Šolska roba. a. Igra s čerkami. Kadar že pervinci dobro čerke poznajo, naj jih učitelj uri brati mnogoverstne kratke besede. Take vaje pa naj učitelj tako vravna,, da so prav mične in kratkočasne. Za tega voljo naj včasi učcncom na tablo piše kake znane besede, in naj jih tako sostavlja, da sprednje in zadnje soglasnice in samoglasnice, pa tudi zloge različno spreminja in obrača, ter nove besedne pomenc razklada. Postavim : in, sin, cin, čin, nie; uni, sum, šum; il, mil. lim; mi, niiš, niis. mik, mir, rim j vi, vir, vid; si. sin, sim, siv, sir, ris, sip, pis; bi, bič, bik; li. tir, tip, tih, tik; tek, tak, tok, otok; je, jem, jed; ve, več, vel, vez, vek, vcm, veš, ves, oves; ki, kis, kes, kos; up, kup, skup; uk, čuk; ju, jud, jug; en, lnn; me, meč, med, meli, mclj; če, češ, čez, čep, peč; se, sek, kcs,. les; že, žcp, rep, otep, potek, potop; le, lev, vel, vol, volk, valj de, dež, del, led, jed, med, red, ped; on, don, gon; os, nos, ponos, bos, gos, kos ; ol, col, sol, pol, dol; od, rod, vod, sod, pod, god, kod, zarod, izvod; noč, nož; bob, boben; po, pol, popoldan; miza, zima; koš, konj, kokoš; čas, las, pas, kras; za, zal; par, pav, panj; da, dan, dar; ta, tam, tat, vrat, brat i. t. d. b. Kaj naj učitelj stori, da se otrocl ne bodo mehanlčno, ampak pomljivo bratl učili. Kdor lioče kako močno zidauje sozidati, tudi skerbi za inočno podlago; in da bodo uccnci pomljiro brali, naj nčitelj a) skerbi, da bo otročji um in razsodbo pred že in tudi o poznavanju čerk s primeraimi vprašanji budil in vedril. Postavim: Poznaš grablje ? čemu so? i. t. d. b) Kakor hitro pa učenci posamezne besede, enojnc in sostavljene stavke brati začno, naj učitelj pazi, da pomcn posameznih besed in stavkov dobro razumejo, in ga, kolikor mogoee, z lastnimi besedarai pripovedujejo. Zato je c) potreba, da se otrokom nepoznani besedni pomen na tanko razloži. d) Ker pa človek važne reči veliko rajše posluša ali bere, naj se tudi otroci na važnost in korist za brati odločenega oddelka previdno opomnijo. e) Otroci ne smejo hitro, ampak počasi brati; morajo na prepone paziti in vedno prenehavati. f) Pri otrocih višjega reda naj učitelj ne bo le samo zadovoljeu , da mu nekoliko od tega, kar so ravno kar brali, povedati vedo, temuč, ako hoče, da bo otročji um vedril, zahteva naj, da mu večkrat tudi kaj spišejo iz tega, kar so brali. Tako si bodo koristili in nabirali dobička za vsakdanje življcnje. /s Servole. c. Koiistne naloge iz števllstva. 1) Slovencov je na Kranjskem 432.890, na Štajarskem 380.200, na Koroškem 110.700, na Primoiskeni 226.100, na Ogerskem 49.350, na Benegkem 30.450. Koliko je vseb Slovencov skupaj? 2) V Ljubljani je 20.747 Ijudi, v Celjovcu pa 13.478; koliko jih je v Ljubljani več, kakor v Celjovcu? 3) Triglav je visok 9037 cevljev. Grintovec nad Kamnikom pa 8086 čevljev nad raorjem; koliko cevljcv je (irintovec nižji od Triglava? 4) Slavni pevec Valentih Vodnik je bil rojen leta 1758, in je uraerl leta 1819; koliko je bil star, ko je umerl ? Koliko let je, kar je bil rojen? koliko, kar je umerl? 5) Leta 1408 so Turki pervikrat udarili na Kranjsko; koliko let je že od tistega časa? 6) Neki kmet ima dva jiara volov, ktei-i težijo po 8 centov. Če tedaj vsaki vol potrebuje na vsak cent svoje žive težc vsaki dan 1 '/.t funta dobrega sena, koliko sena bodo li voli potrebovali v 4 mescih?