«-"M VESTNIK K3PK LETO !. Koper, !. marca 1956 9TEV. IS VSEBINA Statut občine Divača Odloki in sklepi OLO — Odlok o povečanju proračuna bivšega Okrajnega ljudskega odbora Postojna za leto 1955 — Sklep o pomoči po potresu prizadetim krajem v Ilirski Bistrici — Sklep o prenosu pristojnosti za dokončno pritrditev k zaključnim računom podjetij za iato 1956 na Zbor proizvajalcev Skiepi OLO o voiitvah in imenovanjih Poročilo s seje OLO Poročilo s seje Sveta za zdravstvo Razpis deiovnih mest OLO Statut občine Divača Na podlagi 7. člena Splošnega zakona o ureditvi občin in okrajev (Uradni list FLRJ št. 26-26955) je Občinski ljudski odbor Divača na seji dne 31. januarja 1956 sprejel SKLEP o spremembah in dopolnitvah statuta občine Divača z dne 13. avgusta 1955, tako da se prečiščeno besedilo tega statuta glasi: STATUT OBČINE DIVAČA I Občina Divača 1. člen Občina Divača je temeljna politično-teritorialna organizacija samoupravljanja delovnega ljudstva in temeljna družbeno-gospodarska skupnost prebivalcev na območju te občine. Občina Divača je v sestavu okraja Koper. 2. člen Območje občine Divača obsega: Katastrske občine:' Naselja: Barka: Barka Dane: Dane pri Divači ; * Kačiče-Pared Divača: Divača Dolenja vas: Dolenja vas, Otošče Dolnje Ležeče: Betanja, Brežec pri Di- * vači, Dolnje Ležeče, Gradišče pri Divači Famlje: Famlje, Goriče pri Famljah Gabrče: Gabrče Gornje Vreme: Gornje Ležeče, Gornje Vreme Kozjane: Kozjane Laže (del): Laže Lokev: Lokev, Prelože pri Lokvi Misliče: Misliče Naklo: Matavun, Naklo, Škocjan Podgrad: Podgrad pri Vremah Potoče : Potoče Rodik: Rodik Senadole: Senadole Senožeče (del): Senožeče Škofije: Škofije, Zavrhek Vareje: Vareje Vatovlje: Vatovlje Vremski Britof: Dolnje Vreme, Vremski Britof 3. člen Delovno ljudstvo v občini izvršuje pravice in dolžnosti po občinskem ljudskem odboru, po krajevnih odborih in drugih organih občinske samouprave ali pa neposredno s tem, da voh predstavniške organe občine in odpoklicuje njihove člane, kakor tudi na zborih volivcev in z referendumom. Pri izvrševanju pravic občine se opirajo organi občinske samouprave na organe samoupravljanja v gospodarskih organizacijah in zavodih ter na druge organe družbenega upravljanja. 4. člen Občina izvršuje vse pravice in dolžnosti pri vodstvu družbenih zadev, izvzemši pravice in dolžnosti, ki so z ustavo ali z zakonom določene za okraj, republiko ali federacijo, ter tiste pravice in dolžnosti, ki pripadajo samoupravnim gospodarskim organizacijam in družbenim ustanovam. 5. člen Samoupravljanje delovnega ljudstva v občini je zagotovljeno z ustavo in se izvršuje v skladu z zakoni in v okviru enotne ureditve socialistične demokracije Federativne ljudske republike Jugoslavije. 6. člen Delovno ljudstvo občine izvršuje pravice samoupravljanja v zadevah, ki so skupne občinam v okraju, po svojih predstavnikih v okrajnem ljudskem odboru in v drugih oblikah samoupravljanja. Pravice in dolžnosti organov okrajne samouprave do organov občinske samouprave so določene z zakonom. 7. člen Občinski ljudski odbor je temeljni organ oblasti delovnega ljudstva. Občinski ljudski odbor je najvišji organ oblasti v občini Divača v mejah svojih pravic in dolžnosti. Občinskemu ljudskemu odboru so podrejeni vsi organi državne uprave v občini, kolikor za upravne organe, ki opravljajo zadeve iz pristojnosti okraja, ljudske republike ali federacije, ni z zakonom drugače določeno. 