Štev. 49. V Mariboru 8. decembra 1887. Tečaj XXI.
List ljudstvu v pod ti le.
Izhaja vsak četrtek in velja s poštnino vred in v Mariboru s pošiljanjem na dom za celo leto 3 gld„ za pol leta 1 gld. 60 kr., za četrt leta 80 kr. — Naročnina se pošilja upravništvn v tiskarni sv. Cirila, koroške ulice, hšt. 5. — Deležniki tiskovnega društva dobivajo list brez posebne naročnine.
Posamezni listi dob6 se v tiskarni in pri g. Novak-u na velikem trgu po 5 kr.
Rokopisi se ne vračajo, neplačani listi se ne sprejemajo. Za oznanila se plačuje od navadne vrstice, če se natisne enkrat 8 kr., dvakrat 12 kr., trikrat 36 kr.
Volilei!
Zaupni možje postavili so dne 30. nov. v Celju za kandidata za volitev v deželni zbor za okraje: Celje, Vransko, Gornjigrad, Šmarje, Laško in Konjice, ki se bode vršila, dne IG. decembra predpoludne ob 9. uri v Celju
g-.
i*a.
ISO.
0 jnbilejn sy. Očeta.
Kakor že vedo naši bralci, zvrše sv. Oče v Rimu z zadnjim dnevom tega leta 50. leto svoje mašniške službe. Na den novega leta bodo vsled tega slovesno zlato sv. mešo peli. Da bi marsikateri naših bralcev bil rad v pričo te slovesnosti, to si lehko mislimo, a vemo tudi, da bode to težko komu mogoče. Nekateri bodo pač tako srečni, da se bodo v teku novega leta, more biti v dneh 15. do 20. dne aprila, podali v Rim, naj poeaste sv. Očeta, kakor dobri njih otroci.
Ali koliko jih bode izmed naših bralcev tako srečnih? Mi bi želeli, da bi jih bilo prav veliko a nimamo za to veliko upanja. Sv. Oče to vedo in za to so v veliki svoji ljubezni mislili tudi na te, ki ne bodo mogli priti v Rim, da si bi sicer radi. Izdali so vsled tega posebno pismo, v katerem razpišejo popolne odpustke za tiste, ki bodo prišli v Rim pa tudi za tiste, ki ne bodo mogli tje. Glasi se pa to imenitno pismo tako-le:
Leon XIII., papež.
Vsem vernikom, ki čitajo to pismo, pozdrav in apostolski blagoslov.
Bliža se prvi dan novega leta, dan leta, dan naše duhovniške svečanosti, katero bomo praznovali s pomočjo božjo. Vsi narodi vse zemlje in vsi družbinski krogi vesele se, kakor iz enega srca in ene misli ter nam podajajo v težkem času, ko smo poklicani po volji božji zavzemati vzvišeni stol Petrov, svečane dokaze zvestobe in ljubezni svoje, spoštovanja in voščil svojih. Vso to slavo prepuščamo Bogu, ki nas tolaži v naši tugi, ter ga prosimo brez prenehanja, naj blagoslovi narode krščanske ter jim podeli mir in davno zaželeno slogo.
