRS, št. 1/82). Nujnost takega ukrepa izhaja tudi iz dejstva, da obravnavane organizacije doslej niso še ničesar storile, da bi preveč razporejeni znesek nadomestile v okviru razporejenih sredstev za osebne dohodke v letu 1982. Odločitev občinske skupščine temelji na določbi 617. člena zakona o združenem delu (Uradni list SFRJ, št. 53/76), ki določa, da skupščina družbenopolitične skupnosti nastopa pri uresničevanju družbenega varstva z začasnimi ukrepi, če nastanejo v organizacijah združenega dela bistvene motnje v samoupravnih odnosih ali so huje prizadeti družbeni interesi ali če organizacija združenega dela ne izpolnjuje z zakonom določenih obveznosti. Motnje v samoupravnih odnosih nastanejo med drugim tudi, če se odstopa od osnov in meril za razporejanje čistega 'dohodka in delitev sredstev za osebne dohodke in skupno porabo delavcev, kijih določata samoupravni sporazum in drug samoupravni splošni akt; družbeni interes pa je prizadet, če organizacija združenega dela z razporeditvijo čistega dohodka oziroma z delitvijo sredstev za osebne dohodke in skupno porabo povzroča motnje v družbeni reprodukciji (1. točka 619. člena in 2. točka 620. člena ZZD). V navedenih primerih lahko občinska skupščina izreče začasno omejitev izplačevanja sredstev za osebne dohodke in za skupno porabo največ do višine, ki jo določi hkrati z izrečenim ukrepom začasne omejitve. Ukrep se lahko izreče za čas, dokler niso odpravljeni vzroki za primere, ki so bili razlog zanj, vendar najdalj za dobo enega leta (2. člen zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva samoupravnih pravic in družbene lastnine - Uradni list SRS, št. 32/80). S tem je sklep sku ščine utemeljen in se objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. Pouk o pravnem sredstvu: Sklep je v smislu 633. člena zakona o združenem delu dokončen in zoper njega ni rednega pravnega sredstva. Prizadeti, zoper katere je izrečen začasni ukrep, sindikat in družbeni pravobranilec samoupravljanja imajo pravico, da v roku 15 dni vložijo zahtevo na sodišče združenega dela SR Slovenije, da odloči o žakonitostj tega sklepa- Zahteva za preizkus zakonitosti sklepa ne odloži njegove izvršitve (11. člen zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva samoupravnih pravic in družbene lastnine). Številka: 017-01/82-1 Datum: 30/6-1982 Predsednik skupščine občine Novo mesto UROS DULAR, 1. r. 171 b Na podlagi 617., 618., 622. in 628. člena v zvezi s 5. in 9. točko 619. člena zakona o združenem delu (Uradni list SFRJ št. 53/76), 9. in 10, člena zakena o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva samoupravnih pravic in družbene lastnine (Uradni list SRS št. 32/80) ter 222. člena statuta občine Novo mesto (Skupščinski Dolenjski list št. 5/79 in 14/82) je skupščina občine Novo mesto na seji družbenopolitičnega zbora dne 28. 6. 1982, seji zbora združenega dela dne 30. 6. 1982 in zbora krajevnih skupnosti dne 30. 6. 1982 sprejela SKLEP o začasnih ukrepih družbenega varstva 1. Skupščina občine Novo mesto nastopa zaradi bistvenih motenj v samoupravnih odnosih z začasnimi ukrepi družbefieaa varstva zoper ZAVOD ZA POŽARNO VARNOST NOVO MESTO s tem da: - odstavi poslovodni organ oziroma vršilca dolžnosti poslovodnega organa, - odstavi predstojnike oziroma vodje delovnih enot, ki jih imenuje delavski svet, - razpusti delavski svet, - razpusti izvršilne organe in - imenuje začasni organ za dobo enega leta. 2. Začasni organ v sestavi: 1. Nace ŠTAMCAR, skupščina občine Novo mesto — kot predsednik 2. Tone KORDIŠ, delovna skupnost SIS stanovanjsko-komunalne-ga gospodarstva Novo mesto - kot član, 3. Drago TABORSKI, Zavod za požarno varnost Novo mesto - kot član prevzame vse pravice in obveznosti odstavljenih in razpuščenih organov ter delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi Zavoda za požarno varnost Novo mesto. 