8. člen Občina ima zlasti tele pravice in dolžnosti: _____ skrbi za izravnavanje osebnih interesov posameznih državljanov s splošnimi družbenimi interesi; — zagotavlja pogoje za razvoj proizvajalnih sii in za stalno zboljševanje življenjskih in kulturnih razmer v občini; __usmerja gospodarski razvoj m porazdeljuje dei v občini ustvarjenega narodnega dohodka za gospodarske, kulturne in socialne potrebe občine; ._skrbi za izravnavanje interesov in deia gospo- darskih in družbenih organizacij ter zavodov s splošnimi družbenimi interesi; pospešuje razvoj gospodarskih in družbenih organizacij ter zavodov m povečanje storilnosti dela; &tev. M — marca — upravlja splošno ljudsko premoženje, ki je v splošni rabi, in drugo splošno ljudsko premoženje, k' je prepuščeno občini; varuje družbeno in osebno lastnino; — samostojno razpolaga z dohodki občine, določa obveznosti gospodarskih organizacij do občine; vpeljuje določene doklade; — ureja samostojno po lastnem preudarku zadeve, ki imajo neposreden pomen za občino; — izvršuje zakone in druge predpise, kolikor to ni izrečno dano v pristojnost drugih organov, zavodov In organizacijs — določa organizacijo in poslovanje občinskih organov in zavodov, ter skrbi za zakonitost njihovega dela; — organizira komunalne in druge občinske službe; — skrbi za splošno zdravstveno varstvo in za zboljšanje zdravstva; — skrbi za splošno obvezno šolanje in za strokovno izobraževanje; zagotavlja pogoje za kulturni razvoj ; — skrbi za socialno varstvo; — skrbi za uresničevanje osebnih in političnih pravic državljanov in za zakonitost dela občinskih upravnih organov; \— nadzoruje zakonitost dela gospodarskih in družbenih organizacij ter zavodov; — skrbi za javni red in mir v občini; — obravnava vprašanja iz pristojnosti okraja, republike in federacije ter s področja samoupravnih or- * ganizacij; daje predloge za reševanje takih vprašanj in v skladu z zakonom sodeluje pri njihovem reševanju. Pravice in dolžnosti občine Divača izvršujejo občinski ljudski odbor in drugi organi občinske samouprave glede na delovno področje, ki je določeno z zakonom in drugimi predpisi. 9. člen Občini pripadajo za izvrševanje njenih pravic in dolžnosti lastni viri dohodkov, ki so zagotovljeni z zakonom. 10. člen Pri izvrševanju svojih pravic in dolžnosti občina po svojem ljudskem odboru in po drugih organih občinske samouprave: 1. samostojno sprejema družbeni plan in proračun; 2. sprejema predpise samostojno in na podlagi zakonskega pooblastila; predpisuje z zakonom določene upravne kazni za prekršitve svojih predpisov; 3. ustanavlja gospodarska podjetja ter komunalne, kulturne, prosvetne, zdravstvene in socialne zavode; 4. neposredno uporablja zakone in druge predpise s tem, da vodi upravni in upravno-kazenski postopek, izdaja odločbe na prvi stopnji in izvršuje upravna opravila, kolikor to ni dano v pristojnost drugih organov; 5. razveljavlja in odpravlja nezakonite sklepe gospodarskih in družbenih organizacij ter zavodov, nad katerimi ima po zakonu pravico nadzorstva; 6. organizira izvrševanje nalog iz svoje pristojnosti in izdaja organizacijske, upravne, gospodarske in druge ustrezne ukrepe za njihovo izvršitev; 7. zagotavlja sredstva za delovanje javnih služb v občini; 8. zagotavlja delovanje občinskih služb s tem, da postavlja strokovne uslužbence in da skrbi za njihovo izpopolnjevanje in za njihove pravice; 9. daje priporočila gospodarskim in družbenim organizacijam ter zavodom za njihovo delo; 10. vlaga ugovore za varstvo svojih samoupravnih pravic, če so s predpisom ali z drugim aktom višjih organov kršena njene, z zakonom določene pravice. 11. člen Občina Divača ima pri izvrševanju svojih pravic in dolžnosti do državljanov, gospodarskih In družbenih organizacij ter zavodov*aamo z zakonom določene pravice. 