Ganjeni vsled teh odkritosrčnih izjav uda-nosti in resnične pobožnosti sklenili smo v smislu došlih Nam prošenj, naj pustimo zajemati vsem Svojim otrokom iz svečanosti njihovega očeta koristi v boljše zavarovanje večne sreče, da hočemo odpreti verske zaklade, katere podeljevati Nam je izročil Bog, naš Gospod. Zaradi tega podeljujemo v srcu, oprti na milostivost Boga vsegamogočnega in oblast svetih apostolov Petra in Pavla, vsem in vsacemu posameznemu verniku obojega spola, ki bodo potovali povodom duhovniške svečanosti Naše v Rim, da očito in naravnost dokažejo v imenu vsak
svojega naroda otroško ljubezen in vdanost ter izkažejo čast in pokorščino najvišjej oblasti, katero nam je podelil Bog, — popolen odpustek in odpuščanje vseh kazni vsled grehov. Prav tako podeljujemo v Gospodu, vsem vernikom obojega spola, ki bodo v duhu in srcu sprem-ljevali ta romanja v Rim, in vsem, ki pripomorejo na katerikoli način, da se morejo srečno izvršiti, ako neposredno dan pred Našo duhovniško slovesnostjo, t. j. dne 1. januvarija bodo tega leta, opravijo devetdnevno pobožnost z molitvijo tretjega dela rožnega venca in to devetdnevno pobožnost ponovč med dobo, ki je določena za avdijence papežnih romarjev; ako dalje po vrednem sprejemu svetih zakramentov, spovedi in obhajila obiščejo svojo farno ali katerokoli cerkev ali sploh javen, molitvam namenjen prostor in tam molijo za složnost krščanskih knezov, pokončanje krivoverstva in povišanje naše matere cerkve, — popolen odpustek in odpuščanje vseh kazni vsled grehov tako v dan Naše duhovniške svečanosti, kakor tudi na praznik, neposredno na devetdnevno pobožnost, kadarkoli ponovljeno med zgoraj navedeno dobo. Dalje podeljujemo vsem onim, ki i vsaj skesanega srca opravijo te devetdnevni pobožnosti, za vsak njen dan po cerkvenem običaju tristodneven nepopolen odpustek. Vsi in vsak teh odpustkov, odpuščanje grehov in pri-zanašanje kazni, more se obrniti tudi na korist ubogim dušam v vicah; vendar pa naj veljajo njihove podelitve le za to leto.
Dalje želimo, naj imajo vzlic vsem nasprotnim naredbam prepisi in ponatiski pred-ležečega pisma tisto veljavo, kakor to pismo samo. ako so le verjetno podpisani in jim je pritisnil svoj pečat katerikoli cerkven dostojanstvenik.
Dano v Rimu pri sv. Petru, dne 1. okt. 1887 v desetem letu našega pontiiikata.
M. kardinal Ledochovvski.
Iz tega pisma, v katerem veje pravi očetovski duh. se torej razvidi, kdo in kedaj da more vzprejeti sv. odpustke. Mi želimo, naj jih dobode vsak naših bralcev.
Slike na presno (al fresco) v Novi cerkvi. III.
Ladja in obedve kapeli pozidani ste v prijaznem romanskem slogu. Temu primerna je
tudi nova dekoracija, krasna, živa, prijetna. Mojster Brollo naslikal je v tem delu naše cerkve 14 velikih in 10 manjših, torej vkup 24 slik. Vse so lepe, nekatere pravi umotvori, ka koršnjih ni kmalu kde videti. Veliki osrednji obok ladje krasijo tri velike podobe: a) trije kralji molijo Sina božjega v Betlehemskem hlevu, b) Kristus vstaja kot zmagovalec smrti, pekla in hudiča, c) sv. Duh prihaja iz nebes nad apostole, zbrane okoli Marije. Te tri veličastne podobe vzbujajo v ogledovalcih pobožne misli in čute na tri največje skrivnosti naše sv. vere, namreč na učlovečenje Sina božjega, na odrešenje, na ustanovljenje sv. katoliške cerkve. Druge podobe v ladji nam predstavljajo naj-prvlje tiste zaslužne osebe, ki so pri nas sv. vero oznanjevale, sploh za njo delovale, po njej sveto živele in se izveličale. Zatorej gledamo na evangeljski strani nad in med okni ladje: sv. Jeronima, našega rojaka iz Strigove pri Ljutomeru, kakor je sedaj nepobitno dokazal ostrogonski kanonik, veleučeni Dr. Dankoj sv. Modesta zraven cerkve Gospe svete, apostola gorotanskih Slovencev, sv. Rupertu, utemeljitelja salcburške nadškofije in sv. Heme, bivše posestnice Pilštanjske in Vitanjske grajščine, na epistelskej strani pa sv. Martina, porojenega v Sombotelji na Prekmurskem, sv. Mohorja in Fortunata zraven starega Ogleja, sv. Virgilja, nadškofa Salcburškega_ in sv. Lihard, doma v Kamnu na Koroškem. Na stenah so videti 4 velike podobe: sv. Viktorin s Ptujem, sv. Maksimilijan s Celjem, sv. Metod z Vele-hradom in sv. Ciril z Rimom pod znožjem. Od orgelj na desni naslikan je sv. Anton Pado-vanski zraven grada Lemberškega, na levi sv. Leopold zraven Nove cerkve. Za orgijami pa gledamo sodni dan, posnet po sliki slavnega Kornelija, v cerkvi sv. Ludvika v Monakovem ; na levi od Kristusa padajo prekleti zastopniki sedem poglavitnih grehov v pekel, na desni od njega vstajajo iz grobov zveličani, mej njimi plem. Jakomini, Slomšek in Pij IX , vsi dobro zadeti, da jih takoj spoznaš. Namesto navadnega „Renovatum est" kaže angelj z nebes „Evangelje večno" (Apoc. 14, 6], katero 4 drugi angelji trobentajoči naznanjajo na vse 4 vetre sveta. Pri velikih vratih na levi steni zapazi vstopivši vernik sv. očeta Leona XIII. obda-nega od škofov naznanjajočega sveto leto. Latinski chronografikon veli: ko je velika noč bila na Markovo, binkošti na Antonovo in Telovo na dan rojstva Janeza Krstnika ter so verniki obhajali sveto leto, prenavljali so svojo cerkev Novocerkovljani, t. j. 1. 1886.