3. Začasni organ mora zagotoviti: 1. da bodo do poteka začasnih ukrepov sprejeti oziroma usklajeni temeljni in drugi samoupravni splošni akti v Zavodu za požarno varnost Novo mesto ter razmejene funkcije izvajanja iz dejavnosti zavoda od dejavnosti SIS za varstva pred požarom Novo mesto in občinske gasilske zveze Novo mesto, 2. da bo najkasneje do koncaTeta 1982 opravljen razpis volitev za nove člane delavskega sveta v Zavodu za požarno varhost Novo mesto, 3. da bo delavski svet v 8 dneh po konstituiranju izvolil nove člane izvršilnih organov in imenoval vodje delovnih enot, 4. da bo objavljen razpis za novega poslovodnega organa najmanj 3 STRAN 18 DOLENJSKI LIST ŠT. 28 (1718) 15. julija 1982 mesece pred potekom začasnih ukrepov. 4. O nadomestilu osebnega dohodka delavcev za čas opravljanja funkcije v začasnem organu odloči izvršni svet skupščine občine Novo mesto. 5. Ta sklep začne veljati takoj, je dokončen in izvršljiv. Obrazložitev: Družbeni pravobranilec samoupravljanja Novo mesto je z dopisom št. 17/82 z dne 25. 5. 1982 posla! občinski skupščini Novo mesto predlog, da uvede ukrepe družbenega varstva v delovni organizaciji Zavod za požarno varnost Novo mesto zaradi motenj po 5. in 9. točki 619. člena zakona o združenem delu (Uradni list SFRJ št. 53/76) in predlagal, da občinska skupščina v Zavodu za požarno varnost Novo mesto: - odstavi poslovodni organ oziroma vršilca dolžnosti, 1 - odstavi predstojnike oziroma vodje delovnih enot, kijih imenuje delavski svet, - razpusti delavski svet, - razpusti izvršilne.organe in - imenuje začasni organ za dobo enega leta. V obrazložitvi predloga .družbeni pravobranilec samoupravljanja ugotavlja, da je skupščina občine Novo mesto z odlokom na sejali zborov dne 5. 12. 1979 in 28. 1. 1981 določila, da prenese ustanoviteljske pravice do Zavoda za požarno varnost na samoupravno interesno skupnost za varstvo pred požarom Novo mesto. Samoupravna interesna skupnost za varstvo pred požarom je dne 23. 4. 1981 sprejela ustanoviteljske pravice in posebej odločila, da bo potijevala samoupravne splošne akte zavoda in sicer statut, samoupravni splošni akt o sistemizaciji del in nalog in letni program dela, ki mora vsebovati tudi potrebe po delavcih za izvrševanje programiranih nalog in biti opredeljen z elementi njihovega vrednotenja. Skupščina SIS za varstvo pred požarom je zavod zadolžila, da mora uskladiti samoupravne splošne akte, na katere daje soglasje, najpozneje do 31. 12. 1981. Zavod za požarno varnost je do postavljenega roka sprejel le statut, samoupravnega splošnega akta o sistemizaciji del in nalog ter programa dela z navedbo potrebnega kadra in vrednotenje pa ni sprejel. Iz prejšnjega obdobja uprablja samoupravni sporazum o osnovah in merilih za razporejanje sredstev za osebne dohodke in pravilnik o delovnih razzmerjih, medtem ko drugih samoupravnih splošnih aktov nima, oziroma so glede na določbe zakona o združenem delu neustrezni (kot n. pr. samoupravni sporazum o skupnih osnovah in merilih za razporejanje čistega dohodka in sredstev za osebne dohodke in ostale osebne prejemke, ki pride v poštev le za delovno organizacijo s temeljnimi organizacijami, ne pa za enovito delovno organizacijo). Tako v zavodu nimajo sprejetih samoupravnih splošnih aktov, ki bi urejali notranjo organizacijo, nlaniranjc, pridobivanje in