19 Člen Svoje pravice in dolžnosti izvršuje občina na podlagi in v mejah zakonov in drugih predpisov višjih državnih organov ter svojih predpisov. 13. člen Razmerja med občinskim ljudskim odborom in med drugimi organi občinske samouprave, ki izvršujejo zadeve splošnega pomena za občino, se določajo z zakonom in s tem statutom. 14. člen Zaradi kar najširšega sodelovanja državljanov pri občinski samoupravi in zaradi izvrševanja posameznih zadev, ki imajo neposreden pomen za prebivalstvo kraja, se ustanovijo na območju občine krajevni odbori. 15. člen Občinski ljudski odbor in krajevni odbori se morajo pri izvrševanju svojih pravic opirati na zbore volivcev in v skladu z zakonom uresničevati njihove sklepe. 16. člen Občinski ljudski odbor zagotavlja zakonitost pri izvrševanju referenduma volivcev. 17. člen Občinski ljudski odbor mora dajati pravno pomoč državnim organom. 18. Člen Občina Divača je pravna oseba. 19. člen Sedež občinskega ljudskega odbora je v Divači. 20. člen Občinski ljudski odbor ima svoj pečat; pečat obsega grb in ime Ljudske republike Slovenije, ime okraja in ime ljudskega odbora. II Občinski ljudski odbor 1. Sestava ljudskega odbora 21. člen Občinski ljudski odbor ima 21 odbornikov. Volitve odbornikov se opravijo po zakonu o volitvah in odpoklicu odbornikov ljudskih odborov. 2. Delo ljudskega odbora 22. člen Ljudski odbor obravnava temeljna vprašanja, ki imajo pomen za gospodarski, komunalni, kulturni in socialni razvoj in življenje občine; izdaja predpise in potrebne ukrepe za njihovo reševanje. 23. člen Ljudski odbor izvršuje zadeve iz svoje pristojnosti na sejah odbora, izvršilne in upravne zadeve praviloma po svojih svetih, upravne zadeve pa tudi po svojih upravnih organih. Sejo ljudskega odbora skliče predsednik ljudskega odbora po lastnem preudarku ali pa če to zahteva najmanj petina odbornikov, komisija ali svet ljudskega odbora ali predsednik okrajnega ljudskega odbora Koper. 24. člen Občinski ljudski odbor samo na seji; 1- sprejme statut občine; 2. sprejema odloke; 3. sprejema občinski družbeni plan in proračun in čun- sklepni račun o izvršitvi občinskega prora- 4. sprejme regulacijski načrt občine in njenih naselij; Št*v. 16 — 2. marca 1956 URADPM VESTNIK Str. 111 5. obravnava delo svetov in drugih organov ljudskega odbora in daje smernice za njihovo delo; 6. razveljavlja ali odpravlja akte svojih svetov in upravnih organov, ki so bili izdani izven upravnega postopka; 7. daje pripombe k okrajnemu družbenemu planu, proračunu in okrajnemu regulacijskemu načrtu; 8. sprejme poslovnik občinskega ljudskega odbora; 9. voli in razrešuje predsednika in podpredsednika ljudskega odbora, predsednike in člane svetov ter člane odborniških komisij; 10. voli in razrešuje sodnika za prekrške ter njegovega namestnika; 11. odloča o vprašanjih, ki so v zvezi z mandatnimi in imunitetnimi pravicami odbornikov; 12. razpisuje volitve za posamezne ljudske odbornike; 13. ustanavlja gospodarske organizacije in zavode; 14. izvršuje pravice, ki so dane ljudskemu odboru glede postavitve oziroma razrešitve direktorjev gospodarskih organizacij in upravnikov (direktorjev) zavodov; 15. odloča o najetju občinskih posojil in prevzemu poroštev za posojila gospodarskih organizacij; 16. odloča o višini nagrade za predsednika in podpredsednika ljudskega odbora in o povračilu stroškov odbornikom, članom svetov in drugih kolegijskih organov ljudskega odbora; 17. postavlja in razrešuje tajnike ljudskega odbora, šeie upravnih organov ljudskega odbora in inšpektorje; 18. odloča o organizaciji upravnih organov in o