Osnutek Na podlagi 45. člena zakona o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni list SRS, št. 24/79, 12/82 in 39/ /85) ter 82. in 140. člena statuta občine Ljubljana-Šiška (Uradni list SRS, št. 13/86) je skupščina občine na ................ seji zbora krajevnih skupnosti in na ................ seji družbeno- političnega zbora dne ................................................ sprejela ODLOK o ustanovitvi, organizaciji in delovnem področju upravnih organov in strokovnih služb občine Ljubljana-Šiška I. SKUPNE DOLOČBE " . 1. člen ¦¦ S tem odlokom se ustanovijo upravni organi in strokov-ne službe občine Ljubljana-Šiška (v nadaljnjem besedilu: občina) ter določi njihova organizacija in delovno pod-ročje. 2. člen Upravni organi občine opravljajo upravne naloge iz ob-činske pristojnosti, ki niso prenešene v pristojnost mesta Ujubljane ter pripravljajo gradiva, predpise in druge sploš-ne akte za skupščino občine in njen izvršni svet s svoje-ga delovnega področja. Strokovne službe občine opravljajo strokovna in druga opcavila za potrebe upravnih organov ter za potrebe službe občine lahko opravljajo posamezna strokovna in druga opravila tudi za družbenopolitične organizacije in krajevne skupnosti občine. 3. člen ' • Upravni organi in strokovne službe občine izvajajo v me- jah svoje pristojnosti obrambne priprave in v ta namen zlasti skrbijo za izdelavo obrambnih načrtov za delovanje organizacij združenega dela, krajevnih skupnosti, samo-upravnih interesnih skupnosti in drugih v vojni in izrednih razmerah, skrbijo za uresničevanje sprejetih programov in opravljajo druge zadeve s področja splošne Ijudske obrambe, ki jim jih nalagajo zakoni, drugi predpisi in obrambni načrt občine. Upravni organi in strokovne službe občine skrbijo za uveljavljanje družbene samozaščite na svojem delovnem področju. 4. člen Upravni organi občine so v zadevah, ki jih je občina s statutom mesta Ljubljana poverila mestu, dolžni sode-lovati z ustreznimi mestnimi upravnimi organi in organi-zacijami ter jih o stanju in pojavih v zadevah iz njihove pristojnosti sproti obveščati, obravnavati njihove pobude, mnenja in predloge, usklajevati programe dela ter z dru-gimi oblikami sodelovanja in dogovarjanja zagotavljati do-sledno, pravočasno in strokovno izvajanje na mesto pre-nešenih nalog na območju občine. 5. člen Upravni organi občine so dolžni organizirati reševanje in sodelovati pri reševanju problemov in vprašanj, ki vpli-vajo na življenje in delo občanov v posameznih krajevnih skupnostih tudi v primeru, ko posamezne naloge in aktiv-nosti opravljajo organizacije in skupnosti, ki imajo svoj delež izven območja občine. 6. člen Upravni organi opravljajo zadeve iz svoje pristojnosti samostojno in so za svoje delo odgovorni občinski skup-ščini in njenemu izvršnemu svetu. Pri opravljanju zadev iz svoje pristojnosti se morajo upravni organi ravnati po smernicah občinske skupščine ter po smernicah in načelnih stališčih izvršnega sveta ob-činske skupščine. 7. člen Sredstva za delo upravnih organov določi občinska skupščina na predlog izvršnega sveta v skladu z njihovi-mi letnimi programi dela, glede na pomen, obseg, vrsto in zahtevnost del in nalog ter glede na pogoje in rezul-tate dela in v skladu z obsegom sredstev za splošne po-trebe občine. Sredstva za delo upravnih organov se zagotavljajo v proračunu občine. II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE UPRAVNiH ORGANOV OBČINE 8. člen Upravni organi občine se ustanavljajo kot individualni in kot kolegijski upravni organi. Individualni upravni organi so: .' 1. Sekretariat za občo upravo 2. Sekretariat za Ijudsko obrambo 3. Uprava za družbene prihodke. Kolegijski upravni organi so: 1. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo 2. Komite za urejanje prostora. 