ugotavljanje celotnega prihodka in dohodka, vodenje računovodstva, delo samoupravnih organov, varstvo pri delu . . . Glede na to se tudi ne uresničujejo pravice delavcev, da odločajo o ugotavljanju in razporejanju dohodka irt delitvi sredstev za skupno porabo in tako tudi ne odločajo o družbenih sredstvih v organizaciji. Družbeni pravobranilec samoupravljanja tudi ugotavlja, da zaradi nezakonitih in nesmiselnih določb statuta zavoda ni bil pravilno izpeljan razpisni postopek oziroma postopek za imenovanje individualnega poslovodnega organa, kateremu ie mandat potekel dne 30. 5. 1982, kar je imelo za posledico, da je delavski svet razpis ponovil in imenoval vršilca dolžnosti. Družbeni pravobranilec samoupravljanja predlaga ukrepe družbenega varstva zaradi motenj, ki se kažejo v pomanjkanju zakonitega ravnanja, ker niso sprejeti vsi samoupravni splošni akti, ker samoupravni organi in poslovodni organ niso opraviii svojega dela in je možno nakopičene nezakonitosti odpraviti le z uvedbo Začasnega organa, katerega naloga bo zagotoviti pripravo vseh potrebnih samoupravnih splošnih aktov, predvsem na področju planiranja, notranje organizacije, svobodne menjave dela s SIS za varstvo pred požarom in medsebojnih razmerij delavcev. Začasni organ naj tudi zagotovi ločitev funkcije izvajanja iz dejavnosti zavoda od dejavnosti SIS za varstvo pred požarom in občinske gasilske zveze. Izvršni svet skupščine občine Novo mesto je obravnaval na seji dne 1. 6. 1982 skupaj z občinskim sindikalnim svetom in družbenim pravobranilcem samoupravljanja Novo mesto ter ponovno na seji dne 7. 6. 1982 predlog za uvedbo začasnih ukrepov. Glede na predlagane stroge ukrepe je izvršni svet proučil tudi možnost predlaganja občinski skupščini, da določi delavcem zavoda rok za odpravo razlogov, ki so podlaga za začasni ukrep, in da šele, če se v določenem roku ne bi odpravili ti razlogi, nastopi skupščina s takimi ukrepi Vendar je po vsestranski proučitvi izvršni svet zaključil, da taka rešitev ne bi bila smortna glede na kadrovski sestav in že večkratna opozarjanja družbenega pravobranilca samoupravljanja in da nakopičenih nezakonitosti delavci v zavodu niso sposobni sami odpraviti. Zato je izvršni svet v celoti podprl predlog družbenega pravobranilca samoupravljanja. Občinska skupščina Novo mesto ocenjuje, da jc predlog za začasne ukrepe družbenega varstva utemeljen, zakonit in primeren. Motnje v samoupravnih odnosih obstajajo, če v organizaciji združenega dela ni v zakonskem roku sprejet samoupravni splošni akt, ki bi po zakonu moral biti sprejet. Temeljne organizacije in druge organizacije združenega dela so morale najkasneje do 11. 12. 1978 prilagoditi svojo organiziranost in uskladiti vse samoupravne splošne akte z določili zakona o združenem delu (660. člen). Najkasneje do 1. 1. 1978 pa so morale organizacije združenega dela uskladiti z določbami zakona o združenem delu samoupravne splošne akte o ugotavljanju celotnega prihodka, 'azporejanju dohodka in čistega dohodka ter o delitvi sredstev za osebne dohodke in za skupno porabo delavcev. Ugotovitev, da Zavod za požarno varnost Novo mesto nima sprejetih samoupravnih splošnih aktov' za področje pridobivanja in ugotavljanja celotnega prihodka in dohodka, organiziranosti, planiranja in drugih, kaže na motnje v samoupravnih odnosih. Dbčinska skupščina ocenjuje, da so te motnje bistvene in izredno hude, ker nesprejeti samoupravni splošni akti onemogočajo delavcem odločanje o delu in poslovanju organizacije, o dohodku ter o ugotavljanju in razporejanju čistega dohodka. Na izredne hudo kršitev kaže tudi dejstvo, da v zavodu niso ravnali po odločitvi SIS za varstvo pred požarom, ki jim jc naložila, da morajo do 31. 