sistemizaciji delovnih mest; 19. sklepa o vložitvi ugovora za varstvo samoupravnih pravic občine; 20. razpisuje občinski referendum; 21. določa območja, za katera se sklicujejo zbori volivcev; 22. opravlja druge zadeve, za katere je določeno z zakonom ali s tem statutom, da jih opravlja ljudski odbor samo na seji. 25. člen Ljudski odbor lahko ustanovi gospodarske organizacije in zavode po lastni pobudi ali na predlog krajevnih odborov, delovnih kolektivov, družbenih organizacij ali državljanov. Občinski ljudski odbor lahko skupno z ljudskimi odbori drugih občin ustanovi podjetje ali zavod, če se dajo posamezne potrebe boljše in laže zadovoljiti s skupnimi sredstvi več občin. 26. člen Ljudski odbor sklepa na svojih sejah o upravnih zadevah (upravni postopek) samo v primerih, za katere je to predpisano z zakonom ali z uredbo. Ljudski odbor odloča o upravnih zadevah s sklepom, upravno odločbo pa izda za to zadevo pristojni upravni organ ljudskega odbora. 27. člen Ljudski odbor lahko veljavno sklepa, če je na seji navzočih večina njegovih članov, sklepe pa sprejema z večino glasov navzočih članov, razen v tistih primerih, za katere je z zakonom ali s tem statutom predpisana posebna večina. Občinski statut sprejme ljudski odbor z večino glasov vseh odbornikov. 28. člen Če obravnava ljudski odbor na svoji seji zadevo, ki je bila postavljena na dnevni red na predlog sveta, lahko sodelujejo pri obravnavi tudi člani sveta, ki niso ljudski odborniki, ne morejo pa sodelovati pri glasovanju. 29. člen Natančnejše določbe za svoje delo na sejah predpiše ljudski odbor s poslovnikom. 30. člen Odloki in odredbe občinskega ljudskega odbora ter odredbe njegovih svetov se objavljajo v "Uradnem vestniku okraja Koper«. V tem listu se objavljajo tudi sklepi o izvolitvi organov ter o imenovanju in razrešitvi uslužbencev, ki jih voli, imenuje, oziroma razrešuje ljudski odbor, odločbe o ustanovitvi gospodarskih organizacij in zavodov ter odločbe o potrditvi zaključnih računov gospodarskih organizacij z izvlečkom iz teh računov. 31. člen Odloki in odredbe občinskega ljudskega odbora začnejo veljati z dnem objave, če ni v samem predpisu drugače določeno; ne more pa biti določeno, da začne veljati predpis prej, kot je bil objavljen. Družbeni plan in proračun veljata za vse leto, za katero sta sprejeta, če v njih samih ni drugače določeno. 3. Odborniške komisije 32. člen Za proučevanje posameznih vprašanj, obravnavanje predlogov, izvrševanje anket in za opravljanje drugih zadev iz svoje pristojnosti, sestavi ljudski odbor iz svojih članov stalne in začasne komisije. Vsaka zadeva, ki se predloži ljudskemu odboru, da o njej določi na*seji, mora biti prej obravnavana v pristojni odborniški komisiji, če ljudski odbor v skladu s poslovnikom drugače ne sklene. 33. člen Občinski ljudski odbor ima tele stalne odborniške komisije: 1. mandatno imunitetno komisijo, ki ima tri člane; 2. komisijo za volitve in imenovanja, ki ima pet članov; 3. komisijo za gospodarstvo, ki ima pet Članov; 4. komisijo za predpise in organizacijska vprašanja, ki ima pet članov ter 5. komisijo za prošnje in pritožbe, ki ima tri člane. Ljudski odboič-lahko ustanovi tudi druge stalne komisije. ' 34. člen Mandatno-imunitetna komisija obravnava vprašanja v zvezi z imunitetnimi pravicami odbornikov, s prenehanjem odborniškega mandata, z razpisom volitev za izpraznjena odborniška mesta in z verifikacijo mandatov na novo izvoljenih odbornikov ter o tem poroča ljudskemu odboru. Komisija za volitve in imenovanja proučuje oziroma daje predloge za volitve in razrešitve vseh organov, ki