8. MAJ 2009 8 MAY 2009 št./No 17 3 NACIONALNI RAČUNI NATIONAL ACCOUNTS št./No 3 RAČUNI GOSPODINJSTEV PO REGIJAH, SLOVENIJA, 2000–2006 – POPRAVLJENA VERZIJA HOUSEHOLD ACCOUNTS BY REGION, SLOVENIA, 2000-2006 – CORRECTED VERSION Zaradi odkritja napake v tabelah Računi gospodinjstev po regijah, Slovenija, 2000-2006 v Statističnih informacijah št. 17 z dne 31. 3. 2009 statistične podatke ponovno objavljamo. Za nevšečnosti se opravičujemo. Due to a mistake in tables Household accounts by region, Slovenia, 2000- 2006 in Rapid reports No 17 of 31. 3. 2009 the data are published again. We apologize for any inconvenience. V celotnem obdobju 2000–2006 se je neto razpoložljivi dohodek gospodinjstev zviševal, najbolj v letih 2001 in 2002, z 12,6-odstotnim in 10,4-odstotnim zvišanjem. V letu 2006 je neto razpoložljivi dohodek Slovenije na prebivalca znašal 8.753 evrov in se je, glede na predhodno leto, zvišal za 5,5 %. V Zahodni Sloveniji je tega leta neto razpoložljivi dohodek gospodinjstev na prebivalca znašal 9.391 evrov in s tem za 7,3 % presegal slovensko povprečje. V celotnem opazovanem obdobju je bil razpoložljivi dohodek na prebivalca višji v Zahodni Sloveniji. Prednost Zahodne Slovenije glede na povprečje Slovenije je bila največja v letu 2000, ko je znašala je 9,1 %, najmanjša pa leta 2006, ko je znašala 7,3 %. Household net disposable income in Slovenia was increasing over the 2000-2006 period, the most in 2001 and 2002 (by 12.6% and by 10.4%, respectively). In 2006 Slovene net disposable income per capita was EUR 8 753 and increased by 5.5% compared to the previous year. In the same year in Zahodna Slovenija net disposable income amounted to EUR 9 391 and was by 7.3% above the Slovene average. Over the entire period the household disposable income per capita was higher in Zahodna Slovenija. In 2000 it exceeded the Slovene average the most (by 9.1%), and in 2006 the least (by 7.3%). Primarni dohodek gospodinjstev na prebivalca je bil v opazovanem obdobju višji v Zahodni Sloveniji. Ta se je gibal med 10, 9 % in 12,9 % nad povprečjem Slovenije. Višji primarni dohodek pogojuje večje obveznosti plačevanja davkov in socialnih prispevkov, kar poleg socialnih transferjev znatno vpliva na raven razpoložljivega dohodka gospodinjstev. Iz primerjave med primarnim in razpoložljivim dohodkom gospodinjstev med regijama je razvidno, da se v procesu redistribucije dohodka razlika med regijama znatno zmanjša. Household primary income per capita was over the entire period higher in Zahodna Slovenija: between 10.9% and 12.9% above the Slovene average. Higher primary income led to higher commitments of paying taxes and social contributions, which besides social transfers have a great impact on household disposable income level. Comparison between primary and disposable income shows that during the redistribution process the difference between regions decreases significantly. Delež razpoložljivega dohodka v primarnem dohodku je v Zahodni Sloveniji leta 2006 znašal 87,7 %, v Vzhodni Sloveniji pa 93,7 %. Nižja vrednost količnika odraža boljši ekonomski položaj regije oz. večjo sposobnost plačevanja obveznosti in manjšo potrebo po pomoči države v obliki socialnih transferjev. Pomembno je poudariti, da se je delež razpoložljivega dohodka v primarnem dohodku v opazovanem obdobju v obeh kohezijskih regijah zmanjševal. V Vzhodni Sloveniji se je ta zmanjšal za 0,9 odstotne točke, v Zahodni Sloveniji pa za 1,4 odstotne točke. Zmanjševanje deleža je bilo posledica zviševanja primarnega dohodka v obeh regijah in izboljševanja učinkovitosti državnih regulatorjev, ki zmanjšujejo ekonomsko neenakost prebivalstva. In 2006 the disposable income of Zahodna Slovenija amounted to 87.7% of primary income, while in Vzhodna Slovenija it amounted to 93.7%. The lower value of the quotient shows better economic situation or capability of paying taxes and social contributions and on the other hand less support from the government. It should be emphasized that in both Slovene cohesion regions over the entire period the quotient decreased. In Vzhodna Slovenija it decreased by 0.9 percentage points and in Zahodna Slovenija by 1.4 percentage points. The decrease in the share of disposable income in primary income is a consequence of higher primary income in both regions and better efficiency of state activities in order to reduce the economic inequality of the population. Statistične informacije, št. 17/2009 2 Rapid Reports No 17/2009 Slika 1: Računi gospodinjstev po regijah na prebivalca, indeksi, Slovenija, 2006 Chart 1: Household accounts by region, per capita, indices, Slovenia, 2006 Primarni dohodek gospodinjstev je izravnalna postavka računa alokacije primarnega dohodka. Izračunan je na osnovi tistih dohodkov gospodinjstev, ki so bili ustvarjeni v proizvodnem procesu. Največji delež primarnega dohodka predstavljajo sredstva za zaposlene in raznovrstni dohodek samozaposlenih. V skladu s sistemom računov primarni dohodek vključuje tudi poslovni presežek stanovanjske dejavnosti gospodinjstev in dohodke od imetja. Household primary income is the balancing item of the Allocation of primary income account. Calculation of primary income is based on those incomes of households which are obtained during the phase of production. The highest share of household primary income represents compensation of employees and mixed income of self-employed persons. According to system of accounts primary income includes also operating surplus of housing activities and household property income. V obdobju 2000–2006 so gospodinjstva v Zahodni Sloveniji dosegala višji primarni dohodek, in sicer na račun večjega obsega sredstev za zaposlene. Največja razlika med regijama v obsegu sredstev za zaposlene je bila leta 2003, ko so gospodinjstva v Zahodni Sloveniji prejela teh sredstev za 11,8 % več kot gospodinjstva v Vzhodni Sloveniji, najmanjša pa leta 2006, ko so gospodinjstva v Zahodni Sloveniji prejela 10,4 % več teh sredstev. Pomemben vpliv na primarni dohodek gospodinjstev ima tudi poslovni presežek / raznovrstni dohodek, ki pa je bil v celotnem opazovanem obdobju višji v Vzhodni Sloveniji, in sicer v povprečju za 20,4 %. Velike razlike med regijama se kažejo v prihodkih in odhodkih od lastnine, vendar je zaradi njunih majhnih deležev majhen tudi njihov vpliv na primarni dohodek. Primarni dohodek Zahodne Slovenije je tako v letu 2006 slovensko povprečje presegal za 1,2 odstotne