TY - NEWS TI - O uspešnosti dvotirnega komunikacijskega modela književne vzgoje ID - 31018082 IS - 5 VL - 50 PB - Slavistično društvo Slovenije N2 - V prispevku opozarjamo, da utegne imeti komunikacijski model književne vzgoje v devetletki pri pomembnem delu otrok težave, saj v literarnoestetsko nestimulativnem okolju niso mogli razviti vrste literarnorecepcijskih spretnosti, ki bi bile potrebne za uspešen vstop v šolsko ukvarjanje s književnostjo. Nato definiramo, katere literarnorecepcijske spretnosti so so otroci razvili v literarnoestetsko stimulativnem okolju, in predstavljamo rešitev problema: dvotirni komunikacijski model književne vzgoje. V drugem delu prispevka prikazujemo rezultate empirične študije, ki je merila in primerjala uspešnost dvotirnega in klasičnega enotirnega komunikacijskega modela književne vzgoje in dokazujemo, kako dvotirni komunikacijski model književne vzgoje dosega vsaj enako dobre, večinoma pa boljše rezultate pri merjenju napredka posameznih segmentov recepcijske sposobnosti, ki jih definira učni načrt za devetletko, hkrati pa bistveno boljše rezultate pri merjenju sposobnosti upovedovanja domišljijskih svetov in domišljijskem utvarjanju domišljijskih svetov. LA - slovenski JO - Jezik in slovstvo DA - 2005 A1 - Kordigel Aberšek, Metka A2 - Ropič, Marija KW - književnost KW - literature KW - didactic method KW - didaktika KW - književna vzgoja KW - osnovne šole KW - devetletka ER -