jih voli oziroma razrešuje ljudski odbor, ter predloge za imenovanja oziroma postavitve in razrešitve uslužbencev, ki jih imenuje, postavi oziroma razrešuje ljudski odbor, in o tem poroča ljudskemu odboru; razpisuje natečaj za uslužbence ljudskega odbora in postavlja tiste uslužbence, ki jih ne postavi ljudski odbor. Komisija za gospodarstvo obravnava predloge občinskega družbenega plana in sklepnega računa ter predloge predpisov in ukrepov s področja gospodarstva in financ in o tem poroča ljudskemu odboru. Komisija za predpise in organizacijska vprašanja obravnava vse predloge predpisov in drugih aktov, ki jih sprejema ljudski odbor, razen tistih, ki spadajo v delovno področje drugih komisij; obravnava organizacijska vprašanja in sistemizacijo delovnih mest v upravnih organih ljudskega odbora in o tem poroča ljudskemu odboru. 35. člen Komisija za prošnje in pritožbe obravnava prošnje in pritožbe, ki jih pošljejo ljudskemu odboru državljani, organizacije in zavodi. Komisija za prošnje in pritožbe v zvezi z vloženo prošnjo ali pritožbo lahko zahteva od občinskega or- Str. IH URADNI VESTNIK Štev. 16 — 3. mere* 1966 ,ana potrebna pojasnila. preizkusi delo upravnega organa v taki zadevi in predlaga ustrezne ukrepe. Komisija za prošnje in pritožbe mora sporoC ' vlagatelju, kaj je ukrenila v zvezi s prošnjo oziroma pritožbo. 36. člen Predsednik in podpredsednik ljudskega odbora ter predsedniki svetov ne morejo biti člani stalnih od-borniških komisij. 4. Predsednik ljudskega odbora 37. člen Predsednik ljudskega odbora se voli izmed odbornikov na podlagi posamičnih kandidatur, ki jih vloži najmanj pet odbornikov. 38. člen Predsednik ljudskega odbora predstavlja ljudski odbor in zastopa občino kot pravno osebo. Predsednik sklicuje in vodi seje ljudskega odbora, skrbi za izvrševanje njegovih sklepov ter vsklajuje delo svetov in komisij ljudskega odbora. Predsednik ljudskega odbora lahko zahteva od sveta ali komisije ljudskega odbora, naj postavi na dnevni red svoje seje posamezna vprašanja iz svojega področja. Svet oziroma komisija mora taka vprašanja obravnavati in o njih sklepati. Predsednik opravlja tudi druge zadeve, ki spadajo po posameznih predpisih v njegovo delovno področje. 39. člen Predloge predpisov in drugih aktov pošiljajo sveti ljudskemu odboru po predsedniku, predsednik pa jih da v obravnavo pristojni odborniški komisiji. 40. člen Ce misli predsednik občinskega ljudskega odbora, da kakšen predpis ali drug sklep sveta, ki je bil izdan izven pravnega postopka, nasprotuje zakonu, sporoči to predsedniku sveta z zahtevo, naj svet predpis oziroma sklep ponovno obravnava. Če ostane svet pri svojem stališču, predsednik ljudskega odbora lahko zadrži izvršitev predpisa oziroma sklepa in predloži sporno vprašanje ljudskemu odboru, da o tem odloči na svoji prvi prihodnji seji. 41. člen Predsednik ljudskega odbora lahko zahteva od tajnika ljudskega odbora, naj mu poroča o administrativnem poslovanju upravnih organov in pripravi o posameznem vprašanju iz svojega področja poročilo za sejo ljudskega odbora. Predsednik ljudskega odbora lahko zadrži izvršitev akta, ki ga je izdal tajnik ali upravni organ ljudskega odbora izven upravnega postopka, in predlaga ljudskemu odboru, da o njem določi. 42. člen Predsednik ljudskega odbora lahko zahteva od šefov upravnih organov ljudskega odbora, bodisi po tajniku ali pa naravnost od njih samih, potrebne podatke ali poročilo o posameznem vprašanju iz njihovega področja ali pa jim naroči, naj o posameznem vprašanju pripravijo poročilo za sejo ljudskega odbora oziroma sveta. 