12. 1981 sprejeti samoupravne splošne akte, h katerim ona daje soglasje. Občinska skupščina ocenjuje tudi, da organi zavoda niso opravljali v redu zadev s svojega delovnega področja, kar je povzročilo bistvene kršitve samoupravnih pravic. Organi zavoda niso poskrbeli, da bi se samoupravni odnosi opredelili in uveljavljali v skladu z zakonom o združenem delu, čeprav so bili na to večkrat opozorjeni. Glede na izredno hude kršitve v samoupravnih odnosih v zavodu za požarno varnost skupščina občine zaključuje, daje utemeljeno imenovati začasni organ, ki bo moral v določenih rokih poskrbeti za odpravo razlogov, ki pogojujejo motnje v samoupravnih odnosih, tako kot i„-haja iz izreka tega sklepa. Odločitev občinske skupščine temelji na določbi 617. člena zakona .. o združenem delu, ki določa, da skupščina družbenopolitične skupnosti nastopi pri uresničevanju družbenega varstva z začasnimi ukrepi, če nastanejo v organizacijah združenega dela bistvene motnje v samoupravnih odnosih. Motnje v samoupravnih odnosih nastanejo med drugim, če v organizaciji združenega dela ni v zakonskem roku sprejet samoupravni splošni akt, ki bi po zakonu moral biti sprejet, ali če organ v organizaciji združenega dela ne opravlja zadev s svojega delovnega področja in se s tem bistveno kršijo samoupravne pravice (5. in 9. točka 619. člena zakona o združenem delu). V primerih izredno hudih kršitev samoupravnih odnosov lahko skupščina družbenopolitične skupnosti poleg ostalih z zakonom predvidenih ukrepov imenuje v organizaciji združenega dela začasni organ (622. in 628. člen zakona o združenem delu). Z odločitvijo, s katero sc imenuje začasni organ, skupščina družbenopolitične skupnosti določi, ali prenehajo z delom vsi ali posamezni organi organizacije združenega dela in katere funkcije upravljanja oziroma izvršilne ali poslovodne funkcije prevzame začasni organ (631. člen zakona o združenem delu). Naloge začasnega organa so opredeljene tudi .glede na določbe 624. člena do 627. člena zakona o združenem delu. V smislu 10. člena zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva samoupravnih pravic in družbene lastnine (U. 1. SRS št. 32/80) pooblaščena občinska skup- ščina itv 'ti svet, da odloči o nadomestile 'nega dohodka delavca za čas vljanja funkcije v začasnem orc - ati. S tem je sklep občinske skupščine utemeljen in se objavi v Skupščinskem Dolenjskem listu. POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Sklep jc v smislu 633. člena zakona o Združenem delu dokončen in zoper njega ni rednega pravnega sredstva. Prizadeti, zoper katere je izrečen začasni ukrep/sindikat in družbeni pravobranilec samoupravljanja imajo pravico, da v roku 15 dni vložijo zahtevo na sodišče združenega dela SR Slovenije, Ja odloči o zakonitosti tega sklepa. Zahteva za preizkus zakonitosti sklepa ne odloži njegove zvršitve (11. člen zakona o sprejemanju začasnih ukrepov družbenega varstva, samoupravnih pravic in družbene lastnine). Številka: 017-01/82 Datum: 30. 6s 1982 Predsednik skupščine občine Novo mesto UROS DULAR, 1. u 172 Na podlagi 6. člena samoupravnega sporazuma o ustanovitvi Stavbne zemljiške skupnosti občine Novo mesto, je skupščina stavbne zemljiške skupnosti na seji dne 27. 5. 1982 sprejela naslednji STATUTARNI SKLEP o oblikovanju, nalogah in pristojnostih skupščine, zborov ir ostalih Organov skupščine Stavbne zemljiške skupnosti občine Novo mesto 1. člen Stavbno zemljiško skuonost upravlja delegatska skupščina. Skupščina je sestavljena iz: - zbora delegatov uporabnikov. - zbora delegatov izvajalcev. 