točke oziroma je bil višji od primarnega dohodka v gospodinjstvih Vzhodne Slovenije za 4,9 % (tabeli 1 in 2). Over the 2000–2006 period the primary income was higher in Zahodna Slovenija, which was mainly determined by compensation of employees. The biggest difference between regions in compensation of employees was observed in 2003 when households in Zahodna Slovenija received 11.8% more compensation of employees than households in Vzhodna Slovenija. The smallest difference was noticed in 2006 with 10.4% more compensation of employees received in Zahodna Slovenija. Operating surplus / mixed income, which also represents an important share of households primary income, was over the entire period higher in Vzhodna Slovenija, namely 20.4% on average. The biggest differences between regions are encountered in property income, but due to its small share, the impact on primary income is not significant. In 2006 the primary income of Zahodna Slovenija was 1.2 pecentage point above Slovene average or 4.9% higher than primary income of Vzhodna Slovenija. (Tables 1 and 2). Statistične informacije, št. 17/2009 Rapid Reports No 17/2009 3 1. Računi gospodinjstev po regijah, v mio EUR, Slovenija, 2000–2006 Household accounts by region, in mio EUR , Slovenia, 2000-2006 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Mio »2007 SIT evro« Mio EUR RAČUN ALOKACIJE PRIMARNEGA DOHODKA ALLOCATION OF PRIMARY INCOME ACCOUNT Neto poslovni presežek/raznovrstni dohodek, Slovenija 1931 2111 2513 2556 2753 2992 3276 Net operating surplus/mixed income, Slovenia Vzhodna Slovenija 1056 1142 1362 1388 1513 1644 1810 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 875 969 1150 1168 1241 1348 1467 Zahodna Slovenija Sredstva za zaposlene, prihodki, Slovenija 9655 10890 11992 12916 13971 14763 15767 Compensation of employees, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 4571 5159 5665 6099 6611 6989 7493 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 5084 5731 6327 6817 7360 7775 8274 Zahodna Slovenija Dohodek od lastnine, prihodki, Slovenija 467 568 635 630 532 516 542 Property income, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 188 228 263 260 210 214 226 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 279 340 372 370 322 302 316 Zahodna Slovenija Dohodek od lastnine, odhodki, Slovenija 213 230 231 232 187 194 203 Property income, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 79 85 82 79 65 66 70 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 134 145 148 153 122 127 132 Zahodna Slovenija Neto saldo primarnih dohodkov, Slovenija 11840 13339 14909 15871 17069 18077 19383 Net balance of primary income, Slovenia Vzhodna Slovenija 5736 6444 7208 7668 8269 8780 9459 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 6104 6895 7701 8202 8800 9297 9925 Zahodna Slovenija RAČUN SEKUNDARNE DELITVE DOHODKA SECONDARY DISTRIBUTION OF INCOME Neto saldo primarnih dohodkov, Slovenija 11840 13339 14909 15871 17069 18077 19383 Net balance of primary income, Slovenia Vzhodna Slovenija 5736 6444 7208 7668 8269 8780 9459 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 6104 6895 7701 8202 8800 9297 9925 Zahodna Slovenija Socialni prejemki v denarju, prihodki, Slovenija 3192 3557 3971 4304 4607 4841 5082 Social benefits in cash, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 1626 1825 2035 2219 2375 2493 2609 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 1566 1732 1936 2085 2232 2348 2473 Zahodna Slovenija Drugi tekoči transferi, prihodki, Slovenija 410 590 518 573 596 596 613 Other current transfers, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 226 321 283 310 320 315 319 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 185 269 235 263 276 281 294 Zahodna Slovenija Tekoči davki na dohodek, premoženje, itd, odhodki, Slovenija 1133 1289 1464 1589 1725 1725 1941 Current taxes on income, wealth, etc., payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 486 548 624 668 737 742 846 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 648 741 840 922 988 983 1095 Zahodna Slovenija Socialni prispevki, odhodki, Slovenija 2826 3209 3599 3877 4186 4440 4721 Social contribution, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 1343 1529 1709 1838 1991 2115 2255 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 1483 1680 1890 2039 2196 2325 2466 Zahodna Slovenija Drugi tekoči transferji, odhodki, Slovenija 470 577 607 706 735 745 840 Other current transfers, Slovenia Vzhodna Slovenija 241 293 297 345 360 363 417 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 229 285 310 361 375 381 422 Zahodna Slovenija Neto razpoložljivi dohodek 11010 12408 13723 14572 15623 16602 17574 Net disposable income, Slovenia Vzhodna Slovenija 5517 6217 6892 7344 7875 8367 8866 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 5493 6191 6831 7228 7748 8235 8708 Zahodna Slovenija Statistične informacije, št. 17/2009 4 Rapid Reports No 17/2009 2. Računi gospodinjstev po regijah, struktura (%), Slovenija, 2000–2006 Household accounts by region, structure (%), Slovenia, 2000-2006 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Struktura (%) / Structure (%) RAČUN ALOKACIJE PRIMARNEGA DOHODKA ALLOCATION OF PRIMARY INCOME ACCOUNT Neto poslovni presežek/raznovrstni dohodek, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Net operating surplus/mixed income, Slovenia Vzhodna Slovenija 54,7 54,1 54,2 54,3 54,9 54,9 55,2 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 45,3 45,9 45,8 45,7 45,1 45,1 44,8 Zahodna Slovenija Sredstva za zaposlene, prihodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Compensation of employees, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 47,3 47,4 47,2 47,2 47,3 47,3 47,5 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 52,7 52,6 52,8 52,8 52,7 52,7 52,5 Zahodna Slovenija Dohodek od lastnine, prihodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Property income, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 40,2 40,1 41,4 41,3 39,5 41,5 41,7 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 59,8 59,9 58,6 58,7 60,5 58,5 58,3 Zahodna Slovenija Dohodek od lastnine, odhodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Property income, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 36,9 36,9 35,7 34,2 34,6 34,2 34,7 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 63,1 63,1 64,3 65,8 65,4 65,8 65,3 Zahodna Slovenija