43. člen Predsednik ljudskega odbora lahko v nujnih primerih imenuje člane upravne komisije, katere delovno področje je določeno s predpisom višjega državnega organa. Tako imenovanje mora predložiti v potrditev ljudskemu odboru na njegovi prvi prihodnji seji. 44. člen Predsednik ljudskega odbora ima pravico v nujnih, primerih sklicati sejo sveta, če je predsednik sveta odsoten ali če je na njegovo zahtevo predsednik sveta ne skliče. Predlog za dnevni red seje da v tem primere predsednik ljudskega odbora. 45. člen Predsednik ljudskega odbora izdaja ljudski milici naloge za vzdrževanje reda in miru v občini in naloge za zavarovanje upravne izvršbe posameznih aktov ljudskega odbora in njegovih organov. Predsednik ljudskega odbora lahko pooblasti tajnika ljudskega odbora, da izdaja naloge ljudski milici za zagotovitev upravne izvršbe posameznih aktov ljudskega odbora in njegovih organov. ; 46. člen Predsednik ljudskega odbora sproži disciplinski postopek zoper tajnika ljudskega odbora in zoper sodnike za prekrške ter določi, kdo bo zastopal obtožbo. 47. člen Predsednik ljudskega odbora podpisuje akte, ki jih je sprejel ljudski odbor na seji, in akte, v katerih zastopa občino kot pravno osebo. Predsednik ljudskega odbora podpisuje skupno s predsednikom sveta odredbe sveta. 48. člen Ljudski odbor ima podpredsednika; ta se voli na enak način kot predsednik. Podpredsednik nadomešča predsednika, če je ta začasno odsoten ali zadržan. Podpredsednik opravlja določene zadeve iz predsednikovega delovnega področja, v mejah, ki jih določi ljudski odbor. 49. člen Za svoje delo v ljudskem odboru ima predsednik pravico do stalne mesečne nagrade; ta se mu plačuje mesečno vnaprej. Predsednik ima pravico do plačanega letnega dopusta, ki znaša 30 dni. Stalna mesečna nagrada in plačan letni dopust pripadata tudi podpredsedniku, če je stalno zaposlen z opravljanjem svoje dolžnosti. 5. Sveti 1. Sestava in področje 50. člen Občinski ljudski odbor Divača ima tele svete: 1. svet za splošno upravo, ki ga sestavljajo predsednik in štirje člani; 2. svet za gospodarstvo, ki ga sestavljajo predsednik in osem članov; 3. svet za komunalne in stanovanjske zadeve, ki ga sestavljajo predsednik in šest članov; 4. svet za šolstvo, ki ga sestavljajo predsednik in šest članov; 5. svet za prosveto in kulturo, ki ga sestavljajo predsednik in šest članov; 6. svet za zdravstvo, ki ga sestavljajo predsednik in šest članov; 7. svet za socialno skrbstvo in za varstyo matere in otroka, ki ga sestavljajo predsednik in osem članov; 8. svet za delo in delovna razmerja, ki ga sestavljajo predsednik in Štirje člani; 9. svet za turizem in gostinstvo, ki ga sestavljajo predsednik in štirje člani. 51. člen Svet za splošno upravo opravlja zadeve s področja oiganizacije in dela upravnih organov ljudskega odbora, razen tistih zadev, ki spadajo v področje drugih svetov, zadeve matične službe in tudi zadeve varstva javnega reda in miru, varnosti prometa, varnosti ljudi in premoženja in pomoči osebam, ki so odpuščene s prestajanja kazni. Svet za gospodarstvo obravnava in predlaga občinski družbeni plan in opravlja zadeve s področja gospodarstva, vodnega gospodarstva in financ. Svet za komunalne in stanovanjske zadeve oprav-ja zadeve s področja urbanizma, gradbeništva, promt a in cest ter druge komunalne zadeve, zadeve s Štev. 10 — 2. marca 1950 URADNI VESTNIK Str. 113 področja stanovanjske politike in zavarovanja stanovanjskih pravic državljanov. Svet za šolstvo opravlja zadeve s področja šolstva in predvojaške vzgoje v šolah. Svet za prosveto in kulturo opravlja zadeve splošnega