3. Komite za družbene dejavnosti. 9. člen Sekretariat za občo upravo opravlja zadeve, ki se na-našajo na: — nadzorstvo zakonitosti samoupravnih splošnih aktov in na uresničevanje samoupravnih odnosov v organizaci-jah združenega dela ter drugih samoupravnih organizaci-jah in skupnostih, — zagotavljanje zakonitosti in pravne pravilnosti odlo-kov, splošnih aktov in drugih predpisov, ki jih sprejema skupščina občine ali njen izvršni svet, — evidenco in nadzor nad izvajanjem predpisov, ki jih sprejema skupščina občine ali njen izvršni svet ter druž-benih dogovorov in samoupravnih sporazumov, katerih podpisnik je skupščina občine in njen izvršni svet. — nadzorstvo nad uporabo predpisov o upravnem po-stopku in pisarniškem poslovanju v upravnih organih in pooblaščenih organizacijah, — družbeni sistem informiranja ter na informacijski si-stem in avtomatsko obdelavo podatkov za potrebe uprav-nega delovanja, ¦— delovanje krajevnih skupnosti ter na matične in dr-žavljanske knjige za občane izvenmestnih krajevnih skup-nosti, — medsebojna razmerja delavcev v združenem delu ter delovna razmerja med delavci in nosilci samostojnega dela, izdaja delovnih knjižic in overovitve dokumentov, — sprejem, odprava in arhiviranje pošte in drugih do-kumentov, na posredovanje telefonskih pogovorov ter na razmnoževanje in fotokopiranje gradiv, — nabavo, evidenco in vzdrževanje osnovnih sredstev, na nabavo, evidenco, skladiščenje in izdajo drobnega in-ventarja, pisarniškega in drugega materiala ter na zago-tavljanje varovanje in vzdrževanje poslovnih prostorov, — sodelovanje, dogovarjanje in usklajevanje dela na področju pravosodja in organov za notranje zadeve, — upravne naloge s področja osebnega dela ter na upravne in druge naloge, ki ne spadajo v izrecno pri-stojnost drugih upravnih organov in služb. 10. člen Sekretariat za Ijudsko obrambo opravlja zadeve, ki se nanašajo na: — obrambno razvojnj načrt in zagotavljanje izvajanja nalog splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite v občini, — strokovni nadzor nad izvajanjem predpisov in nude-nje strokovne pomoči organizacijam združenega dela, dru-gim samoupravnim organizacijam in skupnostim, krajev-rim skupnostim in državnim organom pri izdelavi obramb-nih načrtov jn izvajanju drugih nalog splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite ter na usklajevanju ob-rambnih priprav, — mobilizacijo vojaških obveznikov, obveznikov civilne zaščite in upravno vojnih zvez ter na prenos ukazov za pripravljenost, — organiziranje, opremljanje in delovanje štabov in enot civilne zaščite v krajevnih skupnostih, — usposabljanje pripadnikov civilne zaščite in upravno vojnih zvez, delovnih Ijudi in občanov za naloge splošne Ijudske obrambe in družbene zasčite ter na usposabljanje za opravljanje nalog narodne zaščite, — izvajanje strokovnega nadzora nad stanjem varnost-nih načrtov, — usmerjanje mladih v vojaško obrambne poklice in pripravami na nabor. 11. člen Uprava za družbene prihodke opravlja zadeve, ki se nanašajo na: — ugotavljanje davčnih zavezancev ter na odmero, ob-računavanje, evidentiranje, pobiranje in prisilno izterjavo davkov, taks in drugih davščin, razen tistih, ki jih po predpisih ugotavlja in pobira služba družbenega knjigovod-stva, — spremljanje pridobivanja in trošenja prihodkov de-lovnih Ijudi in občanov ter na ugotavljanje izvora premo-ženja, — izpolnjevanje obveznosti delovnih Ijudi in občanov za skupne potrebe in na nadomestila za uporabo stavb-nega zemljišča, — izpolnjevanje drugih obveznosti občanov ter na iz-terjavo neplačanih davščin, kazni, carin in drugih družbe-nih prihodkov, če je tako določeno z zakonom, — inšpekcijsko nadzorstvo nad izpolnjevanjem davčnih obveznosti občanov in obveznosti občanov v zvezi z za-gotavljanjem sredstev za skupne potrebe. 