Neto saldo primarnih dohodkov, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Net balance of primary income, Slovenia Vzhodna Slovenija 48,4 48,3 48,3 48,3 48,4 48,6 48,8 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 51,6 51,7 51,7 51,7 51,6 51,4 51,2 Zahodna Slovenija RAČUN SEKUNDARNE DELITVE DOHODKA SECONDARY DISTRIBUTION OF INCOME Neto saldo primarnih dohodkov, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Net balance of primary income, Slovenia Vzhodna Slovenija 48,4 48,3 48,3 48,3 48,4 48,6 48,8 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 51,6 51,7 51,7 51,7 51,6 51,4 51,2 Zahodna Slovenija Socialni prejemki v denarju, prihodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Social benefits in cash, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 50,9 51,3 51,2 51,6 51,6 51,5 51,3 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 49,1 48,7 48,8 48,4 48,4 48,5 48,7 Zahodna Slovenija Drugi tekoči transferi, prihodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Other current transfers, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 55,0 54,3 54,7 54,1 53,7 52,9 52,0 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 45,0 45,7 45,3 45,9 46,3 47,1 48,0 Zahodna Slovenija Tekoči davki na dohodek, premoženje, itd, odhodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Current taxes on income, wealth, etc., payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 42,9 42,5 42,6 42,0 42,7 43,0 43,6 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 57,1 57,5 57,4 58,0 57,3 57,0 56,4 Zahodna Slovenija Socialni prispevki, odhodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Social contribution, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 47,5 47,7 47,5 47,4 47,6 47,6 47,8 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 52,5 52,3 52,5 52,6 52,4 52,4 52,2 Zahodna Slovenija Drugi tekoči transferji, odhodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Other current transfers, Slovenia Vzhodna Slovenija 51,2 50,7 49,0 48,9 49,0 48,8 49,7 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 48,8 49,3 51,0 51,1 51,0 51,2 50,3 Zahodna Slovenija Neto razpoložljivi dohodek, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Net disposable income, Slovenia Vzhodna Slovenija 50,1 50,1 50,2 50,4 50,4 50,4 50,5 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 49,9 49,9 49,8 49,6 49,6 49,6 49,5 Zahodna Slovenija Tabeli 3 in 4 vsebujeta podatke, preračunane na prebivalca, in sicer izražene v evrih (tabela 3) in z indeksi (tabela 4). Podatke iz tabele 4 za leto 2006 prikazuje slika 1. Tables 3 and 4 show the data calculated per capita in euros (Table 3) and indices (Table 4). Data form Table 4 for 2006 are described in Chart 1. Za primerjavo standarda prebivalcev določenih regij je potrebno upoštevati tudi podatke, preračunane na prebivalca. Ti lahko namreč kažejo drugačna razmerja. Prebivalec Zahodne Slovenije je na primer leta 2006 prejel 28,7 % več sredstev za zaposlene, ustvaril pa za 5,5 % manj poslovnega presežka / raznovrstnega dohodka kot prebivalec Vzhodne Slovenije. Tako je primarni dohodek Zahodne Slovenije, merjen na prebivalca, v obdobju 2000–2006 v povprečju za 12,2 % presegal slovensko povprečje oziroma je bil ta od primarnega dohodka gospodinjstev Vzhodne Slovenije višji v povprečju za 25,2 %. When we measure the wealth of certain regions, we must also take into consideration the data calculated per capita. They might show us a somehow different picture. For example, people in Zahodna Slovenija in 2006 received 28.7% more compensation of employees and created 5.5% less operating surplus / mixed income than people in Vzhodna Slovenija. Over the 2000-2006 period the primary income per capita in Zahodna Slovenija was on average 12.2% above the Slovene average or, 25.2 % higher than the primary income per capita of Vzhodna Slovenija. Statistične informacije, št. 17/2009 Rapid Reports No 17/2009 5 3. Računi gospodinjstev po regijah na prebivalca, v EUR, Slovenija, 2000–2006 Household accounts by region, per capita, in EUR, Slovenia, 2000-2006 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 “2007 SIT evro”/ EUR RAČUN ALOKACIJE PRIMARNEGA DOHODKA ALLOCATION OF PRIMARY INCOME ACCOUNT Neto poslovni presežek/raznovrstni dohodek, Slovenija 970 1060 1259 1281 1379 1495 1632 Net operating surplus/mixed income, Slovenia Vzhodna Slovenija 978 1057 1261 1286 1403 1524 1674 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 961 1063 1258 1275 1351 1462 1582 Zahodna Slovenija Sredstva za zaposlene, prihodki, Slovenija 4851 5467 6011 6470 6995 7379 7853 Compensation of employees, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 4232 4778 5244 5649 6129 6477 6934 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 5586 6283 6917 7437 8012 8434 8923 Zahodna Slovenija Dohodek od lastnine, prihodki, Slovenija 235 285 318 316 266 258 270 Property income, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 174 211 243 241 195 198 209 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 307 373 407 404 350 327 341 Zahodna Slovenija Dohodek od lastnine, odhodki, Slovenija 107 116 116 116 94 97 101 Property income, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 73 79 76 73 60 61 65 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 147 160 162 166 133 138 143 Zahodna Slovenija Neto saldo primarnih dohodkov, Slovenija 5949 6697 7473 7950 8546 9035 9654 Net balance of primary income, Slovenia Vzhodna Slovenija 5311 5967 6671 7102 7666 8138 8753 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 6706 7560 8420 8949 9580 10085 10704 Zahodna Slovenija RAČUN SEKUNDARNE DELITVE DOHODKA SECONDARY DISTRIBUTION OF INCOME Neto saldo primarnih dohodkov, Slovenija 5949 6697 7473 7950 8546 9035 9654 Net balance of primary income, Slovenia Vzhodna Slovenija 5311 5967 6671 7102 7666 8138 8753 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 6706 7560 8420 8949 9580 10085 10704 Zahodna Slovenija Socialni prejemki v denarju, prihodki, Slovenija 1604 1786 1990 2156 2307 2420 2531 Social benefits in cash, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 1505 1690 1883 2055 2202 2311 2414 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 1721 1899 2117 2274 2430 2547 2668 Zahodna Slovenija Drugi tekoči transferi, prihodki, Slovenija 206 296 259 287 298 298 305 Other current transfers, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 