Aleš ŠAREČ Petnajstsrediščna Slovenija? Policentrični razvoj in regionalizacija Slovenije Regija Regionalno središče Slovenija Strategija prostorsl0 o O - .it'' Uubljana . - P . : f ° V\ ■ Bi^ic« f ..-I " ' O Zagreb InTril^rJV.T.dH,-. Karlovec • • Medobčinska središča in njihova • - vplivna območja Slika 3: iVledobčinska središča in njiliova vplivna območja, RPP 1975 OBSTOJEČA vmJKOBT N^EUA s -.. 13... Slika 4; Zasnova urbanega omrežja redno s temi se bodo pripravljale in sprejemale tudi regionalne strategije prostoi-skega razvoja. Logično bi bilo, da bodo ti dokumenti medsebojno usklajeni ter se bodo nanašali na ista območja. To je na območja razvojnih regij z regionalnim središčem, ki bo določen v SPRS v okviru zasnove jDolicentričnega razvoja Slovenije. Teh nujnih povezav in uskladitev v predlogih obeh dokumentov (SPRS in ZSRR) še ni. Pomanjkljivost predlogov SPRS in ZSRR je ne nazadnje v tem, da gravitacijska (funkcijska) območja regionalnih središč oziroma območja razvojnih regij niso opredeljena v pi-vi vrsti na podlagi načrtovane dostopnosti s teh območij do regionalnih središč s sredstvi javnega potniškega prometa (JPP - avtobus, železnica). V skladu s sprejetimi evropskimi usmeil-tvami, ki jih bo morala prevzeti tudi slovenska i^rometna politika, je treba zagotoviti polurno dostopnost do storitev in oskrbe na srednji i]i zgornji ravni vsem prebivalcem v regiji/državi. To je tudi z JPP in ne le z osebnimi avtomobili, ki omogočajo dostopnost le polovici prebivalstva. Ta kiiterij oziroma izhodišča za določitev gravitacijskih območij v predlogu SPRS in območij razvojnih regij v predlogu ZSRR doslej niso bili upoštevani. Prometne regije JPP morajo postati ključni element prostoi"skih zasnov na vseh ravneh r