12. člen Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo oprav-Ija zadeve, ki se nanašajo na: — pripravo, sprejemanje in spremljanje uresn[čevanja dolgoročnega plana razvoja občin in mesta ter družbene-ga plana občine, — oblikovanje in spremljanje uresničevanja tekoče po-litike razvoja v letnih planskih aktih za izvajanje družbe-nega plana občine, — spremljanje in analiziranje tekočih gibani na pod-ročju gospodarstva ter astvarjanja dohodka in vseh oblik njegove porabe, — samoupravno organiziranost in integracijske procese v združenem delu, — sanacijske procese in odpravljanje motenj v organi-zacijah združenega dela, — strokovna in druga tajniška opravila za kmetijsko zem-Ijiško skupnost in sklad skupnih rezerv občine, — zbiranje, urejanje in strokovno obdelavo statističnih informacij in vodenje statističnih akcij. 13. člen Komite za urejanje prostora opravlja zadeve, ki se na-našajo na: — pripravo, sprejem, spremljanje in nadzor nad izvaja-njem prostorskih izvdbenih aktov, — spremljanje delovanja samoupravnih interesnih skup-nosti za stanovanjsko in komunalno gospodarstvo in dru-gih samoupravnih interesnih skupnosti materialne proiz-vodnje, — upravne naloge s področja urejanja prostora, ulic in naselij, stavbnih zemljišč, graditve objektov, stanovanjske-ga, vodnega in komunalnega gospodarstva, energetike, prometa in zvez, stanovanjskih razmerij ter vodnih in dru-gih naravnih virov, — upravne naloge s področja kmetijstva, gozdarstva, lovstva in ribištva, — premoženjskopravna in stanovanjska razmerja ter na zemljiško knjigo in evidenco družbene lastnine, — varstvo celovitosti naravnega in ustvarjenega člove-kovega okolja. 14. člen Komite za družbene dejavnosti opravlja zadeve, ki se nanašajo na: — otroško varstvo, vzgojo in izobraževanje, kulturo in telesno kulturo, zdravstvo in raziskovalno dejavnost, so-oialno skrbstvo in socialno varstvo, na pokojninsko in invalidsko zavarovanje in zaposlovanje ter družbene orga-nizacije in društva, — spremljanje delovanja ter opravljanja strokovnih in drugih tajniških opravil za skupščine samoupravnih inte-resnih skupnosti družbenih dejavnosti, — varstvo borcev NOV, borcev španske narodnoosvo-bodilne in revolucionarne vojne, vojaških invalidov, civil-nih invalidov vojne, borcev za severno mejo, slovenskih vojnih dobrovoljcev, družinskih članov osebe v obvezni vojaški službi ter družin padlih borcev, — varstvo, urejanje in vzdrževanje spomenikov in spo-meniških obeležij NOB in socialistične revolucije, — varstvo naravne in kulturne dediščine, — zgodovinopisje, proučevanje narodnoosvobodilnega gibanja in Ijudske revolucije. III. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE STROKOVNIH SLUŽB 15. člen Za opravljanje določenih strokovnih ter drugih del in nalog za skupščino občine in njen izvršni svet ter za upravne organe občine se ustanovijo kot strokovne službe: 1. Sekretariat izvršnega sveta 2. Kadrovska služba 3. Služba za proračun in finance ¦ • 16. člen ' ' Sekretariat izvršnega sveta: — skrbi za pripravo in izvedbo sej izvršnega sveta in njegovih delovnih teles, — spremlja in skrbi za izvrševanje sklepov izvršnega sveta ter vodi dokumentacijo o delu izvršnega sveta, — pripravlja programe dela izvršnega sveta in sprem-Ija njihovo uresničevanje, — skrbi za vodenje štaba civilne zaščite ter za obramb-ne priprave v krajevnih skupnostih, — skrbi za protokol izvršnega sveta, medsebojna in-formiranja članov izvršnega sveta, za sodelovanje z dru-gimi občinami in za stike s sredstvi javnega obveščanja, — skrbi za prevoze s službenim avtomobilom ter opra-vlja organizacijsko tehnična, strojepisna, administrativna in druga dela in naloge za potrebe predsednika in funk-cionarjev izvršnega sveta, ki niso predstojniki upravnih organov ali vodje strokovnih služb. 