209 297 262 287 297 292 295 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 203 295 256 287 300 304 317 Zahodna Slovenija Tekoči davki na dohodek, premoženje, itd, odhodki, Slovenija 569 647 734 796 864 862 967 Current taxes on income, wealth, etc., payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 450 507 578 618 683 688 783 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 712 812 918 1005 1075 1066 1181 Zahodna Slovenija Socialni prispevki, odhodki, Slovenija 1420 1611 1804 1942 2096 2219 2351 Social contribution, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 1243 1416 1582 1702 1845 1960 2087 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 1630 1842 2066 2225 2390 2522 2660 Zahodna Slovenija Drugi tekoči transferji, odhodki, Slovenija 236 290 304 354 368 372 418 Other current transfers, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 223 271 275 320 334 337 386 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 252 312 339 393 408 414 455 Zahodna Slovenija Neto razpoložljivi dohodek 5532 6229 6879 7300 7822 8298 8753 Net disposable income, Slovenia Vzhodna Slovenija 5108 5757 6380 6802 7301 7754 8204 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 6035 6787 7468 7886 8435 8934 9391 Zahodna Slovenija Razpoložljivi dohodek gospodinjstev je izravnalna postavka računa sekundarne delitve dohodka. Prihodki gospodinjstev v računu sekundarne delitve dohodka so: primarni dohodek, socialni prejemki in drugi tekočii transferi, odhodki pa: davki, socialni prispevki in drugi tekoči transferji. Household disposable income is the balancing item of the Secondary distribution of income account. Incomes in the Secondary distribution of income account are: primary income, social benefits and other current transfers. Outgoings are: taxes, social contributions and other current transfers. Gospodinjstva Vzhodne Slovenije dosegajo nižji primarni dohodek, zaradi česar so manj obdavčena in plačujejo manj socialnih prispevkov, prejemajo pa več socialnih transferjev. V opazovanem obdobju so gospodinjstva Vzhodne Slovenije v povprečju prejela za 5,5 % več socialnih prejemkov, plačala pa za 9,3 % manj socialnih prispevkov in 25,2 % manj davkov kot gospodinjstva Zahodne Slovenije. Omenjene transakcije so bistveno vplivale na razpoložljivi dohodek gospodinjstev, ki je bil v celotnem opazovanem obdobju višji v Vzhodni Sloveniji. V letih 2000 in 2001 so gospodinjstva na vzhodu presegala slovensko povprečje za 0,1 odstotne točke, leta 2002 za 0,2 , v letih , 2003 do 2005 za 0,4 in 2006 pa za 0,5 odstotne točke. Households in Vzhodna Slovenija have lower primary income, which is the reason for less taxes and less social contributions paid and more social benefits received. Over the entire period households in Vzhodna Slovenija on average received 5.5% more social benefits, paid 9.3% less social contributions and 25.2% less taxes than households in Zahodna Slovenija. All mentioned transactions had a great impact on household disposable income, which was over the entire period higher in Vzhodna Slovenija. In 2000 and 2001 disposable income exceeded Slovene average by 0.1 percentage point, in 2002 by 0.2, from 2003 to 2005 by 0.4, while in 2006 by 0.5 percentage point. Statistične informacije, št. 17/2009 6 Rapid Reports No 17/2009 4. Računi gospodinjstev po regijah na prebivalca, indeksi, Slovenija, 2000–2006 Household accounts by region per capita, Indices, Slovenia, 2000-2006 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Indeksi / Indices RAČUN ALOKACIJE PRIMARNEGA DOHODKA ALLOCATION OF PRIMARY INCOME ACCOUNT Neto poslovni presežek/raznovrstni dohodek, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Net operating surplus/mixed income, Slovenia Vzhodna Slovenija 100,8 99,8 100,1 100,4 101,7 101,9 102,6 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 99,1 100,3 99,9 99,5 98,0 97,8 97,0 Zahodna Slovenija Sredstva za zaposlene, prihodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Compensation of employees, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 87,2 87,4 87,2 87,3 87,6 87,8 88,3 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 115,1 114,9 115,1 114,9 114,5 114,3 113,6 Zahodna Slovenija Dohodek od lastnine, prihodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Property income, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 74,1 74,0 76,4 76,4 73,1 76,9 77,5 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 130,8 130,8 127,9 127,8 131,5 127,0 126,2 Zahodna Slovenija Dohodek od lastnine, odhodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Property income, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 68,1 68,0 65,9 63,2 64,0 63,4 64,4 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 137,9 137,9 140,3 143,3 142,2 142,9 141,4 Zahodna Slovenija Neto saldo primarnih dohodkov, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Net balance of primary income, Slovenia Vzhodna Slovenija 89,3 89,1 89,3 89,3 89,7 90,1 90,7 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 112,7 112,9 112,7 112,6 112,1 111,6 110,9 Zahodna Slovenija RAČUN SEKUNDARNE DELITVE DOHODKA SECONDARY DISTRIBUTION OF INCOME Neto saldo primarnih dohodkov, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Net balance of primary income, Slovenia Vzhodna Slovenija 89,3 89,1 89,3 89,3 89,7 90,1 90,7 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 112,7 112,9 112,7 112,6 112,1 111,6 110,9 Zahodna Slovenija Socialni prejemki v denarju, prihodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Social benefits in cash, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 93,9 94,6 94,6 95,3 95,5 95,5 95,4 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 107,3 106,4 106,4 105,5 105,3 105,3 105,4 Zahodna Slovenija Drugi tekoči transferi, prihodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Other current transfers, receivable, Slovenia Vzhodna Slovenija 101,4 100,3 101,0 100,0 99,5 98,1 96,6 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 98,4 99,7 98,8 100,0 100,6 102,2 103,9 Zahodna Slovenija Tekoči davki na dohodek, premoženje, itd, odhodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Current taxes on income, wealth, etc., payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 79,0 78,4 78,7 77,7 79,1 79,8 81,0 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 124,9 125,5 125,1 126,3 124,5 123,7 122,1 Zahodna Slovenija Socialni