izobraževanja, organizira v ta namen tečaje in opravlja zadeve s področja drugega prosvetnega in kulturnega dela. Svet za zdravstvo opravlja zadeve s področja zdravstva. Svet za socialno skrbstvo in za varstvo matere in otroka opravlja zadeve s področja socialnega skrbstva (socialna pomoč, skrbništvo in podobno), zadeve invalidskega varstva, ter zadeve s področja varstva matere in otroka. Svet za delo in delovna razmerja opravlja zadeve s področja delovnih razmerij. Svet za turizem in gostinstvo opravlja zadeve s področja turizma in gostinstva. 52. Člen Predsednike in člane svetov voli ljudski odbor. Najmanj dva člana sveta izvoli ljudski odbor izmed svojih odbornikov, druge člane sveta pa izmed državljanov, ki s svojim znanjem in izkušnjami lahko pripomorejo k uspešnemu delu sveta. Ljudski odbor iahko zahteva od gospodarskih in družbenih organizacij ter zavodov, da mu dajo predloge za člane svetov. Ce predsednik sveta ni odbornik, lahko sodeluje pri delu ljudskega odbora, če je na dnevnem redu vprašanje s področja sveta, nima pa pravice glaso-vati. Predsednik, podpredsednik in uslužbenci ljudskega odbora občine Divača ne morejo biti člani sveta. Nihče ne more biti član v več kot dveh svetih. 2. Pravice in dolžnosti 53. Člen Sveti ljudskega odbora na svojem področju: 1. skrbijo za to, da se izvršujejo zakoni in drugi predpisi višjih državnih organov in smernice, ki so jih izdali za to upravičeni organi za izvrševanje teh predpisov; skrbijo, da se izvršujejo predpisi običnskega ljudskega odbora in njegove smernice za izvrševanje teh predpisov; 2. izdajajo odredbe na podlagi in v meiah zakona in drugih splošnih predpisov višjih državnih organov in svojega ljudskega odbora, če so s temi predpisi za to izrecno pooblaščeni; 3. obravnavajo načelna vprašanja iz svojega delovnega področja, usmerjajo delo ustreznih upravnih organov in nadzorujejo izvrševanje svojih sklepov; 4. predlagajo ljudskemu odboru, da izda predpise in druge akte in da odredi potrebne ukrepe; 5. dajejo komisiji za volitve in imenovanja predloge za volitve, imenovanja, postavitve in razrešitve, Če so za to pooblaščeni; 6. predlagajo ustanovitev, združitev in ukinitev zavodov; . " 7. dajejo predpisano pritrditev oziroma potrditev iz pristojnosti ljudskega odbora, razen če spada to v izključno pristojnost ljudskega odbora ali drugih organov; 8. dajejo proračunski komisiji predloge predračunov dohodkov in izdatkov upravnih organov in predračunskih zavodov; obravnavajo predloge predračunov finančno samostojnih zavodov in posebnih skladov, ki se potrjujejo skupno s' proračunom in dajejo mnenje o teh predlogih; 9. opravljajo druge izvršilne in upravne zadeve, ki so z zakoni ali z drugimi predpisi višjih državnih organov, s tem statutom ali z drugimi predpisi ljudskega odbora dane v njihovo področje. Sveti so za svoje delo odgovorni ljudskemu odboru. Ljudski odbor lahko razveljavi ali odpravi nezakonit akt sveta; vsak drug akt sveta, razen če je bil izdan v upravnem postopku, pa lahko spremeni s svojim aktom ali pa naroči svetu, naj svoj akt spremeni sam po danih smernicah. Pri sprejemanju novega akta se more svet držati smernic, ki mu jih da ljudski odbor. če ljudski odbor odpravi smernice, ki jih je izdal svet, lahko ljudski odbor tudi sam izda nove smernice, 54. člen Sveti odločajo v upravnem postoku samo, če so za to pooblaščeni z zakonom ali s predpisom, izdanim na podlagi zakonskega pooblastila, z odlokom okrajnega ljudskega odbora ali z odlokom občinskega ljudskega odbora. Z odlokom okrajnega oziroma občinskega ljudskega odbora se samo za take upravne zadeve, v katerih se odloča po prosti presoji, lahko določi, da odloča svet v upravnem postopku. Svet odloča s sklepom v upravnih zadevah, upravno odločbo pa izda upravni organ ljudskega odbora, ki je pristojen za te zadeve. 