17. člen Kadrovska služba: — povezuje in koordinira strokovne kadrovske dejav-nosti in akcije na območju občine ter pripravlja strokov-ne podlage za kadrovsko odločanje v pristojnosti organov občine, — vzpodbuja in organizira družbeno dogovarjanje na področju kadrovske politike ter vzpodbuja, organizira in izvaja druge aktivnosti v občini, ki se nanašajo na kadre in kadrovska vprašanja, — opravlja strokovna in druga tajniška opravila za ko-misijo za spremljanje uresničevanja družbenega dogovo- ra o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike, komisijo za kadorvska vprašanja in za komisijo za odlikovanja in priznanja skupščine občine, — opravlja strokovna in druga tajniška opravila za ko-ordinacijski odbor za kadrovska vprašanja in za volilno kadrovsko komisijo občinske konference SZDL, — opravlja kadrovska in druga opravila v zvezi z de-lovnimi razmerji, družbenim standardom in socialnimi po-goji dela delavcev za upravne organe in sekretariat skupščine občine, — vodi predpisane in dogovorjene kadrovske evidence in evidence s področja delovne sile. 18. člen Služba za proračun in finance opravlja dela in naloge v zvezi z: — bilanco sredstev splošne porabe in spremljanju po-javov na področju javnih financ, — občinskim proračunom ter finančnimi načrti občin-skih upravnih organov, sekretariata skupščine in delovnih skupnosti, — računovodstvom za izvrševanje proračuna in drugih računov občine, za upravne organe in sekretariat skup-ščine občine in za delovno skupnost. 19. člen Sekretariat izvršnega sveta in občinska kadrovska služ-ba sta samostojni službi, ki sta organizacijsko povezani v sekretariat za občo upravo, služba za proračun in fi-nance pa samostojna služba, ki je organizacijsko pove-zana v komite za družbeno planiranje in gospodarstvo. IV. VODENJE UPRAVNIH ORGANOV IN STROKOVNIH SLUŽB 20. člen Upravne organe in strokovne službe vodijo funkcionarji. Funkcionar mora na podlagi in v mejah ustave, zakona in statuta, drugih predpisov in splošnih aktov, smernic skupščine občine ter načelnih stališč in smernic izvršne-ga sveta vestno opravljati funkcijo, ki mu je poverjena in je osebno odgovoren za njeno opravljanje kot tudi za delo organa, ki ga vodi ter za stanje na področju, za katero je ustanovljen organ. 21. člen Funkcionar, ki vodi individualni upravni organ, pred-stavlja individualni upravni organ, izdaja predpise in dru-ge akte, za katere je pooblaščen, ter druge ukrepe iz pristojnosti upravnega organa in opravlja druge zadeve, ki jih določa zakon ali drug predpis. Funkcionar, ki vodi individualni upravni organ, vodi in organizira dela delavcev upravnega organa ter določa v skladu z zakonom o pravicah, obveznostih in odgovorno-stih delavcev. Funkcionar, ki vodi individualni upravni organ, je tudi odredbodajalec za sredstva upravnega organa. 22. člen Funkcionar, ki vodi kolegijski upravni organ: — predstavlja upravni organ, skrbi za pripravo sej up-ravnega organa, jih sklicuje in vodi, skrbi za pripravo sej upravnega organa, jih sklicuje in vodi, — podpisuje sklepe in druge akte, ki jih sprejema upravni organ ter skrbi za njihovo izvrševanje, — izdaja odločbe v upravnem postopku, — izdaja predpise in druge akte ter ukrepa, kadar je za to pooblaščen z zakonom ali z drugim predpisom na podlagi zakona, — izvršuje druge pravice in dolžnosti funkcionarja, ki vodi upravni organ, če zakon ne določa drugače. Funkcionar, ki vodi kolegijski upravni organ, vodi in organizira delo delavcev upravnega organa ter ima v zve-zi z uresničevanjem samoupravnih pravic, obveznosti in odgovornosti delavcev pravice in dolžnosti funkcionarja, ki vodi upravni organ. Funkcionar, ki vodi kolegijski upravni organ, je tudi odredbodajalec za sredstva upravnega organa. 