prispevki, odhodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Social contribution, payable, Slovenia Vzhodna Slovenija 87,5 87,9 87,7 87,7 88,0 88,3 88,7 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 114,8 114,3 114,5 114,5 114,0 113,7 113,1 Zahodna Slovenija Drugi tekoči transferji, odhodki, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Other current transfers, Slovenia Vzhodna Slovenija 94,3 93,5 90,4 90,4 90,6 90,5 92,4 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 106,7 107,7 111,3 111,3 111,0 111,2 108,9 Zahodna Slovenija Neto razpoložljivi dohodek, Slovenija 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 100,0 Net disposable income, Slovenia Vzhodna Slovenija 92,3 92,4 92,7 93,2 93,3 93,4 93,7 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 109,1 109,0 108,6 108,0 107,8 107,7 107,3 Zahodna Slovenija V letu 2006 je bil razpoložljivi dohodek gospodinjstev Vzhodne Slovenije za 1,8 % višji od dohodka gospodinjstev v Zahodni Sloveniji. Razpoložljivi dohodek, merjen na prebivalca, pa je bil v celotnem opazovanem obdobju višji v Zahodni Sloveniji, in sicer v povprečju za 16,3 %. In 2006 the household disposable income of Vzhodna Slovenija was 1.8% higher than that of Zahodna Slovenija. Household disposable income per capita was through the entire period higher in Zahodna Slovenija, on average by 16.3%. Učinek redistribucije dohodka je razviden iz relativnega razmerja med primarnim in razpoložljivim dohodkom med regijama. Primarni dohodek na prebivalca je bil v Zahodni Sloveniji v povprečju višji od tistega v Vzhodni Sloveniji za 25,2 %, razpoložljivi pa višji za 16,3 %. Tako se razlika v ekonomski moči prebivalstva v procesu redistribucije občutno zmanjša. The effect of the household income redistribution can also be seen from the comparison between primary and disposable income between regions. Primary income per capita was on average 25.2% higher and disposable income 16.3% higher in Zahodna Slovenija. Therefore, during the redistribution process the difference in the standard of living between the regions decreased significantly. Statistične informacije, št. 17/2009 Rapid Reports No 17/2009 7 Delež razpoložljivega dohodka v primarnih dohodkih Share of disposable income in primary income Razmerje med primarnim in razpoložljivim dohodkom lahko izrazimo tudi z deležem razpoložljivega dohodka v primarnih dohodkih. Ta izraža, kolikšen je vpliv države na blaginjo prebivalstva. Višje vrednosti količnika odražajo večji vpliv države oz. večjo potrebo po pomoči države v obliki socialnih transferjev. Ravno obratno pa nižje vrednosti količnika kažejo na višjo raven dohodkov in posledično na večjo zmožnost plačevanja davkov in prispevkov. V bolj razvitih evropskih regijah so vrednosti količnika pod 80. Podatki za Slovenijo in obe kohezijski regiji so prikazani v tabeli 5. The relationship between primary and disposable income can also be expressed as a share of disposable income in primary income. It indicates the level of state intervention in public welfare. Higher values of the quotient reflect higher level of state intervention or indicate the need for state support in the form of social transfers. The reason for this is that in regions with relatively high income levels a larger proportion of primary income is transferred to the State in the form of taxes. In most prosperous European regions the quotient is below 80. The data for Slovenia and both Slovene cohesion regions are presented in Table 5. 5. Delež razpoložljivega dohodka v primarnem dohodku, %, Slovenija, 2000–2006 Disposable income of private households, % of primary income, Slovenia, 2000-2006 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Slovenija 93,0 93,0 92,1 91,8 91,5 91,8 90,7 Slovenia Vzhodna Slovenija 96,2 96,5 95,6 95,8 95,2 95,3 93,7 Vzhodna Slovenija Zahodna Slovenija 90,0 89,8 88,7 88,1 88,0 88,6 87,7 Zahodna Slovenija EU-271) 85,8 ... ... ... ... 87,1 ... EU-271) 1) Podatki za EU-27 so objavljeni v Evrostatovem Statističnem regionalnem letopisu / Data on EU-27 were published in Eurostat regional yearbook 2008 http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=1073,46587259&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_product_code=KS-HA-08-001 Podatki iz tabele potrjujejo dejstvo, da je vpliv države večji v gospodinjstvih Vzhodne Slovenije, da pa se je v obeh regijah v obdobju od 2000 do 2006 zmanjšal. V Zahodni Sloveniji je leta 2006 delež razpoložljivega dohodka v primarnem dohodku znašal 87,7 %, v Vzhodni pa 93,7 %. Glede na razpoložljive podatke Eurostata je v letu 2005 Zahodna Slovenija za povprečjem EU-27 zaostajala za 1,5 odstotne točke, Vzhodna Slovenija pa za 8,2 odstotne točke. Pomembno pa je poudariti, da se je v letih med 2000 in 2005 regijam v Evropski uniji v povprečju njihov položaj poslabšal, in sicer za 1,3 odstotne točke. Obema slovenskima regijama pa se je položaj v tem obdobju izboljšal, in sicer Vzhodni Sloveniji za 0,9 odstotne točke, Zahodni Sloveniji pa za 1,4 odstotne točke. Na izboljšanje ekonomskega stanja v obeh regijah je vplivalo več dejavnikov. Poleg ugodnih ekonomskih razmer in posledično doseganja višjega primarnega dohodka gospodinjstev v obeh regijah se je v opazovanem obdobju izboljševala tudi učinkovitost mehanizmov, ki zmanjšujejo razlike v standardu prebivalstva. Gre za vrsto makroekonomskih ukrepov, ki so bili uvedeni postopoma in so zajeli: pokojninsko reformo, spremembe v sistemu obdavčevanja, spremembe na področju družinskih prejemkov in politike zaposlovanja. The data in Table 5 show that the level of state intervention is higher in Vzhodna Slovenija, but at the same time we can see that over the 2000- 2006 period it decreased in both regions. In 2006 in Zahodna Slovenija disposable income amounted to 87.7% of primary income, while in Vzhodna Slovenija it amounted to 93.7%. According to available Eurostat data, in 2005 both Slovene regions were below the EU-27 average, namely Zahodna Sloveija by 1.5 of a percentage point and Vzhodna Slovenija by 8.2 percentage points. It should be emphasized that in the 2000–2005 period the average of EU-27 regions quotient increased by 1.6 percentage points, while in both Slovene regions it decreased. In Zahodna Slovenija it decreased by 1.4 percentage points and in Vzhodna Slovenija by 0.9 percentage points. Improvement of the economic situation in both regions is the result of several factors. Besides