SLABO SODELOVANJE MED ŠOLO IN PROIZVODNJO Delo naredi mojstra Proizvodno delo in delovna praksa predstav-Ijata eno bistvenih novosti usmerjenega izobra-ževanja. S tema dvema elementoma novega šolskega sistema naj bi učence bolj seznanili z vsemi razsežnostmi dela, s tehnologijo in orga-nizacijo dela v proizvodnih delovnih organiza-cijah. Pomagali naj bi jim ustrezno vrednotiti tako umsko kot fizično delo ter jim privzgojili delovno kulturo in ustrezen sistem delovnih vrednot. V občini Ljubljana Center je bilo določenih 40 ozdov, kjer naj bi se učenci seznanjali s proizvodnim delom in opravljali delovno prak-so. Delovne organizacije so se za ta del vzgoj-nega procesa vzorno in temeljito pripravile. Srednje šole usmerjenega izobraževanja paso pokazale bore malo interesa. Pozno so pošilja-le sezname učencev, število so večkrat spremi-njale, poleg tega pa se niso kaj dosti zanimale za potek proizvodnega dela in delovne prakse. Niso poiskale stika z ozdi in tudi niso skupaj z njimi načrtovaie tega dela izobraževalne dejav-nosti. Zaradi takšnega odnosa nismo dosegli takš-nih učinkov, kot smo želeli. Poglavje zase pa je nagrajevanje učencev. Zakon jasno določa, naj so nagrade učencem v skladu z njihovim pri-spevkom. Delovne organizacije so reševale to vprašanje precej različno. Nekatere organizaci-je pa ga sploh niso in torej niso podeljevale nobenih nagrad, so ugotovili na seji predsed-stva občinskega sindikata. Pri mmerjanju akcije moramo v prihodnje vsekakor upoštevati opisane težave. Napake moramo odpraviti. Če tega ne bomo napravili, se bodo kopičile. V tem primeru se lahko zgodi, da bosta proizvodno delo in delovna praksa izgubila svoj pomen. Jurij Popov