23. člen Funkcionar, ki vodi strokovno službo, organizira in od-govarja za delo službe, neposredno komunicira z organi in organizacijami, za katere opravlja služba dela in naloge ter z drugimi organi in organizacijami, podpisuje gradiva in druge pismene odpravke, ki jih je pripravila služba ter predstavlja službo. 24. člen Kolegijski upravni organ obravnava na sejah načelna vprašanja s svojega delovnega področja, izdaja p/edpise in druge splošne akte, izvaja ukrepe, za katere ie po-oblaščen, predlaga predpise in druge splošne akte ter ukrepe s svojega delovnega področja, daje mnenja o vprašanjih s svojega delovnega področja ter opravlja dru-ge naloge, ki so po zakonu, statutu občine ali drugem predpisu v njegovi pristojnosti. 25. člen Funkcionarje, ki vodijo upravne organe, imenuje in raz-rešuje skupščina, funkcionarje, ki vodijo strokovne službe, pa izvršni svet skupščine občine na predlog predsednika izvršnega sveta. Funkcionar, ki vodi upravni organ, ima lahko namest-nika. Namestnika funkcionarja imenuje skupščina občine na predlog predsednika izvršnega sveta. 26. člen Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo sestav-Ijajo predsednik in 12 članov. V komite delegirajo po enega predstavnika: — organizacije združenega dela SOZD Iskra, ki delu-jejo na območju občine, — DO Titovi zavodi — Litostroj, — Kmetijska zadruga Medvode, — DO Donit Medvode, — organizacije združenega dela s področja živilske in-dustrije, — obrtno združenje občine, — Zavod za planiranje Ljubljana, — OZD s področja tekstilne industrije, — pogodbene organizacije združenega dela, — Komite za urejanje prostora, — Komite za družbene dejavnosti. Enega člana komiteja imenuje izvršni svet skupščine občine. Izvršni svet skupščine ugotovi imensko stanje komiteja s svojim sklepom. 27. člen Komite za urejanje prostora sestavljajo predsednik ko-miteja in 8 članov. V komite delegirajo po enega predstavnika: — izvenmestne krajevne skupnosti, . — mestne krajevne skupnosti, — inšpekcijske službe, — Samoupravna stanovanjska skupnost, — Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo, — Kmetijska zemljiška skupnost. Tri člane komiteja imenuje izvršni svet skupščine ob-člne. Izvršni svet skupščine občine ugotovi imensko sestavo komiteja s svojim sklepom. 28. člen Komite za družbene dejavnosti sestavlja predsednik ko-miteja in 12 članov. V komite delegirajo po enega predstavnika: — vsaka samoupravna interesna skupnost družbenih dejavnosti, — Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo. Dva člana komiteja imenuje izvršni svet skupščine ob- čine. Izvršni svet skupščine občine ugotovi imensko sestavo komiteja s svojim sklepom. 29. člen Sekretariat vodi sekretar, komite predsednik, strokovno službo pa vodja. 30. člen ,Vodilni delavci so v skladu s splošnim aktom o orga-nizaciji in delu ter o sistemizaciji del in nalog upravnega organa pomočniki funkcionarja, ki vodi upravni organ ter samostojni svetovalci in svetovalci predsednika izvršnega sveta ali funkcionarja, ki vodi upravnj organ. Vodilne delavce imenuje in razrešuje izvršni svet skup-ščine občine na predlog funkcionarja, ki vodi upravni organ oziroma predsednika izvršnega sveta. Vodilni delavec pomaga funkcionarju oziroma predsed-niku izvršnega sveta voditi posamezna področja dela in opravlja druga dela in naloge, določene s splošnim aktom o organizaciji in delu ter o sistemizaciji del in nalog upravnega organa. 31. člen Delavce s posebnimi pooblastili in odgovomostmi ime-nuje in razrešuje funkcionar, ki vodi upravni organ, v so-glasju z izvršnim svetom skupščine občine. Dela in naloge delavcev s posebnimi pooblastili in od-govornostmi so določena s splošnim aktom o organizaciii in delu ter o sistemizaciji del in nalog upravnega organa. 32. člen Funkcionarji, ki jih imenuje izvršni svet ter vodilni de-lavci in delavci s posebnimi pooblastili in odgovornostmi se imenujejo za štiri leta in so po reteku te dobe lahko ponovno imenovani. 