REKONSTRUKCIJA CANKARJEVE CESTE Nova oaza za pešce 1t. novembra so s/ krajani Gradlšča, v krajevni skup-nostl Ajdovščina pa bodo imeli to prlložnost v nasled-njih dneh, ogledall razstavljene načrte In maketo preuredltve Cankarjeve ulice, ki na\ b/ bila po pred-logu Zavoda za družbeni razvoj Ljubljane - TOZD Urbanizem podobno kakor Čopova ulica namenjena aamo pešcem. Ker je zamišljena podobna ureditev tudl na Prešernovem trgu, bl tako v mestnem sredi-šču pridoblll peščevo prometno žllo, ki bi vodila iz starega mestnega središča in Vodnlkovega trga v Tlvoll. Prisotni krajani in pred-stavniki delovnih organizacij s Cankarjeve ceste so pozdra- vili zamisel. Pomisleke, ki so bili izrečeni, pa bi lahko strni-li takole: ureditev Cankarjeve ceste bi morala biti sestavni del ce-lotne mestne ureditve. Le ta-ko bo možno opredeliti tudi vlogo Cankarjeve ceste; energetska kriza, preko-merno onesnaževanje zraka in zatrpanost mestnih ulic s parkiranimi avtomobili nas silijo k reševanju bolj učinko-vitega mestnega in primest-nega javnega prometa. Z zapi-ranjem cest za promet v sredi-šču mesta ni jasno, kako bo le-ta orgaiiiziran; kljub temu, da bo Cankarje-va cesta zaprta za vozni pro-met, bo ta na njej vendarle prisoten, saj nekatere delovne organizacije ne morejo ostati brez dovoza in odvoza opre-me in blaga. Primer Čopove ulice kaže, da kljub prepove-di vanjo še vedno silijo mo-torna vozila. Dovoz in odvoz za potrebe stanovalcev, kakor tudi za urgentna vozila prav tako ni rešen; zamisli o ureditvi mestnega središča naj bi dobili na osno-vi anketnih natečajev in ne z naročili. Za to pa so potrebna jasna izhodišča in jasno opre-deljene programske usmeri-tve; izraženi so bili pomisleki glede nujnosti predlagane ureditve, ki bo po grobi oceni stala trideset milijonov novih dinarjev. Tudi ob tej priložnosti so krajani obsodili nered, ki vla-da zaradi parkiranja in malo-maren odnos vseh organov in služb, ki so postavljeni in od-govorni za to, da se izvajata zakon in sprejeti odlok o pro-metu. Albin Wedam