2. člen Zbor uporabnikov sestavljajo delegati uporabnikov in šteje 64 delegatskih mest. Zbor izvajalcev sestavljajo delegati izvajalcev in šteje 13 delegatskih mest. 3. člen Od skupnega števila delegatskih mest v zboru uporabnikov skupščine stavbne zemljiške skupnosti delegirajo skupščine krajevnih skupnosti vsaka po enega (1) delegata, to jc skupaj 32 delegatov. Temeljne organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije ter skupnosti, kot tudi delovni ljudje, ki opravljajo z osebnim delom in lastnimi delovnimi sredstvi gospodarsko in negospodarsko dejavnost oziroma poklic umetniške ali kulturne narave, delegirajo 32 delegatov. V zbor izvajalcev delegirajo delav-dd sveti temeljnih organizacij združenega uela, ki opravljajo dela > področja urejanja stavbnih zemljišč, 12-delegatov. O številu delegatskih mest in oblikovanju konferenc delegacij oz. skupnih delegacij sprejme skupščina stavbne zemljiške skupnosti poseben sklep. _ % 4. člen ^aiJtcjo delegacij z,- y>- girarge delegatov v skupščino -'/vime zem-ijišk- skupnosti opravlja delavski svet, skupščin.-- krajevne skupnosti ali kateri drug ustrezen organ upravljanja temeljni sasnoupravne organizacije oz. skupnosii. 5. člen Mandatna doba skupščine stavbne zemljiške skupnosti traja 4 (štiri) leta. 6. čkn Skupščina stavbne zemljiške skupnosti dela in odloča na sejah. Skupščina veljavno sklepa, če je na seji več kot polovica vseh delegatov vsakega zbora. 7. člen Sii« stavbne zemljiške skupščine sklicuje in vodi predsednik, v njegovi odsotnosti ali zadržanosti pa pod-predednik skupščine. Seje zborov vodita predsednika oz. podpredsednika zborov. Predsednika in podpredsednika skupščine stavbne zemljiške skupnosti volita oba zbora na skupni seji. Predsednik in podpredsednik se izvolita za dobo 2 (dveh) let. Ista oseba je lahko ponovno izvoljena za predsednika ali ptnlpredsedniku skupščine še za eno mandatno dobo. Analogno se uporablja to določilo tudi za predsednika in podpredsednika zbora uporabnikov* oziroma izvajalcev. 8. člen C) zadevah oz. nalogah iz pristojnosti skupščine stavbne zemljiške skupnosti oba zbora enakopravno razpravljata in odločata o: - sprejemu statuta in drugih splošnih aktov skupnosti: - letnih, srednjeročnih in dolgoročnih planih stavbne zemljiške skupnosti: - srednjeročnih planih in letnih programih urejanja stavbnih zemljišč in jih da v potrditev občinski ■k .,j"čmi, investicijskih programih za dela na urejanju stavbnega zeml jišča ter ukrepih, ki so potrebni za njihovo izvrševanje; sprejetju finančnega načrta in zaključnem računu skupnosti: združevanju in porabi združenih sredstev; programiranju opremljanja tn oddajanju stavbnih zemljišč; izvolitvi - razrešitvi predsednika in podpredsedniku stavbne zemljiške skupščine; izvolitvi iti razrešitvi predsednika. podpredsednika in članov skupnih organov stavbno zemljiške skupnosti; imenovanju m razrešitvi organizacijskega tajnika stavbne zemljiške skupnosti; samoupravnem sporazumu o medsebojnih pravicah, obveznostih in odgovornostih med stavbno zemljiško skupnostjo in delavci delovne skupnosti, ki opravljajo dela za stavbno zemljiško skupnost, in o drugih samoupravnih splošnih aktih stavbne zemljiške skupnosti; povezovanju in združevanju stavbno zemljiške skupnosti z drugimi: r ukrepih na področju LO in l)S; o postopkih na sejah in sprejemanju sklepov in samoupravnih splošnih aktov: vseh drugih zadevah iz svoje pristojnosti na podlagi zakona. samoupravnega splošnega akta o ustanovitvi stavbno zemljiške skupnosti občine Novo mesto in statuta ter tega sklepa, v kolikor zadeve niso prenesene v upravljanje m odločale skupnim kolektivnim organom. 