general economical improvement and its impact on household primary income, also the state intervention efficiency improved. It involves several macroeconomic steps in order to reduce the economical inequality of the population: pension reform, changes in the taxation system, changing the accessibility to family allowances, changing the employment policy. Opomba: Podatki v tej publikaciji niso usklajeni s podatki nacionalnih računov; usklajeni bodo do naslednje objave (decembra 2009). Note: Data in this publication are not adjusted to national accounts data; adjustment will be done by the next publication in December 2009. STATISTIČNA ZNAMENJA STATISTICAL SIGNS … ni podatka … data not available »2007« SIT evro Preračunano po nespremenljivem tečaju 1EUR=239,640 SIT »2007« SIT euro Calculated by fixed the exchange rate 1EUR=239,640 SIT popravljen podatek corrected data Statistične informacije, št. 17/2009 8 Rapid Reports No 17/2009 METODOLOŠKA POJASNILA METHODOLOGICAL EXPLANATIONS Namen statističnega raziskovanja Purpose of the statistical survey V publikaciji sta prikazana računa delitve (alokacije) primarnega dohodka in račun sekundarne delitve dohodka za sektor gospodinjstva za kohezijski regiji, za Vzhodno in Zahodno Slovenijo. Računi so pripravljeni v skladu s standardi Evropskega sistema računov 1995 (ESR 1995). Teritorialno členitev na regije določa klasifikacija teritorialnih enot oz. NUTS (Nomenclature des Unites Territorielle pour Statistique). In this publication we present the allocation of the primary account and the secondary distribution account for the households sector, for two Slovene cohesion regions: Vzhodna Slovenija and Zahodna Slovenija. The regional household accounts are compiled following the guidelines of the European System of Accounts (ESA 1995). Territorial breakdown of Slovenia is done according to NUTS classification (Nomenclature of Territorial Units for Statistics). Enote opazovanja Observation units so tisti dohodki in odhodki gospodinjstev, ki v skladu z ESR 95 sestavljajo račun primarne delitve dohodka in račun sekundarne delitve dohodka. Sektor gospodinjstev sestavljajo posamezniki kot potrošniki ali samostojni podjetniki, ki imajo v regiji stalno bivališče. Izjema so študenti in dolgotrajni pacienti, ki živijo zunaj regije stalnega bivališča več kot eno leto. Te prištevamo k regiji gostiteljici oz. k regiji aktualnega bivanja. are all incomes and outgoings which comprise allocation of primary income account and secondary distribution account of households. The household sector covers individuals or groups of individuals as consumers and possibly also as entrepreneurs who are residents of a region. Exceptions are students and long-term patients, who stay out of their resident region more than a year. In that case they are treated as residents of the host region. Viri Data source Za izdelavo računov gospodinjstev po regijah se uporablja več vrst virov: administrativni in registrski viri in podatki iz različnih statističnih raziskovanj. For the compilation of regional household accounts different register, administrative and other sources of data are used: Administrativni viri: Administrative sources: − podatki Davčnega urada RS: napovedi za odmero dohodnine in odmerni podatki, − data on personal taxation (Tax Administration Office), − podatki Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (ZPIZ): podatki o pokojninah in drugih prejemkih, ki jih izplačuje ZPIZ, − data of the Pension and Disability Insurance Institute (PDII), − zaključni računi samostojnih podjetnikov, − balance sheets of self-employed persons and unincorporated enterprises. Registrski podatki: Register data: − Poslovni register, − Business Register, − Centralni register prebivalstva. − Central Population Register, Poleg omenjenih virov uporabljamo tudi podatke statističnih raziskovanj s področja socialne zaščite, izobraževanja in nacionalnih računov. Other data are obtained from various statistical surveys, e.g. Social protection, Education and National accounts. Metode regionalizacije Methods of regionalisation Regionalni računi temeljijo na transakcijah enot, ki so rezidenti na regionalnem ozemlju. V splošnem je regionalizacija mogoča po metodah “od spodaj navzgor”, “od zgoraj navzdol” in po kombiniranih metodah: metode “od spodaj navzgor” obsegajo uporabo informacij o enotah, ki so rezidenti v regiji, ter seštevanje teh podatkov v regionalno vrednost agregata. Vsota regionalnih vrednosti mora biti enaka ustrezni nacionalni vrednosti; metode “od zgoraj navzdol”, obsegajo porazdeljevanje nacionalnega podatka med regije z razdelitvenimi ključi, ki v kar največji meri odražajo ocenjevani pojav, ne da bi se pri tem skušalo razločiti rezidenčne enote. Metode se imenujejo “od zgoraj navzdol”, ker je agregat alociran regiji, in ne posamezni enoti. Kljub temu je za pravilno regionalno pokritje uporabljenega ključa potrebna predstava o rezidenčnih enotah; čiste metode “od spodaj navzgor” so redke, zato je mogoče uporabiti tudi kombinirane metode. Spremenljivko ali agregat spremenljivke je npr. z metodo “od spodaj navzgor” mogoče regionalizirati le na prvi ravni NUTS, za nadaljnjo regionalizacijo na drugi ali tretji ravni NUTS pa je treba uporabiti metodo “od zgoraj navzdol” Regional accounts are based on the transactions of units that are resident in a regional territory. In general the regionalisation can be done by using bottom-up methods, top-down methods or mixed methods. The methods may be described as follows: the bottom-up methods of estimation involve the use of information on units that are resident in the region, and ascending by addition until the regional value of the aggregate is established. The regional values must add up to the corresponding national value; the top-down methods involve the distribution of a national figure among regions, without attempting to single out resident units, by means of a distribution key which reflects as closely as possible the feature to be estimated. The methods are called top-down because the aggregate is allocated to a region and not to a single unit. However, the notion of a resident unit is needed in order to have a correct regional coverage of the key to be used; the bottom-up methods are rarely encountered in their pure form. Therefore, mixed methods may also be considered. For example, it can occur that a variable or an aggregate of variables can only be