33. člen O izločitvi uradne osebe upravnega organa, funkcionar-ja, ki vodi strokovno službo, vodilnega delavca in delavca s posebnimi pooblastili in odgovornostmi, odloča funkci-onar, ki vodi upravni organ. O izločitvi funkcionarja, ki vodi upravni organ, odloča izvršni svet občinske skupščine. O izločitvi člana kolegijskega upravnega organa odloča kolegijski upravni organ. V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 34. člen Izvršni svet skupščine občine določi upravne organe, ki so odgovorni za usklajevanje dela in sodelovanje s posameznimi mestnimi upravnimi organi in upravnim or-ganizacijami za zadeve, ki so s statutom mesta preneše-ne v pristojnost mesta Ljubljane. Odgovornost za načrtovanje in izvajanje obrambnih in varnostnih priprav, ki spadajo v delovno področje posa-meznih upravnih organov in strokovnih služb, določi iz-vršni svet skupščine občine. 35. člen Splošna načela o notranji organizaciji in sistemizaciji del in nalog ter nomenklaturo enotnih nazivov za skupine istovrstnih del in nalog, enotne zahteve strokovne izo-brazbe in druge pogoje, potrebne za opravljanje del in nalog v upravnih organih in strokovnih službah občine predpiše izvršni svet občinske skupščine v 30 dneh po sprejemu tega odloka. 36. člen Upravni organi in strokovne službe morajo svojo orga-nizacijo in delo uskladiti s tem odlokom do 31.decem-bra 1986. 37. člen Z dnem uveljavitve tega odloka prenehajo z delom se-danji upravni organi in skupna strokovna služba in nada-Ijujejo z delom, imenom in delovnim področjem, določe-nim s tem odlokom. ' : 38. člen ' Z dnem, ko začne veljati ta odlok, preneha veljati od-lok o ustanovitvi, organizaiciji in delovnem področju upra-vnih organov in skupne strokovne službe občine Ljublja-na-šiška, ki ga je sprejela skupščina občine na 42. skup-nem zasedanju vseh treh zborov dne 21.9.1981 (Uradni list SRS, št. 31/81). 39. člen Dela in naloge v zvezi z matičnimi in državljanskimi knjigami za izvenmestne krajevne skupnosti se opravlja-jo v sekretariatu za občo upravo ter dela in naloge v zvezi z inšpekcijskim nadzorstvom nad izpolnjevanjem davčnih obveznosti občanov in obveznosti občanov v zve-zi z zagotavljanjem sredstev za skupne potrebe se opra-vljajo v upravi za družbene prihodke do prenosa teh del in nalog v pristojne mestne upravne organe ali upravne organizacije. 40. člen Ta odlok začne veljali osmi dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. Predsednik skupščlne občine Ljubljana-Slška Rado Roter Obrazložitev 1. Novi odlok o ustanovitvi, organizaciji in delovnem področju upravnih organov in strokovnih služb občine je potrebno sprejeti zaradi sprejetja novega statuta občine v mesecu marcu 1986. Za razliko od prejšnjega, v novem statutu občine niso imensko opredeljeni upravni organi in strokovne službe občine, ampak le temelji za njihovo ustanovitev in organiziranost. Poleg tega je v našem sta-tutu za opravljanje strokovnih in administrativnih del in nalog za potrebe občinske skupščine opredeljen sekre-tariat skupščine, katerega organizacijo in delovno pod-ročje določi občinska skupščina s posebnim odlokom. Tako moramo s tem odlokom ustanovitvi upravne organe in strokovne službe ter opredeliti njihovo organizacijo in delovno področje. 2. Pri izdelavi predloga organizacije upravnih organov in strokovnih služb občine so poleg zakonskih predpisov delno upoštevana tudi skupna izhodišča za racionalneišo organizacijo občinske uprave v SR Sloveniji, opravljene analize pristojnosti, delovnega področja, organiziranosti in usposobljenosti sedanjih upravnih organov in skupne stro-kovne službe občine za opravljanje upravnih in drugih strokovnih nalog, določila dogovora o osnovah za uskla-jeno urejanje splošnih načel za notranjo organizacijo in sistemizacijo del in nalog uprave v SR Sloveniji ter v novem statutu mesta, na mesto prenešene občinske pri-stojnosti. 