9. člen Zbor upprabnikov samostojno obravnava in odloča zlasti o naslednjih zadevah: o združevanju sredstev uporabnikov za izgradnjo komunalnih objektov in naprav; - o samoupravnih splošnih aktih, ki urejajo samoupravne in materialne odnose med uporabniki; - voli predsednika in podpredsednika zbora; - o predlogih aktov in sklepih, ki se posredujejo skupščini v sprejem. 10. člen Zbor izvajalcev samostojna obravnava in odloča predvsem o naslednjih zadevah: - voli predsednika in podpredsednika ; /.bora; - o aktih in sklepih, ki sc predlagajo skupščini v sprejem. 51. člen Sklep o zadevi s pristojnosti zbora je sprejet, če pa posamezni zbor sprejme z večino glasov vseh delegatov zbora. 12. člen Zaradi zagotavljanja enotnosti kolektivnega dela skupnega in enakopravnega odločanja, odgovornega postopanja ter obnašanja uporabnikov in izvajalcev pri uresničevanju pravic, obveznosti in odgovornosti ima skupščina stavbno zemljiške skupnosti predsedstvo kot koordinacijsko telo za usklajevanje svojega dela. Predsedstvo skupščine stavbno zemljiške skupnosti kot metodo dela sestavljajo po položnih: - predsednik vin podpredsednik skupščine} - predsednik zbora uporabnikov; - predsednik zbora izvajalcev; - predsednik odbora za oddajanje in urejanje stavbnih zemljišč; - predsednik odbora za plan in financ no-ekonomska vprašanja. Skupščina stavbne zemljiške skupnosti po potrebi lahko imenuje v to telo še druge člane izmed delegatov skupščine. Koordinacijsko telo vodi predsednik oz. podpredsednik skupščine. 13. člen Predsednik skupščine stavbne zemljiške skupnosti je za svoje delo odgovoren skupščini. Predsednik skupščine ima naslednje pristojnosti: - da zastopa in predstavlja stavbno zemljiško skupnost; - da sklicuje in vodi seje skupščine; - da podpisuje akte in sklepe skupščine; - skrbi za izvrševanje sklepov skupščine; - sklicuje i« vodi koordinacijsko telo; - opravlja še ;lrup- naloge s pristojnosti skupščine in dodatke, ki mu jih zaupa skupščina. V odsotnosti predsednika ga nadomešča v vseh zadevah podpredsednik skupščine. 14. člen Skupščina stavbne zemljiške skupnosti ima za izvajanje nalog naslednje skupne kolektivne organe: - odbor za oddajanje in urejanje stavbnih zemljišč; - odbor za plan in finančno ekonomska vprašanja; - odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito. 15. člen Odbor za oddajanje in urejanje stavbnih zemljišč šteje 7 članov s tem, da izvoli v odbor zbor uporabnikov 5 članov in zbor izvajalcev 2 člana. Obenem, ko skupščina izvoli člane odboru, izvoli tudi predsednika in podpredsednika odbora. Mandat članov odbora je 2 (dve) leti s tem, da se lahko izvolijo za še eno mandatno dobo. Pristojnosti odbora za oddajanje in urejanje stavbnih zemljišč so predvsem: - izvaja politiko, sklepe in odločitve skupščine stavbne zemljiške skupnosti; - pripravlja osnutke in predloge splošnih aktov in sklepov i/ svoje pristojnosti; - pripravlja osnutke in predioge letnih, srednjeročnih in dolgoročnih pianov; - daje smernice za delo strokovni službi; - oddaja stavbna zemljišča za gradnjo preko javnega razpisa ali z neposredno pogodbo; - skrbi za komunalno urejanje posameznega zazidalnega kompleksa; - sodeluje pri pripravi meril glede stopnje komunalne opreme posameznega zazidalnega načrta; - imenuje komisijo za oddajo investicijskih del; - skrbi za realizacijo sprejetih planov; - opravlja še druge naloge s svojega področja in naloge, ki mu jih dotoči skupščina. 