V severnej kapeli na oboku narisano je prekrasno „kronanje Device Marije" po Fiih-1'ichu, v južnej pa sv. Trojica, po veličastnej podobi na velikem altarju v cerkvi sv. Trojice v Slov. goricah, vzprejemljajoča mladenča Aloj-
zija v sveto nebo. Pod prvo sliko na steni je sv. Jožef, pod drugo sv. Frančišk, ker fara šteje mnogo bratov in sester III. reda.
To je kratek popis prekrasnih novih slik na presno v Novi cerkvi. Mojster Brollo (stanuje po zimi doma v mestu Gemona na Furlanskem v Italiji) kaže se v njih kot dovršen umetnik. Te pripadajo najlepšim, kolikor jih je izdelala njegova roka. Bodi torej priporočen vsem, ki želijo svojim cerkvam omisliti podobne lepote.
Istega leta je tesarski mojster Senica (doma v Vojniku) popravil streho na zvoniku, strehe na presbyteriji in obeh kapelah, mizar in pozlatar F. Gajšek v Novicerkvi naredil nove dveri, nova okna in nov oltar v renesan-skem slogu po narisu Brollojevem. Na altarju je Marija Lurška, katero je izdelal Dohnalik v Mariboru. Novi tlak v kapeli, kder je Marija Lurška, narejen je iz barvauih kremenih plošč, katere so kaj krasne, močne in ne predrage. Izdeluje jih: „Wienerberger Ziegelfabrik, Wien, I. Opernring."
Vse popravilo farne cerkve je stalo 5050 fl. Slava Bogu, hvala vsem. ki so pripomagali.
Dr. L. G.
Nova knjiga.
Preč. gospod kanonik, dr. Ivan Križanic nas je razveselil z novim plodom peresa svojega. V tiskarni sv. Cirila v Mariboru je izšla ravnokar knjižica z naslovom: „Žlahtna rozga Slovenskih goric". Žlahtno rozgo imenuje g. pisatelj pobožno Juliko, dekletce v Slovenskih goricah rojeno, katerej je bilo od božje previdnosti, usojeno le malo let na svetu preživeti, pa veliko trpeti.
Bila je od ubožnih starišev rojena, pobožno izrejena, malo kedaj zdrava, v svojih križih pa vedno v božjo voljo vdana. Nazadnje jo je še ogrizel stekel pes, ravno na velike gospojnice praznik, ko se je revica v cerkev k božji službi na pot podala. Prenesli so jo v Mariborsko bolenišnico, kjer se je črez nekaj časa v resnici na njej menda naj strašniša bolezen — neozdravljiva steklina prikazala. V tej bolezni je tudi po neizrekljivih bolečinah svojo angeljsko dušo izdihnila.
G. pisatelj je bil takrat kaplan v predmestni fari sv. Magdalene in je oskrbljeval dušno pastirstvo v bolenišnici. Lehko je torej umeti, da ga je angeljska prikazen neveste Kristusove, potrpežljive Julike v srcu prevzela, in da piše o njej z isto milo pobožnostjo, s katero se tudi njegovi ostali spisi odlikujejo. Le ti so njegova „Zgodovina sv. katoliške cerkve", po Mohorjevi družbi izdana, pa „Lurška mati božja" in posebno priljubljena, dvakrat natisnjena knji-
žica o lurškem romanju k Materi božji v Lurd na Francoskem.