55. člen Predlog družbenega plana in predlog proračuna se objavita, da se omogoči organom upravljanja gospodarskih in družbenih organizacij ter zavodov, zborom volivcev in krajevnim odborom, da dajo svoje pripombe in predloge. Pripombe in predloge, ki jih pri sestavi končnega besedila družbenega plana ali proračuna ne upošteva, mora svet za gospodarstvo oziroma komtsiia za proračun predložiti občinskemu ljudskemu odboru skupno s predlogom družbenega plana oziroma proračuna. 56. Člen Če kakšna zadeva s področja enega sveta spada ali posega v področje drugega sveta, mora svet pred odločanjem povprašati za mnenje drugi svet. Če je sporno, v čigavo področje spada določena zadeva, da o tem. kateri svet naj rešuje tako zadevo, mnenje predsednik ljudskega odbora. Svet, ki se ne strinja z mnenjem predsednika, lahko zahteva, naj o tem odloči ljudski odbor. 3. Delo svetov 57. člen Sveti ljudskega odbora opravljajo zadeve iz svojega delovnega področja na sejah. Predsednik sveta obvesti o sklicanju seje predsednika ljudskega odbora. Vabilo na sejo sveta se obenem s predlogom dnevnega reda in z gradivom dostavi članom sveta najmanj tri dni pred sejo. Seje sveta se lahko udeležijo tudi člani ljudskega odbora, ki niso čiani sveta. Ti imajo pravico sodelovati v obravnavi, nimajo pa pravice glasovati: Seje sveta se mora udeležiti šef ustrezne organizacijske enote; svet pa lahko pokliče na sejo tudi druge uslužbence ljudskega odbora zaradi potrebnih pojasnil. 58. člen Predsednik sveta lahko za potrebe sveta zahteva od šefa ustrezne organizacijske enote, naj poroča o delu organizacijske enote aii da posamezno vprašanje s področja sveta pripravi za sejo sveta. 59. čien O seji se vodi zapisnik; podpišeta ga predsednik sveta in zapisnikar. En izvod zapisnika je treba najpozneje dva dni po seji po tainiku ljudskega odbora dostaviti predsedniku ljudskega odbora. Tajnik ljudskega odbora določi, kateri uslužbenec bo pisal zapisnik o sejah sveta in opravljal drugo administrativno delo v zi'ezi z delom sveta. 60. čien Zapisnik o delu sveta obsega podatke o številu navzočih in odsotnih članov sveta, dnevni red seje, sprejete sklepe in posebna mnenja posameznih članov sveta. Str. H4 URADNI VESTNIK Štev. 16 — 2 marca IBM 61. Men Od časa do časa. na j mani pa enkrat vsakega pol leta. mora svet v okviru svojega področja obravnavati delo ustreznega upravnega organa. 62. člen Pri opravltantu zadev s svoiega področia sodeluje svet z gospodarskimi in družbenimi organizacijami ter zavodi, ki delaio na tem področiu. Te or**anizaciie in zavodi imaio pravico dataci svetu predloge in preDombe o posameznih vprašanjih iz niegovesa področja. Svet mora take predloge in pripombe obravnavati na svoli prvi prihodnji seji in obvestiti predlagatelja o sprejetih sklepih. 63. člen Svet daie Hudskemu odboru redna poročila o izvrševanju zadev in o drugih vprašanjih iz svoiega delovnega področia. splošno poročilo pa mu mora predložiti najmanj enkrat letno. 64. člen Svet lahko sprejme svol poslovnik; poslovnik sveta potrdi občinski ljudski odbor. 65. člen Svet lahko ustanovi komisiie za proučevanje posameznih vprašani in za prlpravlianie predlogov za svet. Komisija Sveta ne more izdajati odločb. 6. Upravni organi 6. Upravni organi 6. Vrsta in pravice 66. člen Za neposredno uporabo zakonov in drugih predpisov. za strokovno obdelavo in pripravo aktov liud-sk