16. člen Odbor za plan in finančno ekonomska vprašanja šteje 5 (pet) članov s tem, da se v odbor izvolijo iz zbora uporabnikov 3 (trije) in iz zbora izvajalcev 2 (dva) člana. Obenem, ko skupščina izvoli člane odbora, izvoli tudi predsednika in podpredsednika odbora s tem, da je predsednik odbora iz vrst uporabnikov in podpredsednikov odbora iz. vrst izvajalcev. Mandat članov odbora je 2 (dve) leti s tem, da se lahko izvolijo še za eno mandatno dobo. Pristojnosti odbora za plan in finančno ekonomska vprašanja so predvsem: - da izvaja politiko, sklepe in odločitve skupščine stavbne zemljiške skupnosti; - da pripravlja osnutke in predloge finančnih načrtov skupnosti; - obravnava predloge zaključnih računov skupnosti; da sprejemu investicijske programe; - da daje smernice za delo strokovne službe; - da pripravlja osnutke in predloge letnih, srednjeročnih in dolgoročnih planov skupnosti; - da skrbi za zbiranje sredstev za urejanje stavbnih zemljišč; - da opravlja še vse druge naloge s svojega področja in dodatne naloge po sklepu skupščine. 17. člen Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito šteje 5 (pet) članov s tem, da so iz zbora uporabnikov izvoljeni v odbor 3 (trije) in iz zbora izvajalcev 2 (dva) člana. Predsednik in podpredsednik odbora sta po svoji funkciji predsednik in podpredsednik skupščine stavbno zemljiške skupnosti. Odbor za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito neposredno skrbi za izvajanje nalog s področja LO in DS v stavbni zemljiški skupnosti, sodeluje s pristojnimi organi družbenopolitične skupnosti in krajevne skupnosti v občini, pri izvajanju nalog s področja ljudske obrambe in družbene samozaščite. 18. člen Skupni kolektivni organi morajo po potrebi, najmanj pa enkrat letno, o svojem delu poročati skupščini stavbno zemljiške skupnosti. 19. člen Odbor samoupravne družbene kontrole šteje 5 (pet) članov. Cian odbora samoupravne družbene kontrole ne more biti hkrati delegat v skupščini stavbno zemljiške skupnosti ali član drugih teles skupščine stavbne zemljiške skupnosti. 20. člen Odbor samoupravne družbene kontrole izvolijo temeljne in druge organizacije združenega dela, samoupravne organizacije in skupnosti, ki delegirajo delegate v skupščino stavbne zemljiške skupnosti po predhodnem kandidacijskem postopku, ki velja za delegiranje delegatov v skupščino stavbne zemljiške skuphosti. 21. člen Pristojnosti odbora za samoupravno družbeno kontrolo so predvsem: - da nadzira izvajanje samoupravnega sporazuma o ustanovitvi stavbne zemljiške skupnosti in njenega statuta ter drugih samoupravnih aktov skupnosti; - da nadzira izvajanje sklepov skupščine in njenih skupnih organov; - da nadzira izvajanje letnih in drugih planov stavbne zemljiške skupnosti; - da nadzira izvajanje finančnih načrtov in programov delaj - da nadzira uresničevanje še drugih samoupravnih pravic, dolžnosti in interesov ustanoviteljev stavbne zemljiške skupnosti. 22. člen Odbor za samoupravno družbeno kontrolo na prvi seji, ki jo skliče predsednik skupščine stavbne zemljiške skupnosti, izvoli predsednika odbora. 23. člen Skupščina stavbne zemljiške skupnosti lahko poleg stalnih skupnih organov imenuje tudi občasno delovna telesa, odbora in komisije z namenom, da proučijo posamezne zadeve iz pristojnosti skupščine stavbne zemljiške skupnosti. S sklepom o imenovanju se določijo tudi njegova sestava, naloge in mandat. ,,, 24. člen Ta statutarni sklep prične veljati 8 (osmi) dan po objavi, uporablja pa se do sprejetja statuta stavbne zem-Stške skupnosti. Predsednik skupščine: VLADO PAVI C, 1. r. DOLENJSKI LIST St. 28 (1718) 15. julija 1982 STRAN 17