3. Skupna izhodišča za racionalnejšo organizacijo ob-činske nprave v SR Sloveniji ugotavljajo, da ie smotrnej-še organizacijske rešitve v občinski upravi mogoče uve-Ijaviti le z večjo koncentracijo nalog v obdinskih uprav-nih organih, ki združujejo naloge z večih področij in v skupnih službah, ki opravljajo strokovna jn druga opravi-la za čimveč organov, skupnosti in organizacij v občini. Take organizacijske rešitve bi ob ustreznem načinu dela omogočale večji izkoristek dela in strokovnega znanja delavcev, njihovo specializacijo in razporejanje k nalo-gam glede na sprotne potrebe, teamsko delo delavcev različnih strok, skratka kvalitetnejše in učinkovitejše delo tako pri reševanju upravnih zadev kot pri opravljanju del in nalog za potrebe skupščine občine in njenega izvrš-nega sveta. Vse občine v SR Sloveniji so bile glede na obseg upravnih nalog razporejene v štiri skupine. Naša občina spada v III. skupino, saj ima velik obseg upravnih nalog in nad 120 zaposlenih delavcev. Za to skupino občine je predvidenih 5 upravnih organov (3 individualni in 2 kolegijska). Pri organiziranju skupnih služb bi se naj upošteval dogovor, da se skupne službe organizacijsko povežejo v upravni organ, ki se ga sporazumno določi. Ob striktnem upoštevanju skupnih izhodišč bi v občini postala vprašljiva potreba po samostojnem upravnem or-ganu za družbene dejavnosti. 4. Analiza delovnega področja in upravnih pristojnosti komileja za družbene dejavnosti občine je pokazala, da so upravne pristojnostj komiteja minimalne, saj je daleč prevladujoče delovno področje komiteja opravljanje taj-niških in administrativnih opravil za skupščine posamez-nih samoupravnih interesnih skupnosti družbenih dejav-nosti ter dela in naloge varstva borcev in invalidov. Dej-stvo je, da so vsa strokovna opravila za samoupravne interesne skupnosti družbenih dejavnosti na nivoju me-sta, da v občinsko pristojnost od organizacij združenega dela družbenih dejavnosti spadajo praktično le vzgojno-varstvene organizacije in osnovne šole ter da dela in na-loge s področja planiranja že sedaj spadajo v komite za družbeno planiranje in gospodarstvo. Tako bi se lahko ta upravni organ ukinil. Tajniška in administrativna opra-vila za skupščine samoupravnih interesnih skupnosti druž-benih dejavnosti bi bila prenešena v pristojnost komiteja za družbeno planiranje in gospodarstvo, saj bi na ta na-čin lahko razširili področje dela teh strokovnih delavcev tudi na spremljanje družbenoekonomskih odnosov na po-dročju družbenih dejavnosti. Dela in opravila varstva bor-cev in invalidov pa bi lahko bila prenešena v delovno področje sekretariata za občo upravo. Iz analiz delovnih področij in upravnih pristojnosti osta-lih upravnih organov pa izhaja, da so v sekretariatu za občo upravo koncentrirana prvenstveno dela in naloge skupnega pomena, razen del in nalog s področja premo-ženjskopravnih razmerij, v komiteju za urejanje prostora pa dela in naloge upravnih postopkov in izvedbenih plan-skih dokumentov s področja urejanja prostora. V komite-ju za družbeno planiranje in gospodarstvo pa so koncen-trirana dela in naloge s področja družbenoekonomskih odnosov in nekateri upravni postopki, ki po svoji vsebini niso niti preveč vezani na dejavnost komiteja, temveč so boij sestavina urejanja prostora. 