URN_NBN_SI_DOC-CXOXQMXC

BRANJA IN PRIPOVEDOVANJA MLADIN- SKE KNJIŽEVNOSTI Milena Mileva Blažić Anja Štefan Oddano: 22. 9. 2011 - Sprejeto: 30. 9. 2011 Strokovni članek UDK 82.0-93 Izvleček Namen: Namen raziskave je posodobitev definicije mladinske književnosti s stališča literarne vede, naslovnika in recepcije ter definicija pojma mladinsko branje. Gre za književna besedila in like in inter/nacionalnega kanona, ki so postala mladinsko branje. Gre tudi za obraten proces, za mladinska besedila, ki so postala odraslo branje. Raziskava poskuša analizirati trende razvoja sodobne mladinske književnosti, kot so naslovniška odprtost, igralne dejavnosti s knjigo in knjige v neknjižnih medijih. Metodologija/pristop: Metoda besedilne analize, deksriptivna in analitično-raziskovalna metoda, postopek obdelave podatkov na osnovi značilnosti besedilne analize Rezultati: Rezultati raziskave so nova definicija mladinske književnosti s stališča literarne vede, naslovnika in namena. Omejitve raziskave: Raziskava je osredotočena na najbolj reprezentativna besedila in avtorje svetovne in slovenske književnosti, ki so postala del mladinskega literarnega kanona ali mladinsko branje. Izvirnost/uporabnost raziskave: Raziskava temelji na diahroni in sinhroni analizi različnega branja književnih besedil v procesu literararne recepcije, ko so besedila in liki iz inter/nacionalnega kanona postali del mladinskega branja. Ključne besede: mladinska književnost, odrasla književnost, mladinsko branje, odraslo branje, dvojni naslovnik BLAŽIĆ, Milena Mileva; Anja ŠTEFAN. Youth literature reading and storytelling. Knjižnica, 55(2011)4, pp. 121-132 121

RkJQdWJsaXNoZXIy