„Žlahtna rozga" obsega 50 strani velike osmerke in velja 20 kr. Naročnina se naj pošilja tiskarni sv. Cirila v Mariboru ali pa preč. g. pisatelju in založniku samemu.
Prijatelj pobožnega branja.
Dopisi.
Iz Zavodnja. (Novi zvonovi.) Na malem gričku stoji naša sicer majhna, pa vendar kaj čedna in prijazna župnijska cerkev. Popred kedaj je bila le podfara, 1. 1786 pa se je ustanovila samostojna župnija. Od tistega časa so župljani mnogo storili za svojo cerkev, kar jasno priča, kako vneti so bili predniki za božjo čast. Sedajni prebivalci pa so vredni nasledniki svojih očetov, kar so posebno letos pokazali, ko so cerkvi pripravili novo zvonenje. Že dalj časa se je po župniji gojila želja po novih zvonovih pa bati se je bilo velikih stroškov, ki bi tako majhno župnijo vendar močno zadeli. Letos pa so se sedajni č. g. župnik J. Sever in pa cerkvena ključarja cele stvari prav resno popri-jeli in so jo tudi srečno izpeljali. Ko so se posamezne hiše poprašale, koliko bi zamogle dati za nove zvone, obljubile so takoj prvokrat toliko, da so se zamogli zvoni brez pomisleka naročiti. Takoj se povabi zvonar iz Ljubljane, g. Samassa, in odloči se, da sedajni večji zvon postane srednji, večji in manjši zvon pa se kupita čisto nova. Le ta novica razveselila je vse poštene župljane in vsak, naj je že bil hlapec ali dekla, je pohitel, da vloži po svoji moči nekaj za čast božjo, kakor tudi za čast in lepoto domače cerkve. Težko in z velikim veseljem se je po vsej okolici pričakoval slovesni dan, ko bodo zvonovi došli in se potegnili v zvonik. Odločilo se je, da se to zgodi 20. pobinkoštno nedeljo. Dva domačina, Jakob Slivnik in Maze, sta jih v soboto, dne 15. oktobra na okusno okinčanih vozeh pripeljala iz Celja. Da-si je bilo vreme silno neugodno, tako se je vendar zbralo mnogo ljudi, ki so šli zvonom nasproti ter si jih potem v procesiji spremljali do cerkve. Vse je bilo veselo videč dva tako velika in krasno izdelana zvona, in marsikatero oko se je od veselja solzilo. Tudi g. župnik je bil tako ganjen, da je komaj izgovarjal besede v govoru, s katerim je dva novodošla prijatelja pozdravil. Vse Zavodnje pa se je obleklo v praznično obleko, da tako tudi zvunajno pokaže svojo srčno radost. Med strelom in godbo so se drugi dan vkljub vsem vremenskim oviram zvoni srečno potegnili v zvonik. Tehta pa večji zvon 1814 klgr. (čez 33 starih centov) manjši pa 522 klgr. (čez 9 st. cent.) Novo zvonenje dela vso čast g. Samass-u, pa tudi vsem vrlim župljanom v Žavodnjem in mislimo, da ga ni
i med njimi, ki bi ne bil vesel milega in lepega i glasu, ki se sedaj tako mogočno razlega po vsej okolici in se radostno posluša tudi izvan mej domače župnije. Zvonovi viseči v zračnih višavih, da-si sami brez življenja, vas bodo vendar, kot vaši dobri in zvesti prijatelji, spremljali po vseh potih vašega življenja, delili bodo z vami žalost in veselje. Klicali vas bodo k molitvi in na delo, vabili vas v cerkev ves čas, dokler ne poteče število vaših dni in vam ne zapojo še poslednji pozdrav na potu v boljšo domovino, kjer boste prejeli plačilo za to, kar ste na tem svetu dobrega storili. Vaše ime bo pa tudi potem na svetu ostalo v slavi in časti, in še pozni vaši nasledniki se bodo hvaležno in veselo opominjali tistih, ki so nove zvone pripravili. Vsa čast torej vam vrlim in poštenimvžupljanom v Žavodnjem!