regionalised with the help of the bottom-up method at NUTS-1 level. For a further regionalisation at NUTS-2 or NUTS-3 level a top-down method has to be used. Statistične informacije, št. 17/2009 Rapid Reports No 17/2009 9 Računi gospodinjstev po regijah, ki jih objavljamo v tej publikaciji, so pripravljeni po kombinirani metodi. Household accounts by region which are published in this publication are prepared by using the mixed method. Zajetje Coverage Računi gospodinjstev po regijah zajemajo vse prihodke in odhodke, ki v skladu z ESR 1995 sestavljajo račun primarne delitve dohodka in račun sekundarne razdelitve dohodka. Regional household accounts include all incomes and outgoings which comprise allocation of primary income account and secondary distribution account of households according to ESA 1995. Definicije in pojasnila Definitions and explanations Regionalni računi so podsistem nacionalnih računov. Na nacionalnem nivoju sektorski nefinančni računi izkazujejo transakcije za celotno gospodarstvo, razdeljeno po sektorjih in prikazane v sosledju sedmih računov. V skladu z ESR 1995 so računi gospodinjstev po regijah omejeni na dva računa in sicer: račun alokacije primarnega dohodka in račun sekundarne delitve dohodka. Regional accounts are a sub-system of national accounts. At the national level sector accounts cover all transactions for the whole national economy, broken down by sectors, shown in seven accounts. According to ESA 1995 standards, regional household accounts include only two accounts, namely: Allocation of primary income account and Secondary distribution of income account. Račun alokacije primarnega dohodka prikazuje razdelitev dohodka, ustvarjenega v proizvodnem procesu. Glavne komponente tega računa za sektor gospodinjstva predstavljajo: poslovni presežek / raznovrstni dohodek, sredstva za zaposlene in dohodki / odhodki od lastnine. Allocation of primary income account shows the distribution of income, which is obtained during the phase of production. Main transactions for this account for the household sector are: Operating surplus / Mixed income, Compensation of employees and Property income (receivable and payable). Poslovni presežek je rezidualna kategorija v obračunu dodane vrednosti v finančnih in nefinančnih družbah ter v stanovanjski dejavnosti gospodinjstev. V računih gospodinjstev po regijah je prikazan kot neto vrednost, torej brez potrošnje stalnega kapitala. Operating surplus is the residual category of value added in financial and non-financial corporations and in housing activities of households. In the Household accounts by region the category is shown as net value, without consumption of fixed capital. Raznovrstni dohodek je rezidualna kategorija v obračunu dodane vrednosti samozaposlenih oseb in nekorporativnih podjetij. Vsebuje element, ki ustreza nadomestilu za delo, ki ga opravijo lastnik in člani njegove družine, in ki ga ni mogoče ločiti od njegovih podjetniških dobičkov. V računih gospodinjstev po regijah je prikazan kot neto vrednost, torej brez potrošnje stalnega kapitala. Mixed income is the residual category in the calculation of value added of self-employed persons and unincorporated enterprises of households. It includes the element which corresponds to remuneration for work carried out by the owner and members of his family and including his profits as entrepreneur. In the Household accounts by region the category is shown as net value, without consumption of fixed capital. Sredstva za zaposlene, prihodki so bruto plače, bruto nadomestila plač (boleznine do enega meseca in nadomestila plač med letnim dopustom, prazniki ipd.) in prejemki zaposlenih ter prispevki delodajalcev za socialno varnost. Prispevki delodajalcev za socialno varnost vključujejo dejanske prispevke delodajalcev (obvezne in prostovoljne) in pripisane prispevke delodajalcev. Pripisani prispevki vključujejo vsa nadomestila plač za čas odsotnosti z dela zaradi bolezni, nesreč ipd., ki jih izplačuje delodajalec. Osebne prejemke sestavljajo denarna nadomestila, izplačana zaposlenim za hrano, prevoz na delo in z dela, in regres za letni dopust. Osebni prejemki vključujejo tudi ocenjene napitnine v gostinskih in osebnih storitvenih dejavnostih ter ocenjeno zasebno rabo službenih vozil. Compensation of employees, receivable, covers gross wages, gross wage compensation (sick benefits up to one month and compensation of wages during annual vacation, holidays, etc.), personal allowances, and employers’ social contributions. Employers’ social contributions include actual (compulsory and voluntary) and imputed social contributions. Imputed social contributions comprise payments by employer to employees during the absence from work due to sickness, accidents, etc. Personal allowances comprise expenses for food, transport to and from work and reimbursement for annual vacation. Gross wages and salaries include tips in restaurants and personal services as well as estimation of private use of business cars. Dohodek od lastnine, prihodek / odhodek je dohodek, ki ga prejme lastnik finančnega sredstva ali opredmetenega neproizvedenega sredstva v zameno za nudenje sredstev ali dajanje opredmetenega neproizvedenega sredstva na razpolago drugi institucionalni enoti. Dohodek od lastnine zajema: obresti, razdeljeni dohodek družb, dohodek od lastnine, pripisan zavarovancem in najemnine. Property income, receivable / payable is the income receivable by the owner of a financial asset or a tangible non–produced asset in return for providing funds to, or putting the tangible non–produced asset at the disposal of, another institutional unit. Property income includes: interest, dividends, property income attributed to insurance policy holders and rents. Neto saldo primarni dohodek je izravnalna postavka računa alokacije primarnega dohodka in hkrati začetna postavka računa sekundarne delitve dohodka. Net balance of primary income is the balancing item of the Allocation of primary income account and initial transaction of the Secondary distribution of income account. Račun sekundarne delitve dohodka prikazuje, kako se saldo primarnih dohodkov spreminja zaradi tekočih davkov na dohodek in premoženje, socialnih prispevkov in prejemkov in drugih tekočih transferjev. Izravnalna postavka je razpoložljivi dohodek. Secondary distribution of income account shows how the Net balance of primary account changes due to current taxes on income