untitled
123 PARADOKSI BRANJA IN ZNANJA V SLOVENIJI Miha Kovač Oddano: 15. 4. 2009 – Sprejeto: 22. 5. 2009 Strokovni članek UDK 028(497.4) UDK 655.41 Izvleček V pričujočem besedilu želimo predstaviti in umestiti v analizo koncept porabe knjige in slovensko porabo knjige postaviti v evropski kontekst. Pokazali bomo na številne probleme, vezane na evropske knjižne statistike, zaradi katerih je ugotavljanje razšir- jenosti in uporabe knjige v različnih evropskih družbah zelo oteženo. V tem kontekstu bomo poskušali analizirati bralne navade v Sloveniji in utemeljiti tezo, da je Slovenija glede tega v poprečju evropskih držav, da pa ima precej visoko knjižnično izposojo. V drugem delu članka bomo problematiko branja obravnavali v širšem družbenem kontekstu, tudi v povezavi z vzgojno-izobraževalnim sistemom; postavili bomo tezo, da so v evropskih državah, v katerih učenci dosegajo na mednarodnih raziskavah (Timss, Pisa) najboljše dosežke, najbolj razvite bralne navade. V besedilu postavimo nekaj raziskovalnih vprašanj in hipotez, ki jih bo potrebno preveriti z nadaljnjimi empirični- mi raziskavami. Ključne besede: knjiga, založništvo, knjižničarstvo, e-knjiga, bralne navade, PISA, TIMMS. Professional article UDC 028(497.4) UDC 655.41 Abstract The paper introduces the concept of book usage and puts Slovenian book usage into the context of the European Union. It stresses the limits of European book statistics, KOVAČ, Miha. Paradoxes of reading and knowledge in Slovenia. Knjižnica, Ljubljana 52(2009)1–2, p. 123–140
RkJQdWJsaXNoZXIy