NA PREDLOG DELEGATOV SKUŠČDNE DOGOVOR O PREVOZIH Klobčič prevoznih težav se razpleta Pomanjkanje bencina je marsikateremu delav-cu naredilo kup preglavic, - ker nenadoma ni .¦nogel priti pravočasno na delo. Že leta dolgo pa se obenetn v naši občini, ki je med Ijubljanskimi največja (zavzema 60 odstotkov vse površine me-sta) in ima zato ludi veliko krajanov, ki imajo do delovnega mesta zelo dolgo pot. Upoštevati mo-ramo, da je v naši občini 39.000 aktivnih prebi-valcev - v občini pa le 18.000 delovnih mest. Da bi kar najbolje poskrbeli za prevoz na delo in z dela, so se za isto mizo vsedli predstavniki tistih krajevnih skupnosti, ki imajo težave z avtobusni-mi prevozi, predstavniki Integrala in našega izvrš-nega sveta. Končnih rešitev ta sestanek ni prinesel, vendar' pa so predstavniki krajevnih skupnosti nanizali težave - najbolj jih pesti jutranja gneča (in seveda opoldanska), nekateri imajo do avtobusa tudi precej daleč. Obenem je bilo marsikje očitno, da je veliko težav tudi zato, ker do zdaj avtobusni in vlakovni promet ni bil dovolj povezan. Delavski in šolski avtobusi so mimo postaj vozili na pol prazni, krajani pa na redne niso mogli priti, ker so bili prepolni. Premik delovnega časa in njegov vpliv Kako bo mogoče odpraviti - verjetno večino -težav, bo pokazal čas, ko bomo začeli delati po novem — ponekod tako kot do zdaj, drugod ka-sneje. Zadnjim delavcev se bo služba začela naj-kasneje ob 8.30. S tem se bodo razredčile nekate-re »konice«. Integral bo lahko v marsikaterem primeru lahko dodal kakšen avtobus oziroma te ki so, razporedil drugače, primerno potrebam kraja-nov. Ob vseh problemih, ki so jih na tem sestanku predstavniki KS dokaj mirno nanizali - čeprav bi se radi v marsikaterem primeru prav hudo razjezi-li - je bilo jasno, da denar ni problem. Pripravlje-ni so pomagati - ali z višjo ceno vozovnic ali kako drugače - da bi brez skrbi hodili na delo in z dela. Dejstvo je, da se bomo v tem gospodarskem položajjj — če hočemo pripomoči, da ne bo trajal predolgo — morali odvaditi dosedanje razvajeno-sti. Dejstvo pa je tudi, da bo moral nekaj narediti Tudi Integral. Glede na to, da ima viška občina 54.000 hektarov površine, na njenem območju pa vozi dobra četrtina vseh primestnih avtobusov, se bo nekaj moralo spremeniti. Izgovarjanje, da so nekatere proge nerentabilne, je dokaj prazno in v tem položaju tudi neumestno, saj delavci morajo priti do svojega delovnega tnesta. Denarne težave - s katerimi se, mimogrede - Integral spopada že vrsto let, bomo odpravljali kasneje. In ob tem mesto že predlaga, da bi si od denarja, ki ga običine dobijo za nadomestilo za stavbno zemlji-šča, vzeli 30 milijonov dinarjev za okrepitev in razvoj mestnega potniškega prometa. Za zdaj je to še predlog, vendar delegati občinskih in mestne skupščine verjetno ne bodo nasprotovali. Z Velildmi Laščani že boljša povezava Prav tako je pred nami združevanje denarja, ki ga delavci zdaj za prevoz dobiio na delovnem mestu. Združili ga bomo za mestni potniški pro-met, zato da se bomo vozili ceneje in morda bolje. Sedanje stanje bo pomagalo odpraviti marsikateri pomislek podpisnikov samoupravnega spora-zuma. Integral, naš izvršni svet in predstavniki krajevnih skupnosti bodo vse »avtobusne težave« reševali po interesnih območjih - v prvi polovici tega meseca. Z Velikimi Laščami in krajevnimi skup-nostmi ob poti do Ljubljane Avtobusna povezava je od torka, 2. novembra že boljša. Avtobus vozi - vsaj tako je bilo obljub-Ijeno - vsakih petnajst minut. O združevanju sredstev za izboljšanje mestnega prometa Sam osnutek sporazuma je namenjen združevanju sredstev za zagotavljanje materialnih osnov enostavne reprodukcije mestnega potniškega prometa (MPP) v Ljubljani, pripravila pa ga jc na podlagi razpravc o MPP na zascdanju skupščine mcsta Ljubljane iz zvczc komu-nalnih skupnosti, poschna delovna skupina v okviru mestnega sindikalnega sveta. Sporažum naj bi sklenile organizacijc združencga dcla kot uporabniki in Integral - DO Ljubljanski potniški promet TOZD MPP kol izvajalcc. Organizacijc združc-nega dela, katerih delavci se vozijo na delo in iz dela z javnimi prometnimi sredstvi, naj bi tako združile srcdstva v višini tistega dela denarnih nadomestil, ki ga združeno delo namenja za prevoz svojih delavcev na delovname-sta. Z izvajanjem tega sporazuma pa bi dosegli zalogavlja-nje materialne osnove enostavne reprodukcije MPP z uvedbo enotne mesečne vozovnice. Mesečna vozovnica za vse proge ob vsakem času pa bo zagotuvljala prostovo-ljen izbor vseh prog MPP. Dosežena pa bo tudi realna materialna osnova za nadomesiitev iztrošenega voznega parka ter racionalizacija ria poročju dejavnosti MPP ziasli pri sKupnih odlodtvah u uveljavitvah novih prog iri preureditev obstoječih. Se lo. Uvajanje mesečne »delavske vozovnice« po tem sporazumu je tudi pomembna osnova za razporeditev delovnega časa v OZD in skupnostih. Sporazum naj bi bil dosežen še v letošnjem letu, tako. da bi v začetku 1983 leta že začel veljati.