and wealth, social contributions, social benefits, and other current transfers. The balancing item is disposable income. Socialni prejemki, razen socialnih transferjev v naravi, prihodki zajemajo prejemke socialne varnosti v denarju, socialne prejemke iz zasebnih shem s skladi, socialne prejemke zaposlenih, financiranih brez skladov in prejemke socialnega varstva v denarju. Največji delež Social benefits other than social transfers in kind, receivable, comprise social security benefits in cash, private founded social insurance benefits, unfounded employee social insurance benefits and social assistance benefits in cash. The largest share of social benefits Statistične informacije, št. 17/2009 10 Rapid Reports No 17/2009 socialnih prejemkov predstavljajo pokojnine, tem sledijo boleznine (nad 30 dni) in porodniška nadomestila, razni družinski prejemki, denarna nadomestila in pomoč za brezposelnost, denarne socialne pomoči in drugo. represents pensions, followed by compensations due to sickness (over 30 days) and maternity leave compensations, various family receipts, benefits in connection with unemployment, benefits intended to poor people and other socially excluded groups. Drugi tekoči transferji, odhodki zajemajo neto premije neživljenjskega zavarovanja in raznovrstne tekoče transferje. Neto premije neživljenjskega zavarovanja so premije, plačane v zvezi z zavarovalnimi policami, ki jih sklenejo institucionalne enote. Posamezna gospodinjstva sklenejo police na lastno pobudo in v svojo lastno korist, neodvisno od svojih delodajalcev ali države in zunaj vseh shem socialnega zavarovanja. Raznovrstni tekoči transferji zajemajo tekoče transferje nepridobitnim institucijam, ki opravljajo storitve za gospodinjstva: redne članarine sindikatom, ter političnim, športnim, kulturnim, verskim in podobnim organizacijam, razvrščenim v sektor NPISG (nepridobitne institucije, ki opravljajo storitve za gospodinjstva), prostovoljne prispevke gospodinjstev NPISG, transferje, ki jih gospodinjstva namenjajo drugim gospodinjstvom, npr. v tujino, kazni in penali, izdatki za loterije in igre na srečo, razna nadomestila, npr. za poplačilo škod. Other current transfers, payable, include Net non life insurance premiums and Miscellaneous current transfers. Net non life insurance premiums are premiums payable under policies taken out by individual households. The policies taken out by individual households are those taken out on their own initiative for their own benefit, independently of their employers or government and outside any social insurance scheme. Miscellaneous current transfers are Current transfers between households and Current transfers paid to NPISHs (non-profit institutions serving households): regular subscriptions paid by households to trade unions and political, sporting, cultural, religious and similar organisations classified in the sector non-profit institutions serving households; voluntary contributions from households to NPISHs, refunds by households of expenditure incurred on their behalf by social welfare organisations, lotteries and gambling. Tekoči davki na dohodek, premoženje itd., odhodki so vsa obvezna, nevračljiva plačila v denarju ali naravi, s katerimi država in tujina v rednih časovnih presledkih obdavčujeta dohodek institucionalnih enot, ter nekateri periodični davki, ki niso odmerjeni niti na dohodek niti na premoženje. Current taxes on income, wealth, etc., payable, cover all compulsory, unrequited payments, in cash (or in kind), levied periodically by general government and by the rest of the world on the income and wealth of institutional units, and some periodic taxes which are assessed neither on the income nor the wealth of land or buildings by owners. Socialni prispevki, odhodki obsegajo dejanske socialne prispevke delodajalcev, socialne prispevke zaposlenih, socialne prispevke samozaposlenih in nezaposlenih oseb. Vsebujejo tudi pripisane socialne prispevke. Social contributions, payable, include actual social contributions: employers’ social contributions, employees’ social contributions and social contributions by self-employed and non-employed persons. It includes also imputed social contributions. Razpoložljivi dohodek je izravnalna postavka računa sekundarne delitve dohodka. Izračunan je na osnovi primarnega dohodka, ki so mu prišteti prejeti transferji in odšteti plačani transferji. Predstavlja dohodek, ki ga gospodinjstva nadalje namenijo za končno porabo ali varčevanje. Disposable income is the balancing item of the current income in the Secondary distribution of income account. It is obtained by adding each transfer receivable to primary income and by deducting all transfers payable. It can be used for consumption or saving. Objavljanje rezultatov Publishing Letno: Annually: − Prva statistična objava. Nacionalni računi. Računi gospodinjstev po regijah − First Release. National accounts. Household accounts by region − Statistične informacije. Nacionalni računi. Računi gospodinjstev po regijah − Rapid Reports. National accounts. Household accounts by region − Podatkovna baza SI-STAT − SI-STAT Database Sestavila / Prepared by: Romana Korenič Izdaja, založba in tisk Statistični urad Republike Slovenije, Ljubljana, Vožarski pot 12 - Uporaba in objava podatkov dovoljeni le z navedbo vira - Odgovarja generalna direktorica mag. Irena Križman - Urednica zbirke Statistične informacije Marina Urbas - Urednica podzbirke Karmen Hren - Slovensko besedilo jezikovno uredila Ivanka Zobec - Angleško besedilo jezikovno uredil Boris Panič - Naklada 35 izvodov - ISSN zbirke Statistične informacije 1408-192X - ISSN Nacionalni računi 1580-1721 - Informacije daje Informacijsko središče, tel.: (01) 241 51 04 - El. pošta: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. Edited, published and printed by the Statistical Office of the Republic of Slovenia, Ljubljana, Vožarski pot 12 - These data can be used provided the source is acknowledged - Director-General Irena Križman - Rapid Reports editor Marina Urbas - Subject-matter editor Karmen Hren - Slovene language editor Ivanka Zobec - English language editor Boris Panič - Total print run 35 copies - ISSN of Rapid Reports 1408-192X - ISSN of subcollection National accounts 1580-1721 - Information is given by the Information Centre of the Statistical Office of the Republic of Slovenia, tel.: +386 1 241 51 04 - E-mail: info.stat@gov.si - http://www.stat.si.