Iz Cadrama. (Naše društvo.) Letos gre kupčija slabo naprej in to škoduje tudi našemu društvu za pozidanje nove farne cerkve ter ne napreduje tako, kakor bi lehko. Od tujih dobrotnikov dobimo le silno redko kako podporo, čeravno iz sedem sosednih fara k nam verni k božji službi hodijo, ravnajo pač enako, kakor tisti gobovi, kojih se je le en sam Jezusu hvaležen skazal. Zato pa so domači za to društvo vneti in tudi za slučaj smrti ga ne pozabijo. Se le dne 9. novembra umrl je pošten gor-jan Anton Breznik, ki je po oporoki sporočil našemu društvu 200 gld. Zdaj štejemo z gotovim denarjem in obljubami že 7250 gold. V oziru na to, da naši bogatini, še do zdaj niso veliko dali, ni to premalo, pridemo vsaj v dveh letih do 10.000 gld. in to je že lepi temelj za novo lepo hišo božjo. Bog nam daj še le novih dobrotnikov!
Od sv. Jakoba v Slov. gor. (Sv. misi-jon.) Že dolgo so si Jakobčani želeli sv. mi-sijona. Ta želja se je izpolnjevala od 4—12. septembra Naš novi vlč. g. župnik so za to naprosili preč. gg. misijonarja Doljaka in Kosa, katera sta z znano pobožno gorečnostjo delovala na čast božjo in zveličanje duš. Dasiravno je že dvakrat letos župnijo toča hudo obiskala, deloma vse vničila; vendar je sedaj ljudstvo z velikim veseljem sv. misijon pričakovalo. Na časne nadloge je pozabilo, vsa težavna dela opustilo, ter se je z obilno pridnostjo vdeleževalo vsaki den ob vsakem času misijonskih pridig, da s celim srcem je bilo tačas ljudstvo le za duhovne misijonske dobrote zavzeto. Prvi so bili šolarji pri prejemanju sv. zakramentov. Ljubeznjiva beseda božja je kaj občutljivo delovala na nedolžna srčica otrok in odraslih. Pri tej priložnosti se je vpeljalo sv. detinstvo Jezusovo z namenom: moliti za uboge pagan-ske otroke, ter sebi in onim z malimi darovi v nebesa pomagati. Tudi je njih več slovesno k prvemu obhajilo pristopilo. O da le ne bi
otroci nikdar na te vesele dneve pozabili! Skupno vseh obhhancev pa je bilo dve tisoč. Pri sklepu in blagoslavljanju misij, križa je slovesnost povekšalo do 100 ovenčanih deklet. Le prehitro je prišel čas ločitve. Odšla sta vlč. gospoda, zapustivša nam v spomin sv. misijonski križ, darovanega od nekega dobrotljivega posestnika. Menda nobeno oko ni suho ostalo, ko so nas za slovo izročili Jezusu in bi. Mariji, ter rekli: z Bogom! Pred odhodom še se enkrat okrog vlč. gg. misijonarjev zberejo hvaležni farani, ter se za trudapolno in zveličavno delovanje zahvaljuje: cerkveno in občinsko predstojništvo; za mladino hvalo ponižno izrekajo ovenčana dekleta in šolarce, podarivše vsem navzočim gospodom krasne šopke. Bog pa plati vsem vlč. gospodom in drugim, kateri so pri sv. misijonu pomagali k veči časti božji in zveličanju duš!
Iz Slov. goric. (Nerodnosti.) Mnogo je dandanes pohujšanja. Z mnogimi načini se skrunijo sv. nedelje in prazniki. Tukaj na deželi je dosedaj bilo najhuje : da fantje med službo božjo zunaj postopajo in smodke kadijo; da se dekleta gizdavo oblačijo in se tam v cerkvi nastavljajo, kakor mreže peklenskega luciferja, ter mečejo svoje pregrešne poglede. Tacih far in cerkev, kjer bi se te nedostatnosti v večji ali manjši meri ne godile, bi lahko z lučjo po dnevu iskali! Zatoraj gorje nam, ako v tem ne ukrenemo na boljšo pot. A v novejšem času slišimo in beremo tudi po časopisih o novih skrunitvah nedelj; kar je izlasti v mestih navada, namreč da ob nedeljah delajo marljivo dopoldne, a popoldne pa začnejo „lumpati", kar traja navadno do — torka. Ta razvada se je vgnezdila zdaj že tudi na deželo, sicer v