TY - NEWS TI - Poklicne izkušnje učiteljev in značilnosti pouka v osnovni šoli ID - 14727432 IS - 2 VL - 57 = 123 PB - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije N2 - Namen prispevka je predstaviti ravnanje učiteljev pri pouku glede na njihove poklicne izkušnje. Podatke smo zbrali z anketnimi vprašalniki, v katerih so učenci ocenjevali ravnanje svojih učiteljev pri materinščini. Pri zasnovi študije smo izhajali iz kognitivnega pojmovanja poklica in učiteljevega razvoja (Berlinerjev model). Kognitivni razvoj pomeni zaporedje kognitivnih struktur, ki si sledijo od manj kompleksnih do kompleksnejših. Učitelji na višji kognitivni stopnji naj bi imeli kompleksnejše kognitivne strukture, širši obseg učnih spretnosti, sposobni naj bi bili večje empatičnosti in uvidevanja problemov v širšem kontekstu, prav tako naj bi se bolje znašli v stresnih situacijah. Pričakovali smo torej, da bodo učitelji z več izkušnjami s svojim ravnanjem pri pouku spodbujali t. i. transformativni model pouka. LA - slovenski JO - Sodobna pedagogika DA - 2006 A1 - Javornik Krečič, Marija KW - vzgoja in izobraževanje KW - pedagoško delo KW - učitelji KW - strokovna usposobljenost KW - poučevanje ER -