5. Pri izdelavi tega odloka niso bila v celoti upošteva-na skupna izhodišča, saj smo morali upoštevati tudi po-trebo po enotnejši organiziranosti upravnih organov in služb v Ljubljani kot posebni družbenopolitični skupnosti ter realne potrebe in kadrovske možnosti za opravljanje posameznih del in nalog. Zato je vzeta kot osnova za predloženi odlok dosedanja organizacija in delovna pod-ročja upravnih organov občine. število upravnih organov zmanjšujemo iz 7 na 6 tako, da predlagamo ukinitev samostojnega sekretariata za proračun in finance. Dela in naloge s področja proračuna in financ bi se organizi-rala v strokovni službi kot skupni službi upravnih in dru-gih organov občine. Ta dela in naloge tudi v večini dru-gih občin niso organizirana v samostojnem upravnem organu. 6. V sekretariatu za občo upravo bi se opravljala vsa dela in naloge tako kot doslej, s tem, da se dela in nalo-ge s kadrovskega področja organizirajo v samostojni strokovni službi, dela in naloge s področja premoženjsko-pravnih zadev pa prenesejo v delovno področje komiteja za urejanje prostora, kamor vsebinsko tudi spadajo. Na novo so opredeljena dela in naloge v zvezi z družbenim sistemom informiranja in avtomatsko obdelavo podatkov za potrebe upravnega delovanja. Iz komiteja za družbeno planiranje in gospodarstvo so prenešena upravna dela s področja osebnega dela, ker bi se naj skupaj z drugimi podobnimi deli opravljala v sprejemni pisarni po »šalter-skem« sistemu dela. Iz komiteja za družbeno planiranje in gospodarjenje se prenesejo v komite za urejanje prostora tudi upravni po-stopki s področja gospodarstva, ki so vezani na urejanje prostora. Drugih bistvenih sprememb glede delovnih pod-ročij upravnih organov ni, pač pa so zadeve bolje opre-deljene. Opravljene so tudi vse potrebne dopolnitve delovnih področij glede na spremembe, ki so nastale v preteklih štirih letih (zgodovtnopisje, krajevne skupnosti, družbena samozaščita itd.) in so bile z dogovorom ali sklepom izvršnega sveta prenešene v delovno področje posamez-nih upravnih organov. 7. Služba za finance in proračun opravlja ista dela in naloge, ki jih je doslej opravljal sekretariat za finance in proračun. Poleg tega pa bo opravljala knjigovodsko ra-čunovodska dela tudi za Zvezo prijateljev mladine in za krajevne skupnosti. Zato je ta služba oblikovana kot skupna služba in ne kot notranja organizacijska enota upravnega organa. 8. Kadrovska služba bi poleg opravil za skupščino občine, izvršni svet in upravne organe, tako kot je bilo v okviru občine dogovorjeno in izvedeno že pred dvema letoma, opravljala tudi dela in naloge za koordinacijski odbor za kadrovska vprašanja in za volilno kadrovsko komisijo OK SZDL ter druge nloge, ki izhajajo iz druž-benega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike. S tem smo delovno področje kadrovske siužbe uskladili z deli in nalogami, ki jih že sedaj opravlja. 9. Sekretariat izvršnega sveta opravlja kot strokovna služba tajniška, strokovna in administrativno tehnična opravila za izvršni svet ter za njegovega predsednika in člane izvršnega sveta, ki ne vodijo upravnih organov. 10. Sekretariat izvršnega sveta in kadrovska služba ter služba za finance in proračun bi bile organizacijsko po-vezane v sekretariat za občo upravo oziroma komite za družbeno planiranje in gospodarstvo. Te službe so kot skupne službe samostojne, imele bi pa skupen program dela in finančni načrt, skupne samoupravne akte in skup-no uresničevanje pravic in odgovornosti delavcevz uprav- nim organom, y katerem so organizirane. Taka rešitev predstavlja racionalizacijo formalnih in administrativnih opravil. 11. Sugestije, ki so bile dane v zvezi z notranjo orga-niziranostjo posameznih upravnih organov in služb, bodo upoštevane pri izdelavi aktov o notranji organizaciji in delu posameznih upravnih organov, sugestije v zvezi s sestavo kolegijskih upravnih organov pa ob njihovem ime-novanju. 12. S predloženo organizacijo upravnih organov in stro-kovnih služb občine se zagotavlja potrebna strokovna enotnost, učinkovitost in hkrati dovolj racionalna organi-zacija upravnih in drugih del za organe občine. IzvrSnl svet