začetku v mali meri, a vendar se bojimo, da bi kje ne obveljala in bi se ta ljulika močno v zemljo zarila. Iz zanesljivih ust sem slišal, da je neka velika nemka iz Cmureka v nedeljo popoludne v svojih vinogradih na Krembergu brala ter k temu delu privabila mnogo siromašnih ljudi, ki so ji šli na linianice. Seveda, pošteni ljudje so godrnjali nad tem pohujšanjem in skrunitvo Gospodovega dneva, kar je poštenim Anovčanom v pohvalo. Čudimo se, kako bi nam ljubi Bog zamogel kaj dobrega dati, ako se tako ravna. Letos nas je obiskal s točo, ne daj Bog, da nas drugo leto ne čaka še kje debeleja „bre-zovica". —a —
Od sv. Marjete na Pesnici. (Nasprotnik popravljanja starih orgelj.) Ker so naše farne že kakih 100 let stare orgije zdat-nega popravka v vsakem oziru zelo potrebne, sprožila se je pri nekaterih dobromislečih fa-ranih misel, omisliti si nove orgije, ali vsaj stare popraviti in je z nekaterimi spremeni povekšati. To blago željo podpirali so tudi farni dosto-
janstveniki, poklicali iz Maribora orgljarja, da preišče stare orgije, ter sestavi proračun. Pa kakor ima vsako blago podvzetje tudi pri naj-boljšej voli sitnost tako smo je tudi tukaj imeli in sicer v tako obilnej meri, da se je vgnjez-dila v vsako, tudi v najskrajnejšo kočo in se razlila v krv in meso. Možiček, kateri se le pre-rad vtika v zadeve, ki ga nič ne brigajo, šep-nol je nekaterim pričujočim: Mežnar je orgije pokvaril! dajte je vbrati in dobre so za Mar-jetčane. No, dobro! ako je mežnar, kateri ima veselje do orgljanja in po večkrat organista nadomestuje orgije pokvaril, mu dokažite, sicer ste izustili laž, katera se je po fari, kakor megla pozne jesenske noči čez hribe in doline raznesla. Žalostni in revni so časi, in ako človek pomisli, kaka težkoča je vernega ljudstva za katerisibodi dobrodejni dar za cerkvo pridobiti, občuti, kaj zamore hudobna in nepremišljena beseda, bodi si že od tako bornega rev-ščeka izustena, prouzročiti. Kaj drugo bolj kinča božjo hišo, kakor dobro vbrane orgije s prijetnimi spremeni. A vi pobožni in za božjo hišo vneti farani storite, kar vam veleva vaša dobra vest, kar ste dolžni božjej časti in sebi v veselje.
Raznoterosti.
(Romarji.) Iz Ogerskega je bilo te dni 1500 romarjev v Rimu. Bili so iz vseh stanov, na čelu jim bil ogerski primas. kardinal Simor in več škofov in plemenitašev. Sv. Oče so jih slovesno vzprejeli ter so posebe pohvalili njih ljubezen do apostolske stolice.
(„Duhovni pastir.") Le-ta izvrstni list začne z novim letom svoj 5. tečaj v Ljubljani. Izdaja ga č. g. Anton Kržič, katehet na nunskih šolah in stane na leto 4 gld. Prilaga pa pol pole „pedagokike" prof. Zupančiča in pol pole „apologetičnih razgovorov" prof. dr. Lam-peta. List je vreden po obliki in vsebini vse priporočbe.
(K a t. cerkev.) V Angliji se zdaj izgodi po gostem, da prosijo plemenitaši pa tudi duhovniki, naj jih vzprejmo v kat. cerkev. Te dni je storil to č. g. C. Cave, vodja zavoda v Stretton-en-le-Fieldu in pravi se. da prestopi v kat. cerkev tudi Moheenic, ki je doslej bil „apostol" Budove vere.
(Za družbo v e d n e g a č e š č e n j a^ so podarile naslednje župnije: sv. Peter pri Radgoni 10 fl., Zreče 2 fl., Kapela pri Radgoni 17 fl., 24 kr., Galicija 3 fl. 30 kr.. Vitanje 8 fl. 85 kr., Dobrna 4 fl., sv. Janž na Dravskem polju 3 fl. 10 kr., Slovenji gradeč 5 fl, Polzela G fl. 70 kr, sv. Anton v Slov. gor. 8 fl. 40 kr., sv. Lovrenc na Drav. polju 7 fl. 8 kr., Cirkovce 9 fl. 67 kr., dekanijstvo Gornjigrad 11 fl. 74 kr., Kozje 4 fl., vlč. g. dr. Jožef Pajek 10 fl.